Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES UZMANI!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
14.868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • her arabada olan bir şey..arkadaşlar açıklama yapmış
  • Senin anlattığın kadarıyla sen zaten şanzumanı eline almak üzeresin. O behsettiğin yığılma ve küt sesi hiç hayra alamet değil. Biran önce bi lifte kaldırttırıp kontrol ettir arabayı. Daha önce de değiğim gibi önce bi motor ve şanzuman takozlarına baktır, inşallah onlardandır, eğer değilse şanzumana en son konan yağın ne olduğunu öğrenmenin yoluna bak, eğer ATFIII kullanan bi arabaya ATFII felan konduysa hemen yağı tamemen boşalltırıp (sadece tapa açmak yetmez, şanzuman inecek) temizletip tekrar uygun yağ doldurt, eğer sorun yağ (ya da şanzuman içindeki yağ filtresi) değilse 2 milyar para hazırlamaya başla. Otomatik bi şanzumanda bahsettiğin belirtiler hayra alamet belirtiler değil.
    quote:

    Orjinalden alıntı: YUSUP

    Anladım şimdi. o zaman çok tehlikeli ya. şanzumanı elimize alırız alimallah :)
  • Arkadaşlar bu çok yararlı bilgiler için teşekkür ederim bende sağolun varolun
  • Gerçekten faydalı bilgiler

    Genel kanıya göre otomatik vitesli araç kullanırken dikkat edilecek pek bir şey yok ama yazılanlara bakınca pekçok önemli püf noktası olduğu belli.

    Benim gibi otomatik vites araça almak isteyen ama tecrübesi olmayanlar için konuyla ilgili bir üst konu olursa çok faydalı olacaktır.

    (Moderatörlerin bilgisine)
  • valla ben herzaman frene basar vitesi p ye alırım el frenin çeker sonrada frenden ayağımı çekerim. d veya r ye atacağımda frene basar vitese alır el frenini indirir ve frenden ayağımı çekerim. bugüne kadar bir problem yaşamadım.
  • bir de frene tam bas (kökle freni). birkaç kere farkında olmadan frene tam asılmadığımdan, aracı p den vitese alırke küt sesi ile karşılaştığım oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi profurio -- 15 Aralık 2006; 20:11:07 >
  • Çok sağolun arkadaşlar. bu bilgiler olmasa şanzumanı elime alırdım heralde. Şu anda hiç bir sorun yok. mesele el freni ve frene tam basmadan geri vitese geçirmemmiş. şu anda hiç bir problem yok. Otomotik kullanmak çpk dikkat istiyo muş. göründüğü gibi değil yani. D1 D2 ve D3 ü çok sık kullanıyorum ben ayrıca. Düz vites aalışkanlığı heralde. Bayır aşşağı giderken motoro bindiriyorum gücü. yada bayır çıkarken D3 e yada D2 ye çekiyorum. Araba çok seri hareket ediyo böyle yapınca. BUNUN BİR SORUN YARATACAĞINI DÜŞÜNEN VARMI?
  • OTOMATİK VİTES GİBİSİ YOK.
  • sanırım el freni işini çözdün.Ama son bir not olarak elfrenin çekili iken bayır aşagı N konumunda kaçırma yapıyor mu kontrol et. Belki el freni ayarı yaptırman gerekebilir.Eğer boşluk yoksa tabii

    Otomatik viteste vitesle oynamak başına büyük masraflar açabilir o yüzden mecbur kalmadıkça vitesi küçültme .
    nedeni: Otomatik vitesli araçlarda (klasik yağlı şanzıman ) yüksek hızda iken d2 ye geçmesine izin verir .Aslında belki normal vites olsa vites geçmeyecek yerde , otomatik vites büyük ihtimalle geçecektir.Bu çalışma sistemlerinin farklılığından kaynaklanmaktadır.Burada tüm yükü yağ basıncı kontrol etmekte ve eğer uzun süre yokuş aşağı düşük vites konumunda inersen ,şanzıman yağın çok ısınır.O zman da efsafını kaybeder , vıdı vıdı vıdı
    Ama bazen mecbur kalınır bir kamyonun arkasına takılınca falan , devir ile vites belirli bir oranda kullanılırsa problem olmaz.Ancak klasik viteslerdeki gibi motor freninden kaçınmalısın(acil durumlar dışında)

    yokuş yukarı ise ivmelenme istediğinde gazı topuklayıp bir alt vitse geçirmen daha doğru bir yöntem.Eğer araç yeterince hızlanmıyorsa o zaman bir alt viteste aynı işlemi tekrarlamalısın.Genelde güçlü araçlar da bu problem olmaz ama motor gücü zayıf ise vitesler oynamak şart olabilmekte.Subaruda bu güç sorunu olacağını sanmıyorum.




  • vezir ağzına sağlık valla. çok teşekkğr ederim bu yararlı bilgiler için. El freni N de kaçırma yapmıyor. Gayet sağlam tutuyor. dediklerine dikkat etcem.
  • P den R ye geçerken arabanın hafifçe vuruntu yapıp sallanması normaldir. Frene biraz fazla basarsan daha az sarsıntı hissedersin.

    Velakin bu durum P den D ye geçerken olmamalıdır. Aslında yine olurda geri vitese geçirdiğimizden çok çok az hissedersin. Hatta çoğunlukla hissedemezsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cirrus- -- 21 Aralık 2006; 18:37:51 >
  • Vites kutusunu açtırıp bkontrol ettirdim serviste. herhangi bir sorun yokmuş. acayip bir donanım var içind öok değişik bir sistemmiş doğrusu. Beyin var kutunun içinde. Beyin bozulursa mahvolurmuşum :)
  • Arkadaşım otomatik vitesli aracını çok dik yokuşlara park etme, şayet edersen de mutlaka lastiklerden birine taş koy. Otomatik aracın " P " konumu manuellerdeki gibi aracı motor kompresyonuna bırakma anlamına gelmez. Sadece otomatik şanzumanını Park çengeline takmış olursun " P " konumunda. Önce " P " ye takıp sonra el frenini çeksen dahi el freni biraz kaçırsa ve aracın ağırlığı park çengeline binse yokuş da çok dikse " çat " diye kırılır. Park çengeli dönen bir vantilatör pervanesinin dönmesi durdurulduktan sonra pervane arasına bir tahta parçası sokarak durağan halinin devam ettirilmesine benzeyen bir sistemdir. Sabitlemeye yarayan tahta parçasını hareket halindeyken pervanelerin arasına sokmakla senin hareket halindeki veya yokuşlarda aracını " P " ile sabitlemen-aracını buna yaslaman ayni şeydir. Hareketli bir pervaneyi tahta parçası sabitleyemez ve kırılır. O bahsettiğin ses tüm otomatiklerde olur. Sebebi aracın bu çengele binmesi ve ondan çıkarılırkenki zorlama sonucu meydana gelen sestir. İnsanı bayağı bir korkutur bu ses. Kısacası aracı bu çengele hiç yaslamayacaksın. Otomatik aracı sadece el freni ve harici dayanaklar sabitler bunu sakın unutma. Tekerleklerin hareket halindeyken aracını kesinlikle boşa atma, şanzuman içinde hareket sürerken sen boşa atarak şanzumanın yağlamasını kesmiş olursun. Bu da şanzumandaki bazı parçaların yağsızlıktan erken aşınmasına sebep olur. Şehiriçi çok fazla kullanıyorsan arada sırada aracı "1" veya "2" konumuna al ve üst devirlerde bir müddet kullan kurumları atmış olursun. "D" konumu çok fazla şehiriçi kullanımında aşırı kuruma sebep olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 23 Aralık 2006; 16:42:03 >




  • +100000000 kesinlikle sebebi bu once el frenini cek arabayı n ye alıp ayagını frenden cek yuk el frenine binsin sonra frene basıp p ye al ve stop et eminimki olmayacaktır=))
    quote:

    Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered

    Bayır aşşağı park ettiğinde aracı ilk el frenini çek aracı o tutsun ondan sonra vitesi P'ye getir .. Viteste asılı kalmasın araba.. başka bi nedeni olcağını sanmıyorum..




    Yük vitese bindigi icin o ses cıkıyor.Bazen bende tak diye sesler duyuyorum ve p den d ye zor geciyor.




  • P ye takınca ben kompresöre biniyo sanıyodum ben arabayı ya. Otomatik araba kullanmanında ne kadar çok inceliği varmış arkadaşlar neler neler öğrendik çok sağolun. Peki araba çalışır halde beklerken ve dururken N demi beklemek iyidir yoksa P demi? Bazen uzun süre çalışır halde beklemek zorunda kalıyorum üşümemek için de . Ben hep P de bekliyorum. Bugün bir arkadaşım n de beklersen daha iyi olur dedi şaşırdım.
  • arabanın içindeysen ve aracı ısıtmak için beklerken aracın N de olması iyidir .El freninin çekik olması kaydıyla.Aslında N ile P arasında çok bir fark yoktur ama park çengeline yüklenmenin de faydası yoktur.Ektra güvenlik için olabilir ,belki.

    Yanlız araç kırmızı da falan dururken N konumuna alınması ben karşıyım .Birçok sebebi var ,birincisi yağlama problemi N de olabilmekte ikincisi eğer rolanti devriniz bira zyüksek ise frenden ayagınızı çektiğinizde araç gıdım gıdım ilerleyecektir.Bu da dur , kalk durumlarında çok büyük avantaj sağlar .Sadece frene basıp bırakarak aracınızı kontrolde tutarsınız.Ayrıca yokuş yukarı durduğunuzda kalkerken size büyük kolaylık sağlar aracınızı geriye kaçırmamış olursunuz , kontrol kolaylaşır .haata el frensiz dik yokuşlarda güzel ve kontrollü kalkış yapabilirsiniz.

    N konumuna sadece yokuş aşağı frene basıp durma konusunda bulunuluyor ise , alınması taraftarıyım.
    Nedeni,
    Yokuş aşığı frene binen yük D konumunda daha fazla olacağı için frenler çabuk aşınabilir, güvenlik dolayısıya durma mesefesini azaltmak ve aracı kontrolde tutmak için N konumu seçilmelidir.Bu olayı çok dik yokuş aşagı durmak zorunda kaldığınızda deneyin ,frene daha yumuşak basarak durmasını sağladığınızı göreceksiniz.Dururken de frene daha az basınç uygulayarak aracınızı hareketsiz tutabileceğinizi göreceksiniz.
    Bu olay büyük ve ağır jeep veya 5 kişi bulunan yüklü araçlarda daha fazla hissedilecektir.




  • araç ırmızı ışıkta iken D knumunda bekletilince şanzıman zorlanırmı bu konuda değişik yorumlar var
  • eğer rölanti deri yüksek ve güçlü bir motor ise zorlanabilir.Ancak esas zorlanma N den D ye atıldığı anda olur dikkat edin araç söyle bir silkinir .Cevabı genellemek doğru olmaz , bileneceği üzere dizel araçlar düşük devirlerde yüksek tork üretirler .Eğer araç 3500 cc veya 5000cc dizel bir araç ise düsük devirde tork çok yüksek olacaktır(küçük motorlu ve benzinli araca göre) bundan dolayı D de tutmak frenler ve şanzıman için KÜÇÜK bir zorlama yapması normaldir.Burada şu soru önemlidir.Aracı kırmızıda her dıurduruşta D ye atmak mı araca çok zarar verir yoksa hiç atmamak mı?
    Benim yorumun fazla kurcalamak herşeyin ömründen yer , az ellemek ömür açısından daha iyidir.
    Yoruma benzin sarfıyatı vb konularını katarsanız işin içinden çıkılmaz tartışmlar olabilir.Ama araç dizaynı evden çıkarken aracı D ye atmak ve park edene kadar değiştirmemek üzerine yapılmaktadır.Uzun ömürlü bir şanzıman isitiyorsanız fazla kurcalamayın o topuzu ! derim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kilitci

    araç ırmızı ışıkta iken D knumunda bekletilince şanzıman zorlanırmı bu konuda değişik yorumlar var




  • İş yerinde kullandığımız 4 adet Passat ve Mercedes E240 aynı olayı yapıyorlardı..İç güdüsel midir ya da mantık yürütme mi diyelim bilmiyorum,ben uzun zamandır bahsettiğiniz gibi önce el freni ve sonra park konumu sırasını uyguluyorum ve hiçbir sorun da yaşamadım..Kırmızı ışık olayınsa gelince vitesi D konumundan N konumuna almak sadece yakıt tasarrufu sağlar başka bir avantaj sağlamaz,anlık tüketim göstergesi varsa bunu görebilirsiniz zaten örneğin d de iken 1.8 litre/1 saat tüketim gösteren ekranda vitesi N konumuna alınca 1.1 litre/1 saat tüketim değeri görürsünüz..Araçtan araca değişkenlik gösterebilir ben 1.8 T Passat'ı örnek verdim..Otomatik arabada en önemli noktalardan biri de araç tam durmadan vitesi geçirmeye hatta zorlamaya çalışmayın..Önce duralım sonra vitese takalım çok seri davranmaya gerek yok aksi halde sanayiye gitmeye gerek var




  • quote:

    Orjinalden alıntı: profurio

    valla ben herzaman : frene basar - vitesi p ye alırım - el frenin çeker - sonrada frenden ayağımı çekerim.


    dostum vitesi p ye alırım demişsin ya onun sırasını değiştir : elfrenini çektikden - frenden ayağını çektikten sonra - en sona koy bence

    ki : arabanın ağırlığı şanzumana değil el frenine yaslansın araba rahatlasın sonra vitesi P ye al bence tabi




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.