Şimdi Ara

Otomobillere Retarder Tarzı Bir Fren Sistemi Uygulanabilir Mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
1
Favori
9.613
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba !

    Konu gayet açık ticari araçlarda özellikle de otobüsler kullanılan ve % 90 lara varan işletme giderlerini azaltan bu fren sistemi özellikle arkadan itişli otomobillerde uygulanabilir mi ?



  • Bence gereksiz olur otomobillerin ağırlığı neki retardere ihtiyaç olsun otobüsler ve kamyonlar otomobile göre kıyas kabul etmeyecek oranda ağırlığa sahipler bu yüzden retarder kullanıyorlar güvenli bir şekilde durmak için otomobilde nuna gerek yok en baba otomobilin ağırlığı 2000 kilo ve şu anda üretilen otomobilerin durma sorunu yok hemen hemen hepsi 100 kmyle giderken ani frenlemede en fazla 40 m de duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Bence gereksiz olur otomobillerin ağırlığı neki retardere ihtiyaç olsun otobüsler ve kamyonlar otomobile göre kıyas kabul etmeyecek oranda ağırlığa sahipler bu yüzden retarder kullanıyorlar güvenli bir şekilde durmak için otomobilde nuna gerek yok en baba otomobilin ağırlığı 2000 kilo ve şu anda üretilen otomobilerin durma sorunu yok hemen hemen hepsi 100 kmyle giderken ani frenlemede en fazla 40 m de duruyor.


    evet c sınıfında 36 metrelere kadar inenler bile var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laax

    quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Bence gereksiz olur otomobillerin ağırlığı neki retardere ihtiyaç olsun otobüsler ve kamyonlar otomobile göre kıyas kabul etmeyecek oranda ağırlığa sahipler bu yüzden retarder kullanıyorlar güvenli bir şekilde durmak için otomobilde nuna gerek yok en baba otomobilin ağırlığı 2000 kilo ve şu anda üretilen otomobilerin durma sorunu yok hemen hemen hepsi 100 kmyle giderken ani frenlemede en fazla 40 m de duruyor.


    evet c sınıfında 36 metrelere kadar inenler bile var :)

    Alıntıları Göster
    Arkadan itişli küçük araçlarda retarderi sizde el freni ile uygulayabilirsin.
    Küçük araçları bırakın midibüslerin bir çoğunda retarder yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1.1.1.1

    Arkadan itişli küçük araçlarda retarderi sizde el freni ile uygulayabilirsin.
    Küçük araçları bırakın midibüslerin bir çoğunda retarder yok.


    Alıntıları Göster
    Evet otomobillerden önce ilk aklıma gelen midibüsler, minibüsler oldu aslında. Wv crafter, Mercedes sprinter gibi araçlara uygulanabilir. Evet bi çok yeni otomobil 100 km. hızla 40 mt civarı durabiliyor, hatta Mercedes travegonun 60 km. hızda panik frende 6 metrede durduğunu biliyorum. Şimdi burada ele almak istediğim asıl konu araçların kısa mesafede durmasından ziyade servis frenlerinin retarder gibi bir sistemle ömrünün uzatılması mümkün. Şimdi ticari taksiler gibi sürekli km. yapan araçların yılda 2-3 kez belkide daha fazla balata değişimi yerine retarder ile bunu 1 kereye düşürmesi bence gayet ekonomik olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Evet otomobillerden önce ilk aklıma gelen midibüsler, minibüsler oldu aslında. Wv crafter, Mercedes sprinter gibi araçlara uygulanabilir. Evet bi çok yeni otomobil 100 km. hızla 40 mt civarı durabiliyor, hatta Mercedes travegonun 60 km. hızda panik frende 6 metrede durduğunu biliyorum. Şimdi burada ele almak istediğim asıl konu araçların kısa mesafede durmasından ziyade servis frenlerinin retarder gibi bir sistemle ömrünün uzatılması mümkün. Şimdi ticari taksiler gibi sürekli km. yapan araçların yılda 2-3 kez belkide daha fazla balata değişimi yerine retarder ile bunu 1 kereye düşürmesi bence gayet ekonomik olur.

    Alıntıları Göster
    orantı kuracak olursak bizim araçlar vitesteyken ayagı gazdan çekince, otobüslerdeki gibi retarder etkisi yapıyor.
    Ama retarderli bir otobüs kullanmak sürüş zevkini arttırıyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tLqA -- 18 Ağustos 2011; 16:23:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    orantı kuracak olursak bizim araçlar vitesteyken ayagı gazdan çekince, otobüslerdeki gibi retarder etkisi yapıyor.
    Ama retarderli bir otobüs kullanmak sürüş zevkini arttırıyor :)


    Alıntıları Göster
    Otomobillerin kütleleri az olduğu için yeterli emniyetteki frenleme ve durma mevcut sistemler ile sağlandığı için kullanımasına gerek yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    orantı kuracak olursak bizim araçlar vitesteyken ayagı gazdan çekince, otobüslerdeki gibi retarder etkisi yapıyor.
    Ama retarderli bir otobüs kullanmak sürüş zevkini arttırıyor :)


    Alıntıları Göster
    Retardarın durdurma özelliğinden çok sabit ivmeli yavaşlatma özelliği kullanışlı.

    otomobillerde kullanılan hız sabitleme sistemlerinde yavaşlatma özelliği yok misal 90 la gidiyorsunuz önünüzde tatlı bir viraj var hız sabitleyiciyi 75e düşürüyorsunuz fakat araba yavaşlamıyor, hız sabitleyici retardar prensipli bir sistmle hızı düşürebilce şehirler arası yolda sadece kumanda tuşları ile kullanmak mümkün olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    Retardarın durdurma özelliğinden çok sabit ivmeli yavaşlatma özelliği kullanışlı.

    otomobillerde kullanılan hız sabitleme sistemlerinde yavaşlatma özelliği yok misal 90 la gidiyorsunuz önünüzde tatlı bir viraj var hız sabitleyiciyi 75e düşürüyorsunuz fakat araba yavaşlamıyor, hız sabitleyici retardar prensipli bir sistmle hızı düşürebilce şehirler arası yolda sadece kumanda tuşları ile kullanmak mümkün olur.

    Alıntıları Göster
    Retarder nasıl bir şey? Resmi var mı?

    Disksiz fren sistemi mi?

    Fizik kanunlarının ötesinde bir araç durdurma gücüne mi sahip?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Retarder nasıl bir şey? Resmi var mı?

    Disksiz fren sistemi mi?

    Fizik kanunlarının ötesinde bir araç durdurma gücüne mi sahip?

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    Retardarın durdurma özelliğinden çok sabit ivmeli yavaşlatma özelliği kullanışlı.

    otomobillerde kullanılan hız sabitleme sistemlerinde yavaşlatma özelliği yok misal 90 la gidiyorsunuz önünüzde tatlı bir viraj var hız sabitleyiciyi 75e düşürüyorsunuz fakat araba yavaşlamıyor, hız sabitleyici retardar prensipli bir sistmle hızı düşürebilce şehirler arası yolda sadece kumanda tuşları ile kullanmak mümkün olur.

    Alıntıları Göster
    RETARDER

    Retarder ağır vasıtaları güvenli ve etkin bir şekilde yavaşlatan yüksek verimli hidrolik sistem çalışan, sürtünmesiz, aşınmasız bir fren sistemidir.
    Neden Retarder?
    Çünkü;
    Balatalı sistemlerin fren güçlerinin sınırları vardır. Balataların ateş topuna dönecek kadar ısınma noktasına ulaştığı anlar olur.
    Günümüz ihtiyaçlarına uygun güçlü motorlar üretildi ama bu gücü durduracak retarder dışında başka yeni bir fren sistemi geliştirilemedi.
    Retarder, şaft ile birlikte dönen rotorun hızını keserek frenleme etkisi yapar. Rotor ve stator arasına basılan yağ, rotorun kınetic enerjisini statotor vasıtasıyla ısı enerjisine dönüştürdüğünden bu frenleme sırasında herhangi bir aşınma olmaz.
    Rotor ve stator arasına basılan yağın basıncı ve miktarıyla doğru orantılı artan kademeli frenleme gücü ile aracın karşılaştığı her durum için gerekli frenleme sağlanır.
    Retarderli aracın balatalarının kullanımı azaldığı için tekerler ısınmaz. Bu sayede balataların, kampanaların ve lastiklerin ömrü uzar.
    Retarderli bir aracın sürücüsü her durumda durabileceğini bildiği için konforlu ve güvenli bir yolculuk yapar. Yolcular frenleme etkisini hissetmezler.


    Retarderli bir araçta 600 bin kilometrede iki kez balata değiştirilirken, retardersiz araçda en az yirmi kez balata değişitirilecektir.
    Retardersiz araç bu süre içinde 58 gün servis dışı kalırken, Retarderli aracın fren sistemi daha az bakım ve onarım gerektirdiği için yalnızca 9 gün servis dışı kalacaktır.

    RETARDER NASIL ÇALIŞIR

    Hidrodinamik olarak çalışan Voith Retarderlerin yapısı son derece basittir. İki özel açıya sahip döner kanatlı disk birbirlerinin karşısına yerleştirilmiştir. Rotor (kırmızı çark) ve Stator (mavi çark). Bunların arasında yer alan odacıkta ise yağ bulunur. Rotor aracın kardan miline bağlıdır. Stator ise Retarderin gövdesine sabitlenmiştir.
    Kardan milinin hareketi ile dönmeye başlayan rotor odacıkta bulunan yağı harekete geçirir. Yağın hareketi Stator tarafından geciktirilir. Bu geciktirme işlemi de Rotorun dönüşünü yavaşlatır. Bu yavaşlatma sırasında doğan sürtünme ısısı aracın soğutma sistemi sistemi aracılığı ile dışarı atılır
    Retarder'in fiziksel randıman kapasitesi ancak soğutma sisteminin kapasitesi ile sınırlıdır. Profesyonel bir sürücünün soğutma sistemini, doğru vites seçimi sayesinde zorlamaması Retarder'in kapasitesini artırır.
    Soğutma sisteminde aşırı ısınma, Retarder'in kumanda elektroniği ile otomatik olarak engellenerek kontrol altında tutulur. Aşırı ısınma durumunda retarder kendini devre dışı bırakır ve motoru korumaya alır.


    Bu işide yapsa yapsa Mercedes, Bmw gibi arkadan itişli otomobil üreten üreticiler yapar derim. Çoğu kişi otomobiller için frenler zaten yeterli desede bence değil, bazen yüksek rakımlı yerlerden sahil bölgelerine inerken frene basa basa frenlerin işlevi bir nebzede olsa azalıyor hatta koku yapıyor, bu esnada fren balatları çok çabuk bitiyor bence retarder sistemi veya fren balataları kullanılmayarak bir aracın yavaşlamasını sağlayan fren sistemleri otomobiller ve hafif ticari araçlar için uygulanabilir.

    Ayrıca özellikle otobüslede kaptanlara büyük kolaylık sağlayan tempomat gibi sistemler otomobillerde de uygulanırsa inişlerdede çıkışlarda da sabit hızlarda araçlarımızı kullanabiliriz.


    O 403 Mercedes marka otobüsün rampa inişinde sık sık kullandığı retarder sesini bu videodan dinleyebiliriz

    http://youtu.be/Sj45pQ5mHvc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orginal_kartal -- 18 Ağustos 2011; 18:16:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    RETARDER

    Retarder ağır vasıtaları güvenli ve etkin bir şekilde yavaşlatan yüksek verimli hidrolik sistem çalışan, sürtünmesiz, aşınmasız bir fren sistemidir.
    Neden Retarder?
    Çünkü;
    Balatalı sistemlerin fren güçlerinin sınırları vardır. Balataların ateş topuna dönecek kadar ısınma noktasına ulaştığı anlar olur.
    Günümüz ihtiyaçlarına uygun güçlü motorlar üretildi ama bu gücü durduracak retarder dışında başka yeni bir fren sistemi geliştirilemedi.
    Retarder, şaft ile birlikte dönen rotorun hızını keserek frenleme etkisi yapar. Rotor ve stator arasına basılan yağ, rotorun kınetic enerjisini statotor vasıtasıyla ısı enerjisine dönüştürdüğünden bu frenleme sırasında herhangi bir aşınma olmaz.
    Rotor ve stator arasına basılan yağın basıncı ve miktarıyla doğru orantılı artan kademeli frenleme gücü ile aracın karşılaştığı her durum için gerekli frenleme sağlanır.
    Retarderli aracın balatalarının kullanımı azaldığı için tekerler ısınmaz. Bu sayede balataların, kampanaların ve lastiklerin ömrü uzar.
    Retarderli bir aracın sürücüsü her durumda durabileceğini bildiği için konforlu ve güvenli bir yolculuk yapar. Yolcular frenleme etkisini hissetmezler.


    Retarderli bir araçta 600 bin kilometrede iki kez balata değiştirilirken, retardersiz araçda en az yirmi kez balata değişitirilecektir.
    Retardersiz araç bu süre içinde 58 gün servis dışı kalırken, Retarderli aracın fren sistemi daha az bakım ve onarım gerektirdiği için yalnızca 9 gün servis dışı kalacaktır.

    RETARDER NASIL ÇALIŞIR

    Hidrodinamik olarak çalışan Voith Retarderlerin yapısı son derece basittir. İki özel açıya sahip döner kanatlı disk birbirlerinin karşısına yerleştirilmiştir. Rotor (kırmızı çark) ve Stator (mavi çark). Bunların arasında yer alan odacıkta ise yağ bulunur. Rotor aracın kardan miline bağlıdır. Stator ise Retarderin gövdesine sabitlenmiştir.
    Kardan milinin hareketi ile dönmeye başlayan rotor odacıkta bulunan yağı harekete geçirir. Yağın hareketi Stator tarafından geciktirilir. Bu geciktirme işlemi de Rotorun dönüşünü yavaşlatır. Bu yavaşlatma sırasında doğan sürtünme ısısı aracın soğutma sistemi sistemi aracılığı ile dışarı atılır
    Retarder'in fiziksel randıman kapasitesi ancak soğutma sisteminin kapasitesi ile sınırlıdır. Profesyonel bir sürücünün soğutma sistemini, doğru vites seçimi sayesinde zorlamaması Retarder'in kapasitesini artırır.
    Soğutma sisteminde aşırı ısınma, Retarder'in kumanda elektroniği ile otomatik olarak engellenerek kontrol altında tutulur. Aşırı ısınma durumunda retarder kendini devre dışı bırakır ve motoru korumaya alır.


    Bu işide yapsa yapsa Mercedes, Bmw gibi arkadan itişli otomobil üreten üreticiler yapar derim. Çoğu kişi otomobiller için frenler zaten yeterli desede bence değil, bazen yüksek rakımlı yerlerden sahil bölgelerine inerken frene basa basa frenlerin işlevi bir nebzede olsa azalıyor hatta koku yapıyor, bu esnada fren balatları çok çabuk bitiyor bence retarder sistemi veya fren balataları kullanılmayarak bir aracın yavaşlamasını sağlayan fren sistemleri otomobiller ve hafif ticari araçlar için uygulanabilir.

    Ayrıca özellikle otobüslede kaptanlara büyük kolaylık sağlayan tempomat gibi sistemler otomobillerde de uygulanırsa inişlerdede çıkışlarda da sabit hızlarda araçlarımızı kullanabiliriz.


    O 403 Mercedes marka otobüsün rampa inişinde sık sık kullandığı retarder sesini bu videodan dinleyebiliriz

    http://youtu.be/Sj45pQ5mHvc

    Alıntıları Göster
    Yolcu açısından Rearder

    Retardarın sağladığı sabit ivmeli yavaşlama sayesinde yolculuk konforu artar otomobillerdeki gibi bir ileri bir geri olmaz yolcu.

    Gövdesel bir yavaşlama olduğundan araç öne yığılmaz yolcu panik olmaz.



    Bu sistemin otomobillerde kullanılması uzun yolculuklarda konforu çok arttıracaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    Yolcu açısından Rearder

    Retardarın sağladığı sabit ivmeli yavaşlama sayesinde yolculuk konforu artar otomobillerdeki gibi bir ileri bir geri olmaz yolcu.

    Gövdesel bir yavaşlama olduğundan araç öne yığılmaz yolcu panik olmaz.



    Bu sistemin otomobillerde kullanılması uzun yolculuklarda konforu çok arttıracaktır.

    Alıntıları Göster
    asıl sorun "retarded drivers"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    asıl sorun "retarded drivers"

    Alıntıları Göster
    retarder,aracın ağırlığıyla alakalı bir alettir.

    aracın ne kadar ağır,retarder o kadar gerekli.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    asıl sorun "retarded drivers"

    Alıntıları Göster
    Retarderin yanlış kullanımı otomobillerde seyir halinde giderken el freni çekmek mantığıyla aynı olur. Bu videoda gerektiği yerde servis frenini kullanmayarak retardere 5 diş asılan kaptanın otobüsün altında kalarak elim sonunu görüyoruz.

    http://youtu.be/uaR14ss59j4




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    Yolcu açısından Rearder

    Retardarın sağladığı sabit ivmeli yavaşlama sayesinde yolculuk konforu artar otomobillerdeki gibi bir ileri bir geri olmaz yolcu.

    Gövdesel bir yavaşlama olduğundan araç öne yığılmaz yolcu panik olmaz.



    Bu sistemin otomobillerde kullanılması uzun yolculuklarda konforu çok arttıracaktır.

    Alıntıları Göster
    Retarderin kullanılış amacını araştırıverseydin zahmet edip öğrenirdin sorunun cevabını




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    asıl sorun "retarded drivers"


  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Evet otomobillerden önce ilk aklıma gelen midibüsler, minibüsler oldu aslında. Wv crafter, Mercedes sprinter gibi araçlara uygulanabilir. Evet bi çok yeni otomobil 100 km. hızla 40 mt civarı durabiliyor, hatta Mercedes travegonun 60 km. hızda panik frende 6 metrede durduğunu biliyorum. Şimdi burada ele almak istediğim asıl konu araçların kısa mesafede durmasından ziyade servis frenlerinin retarder gibi bir sistemle ömrünün uzatılması mümkün. Şimdi ticari taksiler gibi sürekli km. yapan araçların yılda 2-3 kez belkide daha fazla balata değişimi yerine retarder ile bunu 1 kereye düşürmesi bence gayet ekonomik olur.


    Nereye duruyor 6 metreye mümkün değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Evet otomobillerden önce ilk aklıma gelen midibüsler, minibüsler oldu aslında. Wv crafter, Mercedes sprinter gibi araçlara uygulanabilir. Evet bi çok yeni otomobil 100 km. hızla 40 mt civarı durabiliyor, hatta Mercedes travegonun 60 km. hızda panik frende 6 metrede durduğunu biliyorum. Şimdi burada ele almak istediğim asıl konu araçların kısa mesafede durmasından ziyade servis frenlerinin retarder gibi bir sistemle ömrünün uzatılması mümkün. Şimdi ticari taksiler gibi sürekli km. yapan araçların yılda 2-3 kez belkide daha fazla balata değişimi yerine retarder ile bunu 1 kereye düşürmesi bence gayet ekonomik olur.


    Nereye duruyor 6 metreye mümkün değil.

    Alıntıları Göster
    Kendim otobüs kaptanlığı bölümü mezunuyum, Dumlupınar Üniversitesi, bize ekonomik ve güvenli sürüş eğitimi vermek için gelen Mercedes-benz yetkilileri anlattılar bize bu 6 metre konusunu onların yalancısıyım, ama bende inanıyorumki travego 6 metrede durur. Hatta bu anlatımdan videolar var bulursam paylaşırım.

    işte anlatım ;https://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=1274671145831&oid=148762060317&comments



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orginal_kartal -- 18 Ağustos 2011; 19:19:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Kendim otobüs kaptanlığı bölümü mezunuyum, Dumlupınar Üniversitesi, bize ekonomik ve güvenli sürüş eğitimi vermek için gelen Mercedes-benz yetkilileri anlattılar bize bu 6 metre konusunu onların yalancısıyım, ama bende inanıyorumki travego 6 metrede durur. Hatta bu anlatımdan videolar var bulursam paylaşırım.

    işte anlatım ;https://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=1274671145831&oid=148762060317&comments

    Alıntıları Göster
    Formula bir araçları bile :

    An average F1 car can decelerate from 100 to 0 km/h (62 to 0 mph) in about 15 meters (48 ft), compared with a 2009 BMW M3, which needs 31 meters (102 ft). When braking from higher speeds, aerodynamic downforce enables tremendous deceleration: 4.5 g to 5.0 g (44 to 49 m/s2), and up to 5.5 g (54 m/s2) at the high-speed circuits such as the Circuit Gilles Villeneuve (Canadian GP) and the Autodromo Nazionale Monza (Italian GP). This contrasts with 1.0 g to 1.5 g (10 to 15 m/s2) for the best sports cars (the Bugatti Veyron is claimed to be able to brake at 1.3 g). An F1 car can brake from 200 km/h (124 mph) to a complete stop in just 2.21 seconds, using only 65 metres (213 ft).[15]
    100den sıfıra 15 metrede durabiliyor, gerisini sen hesapla.
    O otobüsçülerde o kadar sallamasın, yarış arabası değil bu zınk diye dursun.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.