Şimdi Ara

Otomatik vites sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
1
Favori
42.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar imzamdaki aracın, R'de ya D'de iken vites hemen geçmiyor. yani gaza basıyorum ama vites geçmiyor. bir kaç kez gaza basıp bıraktıktan sonra vitese geçiyor. ancak bu sürekli olmuyor. yakında 2 kez oldu. ben şanzımandan şüphelenmeye başladım. yardımlarınızı bekliyorum acilen



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vites Sorunları: Tanım, Nedenleri ve Çözümleri

    Otomatik vitesli araçlarda karşılaşılan yaygın sorunlardan biri, viteslerin geç algılanması veya geç doldurulmasıdır. Bu sorun, sürüş sırasında gecikmelere ve hatta tehlikeli durumlara yol açabilir.

    Otomatik Vites Geç Algılıyor/Geç Dolduruyor

    Otomatik vitesiniz geç algılıyorsa veya geç dolduruyorsa, aşağıdaki nedenlerden biri söz konusu olabilir:

    • Düşük şanzıman yağı seviyesi
    • Kirli veya eski şanzıman yağı
    • Arızalı solenoitler
    • Hasarlı sensörler
    • Bilgisayar arızası

    Otomatik Vites Zor Geçiyor

    Otomatik vitesiniz zor geçiyorsa, bu durumun nedeni şunlar olabilir:

    • Aşınmış veya hasarlı vites tamburları
    • Arızalı debriyaj diskleri
    • Kirli veya yağsız vites kutusu
    • Manuel vites kontrolündeki sorunlar

    Otomatik Vites Soğukken Vites Atmıyor

    Otomatik vitesiniz soğukken vites atmıyorsa, bunun nedeni şanzıman yağının soğuk havalarda kalınlaşması olabilir. Bu sorun genellikle sıcaklık yükseldikçe kendiliğinden çözülür.

    Otomatik Vites Geçmiyor

    Otomatik vitesiniz hiç geçmiyorsa, bu durum ciddi bir sorunun göstergesi olabilir. Olası nedenler şunlardır:

    • Şanzıman arızası
    • Hidrolik sistem arızası
    • Elektronik kontrol ünitesi (ECU) arızası

    Çözümler

    Otomatik vites sorunlarını çözmek için aşağıdaki adımlar atılabilir:

    • Şanzıman yağı seviyesini kontrol edin ve gerekirse doldurun.
    • Şanzıman yağını ve filtresini değiştirin.
    • Arızalı solenoitleri veya sensörleri değiştirin.
    • Bilgisayar arızasını teşhis edin ve onarın.
    • Vites tamburlarını, debriyaj disklerini veya vites kutusunu onarın veya değiştirin.
    • Otomatik vites kontrol sistemini kontrol edin ve gerekirse onarın.

    Otomatik vites sorunlarını görmezden gelmek, daha ciddi sorunlara ve pahalı onarımlara yol açabilir. Bu nedenle, yukarıdaki sorunlardan herhangi biriyle karşılaşırsanız, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet

  • Aracınız kaç km de?

    Bilgisayara bağlatırsan hata kodundan çıkabilir..

    Eğer geç algılıyorsa vites, balatası bitmiş olabilir, sıkıştırmak için pistonları bekliyor, buda zaman kaybı ve vuruntuya sebep olur..

  • mRcOLL,
    dediğin gibi olsa sürekli aynı sorun olmaz mıydı?
    quote:

    Orjinalden alıntı:


    Aracınız kaç km de?

    Bilgisayara bağlatırsan hata kodundan çıkabilir..

    Eğer geç algılıyorsa vites, balatası bitmiş olabilir, sıkıştırmak için pistonları bekliyor, buda zaman kaybı ve vuruntuya sebep olur..



  • Belli olmaz şanzıman bu..

    Dediğin mantıkda bakarsak, büyük ihtimal beyne hata kodu gitmiş olabilir vitesden..

    Ne zaman olmaya başladı bu? herhangi bir zorlamadan sonra mı oldu?
  • 3 gün önce bi oldu 2 gün önce bi oldu dün akşam oldu.
    zorlama oldu mu diye soruyosun, şöyle cevap vereyim, ben arabayı sert kullanırım ancak şanzımana dikkat ederim. yani durmadan vites değiştirmem falan.
    ilgine teşekkürler.

  • Size tavsiyem, bilgisayara bağlatıp hata kodlarına baktırmak..

    Umarım mekanik bir şey çıkmaz..
  • inşaallah dyelim.
    zaten korkarak almıştım aracımı, canımı sıktı. çokta beğeniyordum aracımı. nazar değdi galiba....
    tekrar ilgine teşekkürler....
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites problemi
    3 ay önce açıldı
    Astra G otomatik vites sorunu.
    9 yıl önce açıldı
    Peugeot 307 Otomatik Vites Sorunu
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşım,


    aracının otomatik şanzıman bakımlarını (yağ değişimi varsa filtre ile beraber ve seviye kontrolü,yağ kalite kontrolü) yaptırdın mı eksiksiz olarak? ayrıca bu araç ne zamandır sende? yani sen ilk sahibimisin değilsen araç kaç kmde bu önemli. bahsettiğin olay şanzıman geçişlerinde Lag (gecikme) olduğunu gösteriyor. eğer yağ eksik veya eskidi ise ve değişmediyse bu bile başlı başına anlattığın olaya sebep olur. yok eğer bakımlar düzenli yapıldıysa o zaman şanzıma elektronik mödüllerinde(solenoid ve diğer elektronik parçalar) sorun var demektir. ve eğer yağ değişimi yapılmadıysa bunu yap, yok eğer yapıldı ama hala sorun devam ediyorsa o zaman şanzımanın indirilip sorun tespiti yapılması gerekir. dediğim kontrolleri yap veya yaptır. şanzıman yağı kan kırmızısı renkte olmalı, eğer yağ kahverengi veya siyah ise özelliğini kaybetmiş demektir ve derhal değişmesi gerekir. ayrıca seviyenin de ölçülmesi gerekir.araç normal çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışırken tüm viteslere tek tek geçilir, P den en sona kadar ve her konumda 2 sn beklenir. sonra tersine yani son konumdan P ye ve 2 dakika beklenir seviye ölçülür. yağ çubuğundaki min ve max seviyeleri arasında olmalıdır. eğer min seviyesinde ise aracında 1,5 litre yağ eksiktir ve bahsettiğin sorunlara sebep olur. şanzıman ortalama 5 lt yağ alır. kontrolleri yap veya yaptır sorun devam ederse mesaj at buradan ve Pm olarak.


    kolay gelsin,




  • Yagdan veya tirbün den kaynaklanır. Yağ eksikse veya eskiyse olur genelde bu durum. Aracın markasını yazarsan daha çok yardımcı olabilirim..

    quote:

    Orjinalden alıntı: turkalogy

    arkadaşlar imzamdaki aracın, R'de ya D'de iken vites hemen geçmiyor. yani gaza basıyorum ama vites geçmiyor. bir kaç kez gaza basıp bıraktıktan sonra vitese geçiyor. ancak bu sürekli olmuyor. yakında 2 kez oldu. ben şanzımandan şüphelenmeye başladım. yardımlarınızı bekliyorum acilen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteg
    aracının otomatik şanzıman bakımlarını (yağ değişimi varsa filtre ile beraber ve seviye kontrolü,yağ kalite kontrolü) yaptırdın mı eksiksiz olarak? ayrıca bu araç ne zamandır sende? yani sen ilk sahibimisin değilsen araç kaç kmde bu önemli.

    yağ seviyesine ustaya baktırıyorum. ayrıca yetkili servise de şanzımanın bakımını sorduğumda herhangi bir bakımının olmadığını, herhangi bir ustanın yağını kontrol edebileceğini söylediler. araç, 8 aydır bende. ben 3. sahibiyim. 73.000 km'de.
    ilgine teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu
    Yagdan veya tirbün den kaynaklanır. Yağ eksikse veya eskiyse olur genelde bu durum. Aracın markasını yazarsan daha çok yardımcı olabilirim..

    aracımın markası imzamda vardı ancak yine de yazayım, opel astra 2001.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: turkalogy


    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg
    aracının otomatik şanzıman bakımlarını (yağ değişimi varsa filtre ile beraber ve seviye kontrolü,yağ kalite kontrolü) yaptırdın mı eksiksiz olarak? ayrıca bu araç ne zamandır sende? yani sen ilk sahibimisin değilsen araç kaç kmde bu önemli.

    yağ seviyesine ustaya baktırıyorum. ayrıca yetkili servise de şanzımanın bakımını sorduğumda herhangi bir bakımının olmadığını, herhangi bir ustanın yağını kontrol edebileceğini söylediler. araç, 8 aydır bende. ben 3. sahibiyim. 73.000 km'de.
    ilgine teşekkürler...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu
    Yagdan veya tirbün den kaynaklanır. Yağ eksikse veya eskiyse olur genelde bu durum. Aracın markasını yazarsan daha çok yardımcı olabilirim..

    aracımın markası imzamda vardı ancak yine de yazayım, opel astra 2001.


    O zaman klasik GM problemi.. Filtre ve yagı değiştir , Tribünü kontrol ettir ( O modelde varsa tabi) ve ustanı degiştir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cela Soylu -- 25 Şubat 2008; 2:14:12 >




  • Hocam benimde size bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.
    benim aracım 1997 model opel astra gls aracım otomatik vites ve 140000 km aracımın motoru soğukken 1. vitesten 2. vitese geçişi geçikiyor ve 2. vitese geçince aracı ileriye doğru sirkeliyor, diğer viteslere geçişte herhangi bir sorun yok. aracın motoru ısındıkça bu durum düzeliyor, ama yinede arada sanki durup kalktığımda biraz geçikiyormuş gibi oluyor ve bunu sadece 1 den 2 ye geçerken yapıyor. tyağını kontrol ettirdim iyi dediler. ben yağın ne zaman değiştiğini bilmiyorum araç 3 aydır bende. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    Arkadaşım,


    aracının otomatik şanzıman bakımlarını (yağ değişimi varsa filtre ile beraber ve seviye kontrolü,yağ kalite kontrolü) yaptırdın mı eksiksiz olarak? ayrıca bu araç ne zamandır sende? yani sen ilk sahibimisin değilsen araç kaç kmde bu önemli. bahsettiğin olay şanzıman geçişlerinde Lag (gecikme) olduğunu gösteriyor. eğer yağ eksik veya eskidi ise ve değişmediyse bu bile başlı başına anlattığın olaya sebep olur. yok eğer bakımlar düzenli yapıldıysa o zaman şanzıma elektronik mödüllerinde(solenoid ve diğer elektronik parçalar) sorun var demektir. ve eğer yağ değişimi yapılmadıysa bunu yap, yok eğer yapıldı ama hala sorun devam ediyorsa o zaman şanzımanın indirilip sorun tespiti yapılması gerekir. dediğim kontrolleri yap veya yaptır. şanzıman yağı kan kırmızısı renkte olmalı, eğer yağ kahverengi veya siyah ise özelliğini kaybetmiş demektir ve derhal değişmesi gerekir. ayrıca seviyenin de ölçülmesi gerekir.araç normal çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışırken tüm viteslere tek tek geçilir, P den en sona kadar ve her konumda 2 sn beklenir. sonra tersine yani son konumdan P ye ve 2 dakika beklenir seviye ölçülür. yağ çubuğundaki min ve max seviyeleri arasında olmalıdır. eğer min seviyesinde ise aracında 1,5 litre yağ eksiktir ve bahsettiğin sorunlara sebep olur. şanzıman ortalama 5 lt yağ alır. kontrolleri yap veya yaptır sorun devam ederse mesaj at buradan ve Pm olarak.


    kolay gelsin,




  • arkadaslar bu sorunların hepsi yağin kalitesinden kaynaklanıyor götürdüğünüz servislere dikkat edin yan sanayi ürün kullanmasınlar otomatik sanzıman çok hasastır en küçük hatayı büyük bir sorun yapar
  • Merhaba meteg
    O km otomatik vitesli bir araçta özellikle R modunda aracın kalkışta stop etmesinin nedeni konusunda aydınlatıcı bilgilerinizi bekliyorum. Saygılarımla.
  • Şanzumandan süpe edebilirsin..yada yağdan..ama yağa baktırdım demişsin..Gidip göster .. Bu sorun forumda çözülcek türden değil :D

    KOlay gelsin hocam..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Merhaba meteg
    O km otomatik vitesli bir araçta özellikle R modunda aracın kalkışta stop etmesinin nedeni konusunda aydınlatıcı bilgilerinizi bekliyorum. Saygılarımla.


    yakıt ile alakalı bir şey gibime geliyor.

    eski aracımda balıma gelmişti.

    vitesteyken duruyordu.

    yakıt pompasını değiştirdik halloldu.

    normal şartlarda otomatik bir aracın durmaması lazım.

    hayırlı günler.
  • Merhabalar,


    belirtmek isterim ki şanzımanın bakımı yok ifadesi tamamen yanlıştır.normal çalıştığı müddetçe (burada normallikten kasıt şanzımanın fiziksel durumunun iyi oluşu ve yağının görevini iyi yapmasıdır). çoğu servis bakım gerekmez der.(çünkü bozulduğunda size yeni şanzıman satmak isterler) bunu yapan yerler var.adamlarda kendilerince para kazanmak isterler. ama sizin bahsettiğiniz türden sorunlar ortaya çıkarsa ya şanzıman yağı özelliğini kaybetmiştir ve bunu yağı kontrol ettiğinizde renginin kahverengi veya siyah oluşundan görürüsünüz, ya da şanzıman içerisinde mekanik bir sorun ortaya çıkmış veya şanzıman yağ sızdırıyor olabilir. eğer yağ normal renginde ise(kan rengi) o zaman seviye eksiliyor mu? vitesler geçişinde sert ve vuruntulu geçiş var mı buna bakılır.bazen araç yüksek hızlarda sürülürken yağ sızıntısı olur ve sizin bunu görmenize imkan yok. ustaya baktırıyorum demişsin ama bakan usta otomatik şanzıman ustası mı? ne kadar bilgisi var? sen kendin hiç bakmadın mı yağ seviyesine ve rengine? bunlar önemli.

    sizin yapacağınız yağ değişimi en çok 250 ytlye mal olur.buna yağın boşaltılması yağ ücreti ve yeniden konulması yani işçilik dahildir.bazı araçlarda bu iş için özel cihazlar gerekir.bu yüzden kendiniz veya herhangi bir sanayide yapamazsınız bu işi. ama şanzıman bozulursa bunun size maliyeti en az 2000 ytl olur. bu fiyata indirme ve bindirme dahil değildir.

    bu noktadan sonra hala bakım gerekli değil diye düşünüyorsanız buyrun aracınızı sürün, ama herhangi bir yerde kütürtü ve vuruntular eşliğinde yolda kalmayı göze alın. ya da gaza bastığınızda aracın gaz yememesi veya ilerlememesi durumuyla karşı karşıya kalınca sorunun benzin veya ateşleme veya motordan olduğunu düşünün.. Hiç sanmıyorum. çünü bana göre sizin aracınızın şanzımanın başına iki şey gelmiş olabilir. yağ özelliğini kaybetmiş ve araç bir süredir bu şekilde kullanılmış ve de artık vites geçişlerinde sorun çıkmaya başlamış.. sonraki adım ne biliyormusun? en geç 6 ayda yolda kalmak. ya da bir diğer ihtimal balata,sprag ve tork konvertörü ve bantlarda sorun var ve her an yolda kalabilirsin. 3. bir ihtimal yok. sana açıkça yazıyorum, yoksa senin paranı almaya meraklı bir sürü tamirci kesimi var, alırlar 2000 liranı 4000 liranı bu tabi en kolay yol, esas olan sorunu doğru araç ve doğru bilgiye sahip kişilerin kalıcı olarak çözmesidir.şanzımanın aracının yakıt tükertimini güç üretimi ve çekişini kısacası performansını doğrudan etkilediğini söylememe gerek yok herhalde..

    o yüzden sevgili arkadaşım düşün ve kararını ver..




  • Merhaba tasselhoff
    yakıtta herhani bir problem yokmuş. Tüm testler de normal sonuç veriyor, ancak her zaman olmamakla beraber zaman zaman araç R modunda kalkış esnasında stop ediyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Merhaba meteg
    O km otomatik vitesli bir araçta özellikle R modunda aracın kalkışta stop etmesinin nedeni konusunda aydınlatıcı bilgilerinizi bekliyorum. Saygılarımla.


    yakıt ile alakalı bir şey gibime geliyor.

    eski aracımda balıma gelmişti.

    vitesteyken duruyordu.

    yakıt pompasını değiştirdik halloldu.

    normal şartlarda otomatik bir aracın durmaması lazım.

    hayırlı günler.




  • Yutuna nickli arkadaşımıza yazıyorum,



    R konumunda stop ediyor demişsin.. bu olduğunda aracın normal çalışma sıcaklığında mı? yoksa motor soğuk mu? ayrıca kalkışı yaptığın yer düz mü? yoksa rampa mı? bazı araçlarda vites konum algılayıcısı adlı bir parça bulunur. sorunun sebebi bu parça da olabilir. olabilir diyorum zira araç ne marka ve kaç kmde bilmiyorum. sorduğum soruları cevaplarsan daha tatmin edici bir cevap verebilrim.
  • Mazda 626 nickli arkadaşımızın sorusunun yanıtı:

    eğer şanzıman yağın düzgün ise(kan kırmızısı renkte olmalı) ve seviyesi de tam ise (eksik seviye sarsıntılı ve silkelemeli vites geçişi sebebidir) eğer yağınız yarım lt veya daha fazla eksilirse araçta güç kaybı oluşur. bunları bir kontrol edin, aracınızın kullanma kılavuzunda yazar, eğer bu yoksa o zaman ben şu şekilde anlatayım, motor yağ çubuğu yakınında başka bir yağ çubuğu vardır. çoğu zaman çubuğun başı sarı renktedir, genelde hava filtresi yakınlarında bulunur. çünkü opel de önden itişlidir ve şanzıman motorun sol tarafında bulunur. seviye kontrolünü yapmak için:

    1.araç çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışmakta iken, P den başlayarak tüm konumlarda 2 sn bekleyerek L konumuna veya 1 konumuna kadar gelinir, bu defa L veya 1 den başlayarak P ye kadar 2sn bekleyerek gelinir.
    2. iki dakika kadar beklenir, ve çubuk çekilir, silinir ve tekrar sokulur. aynı motor yağ çubuğundaki gibi bu çubukta da 2 çizgi vardır min ve max olarak. seviye max çizgisinin hemen altında olmalı, eğer ortalarda ise yağınız 1 litre min çizgisinde ise 2 litre eksiktir. eksik ise seviye AYNI TÜR YAĞ KULLANILARAK tamamlanır. bu dediklerimi bir kontrol et, eğer bunlarda bir eksiklik veya sorun yoksa o zaman şanzıman içerisinde bulunan entegre yağ pompasında sorun olabilir. veya en kötü ihtimal olarak 1 nolu ve 2 no lu balatalarınızda sorun olabilir. opellerde "S" ikonu arıza durumunda(yağ ısısı anormalliği,balata arızası, veya vites oranında sapmalarda) yanar. bu lamba hiç yandı mı? bir diğer konu ise aracınızda kullandığınız benzin oktanı nedir? 95 mi yoksa 97 veya 98 mi? çünkü 95 dışındaki benzinlerde motora ve şanzımana vuruntu yaptırır.

    bunlar benim şimdilik aklıma gelenler, dediklerimi bir kontrol et özellikle yağ kalite ve seviyesi konusunu ondan sonra tekrar görüşelim.


    kolay gelsin,




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.