Otomatik vitesin sehır ıcı trafıgıne katkısı devede kulak sayılcak cınsten... ancak suna katılıyorum kı ıstanbul gıbı bır sehirde duz vıtes arac kullanmak akıl karı değil..gunumuzde böle bır teknolojı mevcutken sol ayagımıza ve sinirlermimze eziyet etmeye gerek yok..
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
dostlar tartismaya gerek yok bundan 10 yil sonra her arac hybrid olacagindan amele vitesi ve ralli hayranlari tarihe karisacak.cunku hybrid bi arabayi tarih oncesi amele vitesiyle kontrol etmenizin imkani yok.
sonuc basligi acana rkadas bi 10 yil daha bekle tum kirmizi isiklar cok hareketli olacak
Sarı yanınca kornaya asılanlar,hatta elini kornanın üzerinde tutup yeşil yanar yanmaz kornaya basanlar... Onlarda ayrı bi cins tabi...
quote:
Orijinalden alıntı: set Sarı yanınca kornaya asılanlar,hatta elini kornanın üzerinde tutup yeşil yanar yanmaz kornaya basanlar... Onlarda ayrı bi cins tabi...
Bu arkadaşlar arkamda bir süre beklemek zorunda kalıyorlar
o değil de, bayanların otomatik araç kullanması, hatta buna mecbur tutulması trafiği bir nebze daha rahatlatır diye düşünüyorum.
kadınları aşağıladığım anlamı çıkmasın buradan.. Doğası gereği, otomobil kullanma yetileri yok kadınların. istisnalar da kaideyi bozmuyor.
köprü trafiği gibi dur kalk trafikte (kullanmayı tam olarak öğrenemeden neden girerlerse o karmaşaya o da ayrı bir konu tabi) arabayı stop ettiren kaç tane kadın şoför ile karşılaştım Allah bilir..
quote:
Orijinalden alıntı: AiQUiDiE
quote:
Orijinalden alıntı: set Sarı yanınca kornaya asılanlar,hatta elini kornanın üzerinde tutup yeşil yanar yanmaz kornaya basanlar... Onlarda ayrı bi cins tabi...
Bu arkadaşlar arkamda bir süre beklemek zorunda kalıyorlar
Güzelce bekleseler iyi, elini kolunu camdan çıkartıp bağırıp çağırıyorlar...
Ben ışıklarda korna çalınmasına müsade etmeden kalkıyorum,bi kaç kere başıma gelmedi değil.
quote:
Orijinalden alıntı: set
quote:
Orijinalden alıntı: AiQUiDiE
quote:
Orijinalden alıntı: set Sarı yanınca kornaya asılanlar,hatta elini kornanın üzerinde tutup yeşil yanar yanmaz kornaya basanlar... Onlarda ayrı bi cins tabi...
Bu arkadaşlar arkamda bir süre beklemek zorunda kalıyorlar
Güzelce bekleseler iyi, elini kolunu camdan çıkartıp bağırıp çağırıyorlar...
Evet malesef. Ama en güzeli motoru durdurup, stop etmiş gibi yapmak "Acemiyim, ne var?" diye de üstüne bağırmak lazım. Bir ara deneyeceğim.
Geçenlerde bir minibüs 3 ışık üst üste arkamda durdu. Her seferinde selektör ve korna yaptı. Her seferinde geride kalmasına rağmen, ışıkta 2-3 sn beklemeye tahammülü yoktu salağın. Kendi hızlı gitse neyse de... Minibüs diye pek birşey yapamadım Malum 1 iken 10 oluyorlar... Bir de her türlü durulmaması gereken yerde duran, yolcu indirip bindiren, işine gelince tıngır mıngır giden bu tiplerin böyle davranmasına çok sinir oluyorum.
İstanbul için hayır..
tam yada yarı otomatik araçların keyfi başka.
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
quote:
Orijinalden alıntı: whitewind Geçtiğimiz yıl Amerikada araç kullanma imkanım oldu. Orada düz vites nerdeyse yok denecek kadar az. Yeşil ışık yandığı zaman herkes fişek gibi fırlıyor. Bu durum araçların yüksek motor hacmi ve güçlerine de bağlı olabilir ama ben şehir içi trafiğinde otomatik vitesin güçten çok daha etkili olduğunu düşünüyorum. Ne dersiniz, ülkemizde de araçların çoğunluğu otomatik vites olsa şehir içi trafiği biraz rahatlar mı?
ABD'de bütün yol sistemi hareketlerin olabildiğince doğrusal ve akıcı olabilmesi için tasarlanmıştır. Standart DOT far desenlerinden tutun işaretlemelere kadar her şey, nasıl olur da sürücü daha uzağa bakarak kullanır diye düşünülmüş. Mesela trafik ışıkları öndeki sıranın dibinde değildir, yan tarafa bir otobüs geldiğinde görünmez olmazlar. Direğin altında da ek ışıklar yoktur, karşıya geçmek için yan tarafa bakmazsınız. Göz hep uzağa odaklıyken kavşaktaki genel görüntünün ardında ışığı görür. Çünkü kavşağın karşısındadır, kavşaktan sonra gireceğiniz şeride bakarsınız. En az ilk üç sıra ışığı aynı anda görür. Bu fiziksel açıdan çok önemli değil gibi görünse de sürüş psikolojisi (dikkat oryantasyonu), ayrıca görsel psikofizik(dikkat performansı, odaklanma) açısından çok mühim.
Otomatiğe gelince... devlet bunu de-fakto bir şekilde destekledi... Eğer maksada yönelik tasarlanırsa gerçekten daha ekonomik, ve bu durum hiç de yeni bir şey değil, 40 senedir böyle. Bir tek şartı var; devir varyansınız düşük olacak. Yani dediğiniz gibi motor hacmi ve otm. şanzıman arasında kuvvetli bir ilişki var. Ancak gözden kaçırmamamız gereken şey burada Avrupa'daki gibi motor hacimlerine göre vergi alındığıdır. Bu sebeple motor hacimleri mühendislik optimumdan hemen her zaman daha düşüktür. Bu da daha baştan seyir hızına ulaşmayı nispeten daha dalgalı bir hale sokuyor. Buradaki orta hacimli arabalar da otomatikman pahalı olduğundan akıcı sürüş yerine max. performans odaklı tasarlanıyor, yine aynı durum oluyor. Devir varyansı yüksek otomobillerde otm. şanzıman verimli olmadığı gibi, seyir halleri de her zaman daha varyanslı döngüyle gerçekleşiyor.
Sonuç olarak tabii ki daha akıcı bir sistem daha kaliteli trafik sağlar. ABD'de otm. şanzıman kısmının da detaylı, yavaş çalışılmış, psikofizik arştırmalara dayanan büyük bir yol sistemi planının küçük bir parçası olduğunu düşünüyorum. Sonuçta operatör için akıcı kullanmak, yokuşlarda gereksiz hız kaybetmemek her arabada mümkün olabilir. Ama birinde sistem sizi otomatikman kanalize ederken diğerinde özel dikkat göstermek gerekiyor.
1 numara açıklama olmuş. Geçen sene, anayolu kesen tali yoldan geçerken, arabanın birine tosladım. Günde iki defa o yolu kullanıyorum ve her gün o noktadan Allah'a emanet gidiyorum. Anayoldan araç gelmediğini görmek için yolun yarısına kadar gidip ordan bakmam gerekiyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme