Şimdi Ara

Otomobillerde Fren Arkada mı Önde mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
29.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • hakankabaoglu kullanıcısına yanıt
    Kampanaların içinde fren papuçları var (ben ismini öyle biliyorum) ön fren balatalarından daha dayanıklıdır.
    Zaman zaman açılıp fırça vs. ile temizlenir. Gerekiyor ise yıpranan papuçlar değiştirilir.

    17-18 yıl önce şahin vardı. Öyle birşeyler yapıyordu ustalar, oradan hatırlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Neden arkaya da ayni gucu uygulamiyor? Arka tutar on tutmazsa arac ortadan ikiye mi ayrilir sanki?

    Ağırlık hangi taraftaysa o tarafa daha çok güç vermek daha mantıklı.

    Fren yaparken hem motorun önde olması hemde ön tarafın yere yaklaşması ön tekerleklerin yolu tutmasını daha da kolaylaştırır. Yani fren kuvveti arka tarafa verilse hiçbir işe yaramaz çünkü aracın arkası zaten fren anında kalkıyor. Birde ekstra olarak arkadan kayma yapar.

    Arkadan itişli araçların da daha hızlı kalkması bu yüzdendir. Araç ivmelenirken arka tarafa daha çok basınç uygulanır. Buda arka tekerleklerin yola tutunmasını kolaylaştırır.

    Onu biliyorum da, ayni kuvveti arkaya da ver. Arkaya verince onden eksiliyor gibi soylemissiniz. Freni dipleyince arka balatayi da yapistir onu de yapistir. ABS nasilsa ikisinde de aktif degil mi? Kizaklama olmadigi surece sikinti yok ki.

    Frenin hepsini öne vermiyorlar ki. Büyük bölümünü öne veriyorlar. Bu oran %80'e kadar çıkabilir. Normal binek otomobillerde ortalama %70'dir. Ancak önden de fren kuvvetini alıp arkaya vermek mantıklı değil. Çünkü önde daha çok iş görüyor.

    Yeni araçlarda önlere kızaklama yapmayacak kadar güç uygulanır, gücün geri kalanı arkaya dağıtılır ki optimum frenleme yapılabilsin, bütün fren gücü verimli şekilde kullanılabilsin.

    Aslında arka frenlerin kampana olması da çok önemli bir husus değil. 131 Doğan'ın 4 tekeri disk ancak ne işe yarıyor Önemli olan teknoloji. Bir test görmüştüm yeni üretilmiş 2 araç karşılaştırıyorlardı. Birisinde arka fren kampana diğeri disk. İkiside aynı mesafede duruyordu.

    Siz dedigimi anlamadiniz ama neyse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    ilginç, bukadar alt seviye modellerde olacağını pek düşünmüyordum . Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.

    ilginctir vw ticari araçlarına çok önem veriyor bizde esp yok ama yeni bütün vw modellerinde BAZ donanım dahil esp standart trend caddy de bile 4 hava yastığı var vw ticariye çok önem veriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canakkaleli17

    quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    ilginç, bukadar alt seviye modellerde olacağını pek düşünmüyordum . Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.

    ilginctir vw ticari araçlarına çok önem veriyor bizde esp yok ama yeni bütün vw modellerinde BAZ donanım dahil esp standart trend caddy de bile 4 hava yastığı var vw ticariye çok önem veriyor

    Alıntıları Göster
    76 Model ortası fiat amblemli ahşap direksiyonlu seat motorlu üstü brandalı Murat 124 ümüzün 4 ü de disk frendi. Hey gidi. Duygulandım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan Yaman

    76 Model ortası fiat amblemli ahşap direksiyonlu seat motorlu üstü brandalı Murat 124 ümüzün 4 ü de disk frendi. Hey gidi. Duygulandım.

    Alıntıları Göster
    bilgilendirici konu olmuş, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Neden arkaya da ayni gucu uygulamiyor? Arka tutar on tutmazsa arac ortadan ikiye mi ayrilir sanki?

    İkiye ayrılmaz tabıkıde ama bisikletten yola çıkarak örnek verelim.

    Bisikletinde yapabıldıgın en yuksek hızla gıderken arka frenını sıktıgın zaman uzun bir kayma eğilimi gösterirsin ve arka taraf bir sağa bir sola oynar. Ama ön frenını sıktıgın zaman bisikletin arkasının havaya kalkmayacağını varsayarsak bisikletin oldugu yerde küt diye oturup kalır. Bu bisikelt gibi küçük bir aygıtın örneği ve burda yaptıgımız hızlar 30-40 en fazla. Araçlarda ıse durum değişik 100 km hızla frene bastıgınızda eski tip frenlerdekı gıbı kayma eğilimi gösterecek aracın frenının %80 arka %20 ön oranında tuttugunu varsayarsanız ve 1 tonluk kutlenınde aniden lastıklere kayma eğilimini başlatacağını düşünürseniz up uzun bir kayma ile spin atmanız kaçınılmaz olur. Bunu aracınızda deneyebılırsınız geniş bir arazide eğer varsa 100 le gidin ve el frenını çekin bunu yapmaya bile korkacaksınız buyuk ıhtımal çünkü akıl işi değil sonu kaçınılımaz şekilde spindir bu 100 km gibi bir hız bazılarımızın şehirler arası yolda 200 le gittiğini varsayar ve ani fren durumunu göze alırsak sonu taklaya kadar gider




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Neden arkaya da ayni gucu uygulamiyor? Arka tutar on tutmazsa arac ortadan ikiye mi ayrilir sanki?

    İkiye ayrılmaz tabıkıde ama bisikletten yola çıkarak örnek verelim.

    Bisikletinde yapabıldıgın en yuksek hızla gıderken arka frenını sıktıgın zaman uzun bir kayma eğilimi gösterirsin ve arka taraf bir sağa bir sola oynar. Ama ön frenını sıktıgın zaman bisikletin arkasının havaya kalkmayacağını varsayarsak bisikletin oldugu yerde küt diye oturup kalır. Bu bisikelt gibi küçük bir aygıtın örneği ve burda yaptıgımız hızlar 30-40 en fazla. Araçlarda ıse durum değişik 100 km hızla frene bastıgınızda eski tip frenlerdekı gıbı kayma eğilimi gösterecek aracın frenının %80 arka %20 ön oranında tuttugunu varsayarsanız ve 1 tonluk kutlenınde aniden lastıklere kayma eğilimini başlatacağını düşünürseniz up uzun bir kayma ile spin atmanız kaçınılmaz olur. Bunu aracınızda deneyebılırsınız geniş bir arazide eğer varsa 100 le gidin ve el frenını çekin bunu yapmaya bile korkacaksınız buyuk ıhtımal çünkü akıl işi değil sonu kaçınılımaz şekilde spindir bu 100 km gibi bir hız bazılarımızın şehirler arası yolda 200 le gittiğini varsayar ve ani fren durumunu göze alırsak sonu taklaya kadar gider

    Alıntıları Göster
    Arabadan arabaya değişir ama genel de fren ön tekerlere daha fazla yük bindirir. El freni ise arkalara.




  • kagan06 kullanıcısına yanıt
    2004 golfte bile var
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    O zaman vardir sanirim:)

    Ama cok enteresan, ben arac satiyor olsam hepsini detaylica teknik dokumanla musteriye veririm , buda guzel bi hizmettir bence ;)
  • kagan06 kullanıcısına yanıt
    Aslında araç kullanım kılavuzu ansiklopedi gibi kalın. İçinde yazıyor çoğu detay.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Aslında araç kullanım kılavuzu ansiklopedi gibi kalın. İçinde yazıyor çoğu detay.

    hepsini okudum inan yazmamışlar, türkçeye çevirince sanırım detayları atlıyorlar...
  • kagan06 kullanıcısına yanıt
    Passatta güvenlik önlemleri standart donanım. , Jetta&Golf&Polo için aynı şeyi söyleyemeyiz diyecektim yeni kasa golflerde(2013) standart yaptılar..

    Fakat kıyaslarsak passat frenleme konusunda en az CC kadar kaliteli açıkçası fark göremedim diyebilirim :D ama golf için aynı şeyi söyleyemem malesef.
  • Caesar* kullanıcısına yanıt
    Evet almadan arastirdigimda bu sonuca ulastim, ama asistan donanimlarda ek guvenlik donanimlari haric tabiiki:)

    Arkadasa en bos golf7 aldik nisanda 42 bin tl den, onda da standartti guvenlik donanimlari, bikac surdum ama zorlamadim tabiiki , ama begendim guzel arac , gidiside iyiyri 1.2 olmasina ragmen
  • kagan06 kullanıcısına yanıt
    Ama hiç bir zaman passatın yerini tutmuyor işte :)
    Fakat golf7 daha oturaklı olmuş golf6ya nazaran , yol tutuşu olsun , tasarım olsun hele fulldeki farlar bitirdi beni :(
    Bizde sattık passatımızı çok arıyorum valla yeni kasa gelicek diyorlar 2014 sonunda gelirse 1.6 tdi high. planlarımız var bakalım inş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caesar*

    Ama hiç bir zaman passatın yerini tutmuyor işte :)
    Fakat golf7 daha oturaklı olmuş golf6ya nazaran , yol tutuşu olsun , tasarım olsun hele fulldeki farlar bitirdi beni :(
    Bizde sattık passatımızı çok arıyorum valla yeni kasa gelicek diyorlar 2014 sonunda gelirse 1.6 tdi high. planlarımız var bakalım inş.
    Çok güzel konu. Bu konu hakkında pek bir bilgim yoktu iyi oldu bu
  • Caesar* kullanıcısına yanıt
    Segment bazinda degerlendirdim, bence guzel olmus, dar butceye iyi gelecek bibarac golf 7 1.2 tsi midline(Bosline :) )

    Passatin yeri ayri tabiikide , suan icin nisandan beri memnunuz, keske daha fazla opsiyon ekletseydim bitek pismanligim bu :)

    Yeni kasa passat Turkiyeye 2015 marttan once girmesi imkansiza yakin diye dusunuyorum, 2014 sonunda getirmezler cunku arac 2015 model olsun diye dusunurler, siparisler haziran 2014 de acilabilir :)

    Bakalim nasil olacak yeni kasa ve donanim seviyesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan06

    Segment bazinda degerlendirdim, bence guzel olmus, dar butceye iyi gelecek bibarac golf 7 1.2 tsi midline(Bosline :) )

    Passatin yeri ayri tabiikide , suan icin nisandan beri memnunuz, keske daha fazla opsiyon ekletseydim bitek pismanligim bu :)

    Yeni kasa passat Turkiyeye 2015 marttan once girmesi imkansiza yakin diye dusunuyorum, 2014 sonunda getirmezler cunku arac 2015 model olsun diye dusunurler, siparisler haziran 2014 de acilabilir :)

    Bakalim nasil olacak yeni kasa ve donanim seviyesi
    konu gene evirilmiş çevirilmiş VW ye gelmiş hayırlı osun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    konu gene evirilmiş çevirilmiş VW ye gelmiş hayırlı osun

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elektrikli Orangutan

    quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    konu gene evirilmiş çevirilmiş VW ye gelmiş hayırlı osun



    Alıntıları Göster
    İyi bir konu olmuş sonlara doğru VW konusuna dönsede




  • Çok bilgilendirici konu olmuş.

    Ek olarak; el freni arka tekerler balataları ile ilgilidir, onları sabitler.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.