Şimdi Ara

Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
381
Cevap
95
Favori
127.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Haluk abi eline sağlık.Ev alma muhabbetine koptum

    Yalnız sizin kadar otomatik vites tecrübem olmamakla birlikte,ki zaten otomatik şanzımanlardan pek hazzetmediğimi de her fırsatta belirtirim,kullandığım tüm otomatik şanzıman türlerinde bu 1.-2.vites bocalaması hikayesini yaşıyorum.Tabi aracın dilinden anladıktan sonra bu çok büyük bir sorun olmuyor ama,nasıl bir Easytronic veya Dualogic,veyahut DSG 1.-2.vites seçiminde kararsız kalıyorsa ben aynı durumu dik yokuşlarda otomatik Civic'lerde de gördüm.
    (2000 model 1.4 IS,2006 model 1.6 ES,2008 model 1.6 Premium kullandığım 3 otomatik Civic araç)

    Bu dezavantajın sadece robotize tek kavrama ya da çift kavrama şanzımanlara mal edilmesini pek doğru bulmadığımı belirtmek istedim.



    Bahsettiğin yokuşlarda bir de yarı otomatik kullansan çileden çıkardın herhalde arkadaşım :)

    Yarı otomatiklerde düşük hızlarda inişlerde de sıkıntı var ayrıca.

    Hiç planlamadığın zaman 2'den 1'e atıyor ve önündeki yol da açılıverdiyse o an, bu sefer gaza çok basıyorsun ama eğim sensöründen dolayı 1. viteste devir yükseliyor, vitesi büyütmüyor.

    Yine acemi konumuna düşüyorsun vesselam.

    Tam otomatiklerde bu kadar olmuyor en azından.




  • İyi bi çalışma olmuş.
    Anlamadıgım bi şey edc ye bi model örnek vermişken, dsg ye 4 örnek vermişsin.
    Sonuçta kullanılan diğer 4 dsg li modelde aynı şanjıman kullanılmış.
    O zaman Megane, Megane Sport Tourer ve Fluence ide 3 e ayırabilirdin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    İyi bi çalışma olmuş.
    Anlamadıgım bi şey edc ye bi model örnek vermişken, dsg ye 4 örnek vermişsin.
    Sonuçta kullanılan diğer 4 dsg li modelde aynı şanjıman kullanılmış.
    O zaman Megane, Megane Sport Tourer ve Fluence ide 3 e ayırabilirdin.


    Teşekkürler.


    Onları örnek vermek için değil, test ettiğim, kullandığım araçları belirtmek için verdim.

    Galiba o kısmı kaçırmışsın okurken.

    İlgili yerleri koyulaştırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 27 Haziran 2011; 11:50:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Haluk abi eline sağlık.Ev alma muhabbetine koptum

    Yalnız sizin kadar otomatik vites tecrübem olmamakla birlikte,ki zaten otomatik şanzımanlardan pek hazzetmediğimi de her fırsatta belirtirim,kullandığım tüm otomatik şanzıman türlerinde bu 1.-2.vites bocalaması hikayesini yaşıyorum.Tabi aracın dilinden anladıktan sonra bu çok büyük bir sorun olmuyor ama,nasıl bir Easytronic veya Dualogic,veyahut DSG 1.-2.vites seçiminde kararsız kalıyorsa ben aynı durumu dik yokuşlarda otomatik Civic'lerde de gördüm.
    (2000 model 1.4 IS,2006 model 1.6 ES,2008 model 1.6 Premium kullandığım 3 otomatik Civic araç)

    Bu dezavantajın sadece robotize tek kavrama ya da çift kavrama şanzımanlara mal edilmesini pek doğru bulmadığımı belirtmek istedim.



    Bahsettiğin yokuşlarda bir de yarı otomatik kullansan çileden çıkardın herhalde arkadaşım :)

    Yarı otomatiklerde düşük hızlarda inişlerde de sıkıntı var ayrıca.

    Hiç planlamadığın zaman 2'den 1'e atıyor ve önündeki yol da açılıverdiyse o an, bu sefer gaza çok basıyorsun ama eğim sensöründen dolayı 1. viteste devir yükseliyor, vitesi büyütmüyor.

    Yine acemi konumuna düşüyorsun vesselam.

    Tam otomatiklerde bu kadar olmuyor en azından.




    Özellikle dik inişlerde pek kullanmadım bu yarı-otomatikleri doğrudur yani:)Ama yokuş çıkarkenki davranışları birbirine benziyor.
    Benim çıldırdığım an;devirli şekilde dik bir yokuş çıkıyorum tam otomatikle,önüme araç çıkıyor veya sağa-sola dönecek oluyorum,ayağımı gazdan hafif çektiğim anda vites yükseltiyor
    DSG'de de de şöyle bir gariplik gördüm,Auto Hold'u devreye alıyorsunuz.Yokuş çıkarken süper.
    Fakat yokuş inerken trafik dur-kalk şeklinde gidiyorsa ayağınızı frenden çekince araç kendi kendine ilerlemiyor:) Auto Hold'u kapatmak ya da yokuş aşağı gaza basmak gerekiyor.

    Allah manuel vitese ve sol ayağımıza zeval vermesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinman

    Harika bir konu ve açıklama
    İnanılmaz kelime kavram marka model karmaşası böylece açıklığa kavuştu bende
    Mesele cvt Honda ayını yari otomatik sanıyordum ben



    Alakası yok.

    Kendi Jazz aracımdan bir hızlanma videosu koyacağım yakında.

    Tek vitesli olsa bu kadar pürüzsüz olur yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: that_inspector

    Rica etsem şu bahsi geçen diğer forumun adresini biri PM atabilir mi? Orayı da takip etmek istiyorum...


    Belli bir markanın belli bir modeli üzerine olan bir forum arkadaşım.

    Artık neredeyse hiç yazmıyorum oraya.

    Çok bir kaybın yok.

    İstersen yine pm atayım.
  • elinize sağlık gayet aydınlatıcı bilgi vermişsiniz.Accord otomatiği çok uğraştırdı beni astra aynı şekilde sıkıntı oldu en rahat eski tam otomatik toyota şanzıman tecrübelerimle anladığım kadarıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albatroshaski

    elinize sağlık gayet aydınlatıcı bilgi vermişsiniz.Accord otomatiği çok uğraştırdı beni astra aynı şekilde sıkıntı oldu en rahat eski tam otomatik toyota şanzıman tecrübelerimle anladığım kadarıyla.


    Teşekkür ederim.

    Accord kaç modeldi?

    Kilometresi kaçtı?
  • başlığı görünce dedim "eyvah,otomatik vites vergisi geliyor"

    binek araçlarda bildiğim en fazla oranlı şanzıman BMW F10 serisinde kullanılan 8 ileri ZF kutu
    hitler motorlu 1400kglık octaviayı bile 6 ileri oranı sayesinde ,uzun yolda akıcı şekilde sürüklüyordu tam otomatik şanzıman.. oysa ki ondan çok daha hafif olan civic es biraz ter döktürmüştü aynı güzergahta 4 ileri sayesinde..

    ayrıca vw t5.5 transporter 2.0 cr tdi ıslak kavramalı 7 ileri bir DSGdirfavorim bu kutu ,bineklere de uygulasa




  • Arkadaşlar güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

    İlk mesajı CVT için ayrı bir başlı açarak güncelledim.


    Bu arada farklı yorumlar getirecek bir şey de paylaşayım.

    Bu yazdığıma katılmayanlar olacaktır.

    Saygı duyarım.

    Ama inanın işin içyüzünde bu yazdığımın gerçeklik payı var.

    Otomatik vitesli araçlarda vites sayısının artması çoğu zaman daha iyi bir teknoloji geliştirildiğinden değil, mevcut sistemin problemleri yüzünden illallah diyen tüketicileri "Eski şanzuman ve (rakiplerin kullandığı) 5 iken yeniler 6 (ya da 6 iken 7, 7 iken 8 vb....) vitesli olduğu için bunu tercih etmelisiniz diyerek ikna edip onlara tekrar kendi araçlarını satabilmek amaçlıdır.


    7 vitesli araç 8; 8 ileri vitesli araç 9 vitesli olsa ne olacak!!!

    Bunların çoğu önceki şanzumanın uzun süre (ya da yeterince) test edilmeden bir an önce piyasaya sürülmesinden, sonraki süreçte de yaşanan problemlerden markanın daha fazla prestij (ve birazcık ta olsa para) kaybetmemesi adına yapılmaktadır.

    "Bizim araçların şanzumanı problemliydi" anlamına gelen "Aracın şanzumanı yeni tip" türünden açıklamalar yeterli olmadığından genelde eğilim vites sayısını arttırıp bu değişikliğin gerekçesi olarak bunu göstermektir.



    Ne zamandır yazacaktım.

    Oh beee, rahatladım




  • Teşekkürler Haluk hocam,

    Görkem beni o konuda bilgilendirdi.

    Bir arkadaş başka bir forumdan bahsetmiş. Biz arkadaşın test sürüşü izlenimlerinizi paylaştığınız konuyu kast ettiğini sandık.

    Burayı takibe devam. Tekrar eline sağlık


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: that_inspector

    Rica etsem şu bahsi geçen diğer forumun adresini biri PM atabilir mi? Orayı da takip etmek istiyorum...


    Belli bir markanın belli bir modeli üzerine olan bir forum arkadaşım.

    Artık neredeyse hiç yazmıyorum oraya.

    Çok bir kaybın yok.

    İstersen yine pm atayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: that_inspector

    Teşekkürler Haluk hocam,

    Görkem beni o konuda bilgilendirdi.

    Bir arkadaş başka bir forumdan bahsetmiş. Biz arkadaşın test sürüşü izlenimlerinizi paylaştığınız konuyu kast ettiğini sandık.

    Burayı takibe devam. Tekrar eline sağlık



    Mitsuibishi forumunu kastetmiyordum :)

    Oraya Cihat için her zaman yazarım.

    Bir de Mitsubishi aracım olsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: that_inspector

    Teşekkürler Haluk hocam,

    Görkem beni o konuda bilgilendirdi.

    Bir arkadaş başka bir forumdan bahsetmiş. Biz arkadaşın test sürüşü izlenimlerinizi paylaştığınız konuyu kast ettiğini sandık.

    Burayı takibe devam. Tekrar eline sağlık



    Mitsuibishi forumunu kastetmiyordum :)

    Oraya Cihat için her zaman yazarım.

    Bir de Mitsubishi aracım olsa



    Yok abi orayı söylemedim..Bizim Test sürüşü başlığını merak ediyor zannettim, oranın linkini verdim

    Şaka maka senin şansına 1.6 Otomaik Lancer CC ile gelirse hemen gidip alıyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: that_inspector

    Teşekkürler Haluk hocam,

    Görkem beni o konuda bilgilendirdi.

    Bir arkadaş başka bir forumdan bahsetmiş. Biz arkadaşın test sürüşü izlenimlerinizi paylaştığınız konuyu kast ettiğini sandık.

    Burayı takibe devam. Tekrar eline sağlık



    Mitsuibishi forumunu kastetmiyordum :)

    Oraya Cihat için her zaman yazarım.

    Bir de Mitsubishi aracım olsa



    Yok abi orayı söylemedim..Bizim Test sürüşü başlığını merak ediyor zannettim, oranın linkini verdim

    Şaka maka senin şansına 1.6 Otomaik Lancer CC ile gelirse hemen gidip alıyoruz



    Cruise controllu cam tavanlı 1.8 dizel otomatik ASX diyelim biz ona




  • Yine mi olmadı??

    Temsa'nın gücü yetmez maalesef...Gelse bile manuel gelir...CVT'li 1.8 göremedim Avrupa'da daha..
    1.8 D-ID+ Lancer çıkmış ama bi de şansımı gelirse onda deneyeceğim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 27 Haziran 2011; 12:25:59 >
  • Ellerine saglık agabey.
  • çok güzel net (öznel görüşleri çıkarsanız bence daha iyi olurdu en azından bu kadar emek verilmiş bir yazının daha bir makale değeri olurdu ama sizin takdirinizdir) derli toplu bir yazı olmuş emeğinize sağlık.
    kendimce bazı noktaların altını çizmek istiyorum.
    amacım tartışma yaratmak değil sadece bu kadar emek verilmiş bir yazının bence eksik kalan kısımlarını doldurmak istememdir.
    1. Tam otomatik şanzumanlar sorunsuzluklarıyla ünlü şanzımanlardır demişsiniz ancak bu böyle değildir.
    tam otomatik şanzımanlar içerisinde sorunsuzluklarıyla ünlenenler olduğu gibi (mesela benim tecrübem hondanın bu konuda iyi olduğu yönünde) sorunlarıyalada illalah dedirten bir çok markanın var olduğu bir gerçektir. (isim vermiyorum gereksiz fanatiklerle konuyu kirletmeyelim)
    ayrıca bu konuyla ilgili hondacı kadir ustanın şanzıman yenilemesini çok uygun fiyata yaptığını yazmışsınız ancak (bu kişiyi veya bu tarz başka kişileri konunun dışında tutarsak) tam otmatik şanzıman arızalarınında çok büyük faturalara gebe olduğunu unutmamamız gerekir.

    2- cvt şanzıman hakkında yazdıklarınıza bir itirazım yok benim bu konuyla ilgili zamanında yaptığım araştırmalar neticesinde bu şanzımanda çıkacak bir arızanın tamirinin mümkün olmadığı ve komple şanzıman değişimi yoluna gidildiği şeklinde aklımda bir not kalmış.
    konuyla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlar paylaşırsa gerçekten çok faydalı olur diye bunuda ekleyeyim.

    3- tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar hakkında yazdıklarınız bence biraz subjektif olmuş.
    haklısınız tam otomatik şanzıman kullancıları eski alışkanlıkları nedeniyle bu şanzımanda 1 den 2 ye geçerken ki sarsıntıyı bayağı yadırgarlar yokuş iniş ve çıkışlarında bazen şaşırdıklarıda olur ama unutulmamalıdır ki bu şanzıman türü sizinde yazınızda belirttiğiniz artı özeliklerede sahiptirler. sonuçta bu şanzıman türüde bence ekonomik anlamda otomatik şanzımanlı bir araca sahip olmak isteyen sürücüler için biçilmiş kaftandır. kesinlikle tü kaka değildir.
    sonuçta bu şanzıman türü genelde b segmenti araçlarda kullanılmakta ve asıl amacıda dediğim gibi ekonomik olarak otomatik şanzıman kullanmak isteyen kitlelere ulaşmaktır.

    4- çift kavramalı şanzımanlar konusunda ise bende size katılıyorum bu şanzımanlar hakkında benimde korkularım var bir kaç yıl sonra iyice oturacaklardır son derece keyifli makinalar ama yinede insanın aklında acabamı dedirtiyor.




  • quote:

    ''Tek kavramalı yarı otomatk şanzuman

    En büyük avantajları yakıt tüketimini arttırmadıkları gibi daha erken vites büyütme eğilimleri sayesinde (ya da yüzünden) düz vitesten biraz daha bile az yakıt tüketebilirler.''


    2008 de c4 1.6 hdı otom.vites araç aldığımızda netten incelemesine bakmıştım.Aracnı kendi düzvitesinden biraz daha azz yakkıt yaktırdığını görmüştüm.

    Bunu çevremdeki arkadaşlara söyleyince alay etmişlerdi bilgisizlikle suçlamışlardı.Şimdi o dallamaları teker teker arayıp bu konunun linkini verip okutucam.Hepsiyle maşşak geçmezsem adiyim.3 senedir unutamıyorum o dalgalarını.

    Zaten okuyacaksınız bu yazımıda görün.Noldu la dallamalar.Hani öyle birşey yoktu ? Kimmiş cahil bilgisiz gördünüz mü.Demekki böyle birşeyin olabilitesi varmış.allahın dallamaları..


    quote:

    Dezavantajları ise markalara göre değişiklik göstermekle birlikte vites geçişlerinin özellikle ilk 2 viteste sarsıntılı olmasıdır.

    Vites yükseltirken yaşadığımız sarsıntıya bir de şehiriçinde düşük hızlarda vitesin kararsız kalıp sapıtması da eklenince 40 yıllık şoförleri bile trafikte acemi durumuna düşürüp diğer araç sürücülerinden hayır dua almaları da eklenmektedir.


    Heh işte beni c4 ten nefret ettiren 2.etmen.Öyle bir sarsıntı yapıyor ki ana avrat küfür ediyorum yapanlara.Hele o düşük hızlarda ki vites değiştirme sapıtması yokmu..Beni ve arkamdakilerin yğun küfür edip günaha sokma başarısını sağlıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 27 Haziran 2011; 13:40:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    ''Tek kavramalı yarı otomatk şanzuman

    En büyük avantajları yakıt tüketimini arttırmadıkları gibi daha erken vites büyütme eğilimleri sayesinde (ya da yüzünden) düz vitesten biraz daha bile az yakıt tüketebilirler.''


    2008 de c4 1.6 hdı otom.vites araç aldığımızda netten incelemesine bakmıştım.Aracnı kendi düzvitesinden biraz daha azz yakkıt yaktırdığını görmüştüm.

    Bunu çevremdeki arkadaşlara söyleyince alay etmişlerdi bilgisizlikle suçlamışlardı.Şimdi o dallamaları teker teker arayıp bu konunun linkini verip okutucam.Hepsiyle maşşak geçmezsem adiyim.3 senedir unutamıyorum o dalgalarını.

    Zaten okuyacaksınız bu yazımıda görün.Noldu la dallamalar.Hani öyle birşey yoktu ? Kimmiş cahil bilgisiz gördünüz mü.Demekki böyle birşeyin olabilitesi varmış.allahın dallamaları..

    keşke o zaman bir konu açsaydınız biz yardımcı olurduk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    ''Tek kavramalı yarı otomatk şanzuman

    En büyük avantajları yakıt tüketimini arttırmadıkları gibi daha erken vites büyütme eğilimleri sayesinde (ya da yüzünden) düz vitesten biraz daha bile az yakıt tüketebilirler.''


    2008 de c4 1.6 hdı otom.vites araç aldığımızda netten incelemesine bakmıştım.Aracnı kendi düzvitesinden biraz daha azz yakkıt yaktırdığını görmüştüm.

    Bunu çevremdeki arkadaşlara söyleyince alay etmişlerdi bilgisizlikle suçlamışlardı.Şimdi o dallamaları teker teker arayıp bu konunun linkini verip okutucam.Hepsiyle maşşak geçmezsem adiyim.3 senedir unutamıyorum o dalgalarını.

    Zaten okuyacaksınız bu yazımıda görün.Noldu la dallamalar.Hani öyle birşey yoktu ? Kimmiş cahil bilgisiz gördünüz mü.Demekki böyle birşeyin olabilitesi varmış.allahın dallamaları..

    keşke o zaman bir konu açsaydınız biz yardımcı olurduk

    ah hocam işte o zaman üye değildim foruma.Bu bölüm dışnıda diğer bölümleri takip ediyordum.Ama olsun geç oldu güç olmadı.Şimdi tel açıp hakaret etmezsem namertim.KOnunun linkinide vericem msnden.Okusunlar cahiller




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.