Şimdi Ara

ARACI DEVİRLİ KULLANMAK HAKINDA LÜTFEN YARDIM EDİN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
44.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu konu çok tartışıldı biliyorum ama bu konuda çok kafam karıştı..
    Normal devirlerde 2500-3000 devirlerı arasında kullanmak gerekir dizel de 3000 gelmeden benzinlıde 3000-3500 gibi olmalıdır bunları bılıyorum ama
    BAZILARI ARACI 6000-7000 DEVİRLERDE KULLANIYORLAR(surat yapmak için) ama bu devırlerde araç kullanmak motora zararlı değilmı parçalar birbirine aşırı sürtünme sonucu motora zarar verebılıyor ama bildiğim çok tecrubelı bır oto tamırcıı var o daa 3000 deviri geçiyor 5000 6000 7000 devirlerde kullanıyor şimdii hangısı doğru kımse parayı sokakta bulmuyor kım arabasına zarar vermek ıstesın ki..!
    Bİ KAÇ KİŞİYE SORDUM SÜRAT YAPTIKLARI İÇİN O DEVİRLERDE KULLANDIKLLARINI ONUN İÇİNDE MOTORA Bİ ZARARI OLMADIKLARINI SÖYLEDILER...!!!!

    LÜTFEN BU KONUDAA ÇOKK KAFAM KARIŞTII YARDIM EDİN




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ça_apkın -- 9 Haziran 2009; 19:01:05 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Aracı Devirli Kullanmak Hakkında

    Bir aracı devirli kullanmak, motorun belirli bir devir aralığında, genellikle daha yüksek devirlerde çalıştırılması anlamına gelir. Bu genellikle performansı artırmak veya belirli sürüş koşullarına uyum sağlamak için yapılır.

    Aracı devirli kullanmanın en yaygın nedenlerinden biri, arabanın daha güçlü ve tepkisel hissetmesini sağlamaktır. Motor daha yüksek devirlerde daha fazla beygir gücü üretir ve bu da daha hızlı hızlanma ve daha iyi çekiş sağlar.

    Devirli kullanım ayrıca yokuş yukarı sürüş veya ağır yük taşıma gibi belirli sürüş koşullarında da yardımcı olabilir. Yüksek devirler, motora daha fazla tork sağlayarak aracın daha kolay hareket etmesine yardımcı olur.

    Aracı Devirli Kullanmak Nasıl Yapılır?

    Aracı devirli kullanmak için, gaz pedalına daha fazla basmanız gerekir. Bu, motorun daha hızlı dönmesine ve daha yüksek devirlere ulaşmasına neden olur. Aracın devir göstergesini takip ederek motoru istediğiniz devir aralığında tutabilirsiniz.

    Aracı 3000 devirde kullanmak, genellikle devirli kullanımın başladığı nokta olarak kabul edilir. Bununla birlikte, farklı araçların farklı devir aralıkları vardır ve en uygun aralığı öğrenmek için aracınızın kullanım kılavuzunu kontrol etmeniz önerilir.

    Aracı Devirli Kullanmanın Faydaları

    • Artan güç ve tepkisellik
    • Daha iyi çekiş
    • Yokuş yukarı sürüş ve ağır yük taşıma gibi belirli sürüş koşullarında yardımcı olur

    Aracı Devirli Kullanmanın Dezavantajları

    • Yakıt verimliliğinin azalması
    • Motor aşınmasının artması
    • Gürültünün artması

    Aracı devirli kullanmak, doğru bir şekilde yapıldığında faydalı olsa da, aracınıza zarar vermemek için aşırıya kaçmamak önemlidir. Motorunuzu düzenli olarak bakım yaptırmak ve aracınızın kullanım kılavuzundaki talimatları takip etmek, aracınızı iyi durumda tutmanıza yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • KARDES ARACI EN AZ 2000 DEVİRDE KULLAN VITES DEGISTRIMEK İÇİN 2500 3000 DEVİRİN GECMESINI BEKLE BIDE SENIN HIZINA BAGLI NORMAL VE AZ BENZIN YAKMAK GİBİ NIYETIN VARSA SEHIR İÇİN EN İDEALİ 2000 ASAGINA İNME 2500 DEVİRDE SUR GITTSIN TABIKI HIZ YAPACAKSAN MOTORDAN TAM PERFORMAN ALACAKSAN 4000 5000 HATTA 6000 DEVİRİ BILE GORECEN AMA MOTORA EPEY ZARAR VERİR SURAT KOTUDUR
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karakas_akif

    KARDES ARACI EN AZ 2000 DEVİRDE KULLAN VITES DEGISTRIMEK İÇİN 2500 3000 DEVİRİN GECMESINI BEKLE BIDE SENIN HIZINA BAGLI NORMAL VE AZ BENZIN YAKMAK GİBİ NIYETIN VARSA SEHIR İÇİN EN İDEALİ 2000 ASAGINA İNME 2500 DEVİRDE SUR GITTSIN TABIKI HIZ YAPACAKSAN MOTORDAN TAM PERFORMAN ALACAKSAN 4000 5000 HATTA 6000 DEVİRİ BILE GORECEN AMA MOTORA EPEY ZARAR VERİR SURAT KOTUDUR


    eger 2.000 devırde kullanırsan aracını yag yakmaya baslar ve sorunalrın baslar ben nerden bılıyorum 2 arkadasımın ve gıttıgım servıste bırının basına gelmıs vıtes deyıstırme aralaıgı arkadasa katılıyorum ama en asagı 3000 devır olmalı 2.500 deyıl.ben alfa romeo 147 kullanıyorum devırlı bır aractır 5.000-6.000-7.000 hız yapcagımda goruyorum varyator zaten arabayı fıseklıyor bu alfada bı zararı yok ama baska bır aracta ne cıkarır bılemem golfumde pek basmadım ama basan arkadaslarda hıc bır sorun cıkmadı.eger benzın tasarrufu ıstıyosan en asagı 3.000 devırde vıtes at derım.




  • Ekonomi açısından 3000 devir civarı normal.Max.devri geçmemesi gerekiyor.Göstergede ki redline çizgisi yani.En iyisi max.tork devrinde kullanmak...Benim bildiklerim bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fetih -- 21 Haziran 2009; 22:54:48 >
  • abi 5000-6000 devirde kullanmak şuna benzer mesala 4 viteste 5000- devir yaklaşık 5. viteste 3500-4000 arası demektir. adam 4 . viteste 5000-6000 devir arabaya yaklaşık bir 500 kg daha yük bindirirki buda onun yakıt sarfiyatını 2 katına çıkarmasına nden olur arabayı 5 atsa araba rahatlayacak ama adam ille zorlamak istiyor yani yaptıkları iş mantıklı değil ekonomik kullnımda esas arabayı 2000-3000 devir arasında ve en az 4. viteste kullnamaktan geçer onların yaptıkları moturu zorlamaktan ve hasar verdirmekten başak birşey değil
  • aracın modeline göre değişir aslında kaç devirde kullanılması gerektiği.

    aracın varsa güç-tork eğrisine bakarak anlamak çok daha kolay olur bu tip durumlarda. bizde imzamdan da anlayacağınız üzere 2007 civic var. beygir-tork eğrisini ekte görebilirsiniz. bizim araçlar 3000-4500 devir aralığında kullanmak en mantıklısı çünkü güç ve tork eğrisinin sürekli artışı bu aralıkta.

    bunu kendi arabanızda anlamak için ise aracın boğulmaya başladığı devir ile zorlanmaya başladığı devir arasında kullanmalısınız. bu da artık sizin aracınızı tanımanıza kalmış
  • aracı uzun süreler yüksek devirlerde kulannamak doğru değildir.
    yüksek devirlerde kullanımda bir müddet sonra motor yağı çok ısınıp incelecektir ve
    yağ özelliğini kısmen yitirecektir. buda yataklarda silindirlerde daha yüksek sürtünmelere yol açacaktır
    motor parçalarının ömür kısalacak maruz kaldıkları aşınmalar max çıkacaktır.
    Ayrıca aracı yüksek devirlerde kullanımda yanma odasına alınan temiz hava yakıt karışımı
    tam olarak yakılamadığından pistonda kurum bağlama gibi sorunlar oluşabilir. Bunun yanında piston içerisinde
    buji çakmadan önce, yüksek ısıdan dolayı başka bir noktada alev cephesi oluşup , bujinin oluşturduğu alev cephesiyle çarpışmasndan
    dolayı vuruntu dediğimiz olayla sık karşılaşabilinir buda krank miline burulmalardan dolayı zarar vermektedir.
    Yeni teknolojiye sahip araçlarda bu olayların önüne geçmek için sensörler kullanılır
    örneğin vuruntu sensörü.
    Ayrıca firmaların kullanmış olduğu v-tec vvt-i vanos gibi teknolojiler araçların yüksek devirlerde yakıtı daha verimli yakmasını
    sağlamaktadır. ama dediğim gibi aracı yüksek devirlerde uzun süre kullanmak iyi değildir
    saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi placebo_as -- 28 Haziran 2009; 9:06:22 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.