Şimdi Ara

Otomatik Vitesin Uzerindeki Dugme?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
32.233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun zamandir kafama takilan bir konu bu genelde Mercedes disinda cagu firmanin otomatik viteslerinin uzerinde bulunan dugme gereklimidir?

    Mesela bu dugmeye basmadan vites R'den D'ye atilinca tak tuk sesler geliyor bunun bir zarari varmidir?




     Otomatik Vitesin Uzerindeki Dugme?


     Otomatik Vitesin Uzerindeki Dugme?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vitesin Üzerindeki Düğme: Shift Lock Release

    Otomatik vitesli araçlarda bulunan otomatik vites kolunun üzerindeki düğme, Shift Lock Release olarak adlandırılır. Bu düğme, vites kolunun park (P) konumundan çıkarılması gerektiğinde kullanılır.

    Shift Lock Release'in Amacı

    Shift Lock Release düğmesi, aracın yanlışlıkla park konumundan çıkarılmasını önlemek için bir güvenlik önlemidir. Bu, özellikle dik yokuşlarda veya aracı park ettiğinizde el frenini çekmediğinizde önemlidir.

    Shift Lock Release Nasıl Kullanılır?

    Bir otomatik vitesli araçtan çıkmak için aşağıdaki adımları uygulamalısınız:

    1. Ayağınızı fren pedalına basın.
    2. Shift Lock Release düğmesine basın.
    3. Vites kolunu park konumundan istediğiniz konuma getirin.

    Bazı araçlarda, Shift Lock Release düğmesi fren pedalına basıldığında otomatik olarak devreye girer. Ancak, tüm araçlarda bu özellik bulunmaz.

    Diğer Kullanım Alanları

    Shift Lock Release düğmesi, yalnızca park konumundan çıkmak için kullanılmaz. Ayrıca şu durumlarda da kullanılabilir:

    • Vitesi değiştirmek için: Bazı araçlarda, Shift Lock Release düğmesine basarak mandala basmadan vites değiştirebilirsiniz.
    • Aracı çekmek için: Aracı çekmek istiyorsanız, vites kolunu nötr (N) konumuna getirmek için Shift Lock Release düğmesine basmanız gerekir.

    Önemli Notlar

    Shift Lock Release düğmesini kullanmadan önce kullanım kılavuzunu dikkatlice okumanız önerilir. Bazı araçlarda, Shift Lock Release düğmesi yalnızca belirli koşullar altında çalışabilir. Örneğin, bazı araçlarda motor çalışırken Shift Lock Release düğmesi devre dışı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Gereksiz olsa koymazlar değil mi?



    Düğmeyi kullanmamanın uzun dönemde mutlaka zararları olacaktır.
  • Stronic şanzıman kendini şanzıman zanneden şanzıman zavallısından başka birşey değil o yüzden stronicte gereksiz diyebilirim.

    Boştan drive a drive dan boşa geçiyor mandalsız da diğerleri mandal istiyor. drive dan s e atarken bile basmak gerekıyor.

    boş boş işler. daha bugun 15.000 bakımından cıktım cok doluyum. doğuşa patlamaya hazır bomba gibiyim.

    6 saat arabamı bekledim berk kaç yoksa patliycam
  • topuzun üstündeki düğmeden mi bahsediyorsun?

    ona basmadan parktan çıkarman ve de vites Dde iken Rye alman imkansız çünkü o kilit görevi yapıyor.koruma amaçlı.

    bazı araçlarda yoktur ama.özellikle koldan viteslilerde.ya şanzıamanın kendisinde koruma vardır ya da hiçbir koruma yoktur 60la giderken bile geriye takabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    Stronic şanzıman kendini şanzıman zanneden şanzıman zavallısından başka birşey değil o yüzden stronicte gereksiz diyebilirim.

    Boştan drive a drive dan boşa geçiyor mandalsız da diğerleri mandal istiyor. drive dan s e atarken bile basmak gerekıyor.

    boş boş işler. daha bugun 15.000 bakımından cıktım cok doluyum. doğuşa patlamaya hazır bomba gibiyim.

    6 saat arabamı bekledim berk kaç yoksa patliycam
    @Polemik

    Illa gereklidirde kullanmasan sanziman iner mi merak ediyodum

    @Yusuf

    Tamam kaciyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    topuzun üstündeki düğmeden mi bahsediyorsun?

    ona basmadan parktan çıkarman ve de vites Dde iken Rye alman imkansız çünkü o kilit görevi yapıyor.koruma amaçlı.

    bazı araçlarda yoktur ama.özellikle koldan viteslilerde.ya şanzıamanın kendisinde koruma vardır ya da hiçbir koruma yoktur 60la giderken bile geriye takabilirsin.


    Amerikadaki aracim olan Ford Escapede basmadan atiyodum hatta o sekilde 14000 mil kullandim bu aksam ayni seyi bi arkadasin A3unde denedim dayak yiyodum

    Enteresan bi ses cikiyo tak tuk diye acaba duz vitesde debriyaj kullnamadan vites atmaya calismak gibi bi seymi yaptigim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    @Polemik

    Illa gereklidirde kullanmasan sanziman iner mi merak ediyodum


    Kısa dönemde ineceğini sanmam ama uzun dönemde mutlaka zararları olacaktır.



    Ben de araba giderken manuel şanzıman geri vitese takılabilir mi diye merak etmiştim, ikimiz de bu tip gereksiz şeyleri merak ediyoruz sanırım.

    (Denedim: Geçmedi. )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    Stronic şanzıman kendini şanzıman zanneden şanzıman zavallısından başka birşey değil o yüzden stronicte gereksiz diyebilirim.

    Boştan drive a drive dan boşa geçiyor mandalsız da diğerleri mandal istiyor. drive dan s e atarken bile basmak gerekıyor.

    boş boş işler. daha bugun 15.000 bakımından cıktım cok doluyum. doğuşa patlamaya hazır bomba gibiyim.

    6 saat arabamı bekledim berk kaç yoksa patliycam


    Bekleyin.

    Az kaldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    @Polemik

    Illa gereklidirde kullanmasan sanziman iner mi merak ediyodum


    Kısa dönemde ineceğini sanmam ama uzun dönemde mutlaka zararları olacaktır.



    Ben de araba giderken manuel şanzıman geri vitese takılabilir mi diye merak etmiştim, ikimiz de bu tip gereksiz şeyleri merak ediyoruz sanırım.

    (Denedim: Geçmedi. )


    Geri vites olayini bende merak ettim simdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    Geri vites olayini bende merak ettim simdi


    3. viteste gidiyordum. Ne zamandır da denemek aklımda vardı.

    Debriyaja tüm gücümle bastım, ardından vitesi boşa aldım.

    Debriyaja biraz daha yüklendim (ki vites geçerse bir de şanzıman dağılmasın ) ve vitesi geriye takmaya çalıştım.

    Sonuç: Olumsuz. Cırrrkkkkk diye bir ses ve vites geçmedi.

    Emniyet gerekçesi ile dişliler dönüyormuş ve vites geçmiyormuş. Çok da mantıklı. Benim gibi deliler varken bu önlemler gerekli.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    Geri vites olayini bende merak ettim simdi


    3. viteste gidiyordum. Ne zamandır da denemek aklımda vardı.

    Debriyaja tüm gücümle bastım, ardından vitesi boşa aldım.

    Debriyaja biraz daha yüklendim (ki vites geçerse bir de şanzıman dağılmasın ) ve vitesi geriye takmaya çalıştım.

    Sonuç: Olumsuz. Cırrrkkkkk diye bir ses ve vites geçmedi.

    Emniyet gerekçesi ile dişliler dönüyormuş ve vites geçmiyormuş. Çok da mantıklı. Benim gibi deliler varken bu önlemler gerekli.



    Alıntıları Göster
    turbo düğmesi o




  • @Polemik

    Saol denemeye gerek kalmadi




    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    turbo düğmesi o


    Promil?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@lken -- 8 Aralık 2009; 23:14:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    turbo düğmesi o

    Alkol var mı alkol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    turbo düğmesi o

    Alkol var mı alkol


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Messerschmitt BF109

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    turbo düğmesi o

    Alkol var mı alkol




    Alıntıları Göster
    niye? o düğmeye basınca daha hızlı gitmiyor mu araba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    niye? o düğmeye basınca daha hızlı gitmiyor mu araba

    Alıntıları Göster
    o düğmeye basmazsan vites hareket etmez. denemesi bedava...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    o düğmeye basmazsan vites hareket etmez. denemesi bedava...


    Benimde anlamadigim Amerikadaki aracim Ford Escape i 1 yil o tusa basmadan kullandim sesli sekilde geciyodu vitesler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    o düğmeye basmazsan vites hareket etmez. denemesi bedava...


    Benimde anlamadigim Amerikadaki aracim Ford Escape i 1 yil o tusa basmadan kullandim sesli sekilde geciyodu vitesler

    Alıntıları Göster
    Mandal dışında bir de O/D düğmesi olan modeller var. Bakınız Efsane Kasa TOYOTA COROLLA. Ufak bir tuş var, basınca gösterge panelinde O/D yanıyor (Over Drive) ve otomatik vites kutusu daha yüksek bir vites aktarma oranında gidiyor. Krank çevirme hızı düşük ama şaft çevirme hızı yüksek oluyor (manüel şanzımanlardaki 5. ve üstü vitesin otomatik şanzımanlardaki uygulaması).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_(mechanics)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Mandal dışında bir de O/D düğmesi olan modeller var. Bakınız Efsane Kasa TOYOTA COROLLA. Ufak bir tuş var, basınca gösterge panelinde O/D yanıyor (Over Drive) ve otomatik vites kutusu daha yüksek bir vites aktarma oranında gidiyor. Krank çevirme hızı düşük ama şaft çevirme hızı yüksek oluyor (manüel şanzımanlardaki 5. ve üstü vitesin otomatik şanzımanlardaki uygulaması).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_(mechanics)

    Alıntıları Göster
    Yeni kasa otomatik Corsa'nın vites kutusunu incelemiştim. O düğmeye basınca şanzımanı sadece plastik bir parçadan kurtarıyorsunuz.

    R'den D'ye geçişlerde basmamanızın bir zararı olacağını sanmıyorum. Çünkü o sesler hayati parçalardan gelmiyor sadece merdiven gibi plastik setler var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Yeni kasa otomatik Corsa'nın vites kutusunu incelemiştim. O düğmeye basınca şanzımanı sadece plastik bir parçadan kurtarıyorsunuz.

    R'den D'ye geçişlerde basmamanızın bir zararı olacağını sanmıyorum. Çünkü o sesler hayati parçalardan gelmiyor sadece merdiven gibi plastik setler var.

    Alıntıları Göster
    hiç kullanmadımı otomatik araç arkadaşlar
    10 yıldır araç kullanıyorum ama?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.