Şimdi Ara

Otomobillerde Fren Arkada mı Önde mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
29.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Onlerde disk olur arkada kampana.

    21.yuzyildayiz ama hala kampana kullaniyorlar.

    Sanirsin scooter

    Ornek yeni clio birde 4 bijon var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Onlerde disk olur arkada kampana.

    21.yuzyildayiz ama hala kampana kullaniyorlar.

    Sanirsin scooter

    Ornek yeni clio birde 4 bijon var

    Frenle bijonun ne alakası var ? Ayrıca 4 bijon olunca ne oluyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Onlerde disk olur arkada kampana.

    21.yuzyildayiz ama hala kampana kullaniyorlar.

    Sanirsin scooter

    Ornek yeni clio birde 4 bijon var

    Frenle bijonun ne alakası var ? Ayrıca 4 bijon olunca ne oluyor ?

    Sevmiyorum cirkin duruyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 11 Kasım 2013; 16:37:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Neden arkaya da ayni gucu uygulamiyor? Arka tutar on tutmazsa arac ortadan ikiye mi ayrilir sanki?

    Ağırlık hangi taraftaysa o tarafa daha çok güç vermek daha mantıklı.

    Fren yaparken hem motorun önde olması hemde ön tarafın yere yaklaşması ön tekerleklerin yolu tutmasını daha da kolaylaştırır. Yani fren kuvveti arka tarafa verilse hiçbir işe yaramaz çünkü aracın arkası zaten fren anında kalkıyor. Birde ekstra olarak arkadan kayma yapar.

    Arkadan itişli araçların da daha hızlı kalkması bu yüzdendir. Araç ivmelenirken arka tarafa daha çok basınç uygulanır. Buda arka tekerleklerin yola tutunmasını kolaylaştırır.

    Onu biliyorum da, ayni kuvveti arkaya da ver. Arkaya verince onden eksiliyor gibi soylemissiniz. Freni dipleyince arka balatayi da yapistir onu de yapistir. ABS nasilsa ikisinde de aktif degil mi? Kizaklama olmadigi surece sikinti yok ki.

    Frenin hepsini öne vermiyorlar ki. Büyük bölümünü öne veriyorlar. Bu oran %80'e kadar çıkabilir. Normal binek otomobillerde ortalama %70'dir. Ancak önden de fren kuvvetini alıp arkaya vermek mantıklı değil. Çünkü önde daha çok iş görüyor.

    Yeni araçlarda önlere kızaklama yapmayacak kadar güç uygulanır, gücün geri kalanı arkaya dağıtılır ki optimum frenleme yapılabilsin, bütün fren gücü verimli şekilde kullanılabilsin.

    Aslında arka frenlerin kampana olması da çok önemli bir husus değil. 131 Doğan'ın 4 tekeri disk ancak ne işe yarıyor Önemli olan teknoloji. Bir test görmüştüm yeni üretilmiş 2 araç karşılaştırıyorlardı. Birisinde arka fren kampana diğeri disk. İkiside aynı mesafede duruyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 11 Kasım 2013; 16:34:47 >




  • Arka diskler sadece el freniyle çalışmıyormu ? Aracım önden çekişli ve önde fren diskleri var fakat arkada kampana var bildiğimiz şu düz disk. Ben fren yaparken sadece önler yapmıyor mu yani ?
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Hayır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Arka diskler sadece el freniyle çalışmıyormu ? Aracım önden çekişli ve önde fren diskleri var fakat arkada kampana var bildiğimiz şu düz disk. Ben fren yaparken sadece önler yapmıyor mu yani ?

    Aracınızda bir sorun yoksa tabiki de her ikisi birden çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: firtikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Neden arkaya da ayni gucu uygulamiyor? Arka tutar on tutmazsa arac ortadan ikiye mi ayrilir sanki?

    Arka taraf kizaklarken araca kontra vermeye calisirsan aka taraf savrulur.
    Kizaklayan lastikler fren mesafesini arttirir.

    Arkalar disk olan araclarda ABS arka tekerleklerde de calismiyor mu?

    4 teker abs olanlar ve sadece ön tekerler abs olan sistemler mevcut. esp için de aynısı geçerli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Arka diskler sadece el freniyle çalışmıyormu ? Aracım önden çekişli ve önde fren diskleri var fakat arkada kampana var bildiğimiz şu düz disk. Ben fren yaparken sadece önler yapmıyor mu yani ?

    Aracınızda bir sorun yoksa tabiki de her ikisi birden çalışıyor.

    Alıntıları Göster
    Fren dağılımını önlere daha fazla vermenin esas sebebi aracın herhangi bir kazaya karışması durumunda önce ön taraftan çarpmasıdır...
    Hatta disk frenlerde balataları tutan fren pabuçlarının yönü bile buna göre ayarlanır...
    Yani bütün kurgu ve yapılan işlemler bir çarpmaya karşı aracı en kısa sürede durdurmak üzere ayarlanmıştır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Bahsettiğiniz yağmurlu havalarda diskleri kurulama özelliği nadir araçlarda var diye biliyorum. En aşşağı Executive Car larda oluyor. MAYBACH test videosunda bundan bahsetmişti.


    Onun dışında BAS , AFU vs bir çok markada var.

    yoo 2007 caddy de var hatta bu silecekler çalıştığı zaman diskler 5 dk da bir kurtulur ve arkalarda disk caddyde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Fren dağılımını önlere daha fazla vermenin esas sebebi aracın herhangi bir kazaya karışması durumunda önce ön taraftan çarpmasıdır...
    Hatta disk frenlerde balataları tutan fren pabuçlarının yönü bile buna göre ayarlanır...
    Yani bütün kurgu ve yapılan işlemler bir çarpmaya karşı aracı en kısa sürede durdurmak üzere ayarlanmıştır...

    Alıntıları Göster
    frene basıldıgı zaman araç 4 tekeride frenliyor. kampana disk olusu konumuzla alaklı değil. önlerdeki fren gücü daha fazla. cogu usta arabanın arka frenlerini bir kez yaptırdın mı tamam mesele ön taraf der. ön taraftaki fren gücü çok fazla. arka frenlemeler sadece aracı dengelemek için kullanılıyor. aracım 94 model astra. geçen gün aracı kaldırdık usta anahtarı bijona taktı frene bas dedi bastım adam çevirebiliyordu ya dedim fren bitmiş yada gerçekten durum böyle. bende bunu merak ediyorum lastigin dönmesi normalmiydi ?




  • canakkaleli17 kullanıcısına yanıt
    ilginç, bukadar alt seviye modellerde olacağını pek düşünmüyordum . Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Bahsettiğiniz yağmurlu havalarda diskleri kurulama özelliği nadir araçlarda var diye biliyorum. En aşşağı Executive Car larda oluyor. MAYBACH test videosunda bundan bahsetmişti.


    Onun dışında BAS , AFU vs bir çok markada var.

    Transporter da var hocam Bilmeden yeni bir bombanın piminin çektim galiba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan06

    Guzel ve yararli bilgiler icin tesekkurler.

    En alttakini biliyordum, ama usttekilerle ilgili bilgim yoktu, vw olarak yazdigini icin soruyorum, 2013 passat aracta bunlar varmidir? Yoksa model model degismektemidir?

    Transporter da var ancak passtta varmı bilgim yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster




  • 4 lastik
  • Lacano kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler kardes;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan06

    Tesekkurler kardes;)
    baya faydalı konu olmuş.

    konu sahibine ve yorum yapanlara teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Onlerde disk olur arkada kampana.

    21.yuzyildayiz ama hala kampana kullaniyorlar.

    Sanirsin scooter

    Saçma olcak ama o beğenmediğimiz Hacı muratlar bile 4 teker disk fren Kaç metrede duruyor orası ayrı mesele
  • Kampana da disk gibi değişebilen birşey mi acaba?yani ön disklerin bakım sırası geldıginde kampanalar icinde birsey yapılıyor mu?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.