Şimdi Ara

Otomatik vites trafiği rahatlatır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
2.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Seri bir şekilde hareket etmenin, aracın otomatik veya mauel olmasıyla bir alakası yok. Zaten buna ihtiyaçta yok.

    Sizin dediğiniz anlamda hızlı bir kalkışın, trafiği rahatlacak bir durum değil.

    Burda önemli olan şey, yolda hızlı gitmek değil, yolun akıcı olmasıdır, siz istediğiniz kadar hızlı kalkın ileride yol tıkandıktan sonra bu bir anlam ifade etmez.

    Diğer araçlardan daha fazla yakıt harcarsınız o kadar...
  • Bencede alakasız. Arabam malum, manual vitesli. Düz yolda zaten duruyorsam ayağım frende olmaz. Çünkü kaymaz araba. Mesela düz zeminde ışıkta boşta bekliyorum diyelim. Yeşilin yanmasına yakın takarım 1. vitese ayağım frende olmadan gaz pedalının üstünde hazır beklerim ve yeşil yanar yanmaz hemen kalkışı yaparım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 18 Ocak 2010; 21:16:57 >
  • taksiler-minibüsler-belediye otobüsleri-diğer otobüsler-pikaplar
    kamyonetler asıl yavaşlatanlar

    normal binek araçlar o kadar problemli değil bence
  • Otomatik viteste ;
    1-) Aragaz veremezsin
    2-)Verimli egsoz yapamazsın
    3-)Masraf gerektirir
    4-)Arabanın tam performansını alamazsın.
  • Benim aklıma pek yatmadı.Tiptronik vitesten pek anlamam;ama ışıklarda N konumuna alınmalıymış.Sonuçta o adam D'ye taktığı süre içinde ben de 1.vitese takabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Benim aklıma pek yatmadı.Tiptronik vitesten pek anlamam;ama ışıklarda N konumuna alınmalıymış.Sonuçta o adam D'ye taktığı süre içinde ben de 1.vitese takabilirim.




    n konumuna aldıktan sonra el frenini çekmekte iyi olur otmlerde mazallah geri falan kaçar düz viteste olduğu gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nett0x1c

    Otomatik viteste ;
    1-) Aragaz veremezsin
    2-)Verimli egsoz yapamazsın
    3-)Masraf gerektirir
    4-)Arabanın tam performansını alamazsın.

    +1

    Ayrıca düz vitesli araçların 0-100 hızlanması her zmn daha iyi olur dsg olmadıkca :D ancak ışıklarda manuel ile en az bi otomatik kadar hızlı kalkış yapabilir arabasına ve şöförlüğe hakim olan bi kişi o kadar abartmayın şu otomatik vitesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nett0x1c

    Otomatik viteste ;
    1-) Aragaz veremezsin
    2-)Verimli egsoz yapamazsın
    3-)Masraf gerektirir
    4-)Arabanın tam performansını alamazsın.


    1. N ye al ver aragazini.. niye aragaz verme ihtiyaci duyuyosun hocam?
    2. Verimli egsoz dan kasit nedir?
    3. Bozulan hersey masrafli olur zaten.
    4. DSG tiptronik viteslerde manuellerden daha iyi performans aliyosun.
  • dostlar tartismaya gerek yok bundan 10 yil sonra her arac hybrid olacagindan amele vitesi ve ralli hayranlari tarihe karisacak.cunku hybrid bi arabayi tarih oncesi amele vitesiyle kontrol etmenizin imkani yok.

    sonuc basligi acana rkadas bi 10 yil daha bekle tum kirmizi isiklar cok hareketli olacak
  • Koskoca kamyonlar otobüsler tırlar otomatige gecmis manuel iyi iyi diye hala cene yoruyorsunuz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: __Luria__

    Bence hızlı kalkmanın otomatikle alakası yok sürücü isterse o ışıklarda asvaltı ağlatır:)



    ´´1.6 atmosferik lpg gençliği´´ni gelen giden ağlatıyor ......1.6 lpg takımı, ağlatsa ağlatsa soğan soyup kendilerini ağlatırlar




    akşam akşam iyi güldüm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: online1


    quote:

    Orijinalden alıntı: nett0x1c

    Otomatik viteste ;
    1-) Aragaz veremezsin
    2-)Verimli egsoz yapamazsın
    3-)Masraf gerektirir
    4-)Arabanın tam performansını alamazsın.


    1. N ye al ver aragazini.. niye aragaz verme ihtiyaci duyuyosun hocam?
    2. Verimli egsoz dan kasit nedir?
    3. Bozulan hersey masrafli olur zaten.
    4. DSG tiptronik viteslerde manuellerden daha iyi performans aliyosun.



    1-)Aragaz ne demek bana bunu açıklar mısın ? Genelde kamyoncular kullanır,ne maksatlı kullanır ?
    2-)Örn;arabanın egsozunda 4lü manifold varsa adam akıllı ses çıkarmaz
    3-)En çok otomatik vitesli arabaları sanayide gördüm
    4-)Tiptronic,multitronic viteslerden anlamıyorum.HİÇ biri manuel kadar etkili olamaz bunu biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nett0x1c


    quote:

    Orijinalden alıntı: online1


    quote:

    Orijinalden alıntı: nett0x1c

    Otomatik viteste ;
    1-) Aragaz veremezsin
    2-)Verimli egsoz yapamazsın
    3-)Masraf gerektirir
    4-)Arabanın tam performansını alamazsın.


    1. N ye al ver aragazini.. niye aragaz verme ihtiyaci duyuyosun hocam?
    2. Verimli egsoz dan kasit nedir?
    3. Bozulan hersey masrafli olur zaten.
    4. DSG tiptronik viteslerde manuellerden daha iyi performans aliyosun.



    1-)Aragaz ne demek bana bunu açıklar mısın ? Genelde kamyoncular kullanır,ne maksatlı kullanır ?
    2-)Örn;arabanın egsozunda 4lü manifold varsa adam akıllı ses çıkarmaz
    3-)En çok otomatik vitesli arabaları sanayide gördüm
    4-)Tiptronic,multitronic viteslerden anlamıyorum.HİÇ biri manuel kadar etkili olamaz bunu biliyorum

    Yanlış biliyormuşsun düz vites golf/jetta test et birde DSG li test et

    Düz vitesin tadını vermez ama düz vites golf alacağıma DSG alırım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitewind
    Geçtiğimiz yıl Amerikada araç kullanma imkanım oldu. Orada düz vites nerdeyse yok denecek kadar az. Yeşil ışık yandığı zaman herkes fişek gibi fırlıyor. Bu durum araçların yüksek motor hacmi ve güçlerine de bağlı olabilir ama ben şehir içi trafiğinde otomatik vitesin güçten çok daha etkili olduğunu düşünüyorum. Ne dersiniz, ülkemizde de araçların çoğunluğu otomatik vites olsa şehir içi trafiği biraz rahatlar mı?


    ABD'de bütün yol sistemi hareketlerin olabildiğince doğrusal ve akıcı olabilmesi için tasarlanmıştır. Standart DOT far desenlerinden tutun işaretlemelere kadar her şey, nasıl olur da sürücü daha uzağa bakarak kullanır diye düşünülmüş. Mesela trafik ışıkları öndeki sıranın dibinde değildir, yan tarafa bir otobüs geldiğinde görünmez olmazlar. Direğin altında da ek ışıklar yoktur, karşıya geçmek için yan tarafa bakmazsınız. Göz hep uzağa odaklıyken kavşaktaki genel görüntünün ardında ışığı görür. Çünkü kavşağın karşısındadır, kavşaktan sonra gireceğiniz şeride bakarsınız. En az ilk üç sıra ışığı aynı anda görür. Bu fiziksel açıdan çok önemli değil gibi görünse de sürüş psikolojisi (dikkat oryantasyonu), ayrıca görsel psikofizik(dikkat performansı, odaklanma) açısından çok mühim.

    Otomatiğe gelince... devlet bunu de-fakto bir şekilde destekledi... Eğer maksada yönelik tasarlanırsa gerçekten daha ekonomik, ve bu durum hiç de yeni bir şey değil, 40 senedir böyle. Bir tek şartı var; devir varyansınız düşük olacak. Yani dediğiniz gibi motor hacmi ve otm. şanzıman arasında kuvvetli bir ilişki var. Ancak gözden kaçırmamamız gereken şey burada Avrupa'daki gibi motor hacimlerine göre vergi alındığıdır. Bu sebeple motor hacimleri mühendislik optimumdan hemen her zaman daha düşüktür. Bu da daha baştan seyir hızına ulaşmayı nispeten daha dalgalı bir hale sokuyor. Buradaki orta hacimli arabalar da otomatikman pahalı olduğundan akıcı sürüş yerine max. performans odaklı tasarlanıyor, yine aynı durum oluyor. Devir varyansı yüksek otomobillerde otm. şanzıman verimli olmadığı gibi, seyir halleri de her zaman daha varyanslı döngüyle gerçekleşiyor.

    Sonuç olarak tabii ki daha akıcı bir sistem daha kaliteli trafik sağlar. ABD'de otm. şanzıman kısmının da detaylı, yavaş çalışılmış, psikofizik arştırmalara dayanan büyük bir yol sistemi planının küçük bir parçası olduğunu düşünüyorum. Sonuçta operatör için akıcı kullanmak, yokuşlarda gereksiz hız kaybetmemek her arabada mümkün olabilir. Ama birinde sistem sizi otomatikman kanalize ederken diğerinde özel dikkat göstermek gerekiyor.




  • psikolojiktir o
  • Otomatik vites artık hayatımıza iyi yerleşti. Fabrikadan çıkan araçların %70'i otomatik vites olarak çıkıyor. Bende sıkı bir otomatik vites tutkunuyum. Özellikle istanbulda yaşayanlar bilir ki istanbul trafiğinde düz vites araba işkenceden başka birşey değildir. Benim arabamda otomatik vites 2.el aldık özellikle otomatik vites aldım. Tabi şunu inkar etmemek lazım düz arabanın verdiği zevki hiç birşey vermez ama otomatik artık çağımızın gerektirdiği bir olay. Bu trafikde düz vites akıl karı iş değil . . .

     Otomatik vites trafiği rahatlatır mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: online1


    quote:

    Orijinalden alıntı: nett0x1c

    Otomatik viteste ;
    1-) Aragaz veremezsin
    2-)Verimli egsoz yapamazsın
    3-)Masraf gerektirir
    4-)Arabanın tam performansını alamazsın.


    1. N ye al ver aragazini.. niye aragaz verme ihtiyaci duyuyosun hocam?
    2. Verimli egsoz dan kasit nedir?
    3. Bozulan hersey masrafli olur zaten.
    4. DSG tiptronik viteslerde manuellerden daha iyi performans aliyosun.



    1-)Aragaz ne demek bana bunu açıklar mısın ? Genelde kamyoncular kullanır,ne maksatlı kullanır ?
    2-)Örn;arabanın egsozunda 4lü manifold varsa adam akıllı ses çıkarmaz
    3-)En çok otomatik vitesli arabaları sanayide gördüm
    4-)Tiptronic,multitronic viteslerden anlamıyorum.HİÇ biri manuel kadar etkili olamaz bunu biliyorum


    18 yıldır ehliyet ve otomobil sahibiyim. Sahip olduklarım arasında Tipo 2.0ie 16V, BMW 320i, gibi sınıfına göre güçlü otomobiller de oldu, 60HP gücündeki Spring de oldu, aragazına hiç ihtiyacım olmadı.

    Şimdiki otomobilim 3.0 V6 Honda Accord (200 HP), sesi ve performansı hiç de fena değil. Arkadan bakınca da sağda ve solda iki tane egsoz çıkışı da güzel ve güçlü görünüyor.

    Yıllardır otomatik kullanırım (il , babam ben bildim bileli otomatik kullanır, hiçbirisi otomatik şanzıman arızası vermedi. Bunun yanında düz vitesli otomobil kullandığım dönemlerde 3 takım baskı balata (bir tanesi ödünç verdiğim arkadaşımın BMW'de el freni çekili gitmesinden dolayı oldu) değiştirdim. (Yılda yaklaşık 20.000 km yaparım, yani 300.000 km'den fazla otomobil kullanmışımdır)

    DSG'leri saymazsak manuel vitesler kadar verimli değillerdir. Ama şehiriçi trafiğinde artık manuel vites bana hamallık gibi gelmeye başladı. Yaş 36 oldu, belki de ondan.

    Kırmızı ışıklarda insanların geç kalkmalarının nedeni trafik lambalarının dibine kadar gidip orada durmaları, sonra yeşil, yandığını göremiyorlar, arkadakinin korna çalmasını bekliyorlar.

    Benim de en sinir olduğum yeşil yanar yanmaz arkadan kornaya basanlar. Sabırsızlar... Onlardan biri arkadan korna çaldığında, eğer arkasında da çok kimse yoksa, inadına daha yavaş kalkıyorum. Hatta bir keresinde sabırsız şahinli iki tane genç korna çaldığında bilerek stop ettirip, dörtlüleri yaktığım bile oldu. Arkamdaki tek araba oydu. Arkamdakinin şerit değiştirmek için kıvranışını izlemek keyif verdi. Çünkü dibime kadar girmişti, şerit değiştirmek için geri geri gitmek zorunda kalmıştı. O yan şeride geçtiğinde de vitese takıp fırlayıp gitmiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 19 Ocak 2010; 22:20:56 >




  • Yarış araçları otomatikmidir,neden?

    Trafik ışıklarının üzerinde geri sayan sayaç var,sayaca dikkat ederseniz problem kalmaz.

    Bazı sürücüler var, yeşil ışık yansada geç hareket eden, onlara otomatik vitesde fayda etmez. ikinci kez yeşilin yanmasını bekliyorlardır... Sabırla bekliyoruz, korna çalsakta fayda etmiyor.
  • bu memlekette herkes ishal, herkes tuvalete bo. yetiştiriyor,

    yeşili görür görmez kornaya el götürüyorlar artık ne sanıyorlarsa..

    işte afedersiniz bu korna fetişi dal şeyleri indirip bi araba dolusu dayak atasım geliyor da artık hiçbirşeyi kafaya takmamayı öğrendim.

    ulan araba da otomatik, zaten yeşil yanınca gecikmem mümkün değil ama işte fantazisi var adamın, el kornaya değecek yeşili görünce..

    bak burada okudum iyi oldu, kornayı çalınca bundan sonra yak dörtlüyü üç saniye daha bekle.. ya da elinin altında lazımlık tutacaksın, alt takımı yalama olmuş korna sevdalılarının kafasına geçireceksin korna çalınca arkadan. kafasına derken, kalçaya yani.
  • vitese değil sürücünün nasıl kalkmak istediğine ve kabiliyetine/araca alışkanlığına bakar bu iş. istediğin otomatik vitesi al eğer kırmızı-sarı-yeşil sırası ile ışık yanıyor ise aynı anda kalkarız seninle.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.