Şimdi Ara

Otomatik vites trafiği rahatlatır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
2.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kırmızı ışıkta en önde yan yana duran araçlar içinde, yeşil yanınca aracımın otomatik vites olmasından dolayı en çabuk ben kalkış yapıyorum. Gaza yüklenmediğim halde çoğu zaman diğer araçlar dikiz aynasında küçülüp gidiyorlar. Özellikle kavşaklarda yeşil ışık yandığı zaman manuel araçlar, gazdı debriyajdı derken otomatiğe göre çok zor kalkıyorlar, bu durum zincirleme arkaya doğru devam ediyor. Sonuçta yeşilde ancak birkaç araba geçebiliyor. Arkalarda yığılma giderek artıyor. Geçtiğimiz yıl Amerikada araç kullanma imkanım oldu. Orada düz vites nerdeyse yok denecek kadar az. Yeşil ışık yandığı zaman herkes fişek gibi fırlıyor. Bu durum araçların yüksek motor hacmi ve güçlerine de bağlı olabilir ama ben şehir içi trafiğinde otomatik vitesin güçten çok daha etkili olduğunu düşünüyorum. Ne dersiniz, ülkemizde de araçların çoğunluğu otomatik vites olsa şehir içi trafiği biraz rahatlar mı?. Otomatik vitesli araçların ÖTV'si biraz daha düşük olsa ?







  • gitgide otomatik vites yaygınlaşıyor zaten...16 senedir direksiyon başındayım köşe bucak da olsa ve bunun 11 senesi otomatik diyebiliriz kullanıyorum...

    düzün zevki başka fanatikleri birazdan gelecektir....ancak şehir içinde her evin 2. aracı otomatik olabilir...pratik çünkü ama buna ötv si düşük olsa demek komik olur...

    zaten şuan araç satışlarının çoğu otomatik vites düzleminde tercih sebebi halini almakta...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    gitgide otomatik vites yaygınlaşıyor zaten...16 senedir direksiyon başındayım köşe bucak da olsa ve bunun 11 senesi otomatik diyebiliriz kullanıyorum...

    düzün zevki başka fanatikleri birazdan gelecektir....ancak şehir içinde her evin 2. aracı otomatik olabilir...pratik çünkü ama buna ötv si düşük olsa demek komik olur...

    zaten şuan araç satışlarının çoğu otomatik vites düzleminde tercih sebebi halini almakta...
    ÖTV'si trafik sıkışıklığına katkısı olacaksa, özendirmek amacıyla biraz düşürülebilir demek istedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    gitgide otomatik vites yaygınlaşıyor zaten...16 senedir direksiyon başındayım köşe bucak da olsa ve bunun 11 senesi otomatik diyebiliriz kullanıyorum...

    düzün zevki başka fanatikleri birazdan gelecektir....ancak şehir içinde her evin 2. aracı otomatik olabilir...pratik çünkü ama buna ötv si düşük olsa demek komik olur...

    zaten şuan araç satışlarının çoğu otomatik vites düzleminde tercih sebebi halini almakta...
    Lambada arkada duranlar öndekilere devamlı korna çaldığı için çoğu araç en öndeyken yeşil yanınca kendiliğinden hareket etmiyor. Mutlaka birinin kornasını, işaretini bekleyip öyle kalkıyorlar. Düz olup da kalkamayanlar kadar otomatik vitesli aracı kaldıramayanlar da mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FX35

    Lambada arkada duranlar öndekilere devamlı korna çaldığı için çoğu araç en öndeyken yeşil yanınca kendiliğinden hareket etmiyor. Mutlaka birinin kornasını, işaretini bekleyip öyle kalkıyorlar. Düz olup da kalkamayanlar kadar otomatik vitesli aracı kaldıramayanlar da mevcut.

    Alıntıları Göster
    Otomatik vitesin duz vitese gore sehir icinde daha hizli kalkis sagladigi dogrudur, fakat bunu OTV indirimi olarak devlet destegi haline getirilirse goz ardi ettigin baska bir konu var oda cevre kirliligi ve rekabet kosullari.

    Otomatik vites arabalarin %90 ni duz viteslere gore daha cok CO2 emisyonunu dogaya saliyor bunun nedeni halen daha cogu araba ureticisi teknolojinin son urunu olan dual clutch transmission olayina gecememeleri.
    Ama bu olay VW DSG de tam tersi, DSG ler duz viteslere gore daha az karbon emisyonuna sahip. OTV indirimide sanirim bi tek VW 'ne yapilir buda diger araba ureticilerin carlamasina sebep olur.

    O yuzden bu fikir teoride mantikli olsada pratikte uygulanabilirligi yoktur.

    Ben avrupada yasiyorum, burda vergiler araclarin carbon emisyon degerlerine gore vergilendiriliyor.
    Turkiyede motor seviyesine gore sanirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: online1

    Otomatik vitesin duz vitese gore sehir icinde daha hizli kalkis sagladigi dogrudur, fakat bunu OTV indirimi olarak devlet destegi haline getirilirse goz ardi ettigin baska bir konu var oda cevre kirliligi ve rekabet kosullari.

    Otomatik vites arabalarin %90 ni duz viteslere gore daha cok CO2 emisyonunu dogaya saliyor bunun nedeni halen daha cogu araba ureticisi teknolojinin son urunu olan dual clutch transmission olayina gecememeleri.
    Ama bu olay VW DSG de tam tersi, DSG ler duz viteslere gore daha az karbon emisyonuna sahip. OTV indirimide sanirim bi tek VW 'ne yapilir buda diger araba ureticilerin carlamasina sebep olur.

    O yuzden bu fikir teoride mantikli olsada pratikte uygulanabilirligi yoktur.

    Ben avrupada yasiyorum, burda vergiler araclarin carbon emisyon degerlerine gore vergilendiriliyor.
    Turkiyede motor seviyesine gore sanirim.

    Alıntıları Göster
    "Gaza yüklenmediğiniz halde çoğu zaman diğer araçların dikiz aynasında küçülüp gitmesi" bana ilginç geldi ??

    Genel olarak düz vites araçlar daha iyi kalkar bence (teknik veriler ortada)


    Araç neydi acaba ??






  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    "Gaza yüklenmediğiniz halde çoğu zaman diğer araçların dikiz aynasında küçülüp gitmesi" bana ilginç geldi ??

    Genel olarak düz vites araçlar daha iyi kalkar bence (teknik veriler ortada)


    Araç neydi acaba ??




    Alıntıları Göster
    hocam aracın ne olduğu önemli değil, ışıklarda öndeysem genelde fırlayıp gidiyorum. Diğer araçlar daha sonra arkadan yetişip beni geçiyorlar :). Genelde aracı sakin kullanmayı severim. (Hyundai accentte de böyle, Passat ta da. Bir tek Toyota M/M lar biraz yavaş kalkıyor, 1.vitesten sonra aracı şöyle bir sallayıp beklediği için).




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitewind

    hocam aracın ne olduğu önemli değil, ışıklarda öndeysem genelde fırlayıp gidiyorum. Diğer araçlar daha sonra arkadan yetişip beni geçiyorlar :). Genelde aracı sakin kullanmayı severim. (Hyundai accentte de böyle, Passat ta da. Bir tek Toyota M/M lar biraz yavaş kalkıyor, 1.vitesten sonra aracı şöyle bir sallayıp beklediği için).

    Alıntıları Göster
    Bir de ben dahil, ülkemizde çoğunluk acemi şoför. Manuelde kalkışta gerçekten zorlanan çok kişi trafikte. Bu kadar acemi sürücünün olduğu ortamda araçlar otomatik olsa daha iyi olur gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PALERMO ®

    Lambada arkada duranlar öndekilere devamlı korna çaldığı için çoğu araç en öndeyken yeşil yanınca kendiliğinden hareket etmiyor. Mutlaka birinin kornasını, işaretini bekleyip öyle kalkıyorlar. Düz olup da kalkamayanlar kadar otomatik vitesli aracı kaldıramayanlar da mevcut.



    Bazı tasmasını kopup trafiğe girenler için tersi söz konusu. Yeşili geçtim, daha sarı yanmadan ya da sarı yandığı anda kornaya yüklenen develere ne diyeceğimi bilemiyorum. Bunu bir huy haline getirmişler.

    Ben bunu yapanları daha başka araba yoksa arkada bir iki saniye daha fazla bekleteceğim ki kornayı boşuna çalmamış olsunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abavf

    quote:

    Orijinalden alıntı: PALERMO ®

    Lambada arkada duranlar öndekilere devamlı korna çaldığı için çoğu araç en öndeyken yeşil yanınca kendiliğinden hareket etmiyor. Mutlaka birinin kornasını, işaretini bekleyip öyle kalkıyorlar. Düz olup da kalkamayanlar kadar otomatik vitesli aracı kaldıramayanlar da mevcut.



    Bazı tasmasını kopup trafiğe girenler için tersi söz konusu. Yeşili geçtim, daha sarı yanmadan ya da sarı yandığı anda kornaya yüklenen develere ne diyeceğimi bilemiyorum. Bunu bir huy haline getirmişler.

    Ben bunu yapanları daha başka araba yoksa arkada bir iki saniye daha fazla bekleteceğim ki kornayı boşuna çalmamış olsunlar.

    Alıntıları Göster
    Japonya'daki kelebek kanat çırpınca, o rüzgar büyüyerek buraya gelir ve bir nebze trafiği rahatlatır, yakıt ekonomisi de sağlar belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlkerA.

    Japonya'daki kelebek kanat çırpınca, o rüzgar büyüyerek buraya gelir ve bir nebze trafiği rahatlatır, yakıt ekonomisi de sağlar belki.

    Alıntıları Göster
    Yeşil yandığı an debriyaja basıp vitesi 1e takıp gaza basarlarsa yavaş kalınır.
    Şaka bir yana bence de bu dediğiniz konuda otomatik araçlar daha çok co2 salıyor doğrudur.Rahatlatır mı trafiği bilemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jr_AlpeR_1907

    Yeşil yandığı an debriyaja basıp vitesi 1e takıp gaza basarlarsa yavaş kalınır.
    Şaka bir yana bence de bu dediğiniz konuda otomatik araçlar daha çok co2 salıyor doğrudur.Rahatlatır mı trafiği bilemem.

    Alıntıları Göster
    Ben en ön sıraya düştüğümde, f1 deki gibi ışığa odaklanıp yeşil yanar yanmaz basıyorum.Drag yapmaya çalıştığımdan değil, arkadaki magandalarla muhattap olmamak için basıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Ben en ön sıraya düştüğümde, f1 deki gibi ışığa odaklanıp yeşil yanar yanmaz basıyorum.Drag yapmaya çalıştığımdan değil, arkadaki magandalarla muhattap olmamak için basıyorum


    aynen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gekren

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Ben en ön sıraya düştüğümde, f1 deki gibi ışığa odaklanıp yeşil yanar yanmaz basıyorum.Drag yapmaya çalıştığımdan değil, arkadaki magandalarla muhattap olmamak için basıyorum


    aynen

    Alıntıları Göster
    Manuel moda aldığım zaman motoru elime alsam bile işime müdahele etmeyecek bir otomatik vites üretilmedikçe, dünya üzerinde üretimi devam eden sadece tek bir manuel araç kalsa bile gidip onu alırım diğer hiçbir özelliğine bakmaksızın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 18 Ocak 2010; 19:09:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gekren

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Ben en ön sıraya düştüğümde, f1 deki gibi ışığa odaklanıp yeşil yanar yanmaz basıyorum.Drag yapmaya çalıştığımdan değil, arkadaki magandalarla muhattap olmamak için basıyorum


    aynen

    Alıntıları Göster
    Tıngır mıngır kalkarım her zaman çünkü hızlı kalkışlar motor kulakçıklarına ciddi yükler bindirip kırılmalarına yol açabiliyor, arkada zilyon tane maganda olsa da aracıma zarar vermeden kalkmak ilk gayemdir.

    Ben de düz vitesten asla vazgeçemeyecek olan insanlardanım, insanların uğraş gibi gördüğü vites benim zevk kaynağımdır, milletin yüreğini hoplatan geriye kaçışlar benim için keyiftir..

    otomatik viteslerin, düz vitese karşı performans ve tüketim olarak eksiğini kapasalar bile bununla orantılı olarak kullanılan elektronik ve mekanik arabirim arttığından zaten maliyetli olan otomatik vites arızaları ileride çok daha can yakıcı hale gelecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edilhan

    Tıngır mıngır kalkarım her zaman çünkü hızlı kalkışlar motor kulakçıklarına ciddi yükler bindirip kırılmalarına yol açabiliyor, arkada zilyon tane maganda olsa da aracıma zarar vermeden kalkmak ilk gayemdir.

    Ben de düz vitesten asla vazgeçemeyecek olan insanlardanım, insanların uğraş gibi gördüğü vites benim zevk kaynağımdır, milletin yüreğini hoplatan geriye kaçışlar benim için keyiftir..

    otomatik viteslerin, düz vitese karşı performans ve tüketim olarak eksiğini kapasalar bile bununla orantılı olarak kullanılan elektronik ve mekanik arabirim arttığından zaten maliyetli olan otomatik vites arızaları ileride çok daha can yakıcı hale gelecektir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    otomatik viteslerin, düz vitese karşı performans ve tüketim olarak eksiğini kapasalar bile bununla orantılı olarak kullanılan elektronik ve mekanik arabirim arttığından zaten maliyetli olan otomatik vites arızaları ileride çok daha can yakıcı hale gelecektir.

    Bence yanlış bir bakış açısı.
    Evet her teknoloji gençlik çağında sorunlu olur fakat günden güne bu çocukluk sancıları giderilir. Karbüratörlü motordan enjeksiyonlu sisteme geçildiğinde de, hatta mekanik enjeksiyondan elektronik enjeksiyona geçildiğinde de sorunlar olmuştu fakat şu an bütün araçlarda ...

    Evet, bir yere kadar sorunlar ve maliyet artacaktır. Fakat yeterince veri toplandıktan ve deneyimlendikten sonra durum tersine döner.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    quote:

    otomatik viteslerin, düz vitese karşı performans ve tüketim olarak eksiğini kapasalar bile bununla orantılı olarak kullanılan elektronik ve mekanik arabirim arttığından zaten maliyetli olan otomatik vites arızaları ileride çok daha can yakıcı hale gelecektir.

    Bence yanlış bir bakış açısı.
    Evet her teknoloji gençlik çağında sorunlu olur fakat günden güne bu çocukluk sancıları giderilir. Karbüratörlü motordan enjeksiyonlu sisteme geçildiğinde de, hatta mekanik enjeksiyondan elektronik enjeksiyona geçildiğinde de sorunlar olmuştu fakat şu an bütün araçlarda ...

    Evet, bir yere kadar sorunlar ve maliyet artacaktır. Fakat yeterince veri toplandıktan ve deneyimlendikten sonra durum tersine döner.

    Alıntıları Göster
    Bence bizim insanımız frene sol ayağıyla basmaya çalışır, trafiğin içine eder. Kaşınmaya gerek yok, bırakın bildikleri gibi yaşasınlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Bence bizim insanımız frene sol ayağıyla basmaya çalışır, trafiğin içine eder. Kaşınmaya gerek yok, bırakın bildikleri gibi yaşasınlar

    Alıntıları Göster
    Bence ışıklarda hızlı kalkmak trafiği hızlandırmaz aksine dahada durdurur. Hızlı kalkacam diye sarı yanar yanmaz basan bir apaci diğer yoldan sarıda geçen bir anguta vurunca bir saat o ışıkta beklersiniz. Şaka bir yana herkes sarıda hazırlanır yeşilde geçrse araç düzde olsa otomatikte olsa trfik sorunsuz yürür. Otomatik bir araç asla muadili düz vites bir araçtan daha hızlı kalkamaz. Sizin kastettiğiniz insanlar sarıda geçmeyip yeşili bekleyen ya da gerçekten vurdumduymaz insalardır ya da bayanlar ve yaşlılardır ki onlarıda hoş görmek lazım.
    Ayrıca geç kalkmak düz vitesin şuçu değil benzin olmu 3,8 lira dediğin gibi öle basınca yol bilgisayarına bir bak nasıl yakıyor araba. 2.0 motor 150 beygir düz vites arabam var birisi gelirde bir depo benzin koyar bundan sonra ışıklarda hızlı kalk derse o zaman gör sen beni aracım 9 saniyede 100 km hıza ulaşıyor sen falan yetişemezsin ardımdan..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karaaagac -- 18 Ocak 2010; 20:19:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaaagac

    Bence ışıklarda hızlı kalkmak trafiği hızlandırmaz aksine dahada durdurur. Hızlı kalkacam diye sarı yanar yanmaz basan bir apaci diğer yoldan sarıda geçen bir anguta vurunca bir saat o ışıkta beklersiniz. Şaka bir yana herkes sarıda hazırlanır yeşilde geçrse araç düzde olsa otomatikte olsa trfik sorunsuz yürür. Otomatik bir araç asla muadili düz vites bir araçtan daha hızlı kalkamaz. Sizin kastettiğiniz insanlar sarıda geçmeyip yeşili bekleyen ya da gerçekten vurdumduymaz insalardır ya da bayanlar ve yaşlılardır ki onlarıda hoş görmek lazım.
    Ayrıca geç kalkmak düz vitesin şuçu değil benzin olmu 3,8 lira dediğin gibi öle basınca yol bilgisayarına bir bak nasıl yakıyor araba. 2.0 motor 150 beygir düz vites arabam var birisi gelirde bir depo benzin koyar bundan sonra ışıklarda hızlı kalk derse o zaman gör sen beni aracım 9 saniyede 100 km hıza ulaşıyor sen falan yetişemezsin ardımdan..

    Alıntıları Göster
    Bence hızlı kalkmanın otomatikle alakası yok sürücü isterse o ışıklarda asvaltı ağlatır:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __Luria__

    Bence hızlı kalkmanın otomatikle alakası yok sürücü isterse o ışıklarda asvaltı ağlatır:)

    Alıntıları Göster
    Bencede alakası yok.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.