Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES UZMANI!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
14.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Slm,
    1,4 Otomatik Getz Sahibiyim araç 80-90 kmh arasında en son 4. viteste iken uğultu geliyor. Sorunu nedir acaba yada sizlerdede aynı sorun varmı?
  • Frenden ayağını çektikten sonra P ye almak kesin çözümmüş. Yoksa azda olsa yük biniyor vites kutusuna. Birde aklıma şu takılyor arkadaşlar. Otomatik vites bir arabaya sonradan Cruise Control takılırmı
  • Gerçekten çok faydaki bilgiler, katkısı olan herkese teşekkürler. Ben yokusta parkederken önce P ye alıp sonra el frenine alıyordum. Çok hata etmişim, daha da kötüsü fren va gazı birlikte kullanarak, parketmeye çalışmıştım. Allahtan şanzımanı elimize almadık. Garç gurç diye sesler çıkınca D den R ye atarken, zararlı birşey oldugunu anladım bir daha yapmadım. İçime oturdu o sesler

    Ben kırmızı ışıkta beklerken, eğer saniye sayacı varsa N ye atıyorum. Mesela 60 saniye bekleme var, atıyorum N ye, el frenini çekiyorum. Sağ ayağımı dinlendiriyorum. Sonra 15 saniye filan kala el frenini indirip, D ye atıyorum. 10 saniyelik sürenin yağlamaya başlaması için yeterli olduğunu düşünüyorum. Amacım bekleme yaparken motordaki gerilimi azaltmak, o yüzden boşa alıyorum. Yalnız dikkat etmek lazım, el frenini açık unutmayın balataları yakarsınız




  • 99 model lagunam var 115 lik
    araç mermi gibi gidio ama bazen vites boşa çıkıyo kontağı kapatıp biraz bekleyince yine düzelio o kadar da maikne ye bağlattım sorun göstermio ama bişeyler var nasıl çözebilirim arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim ..
  • vitesin içinde dişiler arası keçe gibi bir şey var. onlar aşınınca zorluklar çıkıyor. usta bizim 12 yaşındaki vectraya bunun şanzıman gitmiş (250.000 kmdeydi) değiştirelim 5000 ytl demişti. istersreniz manuel takalım 3000 ytl demişti. babam hade len dedi başka ustaya götürdü 200 ytl ye o keçeler değişti sorun çözüldü.

    sonra başka bir sorun yaptı araç 3000-4000 devir yapmadan kalkamıyordu yerinden, geri kaçırıyordu. sır o yüzden otoparkta kaza yaptık. yine götürdük bi servise adam dedi bunun vitesler gitmiş değişmesi lazım (bu seferde 270000 deydi araç) yine hade len dedik eski ustaya götürdü. vites beyninde Z şeklinde bir tel varmış ucu korozyondan kopmuş. onu yaptı canavar gibi oldu araba.

    şimdi 300.000 de hala gidiyor gemi gibi nazar değmesin. vectra 2.0i CD 95 model




  • otomatik vitess..
  • Otomatik vitesin hastasyım hiç bahen bulmayın :) Eğer yokuşda el frensiz P ye alırsam aynısı bende de oluyor, korkma yük vitese biniyor, bende de öyle şanzuman saat gibi ( maaşaşlah) işliyor. Manuel vitesci arkadaşlar hiç kıskanıp :) otomatik vitesli araçlara laf etmesin her daim otomatik manuelden daha sağlamdır hem dünyada manuel vites kalmadı .. pardon sadece geri kalmış ülkelere gazlıyorlar o ayrı
  • Konu hazır otomatik vitese dönmüşken benim de bir sorum olacak kullanıcılara ve ustalara. Gerçi yüzbaşım yukarıda az açıklamış ama.. Sorum şu: Aşağı yukarı bir km sürecek yokuşlarda araç hızında düşüş yaşamaktayım. Performans düşüyor. Ben gerçi daha kullanmaya başlayalı yaklaşık bir ay oldu. Henüz bayılmayla karşılaşmadım ama hızda 60 km üzerini de göremedim. Yokuşun dikliği de belki etki edebilir ama sanırım benim yanlış kullanımım var gibi. Acaba ne yapabilirim. örneğin ayağımı hafif gazdan çekip tekrar sonuna kadar bassam olur mu veya ne yapmam gerekir? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürlerimi sunarım.
  • Çok basit bayılma hissedince gazı dibine kadar basacaksın ki bir kaç alt dişliye otomatik alsın eğer gazı keser yada yavaşlatırsan dişliyi yükseltme eğilimine girer. Her araba yokuşta yavaşlar, otomatik olsun manuel olsun yokuşlarda ayak gazda sabit durursa en ekonomik tırmanış sağlanır.
  • Binbaşım cevabınız için çok teşekkür ederim. Gazı kesmemekteyim. Sonuna kadar bastığımda bu hız. Gerçi eğer başlangıçta hızlı girmişsem bu devam etmekte ve fazla kayıp olmamakta. Ama her zaman ve her yerde hızlı giriş de olmamakta. Araçta 0/D (over drive) diye bir düğme var. Acaba bu düğmeye basarak O/D'de gitsem bir yararı olur mu? Bu 0/D konumu sanırım pek aydınlatılamayan bir konu. Çok farklı görüşler var. Selamlar.
  • yaa merabalar acıl yardım ıstıyorum.Benim arac tam otomatık vıtestır.normal yolda pedala asıldıgımda vıtes dusurmuyor aynı vıteste hızlanmaya devam edıyor.Aracı hiç sıkıştırmıyorum 8 ay once Şanzuman değişmişti sadece.arıza ne olabılır ?daha önce boyle bır sorun yoktu vıtes dusuruyordu .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doan993 -- 19 Ocak 2012; 11:48:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadir_3483

    99 model lagunam var 115 lik
    araç mermi gibi gidio ama bazen vites boşa çıkıyo kontağı kapatıp biraz bekleyince yine düzelio o kadar da maikne ye bağlattım sorun göstermio ama bişeyler var nasıl çözebilirim arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim ..

    hort için özür dilerim.
    bu bendede oldu bikaç kez. bende bu konuyu merak ediyorum.

    birde arkadaşlar arkadaşın anlattıgı olay benimde başıma geldi garç diye yokuş aşağı park edince geçme.
    önce el frenine basıyorum sonra p ye takıyorum ama araba 3-4 cm kayıyor yük şanzımana mı biniyor yoksa el frenine mi bilmiyorum. hafif yokuş olunca hep araba böyle bikaç cm kayıyor bi tarafına ağırlık biniyor. P'den d ye geçerken yinede yük biniyor bende yokuşta el freni çekili olmasına rağmen + frene basarken.




  • Arkadaşlar merhabalar, konu biraz eski ama umarım yardımcı olabilir siniz. 2009 model vw caddy dsg aracımız var. Vitesi park halindeyken P konumuna getirdiğimde araç yinede kayıyor, yani tutmuyor. Şöyle ki, P ile N arasında bir fark yok şuanda. Bilgisi olan varsa memnun olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.