Son iki aydır otomobilimde bir problem yaşıyorum. Sabahları çalıştırmak için bindiğimde yaklaşık 3 ile 5dk gibi motoru çalıştırmak için uğraşıyorum. İlk çalıştırmaya kalktığımda baya pis kokan bir duman atıyor, adeta mahalleyi duman kaplıyor, 3 dakika kadar titreme yaptıktan sonra ısınınca kendine geliyor ve ne duman atıyor ne de titreme yapıyor. Hatta gün içersinde defalarca çalıştırıyorum asla duman atmıyor Hemen çalışıyor.
ŞİMDİKİ DURUM: Standart olarak 2 haftada bir su tazeliyorum. Sabahları aynı pis kokulu dumanı 3 dkika kadar atıyor ve çalıması hayli zor oluyor. Isınınca her şey normal.
Otomobilim Citroen 1.5Dizel 2000 Model ve 182.000 de. Dizeli karışık kullanıyorum, bazen euro bazen normal!
NE TAVSİYE EDERSİNİZ? Bir de ısıtma bujileri var sanırım, onlardan da olabilir mi?
Aklım karmakarış.
Mazot değil de yanan motor yağının kokusu iğrenç oluyor:) Egzozsan çıkan dumanın rengi mavi ise, silindir içine gece boyunca yağ sızıyordur. Motora yağ üç yerden sızabilir; piston gömlek arasından ama motor durunca yerçekimi kanununca buradan sızma ihtimali düşük, diğeri silindir kapak contasından buradan da yerçekimi kanunu gereğince motor durunca yağ hızlı bir şekilde kartele döner. Tek bir seçenek var o da subaplardan. Motor durunca bir miktar yağ silindir kapağının üst kısmında kalır aşınmaya bağlı olarak subap milleri incelir ve s. kapağının üst kısmında kalan yağ buradan motor içine inebilir.
aracın soğuk havalarda zor çalışıyorsa öncelikli olarak ısıtma bujilerini değiştirmelisin.aracın çalıştıktan sonra 3 dak. kadar titriyorsa bence mazot pompası ayarsız olabilir.ama büyük ihtimal ısıtma bujisindendir gün içindede duman atmadığına göre bu daha kuvvetli bir ihtimal.sabah arabanın çıkardığı dumanın ve kokunun sebebi bence yanmamış yakıtın 3-5 dak lık uğraştan sonra dışarı atılmasından kaynaklanıyor.birde aracın 182 000 km de olduğunu yazmışsın bu km de ki bir arabanın ilk çalıştırmalarda kuruma benzer siyah suman atması bence normaldir.nihayetinde araba o km ye gelinceye kadar motoru bir sürü kurum bağlamıştır sabah ilk çalıştırmalarda bir miktar kurum atabilir bence.en iyisi ısıtma bujilerine baktırmak fazla pahalı bir parça değil sanırsam....