Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES UZMANI!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
14.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 99 model otomatik vites subaru forester aracım var. araba bayır aşağı park helindeyken P den D ye geçmemek için elinden geleni yapıyor. P de takılı kalıyor. Ayrıca durup geri vitese ani geçiş yaparsam taaak diye bir ses geliyor ve araba öne doğru sallanıyor. Bu konudan anlayan bir uzman varmı acaba?[/font]



  • kimse anlamıyo heralde otomatik vitesden
  • Bayır aşşağı park ettiğinde aracı ilk el frenini çek aracı o tutsun ondan sonra vitesi P'ye getir .. Viteste asılı kalmasın araba.. başka bi nedeni olcağını sanmıyorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anshered

    Bayır aşşağı park ettiğinde aracı ilk el frenini çek aracı o tutsun ondan sonra vitesi P'ye getir .. Viteste asılı kalmasın araba.. başka bi nedeni olcağını sanmıyorum..




    Yük vitese bindigi icin o ses cıkıyor.Bazen bende tak diye sesler duyuyorum ve p den d ye zor geciyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseaz -- 11 Aralık 2006; 23:58:08 >
  • bayır aşağı el fireninide çekiyorum faydası yok malesef
  • Once el frenini cek aracı o tutsun ondan sonra p ye al.Calıştırırkende once d ye al sonra el frenini indir.
  • bak onu denemedim hiç peki geri vitese geçirince langur lungur ses geliyo ve savuruyo ileri doğru. şanzumanda bi bozuklukmu var acaba ya anlayamadım.Otomatik şanzıman da baya ilginç bir sistem geçen açtırdım içinde bi dünya boru var. birde beyin var . eğer bozuksa bi araba parası veririz heralde :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites problemi
    5 ay önce açıldı
    Otomatik vites ticari araç?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • GEriye atınca bende sorun olmuyor.Servise goster bakalım.

    Bu arada golfV in manuel şanzımanı 13000ytl.
  • Ne diyosun yaa. çok pahalı değilmi. altın kaplama sanki. anlamıyorum bu fiyatları ya. arabayı parçalayıp satsan 10 tane araba parası yapcak.. umarım bi arıza yoktur
  • Arkadaş cevabını vermiş ama bende söyleyeyim herzaman önce el frenini çek arabayı vitese yaslama yoksa çok büyük masraf açar sana her zaman önce el frenini çek ayağını frenden kaldır araba otursun sonra parka çek bak o zaman ses geliyomu
  • benim aracdada oluyor o bazı yokuşlarda..

    eğer el freni ile yaparsan sorun olmaz çünkü arkadaşın dediği gibi yükü el freni alıyor..

    yağını falanda kontrol ettir bence..
  • Motor/şanzuman takozlarını bi kontrol ettir derim, inşallah onlardır, yoksa başka türlüsü pek hayra alamet değil otomatik viteste. Tamir takımları var otomatikler için yaklaşık 1000 ytl civarı fiyatlarda, bi 3-5 yüz de işçilik verirsiniz rektefe 1500e felan gelir, ama yapan yer işinin ehli olmalı, yoksa tamirden sonra da ömrü çok kısa olabiliyor. Olayın püf noktası şanzuman açılıp yapılıp kapatılması sürecinde sistem içerisinde zerre kadar toz, talaş vs kalmamasında, ve tabiki tamiratın düzgün yapılmasında.
  • Bozulursa masrafın en az 2 milyar ona göre. Arkadaşların da dediği gibi önce el frenini çek, yük balatalara binsin sora P'ye çek vitesi. kaldırırken de önce D'ye al sonra el frenini indir.
  • quote:




    Arkadaş cevabını vermiş ama bende söyleyeyim herzaman önce el frenini çek arabayı vitese yaslama yoksa çok büyük masraf açar sana her zaman önce el frenini çek ayağını frenden kaldır araba otursun sonra parka çek bak o zaman ses geliyomu

  • Bende 307 tritronik var bende de bazen aynı sorun oluyordu ama sebebini bilmiyordum.Sayenizde öğrendim teşekkürler.Demekki bu sorun bütün otomotiklerde standart.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anshered

    Bayır aşşağı park ettiğinde aracı ilk el frenini çek aracı o tutsun ondan sonra vitesi P'ye getir .. Viteste asılı kalmasın araba.. başka bi nedeni olcağını sanmıyorum..


    Evet, Ancak bir ekleme yapayım:

    Bu her yol koşulu için yapılması gereken, düz yokuş fark etmez..
    Arabayı durdundun, şu an çalışıyor, ayağın frende.
    vitesi N'ye al,
    El frenini çek,
    ayağını frenden kadır. yük el frenine binsin.
    sonra vitesi P'ye al (bazı modellerde p'ye almak için tekrar frene basman gerekebilir).
    arabayı kapat.
    Özetle yükü el frenne bindireceksin şanzumana değil...

    Çalıştırıken:
    çalıştır, vitesi D'ye al (veya N'ye veya R'ye), sonra el frenini indir.
    Eğer önce el frenini indirisen yük yine şanzumana biner...

    Aynı düz viteste olduğu gibi düşün.
    Yokuş aşağı duran ve çalışmayan bir arabada debriyaja basmadan vitesi değitiremezsin. Çünkü arabanın ağırlığı nedeniyle dişliler çok az olsada döner ve sıkışır. Otomatik viteste de P konumunda sanzuman kilitlenir. arabanın ağırlığı nedeniyle dişliler çok az olsa da döner ve sıkışır. Hareket ettirilmesi zor olur. Önce el frenini çekersen araba artık hareket etmez dolayısıyla dişlier sıkışmaz...
    bilmem anlatabildim mi...

    arz ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 12 Aralık 2006; 19:17:18 >




  • Yukaridakilere ek olarak
    D ve Dvitesleri arasinda (D1 d2 d3) olan vitesler haric, Her zaman vites degisimini Frene basarak yaparsan daha saglikli olur , Ayrica Giderken ve ya tam durmadan N R ve P ye gecirme , (Giderken Bosa atmak *N* zararsiz derler inanma!)


    Bunlari Her otm, kullanan bilir sanirim Arac nasil R ye takinca Savruluyor onu anlamadim frene basmayi unutuyor olmayasin.
  • yok frene basmayı unutmuyorum. frene basıyorum ama hafif bir meyilde felansa küüt diye bir ses geliyor ve öne doğru sallıyor.
    Otomatik viteste araç yürür haldeyken N ye almanın zararı ne onu anlayamadım?
  • Şanzıman yaglanmıyormuş N de.
  • Anladım şimdi. o zaman çok tehlikeli ya. şanzumanı elimize alırız alimallah :)
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.