Şimdi Ara

Otomatik vitesin kilitlenmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
125.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi geceler tüm arkadaşlara,

    Az önce bir arkadaşımızı hastaneye götürdük.Hastanenin önünde vitesi P ye aldım.Daha sonra hareket edecekken vites kilitlendi ve D ye alamadım.

    Vites hiç değişmedi. Dakikalarca uğraştık ve en sonunda D ye geçti.

    Hemen arabayı durdurmadan eve geldik. Eve geldiğimde arabayı kapattım ve tekrar vitesi değiştirmeyi denedim ama vites yine kilitlendi.

    Arabayı hareket ettiremiyorum ve vites P den başka bir vitese geçmiyor kilitlendi kaldı.

    Acaba sorun neyden kaynaklanabilir? Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir misiniz?

    Bu arada araç golf 4 otomatik vites.

    Herkese saygılar...



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Corsa D'de de benzer bir olay başımıza gelmişti. Yine bu şekilde kilitleniyordu ve vites körüğünü kaldırarak sarı bir pimi çekmemizi istiyorlardı. Bu sayede vites boşa alınıyor ve 2-3 hafta idare ediyordu. Ama en son biraz sert çekince pim koptu. Garantiden vites kolunu değiştirmeye yarayan mekanik parçaları değiştirdiler ve problem çözüldü.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bugün servisle görüştük ve fren müşüründen kaynaklanabileceğini söylediler. Aracı hareket ettirebilmek içinde ilk önce aracı çalıştırın sonra frene basıp çekin dediler.

    Az önce aracı çalıştırdım ve 30 saniye frene basıp çektim ve vitesi değiştirebildim en sonunda.

    Sorun fren müşüründen kaynaklanıyormuş. Allahtan ki fazla tutmuyormuş yaklaşık 30-40 lira fiyatı var.

    Şanzımana birşey oldu diye korktum şükürler olsun büyük birşey çıkmadı. Bugün gidip yaptıracağım.

    Yorum yapan herkese teşekkür ederim.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Arkadaşlar bugün servisle görüştük ve fren müşüründen kaynaklanabileceğini söylediler. Aracı hareket ettirebilmek içinde ilk önce aracı çalıştırın sonra frene basıp çekin dediler.

    Az önce aracı çalıştırdım ve 30 saniye frene basıp çektim ve vitesi değiştirebildim en sonunda.

    Sorun fren müşüründen kaynaklanıyormuş. Allahtan ki fazla tutmuyormuş yaklaşık 30-40 lira fiyatı var.

    Şanzımana birşey oldu diye korktum şükürler olsun büyük birşey çıkmadı. Bugün gidip yaptıracağım.

    Yorum yapan herkese teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun bugün banada oldu. 2003 golf arabam. Fren müşüründenmiş sorun. Ustayı getirdim sanayiden aracı aldık götürdük sanayiye müşürü değiştirdi. Müşürünüde ben aldım (20TL) ve usta 130TL işçilik istedi. Şok oldum. 100TL verdim lanet olsun dedim. Böylelerinin eline düşmeye gör. Haram zıkkım olsun hakkından fazlasını istediyse eğer. Siz siz olun önce anlaşın sonra ustayı getirin.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vites Kilitlenmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Otomatik şanzımanların sunduğu kolaylık, günlük sürüşler için büyük avantajdır. Ancak otomatik vitesiniz kilitlendiğinde, bu kolaylık yerini hayal kırıklığına bırakabilir. Bu yaygın sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve çözümü duruma göre değişir.

    Otomatik Vites Kilitlenmesinin Nedenleri

    • Arızalı Vites Kilit Mandalı: Vites değiştirme kolu ile şanzıman arasındaki bağlantıyı sağlayan kilit mandala arızalanabilir ve viteslerin değiştirilmesini engelleyebilir.
    • Fren Lambası Anahtarı Sorunu: Fren lambası anahtarı arızalandığında, vites değiştirme için gerekli fren pedalı girişi algılanmayabilir ve bu da vites kilitlenmesine neden olabilir.
    • Şanzıman Kontrol Modülü Arızası: Şanzıman kontrol modülü, otomatik şanzımanın beyni olarak işlev görür ve arızalanması vites değiştirme mekanizmasını etkileyebilir.
    • Düşük Şanzıman Sıvısı Seviyesi: Yetersiz şanzıman sıvısı seviyeleri, şanzımanın düzgün çalışmasını engelleyebilir ve vites kilitlenmesine yol açabilir.
    • Elektriksel Bağlantı Sorunları: Otomatik şanzıman, elektriksel sinyallerle kontrol edilir ve bu sinyallerde kesintiler veya kötü bağlantılar vites değiştirmeyi engelleyebilir.

    Otomatik Vites Kilitlenmesi Çözümleri

    Vites kilitlenmesi sorunu yaşadığında, öncelikle güvenli bir yere çekmen önerilir. Vites kilitlenmesi çözümü, sorunun temel nedenine bağlıdır:

    • Vites Kilit Mandalının Değiştirilmesi: Arızalı bir vites kilit mandalı, kalifiye bir mekaniker tarafından değiştirilmelidir.
    • Fren Lambası Anahtarının Onarımı veya Değiştirilmesi: Fren lambası anahtarının onarımı veya değiştirilmesi, vites kilitlenmesini çözebilir.
    • Şanzıman Kontrol Modülünün Yeniden Başlatılması: Bazı durumlarda, şanzıman kontrol modülünün yeniden başlatılması vites kilitlenmesini giderebilir.
    • Şanzıman Sıvısının Kontrol Edilmesi veya Değiştirilmesi: Yetersiz şanzıman sıvısı seviyeleri, şanzıman sıvısının kontrol edilmesini veya değiştirilmesini gerektirir.
    • Elektriksel Bağlantıların Kontrol Edilmesi: Otomatik şanzıman sistemindeki elektriksel bağlantıların kontrol edilmesi ve onarılması vites kilitlenmesini çözebilir.

    Otomatik vites kilitlenmesi sorunu yaşarsanız, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Doğru teşhis ve onarım, aracınızın güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben de merak ettim doğrusu. Mesajım bulunsun.


    Yukarı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engineer !

    Ben de merak ettim doğrusu. Mesajım bulunsun.


    Yukarı
    Park edilen yerlerde yüksek eğim var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Park edilen yerlerde yüksek eğim var mı?

    Alıntıları Göster
    Valla pek anlamam otomatik vites araçlardan ama hiç şanzıman yağını değiştirmişmiydiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Park edilen yerlerde yüksek eğim var mı?

    Alıntıları Göster
    Frene basmadan P den vitese alınmasını önleyen kilit mandalı bozulmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Frene basmadan P den vitese alınmasını önleyen kilit mandalı bozulmuştur.

    Alıntıları Göster
    Eğer arabayı park ederken veya durdugunuzda aracı p ye aldıktan sonra yükü şanzımana bindiriyorsanız zamanla bozmuş olabilirsiniz. Ayagınız frendeyken aracı boşa alıp el freni çekip yükü el frenine attıktan sonra (frenden ayak çekerek) p ye almanız en dogrusu. Ancak genelde şanzımana yük bindiriliyor ve bu gibi sorunlar çıkabiliyor. Özellikle eğimli yerlerde dikkatli olmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExTReMee

    Valla pek anlamam otomatik vites araçlardan ama hiç şanzıman yağını değiştirmişmiydiniz ?

    Alıntıları Göster
    Konu başlığını görünce bugün gördüklerimi anlatmak istiyorum.

    İşlek caddede tam yolun ortasında bir araç kalmış. Etraf kalabalıklaştı. Ben de merak ettim. Baktım. Golf'ün otomatik vitesi kilitlenmiş.

    Trafik polisleri geldi. Araç için çekici çağırdılar.

    Ya yüksek hızda kilitlenme olsaydı diye düşündüm ama böyle şey olmaz sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Eğer arabayı park ederken veya durdugunuzda aracı p ye aldıktan sonra yükü şanzımana bindiriyorsanız zamanla bozmuş olabilirsiniz. Ayagınız frendeyken aracı boşa alıp el freni çekip yükü el frenine attıktan sonra (frenden ayak çekerek) p ye almanız en dogrusu. Ancak genelde şanzımana yük bindiriliyor ve bu gibi sorunlar çıkabiliyor. Özellikle eğimli yerlerde dikkatli olmak lazım.

    Alıntıları Göster
    Corsa D'de de benzer bir olay başımıza gelmişti. Yine bu şekilde kilitleniyordu ve vites körüğünü kaldırarak sarı bir pimi çekmemizi istiyorlardı. Bu sayede vites boşa alınıyor ve 2-3 hafta idare ediyordu. Ama en son biraz sert çekince pim koptu. Garantiden vites kolunu değiştirmeye yarayan mekanik parçaları değiştirdiler ve problem çözüldü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Corsa D'de de benzer bir olay başımıza gelmişti. Yine bu şekilde kilitleniyordu ve vites körüğünü kaldırarak sarı bir pimi çekmemizi istiyorlardı. Bu sayede vites boşa alınıyor ve 2-3 hafta idare ediyordu. Ama en son biraz sert çekince pim koptu. Garantiden vites kolunu değiştirmeye yarayan mekanik parçaları değiştirdiler ve problem çözüldü.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bugün servisle görüştük ve fren müşüründen kaynaklanabileceğini söylediler. Aracı hareket ettirebilmek içinde ilk önce aracı çalıştırın sonra frene basıp çekin dediler.

    Az önce aracı çalıştırdım ve 30 saniye frene basıp çektim ve vitesi değiştirebildim en sonunda.

    Sorun fren müşüründen kaynaklanıyormuş. Allahtan ki fazla tutmuyormuş yaklaşık 30-40 lira fiyatı var.

    Şanzımana birşey oldu diye korktum şükürler olsun büyük birşey çıkmadı. Bugün gidip yaptıracağım.

    Yorum yapan herkese teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Arkadaşlar bugün servisle görüştük ve fren müşüründen kaynaklanabileceğini söylediler. Aracı hareket ettirebilmek içinde ilk önce aracı çalıştırın sonra frene basıp çekin dediler.

    Az önce aracı çalıştırdım ve 30 saniye frene basıp çektim ve vitesi değiştirebildim en sonunda.

    Sorun fren müşüründen kaynaklanıyormuş. Allahtan ki fazla tutmuyormuş yaklaşık 30-40 lira fiyatı var.

    Şanzımana birşey oldu diye korktum şükürler olsun büyük birşey çıkmadı. Bugün gidip yaptıracağım.

    Yorum yapan herkese teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    Aynı sorun bugün banada oldu. 2003 golf arabam. Fren müşüründenmiş sorun. Ustayı getirdim sanayiden aracı aldık götürdük sanayiye müşürü değiştirdi. Müşürünüde ben aldım (20TL) ve usta 130TL işçilik istedi. Şok oldum. 100TL verdim lanet olsun dedim. Böylelerinin eline düşmeye gör. Haram zıkkım olsun hakkından fazlasını istediyse eğer. Siz siz olun önce anlaşın sonra ustayı getirin.




  • 20 liralık parçaya 100 lira işçilik helal olsun bu ustalara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salikocan

    20 liralık parçaya 100 lira işçilik helal olsun bu ustalara
    usta mı ??? fırsatçı desek daha doğru olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi temizyurek -- 7 Mayıs 2013; 16:14:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: temizyurek

    usta mı ??? fırsatçı desek daha doğru olur.

    Alıntıları Göster
    Parçanın fiyatıyla işçiliğin ne alakası var anlayamadım. Mesala parça pahalıdır takılması kolaydır , usta az işçilik ister. Parça ucuzdur, takılması için birçok parçanın daha sökülmesi gerekir, saatler sürer o zamanda fazla işçilik ister.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cdmustafa

    Aynı sorun bugün banada oldu. 2003 golf arabam. Fren müşüründenmiş sorun. Ustayı getirdim sanayiden aracı aldık götürdük sanayiye müşürü değiştirdi. Müşürünüde ben aldım (20TL) ve usta 130TL işçilik istedi. Şok oldum. 100TL verdim lanet olsun dedim. Böylelerinin eline düşmeye gör. Haram zıkkım olsun hakkından fazlasını istediyse eğer. Siz siz olun önce anlaşın sonra ustayı getirin.

    Ustalaramız saolsun çok iyiler ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Parçanın fiyatıyla işçiliğin ne alakası var anlayamadım. Mesala parça pahalıdır takılması kolaydır , usta az işçilik ister. Parça ucuzdur, takılması için birçok parçanın daha sökülmesi gerekir, saatler sürer o zamanda fazla işçilik ister.

    Ben size şöyle söyleyim. Ustayı arkadaşın arabasıyla sanayiden alıp benim arabanın yanına getirdik. Frenin orda 2 dk lık birşey yapıp ben süreyim sanayiye gidelim tekrar dedi tamam dedik bindik gittik. Sanayide dedi ki fren müşürü değişecek, tamam dedim gittim yedek parçacıdan 20TL verip aldım. Fren müşürünü aldı ve maksimum 10dk uğraşıp taktı ve sonra yağına suyuna da bakmak istedi bende yok onu başka yerde yaptırırım sağol dedim ve borcumu sordum. 130TL versen yeter abi dedi direkt. Ne demek 130 ne yaptın ki bu kadar anlamadım falan dedim. E abi dışarı gittik öyle oluyor falan dedi. Kendimiz getirip götürdük herifi ama pişkin laf anlayacak tipten değil. Lanet olsun deyip 100TL attım önüne eyvallah dedim çıktım. Olay bundan ibarettir.

    Az mı çok mu varın siz karar verin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufaner

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Parçanın fiyatıyla işçiliğin ne alakası var anlayamadım. Mesala parça pahalıdır takılması kolaydır , usta az işçilik ister. Parça ucuzdur, takılması için birçok parçanın daha sökülmesi gerekir, saatler sürer o zamanda fazla işçilik ister.

    Ben size şöyle söyleyim. Ustayı arkadaşın arabasıyla sanayiden alıp benim arabanın yanına getirdik. Frenin orda 2 dk lık birşey yapıp ben süreyim sanayiye gidelim tekrar dedi tamam dedik bindik gittik. Sanayide dedi ki fren müşürü değişecek, tamam dedim gittim yedek parçacıdan 20TL verip aldım. Fren müşürünü aldı ve maksimum 10dk uğraşıp taktı ve sonra yağına suyuna da bakmak istedi bende yok onu başka yerde yaptırırım sağol dedim ve borcumu sordum. 130TL versen yeter abi dedi direkt. Ne demek 130 ne yaptın ki bu kadar anlamadım falan dedim. E abi dışarı gittik öyle oluyor falan dedi. Kendimiz getirip götürdük herifi ama pişkin laf anlayacak tipten değil. Lanet olsun deyip 100TL attım önüne eyvallah dedim çıktım. Olay bundan ibarettir.

    Az mı çok mu varın siz karar verin.

    Alıntıları Göster
    Sizinkisi abartmış o zaman. Baştan pazarlık etmek lazımmış.




  • Lanet olsun insanların boşluğundan faydalanmak isteyen usta, esnaf bozuntularına.. Genelde işçilik ücreti parça fiyatı kadardır.. Bir parça ne kadar pahalı ise işçiliği de o kadar pahalı olur.. 35 yıl esnaflık yapan babamın bulunduğu oto sanayinde işçilik ücretleri böyle belirlenirdi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gareysar -- 7 Mayıs 2013; 19:04:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gareysar

    Lanet olsun insanların boşluğundan faydalanmak isteyen usta, esnaf bozuntularına.. Genelde işçilik ücreti parça fiyatı kadardır.. Bir parça ne kadar pahalı ise işçiliği de o kadar pahalı olur.. 35 yıl esnaflık yapan babamın bulunduğu oto sanayinde işçilik ücretleri böyle belirlenirdi..
    Kendi vicdanına bırakıyorum artık. Çoluğuna çocuğuna nasıl yedirecekse kendisi biliri. Bu işin dinle diyanetle de alakası yok aslında. Tamamen DÜRÜSTLÜK. Kaybetmeye mahkum olacaklar ömürleri boyunca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufaner

    Kendi vicdanına bırakıyorum artık. Çoluğuna çocuğuna nasıl yedirecekse kendisi biliri. Bu işin dinle diyanetle de alakası yok aslında. Tamamen DÜRÜSTLÜK. Kaybetmeye mahkum olacaklar ömürleri boyunca.

    Alıntıları Göster
    P'ye aldıgınızda aracı kaydırdıysanız yani yükü şanzumana bindirdeyseniz rampada falan, o nedenle olur. Frene basıyorsunz degilmi vites geçirirken ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cdmustafa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Parçanın fiyatıyla işçiliğin ne alakası var anlayamadım. Mesala parça pahalıdır takılması kolaydır , usta az işçilik ister. Parça ucuzdur, takılması için birçok parçanın daha sökülmesi gerekir, saatler sürer o zamanda fazla işçilik ister.

    Ben size şöyle söyleyim. Ustayı arkadaşın arabasıyla sanayiden alıp benim arabanın yanına getirdik. Frenin orda 2 dk lık birşey yapıp ben süreyim sanayiye gidelim tekrar dedi tamam dedik bindik gittik. Sanayide dedi ki fren müşürü değişecek, tamam dedim gittim yedek parçacıdan 20TL verip aldım. Fren müşürünü aldı ve maksimum 10dk uğraşıp taktı ve sonra yağına suyuna da bakmak istedi bende yok onu başka yerde yaptırırım sağol dedim ve borcumu sordum. 130TL versen yeter abi dedi direkt. Ne demek 130 ne yaptın ki bu kadar anlamadım falan dedim. E abi dışarı gittik öyle oluyor falan dedi. Kendimiz getirip götürdük herifi ama pişkin laf anlayacak tipten değil. Lanet olsun deyip 100TL attım önüne eyvallah dedim çıktım. Olay bundan ibarettir.

    Az mı çok mu varın siz karar verin.

    adam olsa baştan pazarlık yapmaya gerek duyulmaz zaten. fırsatçılık işte tam budur.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.