Şimdi Ara

OTOMOBİL FREN MESAFELERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
6.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Burada birçok arabanın hızlanma ve fren testleri bulunuyor. İşinize yarar umarım.

    http://www.youtube.com/playlist?list=PLVpGhli-NhSRLhjW34Np6RHGueYqCc-NE
  • Çok fazla değişken var. Bu nedenle artık üreticiler bu fren mesafesini vermiyorlar. Verseler de gerçekçi olmuyor.
    Hatta şöyle bir durum da oluşabilir. Katalog değerinde 37 metre yazıyordur, kullanıcı bir kaza yapar ve "ben bu değere güvendim ama araba durmadı" gibi bir dava bile açabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmxksk

    quote:

    Orijinalden alıntı: hamalyoziee

    Yaş ve pilotaj tekniği çok önemli degil önemli olan arabanın durma kapasitesi. Mesela ben fabrika değerleri + 5 metrelik bir pilotaj ile kullanıyorsam her arabada bu benzer olacaktır. Eminim bir çok insan farklı arabalarda çok farklı fren hissi yaşıyor demek ki değerler birbirine çok da yakın degil. Bunu sürücü olarak ben direksiyonda hissediyorsam herkes de hissediyordur. Niye bu değerler kimse tarafından bilinmez hayret. Aslında ben dahil herkes önce dış görünüş , 0-100 hızlanma ve yol tutuşa önem verdiğimiz için fabriklarda bunların açıklıyor. Ne de olsa freni merak eden yok.

    Tam aksine yaş, pilotaj, lastik ömrü tipi kalitesi, yol durumu, fren sisteminizin sağlamlığı bu tarz öğelerin hepsi durma mesafesine doğrudan etki eder.

    Arabanın kusursuz ve durma mesafesinin iyi olduğunu düşünsek bile çoğu sürücünün panik anda abs yi devreye sokucak kadar frene basamamasından dolayı zincirleme kazalar oluştuğu testlerle kanıtlanmıştır. Bunu önlemek için çoğu yeni arabada acil fren destek sistemi bulunmakta.

    Yanlış anlamışsın, ben önemli değil demedim. Eğer benim pilotajım en yüksek durma mesafesine göre +5 metre ise , bütün arabalarda yine aynı değeri göreceğim hemen hemen demektir demek istedim. Örnek mercedes 37 metre ise ben 43 yapacağım, opel 40 ise 45, citroen 44 ise 49 gibi. Herkesin pilotajı ve durma mesafesi farklı olacaktır ama altında ki makine ne kadar iyi veya kötü olursa o kadar iyi veya kötü duracaktır. Bunu demek istedim.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Paylaşım için teşekürler ama bu video sürat - fren ilişkisini işlemiş. Ben testlerin aynı standartlarda yapılamayacağına pek katılmıyorum açıkcası. Nasıl ki NCAP ESP testinde direksiyona taktığı mekanizma ile her aracı aynı ivme ile test ediyorsa fren mesafeleri de test edilebilinir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CescRvP

    Burada birçok arabanın hızlanma ve fren testleri bulunuyor. İşinize yarar umarım.

    http://www.youtube.com/playlist?list=PLVpGhli-NhSRLhjW34Np6RHGueYqCc-NE

    Muhteşem paylaşım. Güncel bir çok araba mevcut. Herkes izlesin tavsiye ederim. İşime yaradı gerçekten teşekkürler. İzlemeye üşenecekler için bir kaç not tuttum. Paylaşayım.

    CLİO RS 35,1 mt
    FİESTA 38,6
    A3 SEDAN 36,1
    AURİS 37,8
    GOLF 1,6 38,8
    YENİ MEGANE 37.0
    ELENTRA 42,5
    CEED 38,7
    PANEMERA 36
    CİTROEN C4 37,5
    BMW 320D 37,8
    JETTA 39,8
    CRUZE 38,3
    İNSİGNİA 38,4
    MİNİ 38,8
    KİA OPTİMA 41,4
    308 37,8
    CC 38,9
    S60 39,1
    LİNEA 38,5
    FOCUS 37,9
    308 38,1
    ACCENT BLUE 42,9 ( Aman diyorum)
    AUDİ A5 38,1
    Son olarak hazır olun 911 Turbo 32 Metre

    Açıkcası VW grubu hayal kırıklığı yarattı bende. Keza BMW ,Audi ve Mercedesten de daha iyi performans beklerdim. Porshe öttürmüş resmen. Muhteşem değerler elde etmiş. Seramik frenlerin etkisi olsa gerek. Demek ki yolda porshe nin arkasına filan düşersek takip mesafesini artırmak faydalı olacaktır. Hyundai ve Kia sahiplerine de önerim milletin çok dibine girmeyin. Benim c4 de fena değer vermedi. Eskiden babam Mercedes arkasında giderken mesafeni aç yoksa yanlışlıkla vurursak direk bizim arabanın anahtarını bırakırız derdi. Artık onlar düşünsün :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamalyoziee -- 2 Eylül 2014; 18:55:31 >




  • 308 c sınıfı içerisinde gördüğüm en güzel frenlere sahip araçtı.
    Hatta bu yüzden bir sefer ışıklarda ben durdum arkamdaki corolla duramadı ve tampona tıklattı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamalyoziee

    Paylaşım için teşekürler ama bu video sürat - fren ilişkisini işlemiş. Ben testlerin aynı standartlarda yapılamayacağına pek katılmıyorum açıkcası. Nasıl ki NCAP ESP testinde direksiyona taktığı mekanizma ile her aracı aynı ivme ile test ediyorsa fren mesafeleri de test edilebilinir.

    Tabii ki yapılabilir. Robotik testler 80'lerin başıdan beri var. ABD'de mesela, bir ara 60 Newton standart pedal kuvvetiyle (biyomekanik alt limit olarak kabul ediliyordu) ölçülüyordu. Bu değerleri de kullanma kılavuzuna yazmak zorunluydu. Düşük hız, yüksek hız, tam yük, kısmi fren arızası gibi senaryorla fren mesafelerini yazmak mecburiydi. Hala böyle mi bilmiyorum. O videoyu koydum çünkü intikal mesafesi de işin içine girince, 30'lu metrelerde durmak diye bir şey yok, 70 metrelerle yüzyüzeyiz. Araba biraz yükleniyor mesafe 120 metre oluyor. O zamanının kılavuzlarında da 70 metreden aşağı pek bir şey yazmıyordu.

    Bizim burada bulduklarımız Autotest (Autoshow) gibi dergilein farklı koşullarda buldukları değerler. ADAC eskiden mesafe verirken şimdi frenlere bir puan veryor. (mesela:http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4942_Toyota_RAV4_2_0_D_4D_Life_4x2_DPF/Toyota_RAV4_2_0_D_4D_Life_4x2_DPF.pdf)

    Eskiden ben de bu değerleri daha yakından araştırır, merak ederdim. Neticede 100-0'da 37 metrede duran 41 metrede duran araçtan aynı koşullarda her zaman daha iyidir. Ama zamanla pek öyle olmayabileceğini de farkettim. Mesela yüklü durumlarrda, ısındığında, yokuş aşağı veya yüksek süratte biri %10 performans kaybına uğrarken diğeri %30 kayıp yaşayabiliyor. 120 ile veya yüklüyken bakıyorsunuz, işler tersine dönmüş.

    Yine de yakın zamanda aynı testten çıkmış sonuçlar, farklı lastiklerle de olsa fiki veriridi. Sorunuz değerli bir soru bence. Data, datadır.




  • Teşekkürler verdiğiniz bilgi için. Konu tüketicilerin araç tercihlerinde etkili olursa eminim ki bahsettiğiniz yüklü, kaygan yol, sıcak -soğuk vb durumlar içinde yapılan testler artacaktır. Ha keza aynı soru lastik değişimi yapacak sürücüleri de ilgilendiriyor. Hangi lastik aynı şartlarda ne kdr mesafede duruyor sorusu da irdelenmelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malesef ön yargılar yüzünden 308 hak ettiği konumda değildir, biz markaya göre araç aldığımız için bu konu rağbet görmez. C segmentinde en ağır araçlarındandır, bunun fren mesafesindeki etkisini göz önünde bulundurmak gerekir.
  • konya da 70-80 m kadar önündeki köpeğe 120 km ile giderken fren ile duramadim carptim. eğer 100 ile gidiyor olsaydım kesinlikle dururdum. net veri iste. hayatin içinden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    aynı yerde autotest ten marka model seçilip test sonuçları görülüyor. metre olarak veriler var. iyice inceleyin. birçok marka ve model eski üretimleriyle mevcut.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Onu bilmemde bu işin ustası mercedestir

    Memleket?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hamalyoziee H kullanıcısına yanıt
    adac.de sitesinde autotest bölümünde bulunuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Onu bilmemde bu işin ustası mercedestir

    Memleket?

    Denizli hayırdır neden sordun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Onu bilmemde bu işin ustası mercedestir

    Memleket?

    Saçma sapan bir yorum da, nereliler böyle yorum yapıyormuş diye merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Onu bilmemde bu işin ustası mercedestir

    Memleket?

    Saçma sapan bir yorum da, nereliler böyle yorum yapıyormuş diye merak ettim.


    Saçma bi durum mu var ortada mercedesin reklamında da vurguladığı konu buydu

    Uslubunuza dikkat etseniz iyi olur çok saygıdeğer forumdasim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: highgen


    quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Onu bilmemde bu işin ustası mercedestir

    Memleket?

    Saçma sapan bir yorum da, nereliler böyle yorum yapıyormuş diye merak ettim.


    Saçma bi durum mu var ortada mercedesin reklamında da vurguladığı konu buydu

    Uslubunuza dikkat etseniz iyi olur çok saygıdeğer forumdasim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabaların frenleri ne kadar kötü olsa da bir şekilde duruyor ama insanlar nedense nerede fren yapıp başkaları ile dalga geçemeyecekleri konusunda bir bilince sahip değiller.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamalyoziee

    quote:

    Orijinalden alıntı: CescRvP

    Burada birçok arabanın hızlanma ve fren testleri bulunuyor. İşinize yarar umarım.

    http://www.youtube.com/playlist?list=PLVpGhli-NhSRLhjW34Np6RHGueYqCc-NE

    Muhteşem paylaşım. Güncel bir çok araba mevcut. Herkes izlesin tavsiye ederim. İşime yaradı gerçekten teşekkürler. İzlemeye üşenecekler için bir kaç not tuttum. Paylaşayım.

    CLİO RS 35,1 mt
    FİESTA 38,6
    A3 SEDAN 36,1
    AURİS 37,8
    GOLF 1,6 38,8
    YENİ MEGANE 37.0
    ELENTRA 42,5
    CEED 38,7
    PANEMERA 36
    CİTROEN C4 37,5
    BMW 320D 37,8
    JETTA 39,8
    CRUZE 38,3
    İNSİGNİA 38,4
    MİNİ 38,8
    KİA OPTİMA 41,4
    308 37,8
    CC 38,9
    S60 39,1
    LİNEA 38,5
    FOCUS 37,9
    308 38,1
    ACCENT BLUE 42,9 ( Aman diyorum)
    AUDİ A5 38,1
    Son olarak hazır olun 911 Turbo 32 Metre

    Açıkcası VW grubu hayal kırıklığı yarattı bende. Keza BMW ,Audi ve Mercedesten de daha iyi performans beklerdim. Porshe öttürmüş resmen. Muhteşem değerler elde etmiş. Seramik frenlerin etkisi olsa gerek. Demek ki yolda porshe nin arkasına filan düşersek takip mesafesini artırmak faydalı olacaktır. Hyundai ve Kia sahiplerine de önerim milletin çok dibine girmeyin. Benim c4 de fena değer vermedi. Eskiden babam Mercedes arkasında giderken mesafeni aç yoksa yanlışlıkla vurursak direk bizim arabanın anahtarını bırakırız derdi. Artık onlar düşünsün :)







    Hocam bir eklemede benden olsun Porsche 918 Spyder WS 100-0 km/h : 29.4 m

    http://www.autozeitung.de/sites/default/files/pdf/2014/07/AZ-15-2014-Porsche-918-Spyder-Test-Tabelle.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPIN_01

    quote:

    Orijinalden alıntı: hamalyoziee

    quote:

    Orijinalden alıntı: CescRvP

    Burada birçok arabanın hızlanma ve fren testleri bulunuyor. İşinize yarar umarım.

    http://www.youtube.com/playlist?list=PLVpGhli-NhSRLhjW34Np6RHGueYqCc-NE

    Muhteşem paylaşım. Güncel bir çok araba mevcut. Herkes izlesin tavsiye ederim. İşime yaradı gerçekten teşekkürler. İzlemeye üşenecekler için bir kaç not tuttum. Paylaşayım.

    CLİO RS 35,1 mt
    FİESTA 38,6
    A3 SEDAN 36,1
    AURİS 37,8
    GOLF 1,6 38,8
    YENİ MEGANE 37.0
    ELENTRA 42,5
    CEED 38,7
    PANEMERA 36
    CİTROEN C4 37,5
    BMW 320D 37,8
    JETTA 39,8
    CRUZE 38,3
    İNSİGNİA 38,4
    MİNİ 38,8
    KİA OPTİMA 41,4
    308 37,8
    CC 38,9
    S60 39,1
    LİNEA 38,5
    FOCUS 37,9
    308 38,1
    ACCENT BLUE 42,9 ( Aman diyorum)
    AUDİ A5 38,1
    Son olarak hazır olun 911 Turbo 32 Metre

    Açıkcası VW grubu hayal kırıklığı yarattı bende. Keza BMW ,Audi ve Mercedesten de daha iyi performans beklerdim. Porshe öttürmüş resmen. Muhteşem değerler elde etmiş. Seramik frenlerin etkisi olsa gerek. Demek ki yolda porshe nin arkasına filan düşersek takip mesafesini artırmak faydalı olacaktır. Hyundai ve Kia sahiplerine de önerim milletin çok dibine girmeyin. Benim c4 de fena değer vermedi. Eskiden babam Mercedes arkasında giderken mesafeni aç yoksa yanlışlıkla vurursak direk bizim arabanın anahtarını bırakırız derdi. Artık onlar düşünsün :)







    Hocam bir eklemede benden olsun Porsche 918 Spyder WS 100-0 km/h : 29.4 m

    http://www.autozeitung.de/sites/default/files/pdf/2014/07/AZ-15-2014-Porsche-918-Spyder-Test-Tabelle.pdf

    O değere oha denir. ortalama 40 metrede duran bir araba söz konusu Porshe önünde ise bayağa bir hasar bırakacak demektir. Yıllarca kazalar yüzünden bu ülkede çok insan öldü. Devlet bu kadar vergi alacağına, güvenlik paketlerinin bir miktarını vergiden düşerek zorunlu tutsa eminim ki kaza sayıları çok düşecektir. ESP li ve ESP siz arabaların kaza istatistiklerinde hatırladığım kadarıyla ESP li arabaların %80 oranında daha az kaza yaptıkları gibi bir veri var. Keza frenler de ve lastik konusunda da devlet belli kıstaslar getirse kaza oranları hatırı sayılır miktarda düşecektir.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.