Şimdi Ara

Otomobillere Retarder Tarzı Bir Fren Sistemi Uygulanabilir Mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
9.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Retarderin yanlış kullanımı otomobillerde seyir halinde giderken el freni çekmek mantığıyla aynı olur. Bu videoda gerektiği yerde servis frenini kullanmayarak retardere 5 diş asılan kaptanın otobüsün altında kalarak elim sonunu görüyoruz.

    http://youtu.be/uaR14ss59j4


    Hay ben o taksinin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Retarderin yanlış kullanımı otomobillerde seyir halinde giderken el freni çekmek mantığıyla aynı olur. Bu videoda gerektiği yerde servis frenini kullanmayarak retardere 5 diş asılan kaptanın otobüsün altında kalarak elim sonunu görüyoruz.

    http://youtu.be/uaR14ss59j4


    Hay ben o taksinin

    Alıntıları Göster
    Günümüz otomobil ve hafif ticarilerinin tamamına yakın kısmı önden çekişli, yani şaftsız olduğu için zaten isteseler de retarder olmaz.

    Arkadan çekişli olan bmw, porsche gibi araçlar ise üç kuruş fiyatı olan fren balatasının ömrünü uzatmak için bu pahalı sistemi sistemi araca ekleyip aracın hem fiyatını hem de ağırlığını artırmak istemezler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade1978

    Günümüz otomobil ve hafif ticarilerinin tamamına yakın kısmı önden çekişli, yani şaftsız olduğu için zaten isteseler de retarder olmaz.

    Arkadan çekişli olan bmw, porsche gibi araçlar ise üç kuruş fiyatı olan fren balatasının ömrünü uzatmak için bu pahalı sistemi sistemi araca ekleyip aracın hem fiyatını hem de ağırlığını artırmak istemezler.

    Alıntıları Göster
    Retarderın amacı havalı frenlerde fren basıncının düşüp frenin boşalması gibi durumların olacağı yerde devreye girmesidir.

    Yani uzun bir rampayı sürekli frenajla seyreden bir ağır vasıta kısa süre sonra frenleri boşalır kontrolden çıkar.

    Ancak otomobillerde böyle bir durumun olması çok zordur, zira 1 km frenle de inseniz frenler şişse bile bir miktar tutmaya devam edecektir.

    Öte yandan dik rampalarda otomobili kazık frenle durdurabilirsiniz ağır vasıta duramayabilir, fren hava basıncı durmaya yetmeyebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Retarderın amacı havalı frenlerde fren basıncının düşüp frenin boşalması gibi durumların olacağı yerde devreye girmesidir.

    Yani uzun bir rampayı sürekli frenajla seyreden bir ağır vasıta kısa süre sonra frenleri boşalır kontrolden çıkar.

    Ancak otomobillerde böyle bir durumun olması çok zordur, zira 1 km frenle de inseniz frenler şişse bile bir miktar tutmaya devam edecektir.

    Öte yandan dik rampalarda otomobili kazık frenle durdurabilirsiniz ağır vasıta duramayabilir, fren hava basıncı durmaya yetmeyebilir.

    Alıntıları Göster
    Hiç bilmediğim bir şeyi öğrendim şua.n




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    asıl sorun "retarded drivers"


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    asıl sorun "retarded drivers"




    Alıntıları Göster
    Ne yazıktır ki Türkiye de satılan çoğu kamyonlarda yok bu sistem.
    Hatta yıllardan beri Ford ların alayında yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laax


    quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Bence gereksiz olur otomobillerin ağırlığı neki retardere ihtiyaç olsun otobüsler ve kamyonlar otomobile göre kıyas kabul etmeyecek oranda ağırlığa sahipler bu yüzden retarder kullanıyorlar güvenli bir şekilde durmak için otomobilde nuna gerek yok en baba otomobilin ağırlığı 2000 kilo ve şu anda üretilen otomobilerin durma sorunu yok hemen hemen hepsi 100 kmyle giderken ani frenlemede en fazla 40 m de duruyor.


    evet c sınıfında 36 metrelere kadar inenler bile var :)


    şu anda piyasada en sınıf fark etmez 35 metre...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    asıl sorun "retarded drivers"




    Alıntıları Göster
    Friksiyon

    (berberde yapılan traş sonrası yüz masajından söz etmiyorum, her ne kadar o da friksiyon olsa da, ki bir de kompres var, o da traştan sonra yazın soğuk ve kışın sıcak suyla ıslatılmış havluyu traş olmuş cilde bastırmak demek, babam 1. sınıf erkek berberiydi, elindeki özel makasa şarkı söyletirdi, şarkı, şık şık şık şak şak şakkırrrtttt trak trak trak şık şık) sürtünmenin diğer, Frenk dilindeki adıdır ve frenleme de sürtünme bir süre sonra ısıdan dolayı etkisi kaybeder (brake fatigue).

    Hareket halinde kütlesel ağırlığı eksponansiyel olarak artan ağır vasıtaları yavaşlatmak için de sürtünme esasına göre çalışan kampana ya da disk frenler ısınınca bu özellikleri azaldığından akıllara motorun silindir hacmini genleşme kabı olarak kullanmak suretiyle eksoz ağzını kapatarak ters tepki yaratmak ve kompresyon özelliğini kullanarak aracı yavaşlatmak gelmiştir ve bu sistem profesyonelleştirilerek ve sanayileştirilerek uzun süre kullanılmıştır.

    Ne var ki konfor, motor ömrü gibi birçok kritere de artık dikkat etmek gerektiğinden pompa-türbin esasına dayalı ve tork konvertörüne benzer bir yapıda olan dinamik mukavemet prensibine dayalı yavaşlatıcılar geliştirilmiş, hata daha da ileri gidilerek elektro manyetik kuvvet (EMK) alanının yarattığı manyetik alan dalgaları kesme kuvveti prensibini kullanarak da sistemler geliştirilmiştir. Bunlar stator-rotor ve sincapkafes motor prensibine dayalı, elektril verildikçe frenleme etkisi artan elektronik yavaşlatıcılardır.

    MITSUBISHI ASX'te klimayı açıp 1. vitese takınca çok iddiyim, inanabilirsiniz, Volvo'lardaki HILL DESCENT gibi bir etki elde ettim.

    İyi geceler,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Friksiyon

    (berberde yapılan traş sonrası yüz masajından söz etmiyorum, her ne kadar o da friksiyon olsa da, ki bir de kompres var, o da traştan sonra yazın soğuk ve kışın sıcak suyla ıslatılmış havluyu traş olmuş cilde bastırmak demek, babam 1. sınıf erkek berberiydi, elindeki özel makasa şarkı söyletirdi, şarkı, şık şık şık şak şak şakkırrrtttt trak trak trak şık şık) sürtünmenin diğer, Frenk dilindeki adıdır ve frenleme de sürtünme bir süre sonra ısıdan dolayı etkisi kaybeder (brake fatigue).

    Hareket halinde kütlesel ağırlığı eksponansiyel olarak artan ağır vasıtaları yavaşlatmak için de sürtünme esasına göre çalışan kampana ya da disk frenler ısınınca bu özellikleri azaldığından akıllara motorun silindir hacmini genleşme kabı olarak kullanmak suretiyle eksoz ağzını kapatarak ters tepki yaratmak ve kompresyon özelliğini kullanarak aracı yavaşlatmak gelmiştir ve bu sistem profesyonelleştirilerek ve sanayileştirilerek uzun süre kullanılmıştır.

    Ne var ki konfor, motor ömrü gibi birçok kritere de artık dikkat etmek gerektiğinden pompa-türbin esasına dayalı ve tork konvertörüne benzer bir yapıda olan dinamik mukavemet prensibine dayalı yavaşlatıcılar geliştirilmiş, hata daha da ileri gidilerek elektro manyetik kuvvet (EMK) alanının yarattığı manyetik alan dalgaları kesme kuvveti prensibini kullanarak da sistemler geliştirilmiştir. Bunlar stator-rotor ve sincapkafes motor prensibine dayalı, elektril verildikçe frenleme etkisi artan elektronik yavaşlatıcılardır.

    MITSUBISHI ASX'te klimayı açıp 1. vitese takınca çok iddiyim, inanabilirsiniz, Volvo'lardaki HILL DESCENT gibi bir etki elde ettim.

    İyi geceler,

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Otomobiller için olmasada dediğim gibi hafif ticari araçlara uygulanabilir bnce mesela bir sürü servis minibüsü var onlara olabilir ama bunu üreticilerin düşünmeleri gerek gerisi onlara kalmış, düşünmüyorlarmı elbette düşünüyorlar mesela Mercedes , sprinter a retarder koysa arabada fren ve lastik ömrü uzayacağını bildiği için yedek parçadan nasıl para kazanırız düşüncesiyle koymamış olabilir.

    Buda travegonun 60 km hızda 6 metre mesafede durduğunun kanıtı hız başlangıcı 80 km. şoför frene hiç dokunmuyor ve araç öndeki aracı algıladığı anda çakıyor freni. 06:25 dakikadan itibaren

    http://youtu.be/4OT-9WFMsok



    bu videodada 2:10 dakikadan itibaren izleyin aynı testin bi benzeri

    http://youtu.be/g_v56Lb-Wpo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orginal_kartal -- 19 Ağustos 2011; 2:25:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Otomobiller için olmasada dediğim gibi hafif ticari araçlara uygulanabilir bnce mesela bir sürü servis minibüsü var onlara olabilir ama bunu üreticilerin düşünmeleri gerek gerisi onlara kalmış, düşünmüyorlarmı elbette düşünüyorlar mesela Mercedes , sprinter a retarder koysa arabada fren ve lastik ömrü uzayacağını bildiği için yedek parçadan nasıl para kazanırız düşüncesiyle koymamış olabilir.

    Buda travegonun 60 km hızda 6 metre mesafede durduğunun kanıtı hız başlangıcı 80 km. şoför frene hiç dokunmuyor ve araç öndeki aracı algıladığı anda çakıyor freni. 06:25 dakikadan itibaren

    http://youtu.be/4OT-9WFMsok



    bu videodada 2:10 dakikadan itibaren izleyin aynı testin bi benzeri

    http://youtu.be/g_v56Lb-Wpo

    Alıntıları Göster
    onu bunu bilmem ama şu linkteki otobüs iyiymiş.


    http://www.youtube.com/watch?v=bDCW0z-yAkI&feature=related


    bu da actros active brake assist. (mükemmel)

    http://www.youtube.com/watch?v=l8fkNjU2YyQ&feature=relmfu


    (video ekle sekmesi neden "bu paneli kullanmak için giriş yapmalısınız" uyarısı veriyor?)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: N_E_1_4_U

    onu bunu bilmem ama şu linkteki otobüs iyiymiş.


    http://www.youtube.com/watch?v=bDCW0z-yAkI&feature=related


    bu da actros active brake assist. (mükemmel)

    http://www.youtube.com/watch?v=l8fkNjU2YyQ&feature=relmfu


    (video ekle sekmesi neden "bu paneli kullanmak için giriş yapmalısınız" uyarısı veriyor?)

    Alıntıları Göster
    O actrossu yağmurlu havada görmek isterim öyle durabiliyo mu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orginal_kartal -- 19 Ağustos 2011; 16:32:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    O actrossu yağmurlu havada görmek isterim öyle durabiliyo mu :)



    Bu mudur yani?
    Yağmurlu havada bu şekilde bir performans sergilemese bile bu sistemin olmadığı araçlardan (tam emin olmamakla) daha iyi bir performans sergiliyordur herhalde. Ayrıca sistemi devreye sürücü alıyor. Yani açıp kapatabiliyorsun bu özelliği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N_E_1_4_U

    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    O actrossu yağmurlu havada görmek isterim öyle durabiliyo mu :)



    Bu mudur yani?
    Yağmurlu havada bu şekilde bir performans sergilemese bile bu sistemin olmadığı araçlardan (tam emin olmamakla) daha iyi bir performans sergiliyordur herhalde. Ayrıca sistemi devreye sürücü alıyor. Yani açıp kapatabiliyorsun bu özelliği.

    Alıntıları Göster
    eksoz freni/jake brake verelim..
    araç kartalsa, o kompresyona kaç dakika dayanır bilemem tabi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    O actrossu yağmurlu havada görmek isterim öyle durabiliyo mu :)

    Actross değil travego actross tır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    O actrossu yağmurlu havada görmek isterim öyle durabiliyo mu :)

    Actross değil travego actross tır.

    Actross tır değil çekicidir. 2. linkte actross fren testi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Otomobillerin kütleleri az olduğu için yeterli emniyetteki frenleme ve durma mevcut sistemler ile sağlandığı için kullanımasına gerek yoktur.

    Bir an geri döndünüz sandım ama ne yazık ki mesaj tarihi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    O actrossu yağmurlu havada görmek isterim öyle durabiliyo mu :)

    Actross değil travego actross tır.

    Actross tır değil çekicidir. 2. linkte actross fren testi var.

    Ha tır ha çekici ne farkeder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist


    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    O actrossu yağmurlu havada görmek isterim öyle durabiliyo mu :)

    Actross değil travego actross tır.

    Actross tır değil çekicidir. 2. linkte actross fren testi var.

    Ha tır ha çekici ne farkeder

    Actross un sizin tabirinizle TIR olduğunu bilmiyordum belirttiniz, bende size onun çekici olduğunu belirttim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist


    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sturmgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    O actrossu yağmurlu havada görmek isterim öyle durabiliyo mu :)

    Actross değil travego actross tır.

    Actross tır değil çekicidir. 2. linkte actross fren testi var.

    Ha tır ha çekici ne farkeder

    Actross un sizin tabirinizle TIR olduğunu bilmiyordum belirttiniz, bende size onun çekici olduğunu belirttim :)

    Alıntıları Göster
    aracın klima kompressörünü büyütün, benim vtec2 de volt minibüslerin kompressöründen büyük kompressör var (-mış. anlayan arkadaşlar görünce söyledi) rampa aşağı çok dik inişlerde klima düğmesine dokundupum anda araç yavaşlamaya başlıyor :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Retarderın amacı havalı frenlerde fren basıncının düşüp frenin boşalması gibi durumların olacağı yerde devreye girmesidir.

    Yani uzun bir rampayı sürekli frenajla seyreden bir ağır vasıta kısa süre sonra frenleri boşalır kontrolden çıkar.

    Ancak otomobillerde böyle bir durumun olması çok zordur, zira 1 km frenle de inseniz frenler şişse bile bir miktar tutmaya devam edecektir.

    Öte yandan dik rampalarda otomobili kazık frenle durdurabilirsiniz ağır vasıta duramayabilir, fren hava basıncı durmaya yetmeyebilir.


    hocam buldunuz anlamayan milletin sıkın bakalım,
    hava boşalınca o sistemler tam güç fren yapar, aracı yerinden bir allahın kulu oynatamaz, hava boşalmasın diye değil yani...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.