Şimdi Ara

Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
2
Favori
96.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba. Bu sene sınavlara girdim ve 130 bin sıralama yaptım. En başından beri hep makine mühendisi olmak istemiştim. Şu an tek derdim devlet üniversitesi mi yoksa vakıf üniversitesi mi ona karar vermek. Devlette Süleyman Demirel Üniversitesi ve Pamukkale üniversitesi bir ihtimal tutar gibi. Özel olarak ise ışık üniversitesini düşünüyorum. Bu üniversitelerde eğitim gören varmı acaba ? İlerde birgün mezun olduğumda hangisi daha avantajlı olur? İmkan ve eğitim bakımından hangisi daha iyidir . Şimdiden teşekkürler.
  • Sene 2016 ve hedefim konuyu tazeleyelim hacettepe den sonra hangi üniverisite tercih edilmeli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sene 2016 ve hedefim konuyu tazeleyelim hacettepe den sonra hangi üniverisite tercih edilmeli?


    ışık felan(tam burslu) bence
  • Gazideyim buyurun gelin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba. Öncelikle kendi fikirlerimi belirmek istediğimi söyleyeyim.

    Öncelikle şu şekilde başlayalım; Makine Mühendisi ile Otomotiv farklı mı? Özel sektör için değil. Nedeni ise özel sektördeki mantık işi okulda değil iş yerinde öğrenirsiniz. Bu yüzden işe ilk başladığınızda sizi direk işe sokmak yerine önce eğitim oryantasyon vs. yaparlar. Ki zaten işe Mak. Müh. yada Oto. Müh. diye almazlar. Örnek, Kalite Müh. Üretim Müh. Ar-Ge Müh. gibi.

    Ör:
    http://www.kariyer.net/is-ilani/teknorot-otomotiv-urunleri-san-ve-tic-a-s-arge-proje-muhendisi-1530632?aramasonuc=1&isaramalog=-2&sirano=0&ilankodusfr=1530632&refno=23788_3165

    http://www.kariyer.net/is-ilani/teknorot-otomotiv-urunleri-san-ve-tic-a-s-arge-proje-muhendisi-1530632?aramasonuc=1&isaramalog=-2&sirano=0&ilankodusfr=1530632&refno=23788_3165

    Ek olarak bazı arkadaşlar karşı gelecek ama ben yine karşılaştığım bir durum olduğu için yazmak istedim; Teknoloji Fakültesine gitmeyin. Bildiğimiz mühendislik fakültesine gidin.

    Eğer illa Oto. Müh. yazacaksanız, Haccetepe 1 - Uludağ 2 - Çukurova 3 olsun. Bunları tutturamayan arkadaşlar için, iyi seviyedeki makine müh. bölümlerini yazsınlar.

    Devam edelim, yabancı dil ile aranız hiç yoksa, yada ileride yabancı dilinizi geliştiremeyeceğinizi düşünüyorsanız mühendislikten uzak durun. (Her yer dil aramıyor evet, ama %90 ı iyi derecede ingilizce, kurumsal iyi yerlerde çok iyi seviyede 2. yabancı dil ararlar.)

    Ayrıca genel olarak mühendisler özel sektör düşünür, ama aranızda devlet işini düşünen varsa şunu belirteyim, oto. müh. devlet ataması yok. Mak. müh. var.

    Sorularınız varsa belirtin. Size yardımcı olmaya çalışacağım.




  • theoden_00 kullanıcısına yanıt
    Gazi üni. Çukurova'dan iyi değil mi?
  • ÖNEMLİ NOT: BÖLÜM ARTIK İNGİLİZCE HAZIRLIK İLE BERABER 5 YILDIR. BU YILDAN İTİBAREN "ZORUNLU ALMANCA HAZIRLIK", ÖĞRENCİLERİN İSTEĞİ ÜZERİNE KALDIRILMIŞTIR. BUNDAN SONRA GİRECEK ÖĞRENCİLER ALMANCA HAZIRLIK OKUMAYACAKLARDIR.



    UPDATE: Konuya geçmeden önce belirtmek isterim ki bölümümüz, QS -Alana Göre Dünya Üniversiteleri- 2017 Sıralamalarında MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ dalında ilk 301-350 aralığında yer almıştır. Bölümümüz ülkemizdeki rakiplerine göre bu denli yeni olmasına karşı böyle bir başarı elde etmeyi başarmıştır. Türkiye de ise sıralamalar şu şekildedir. Bir Makine Mühendisinin yapacağı işlerin tamamını tam kapsamlı olarak biz de yapabilmekteyiz.

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


    UPDATE 2: Bölümün Makine Mühendisliği dersleri hakkında bilgi almak için buraya bakabilirsiniz. (Herkes tarafından kabül gördüğü için ders eşleşmeleri odtü makina ile yapılmıştır. linke tıklayarak belgeye ulaşabilirsiniz. Bir Makine Mühendisinin yapacağı işlerin tamamını tam kapsamlı olarak biz de yapabilmekteyiz. http://www.dosya.tc/server9/36bjkp/Hacettepe_otomotiv_muhendisligi.pdf.html


    SIKÇA SORULAR SORULAR


    1. Mercedes ile anlaşma devam ediyor mu?

    Mercedes ile anlaşma devam etmektedir.

    Bu ortaklık bölümümüzün açılması için şirketin hibe para ve de eğitim araçları vermesi ile başlamıştır. bu kapsamda;

    -Son senelerinde derslerini ayarlayabildiklerinde yarı zamanlı çalışacaklar,
    -Öğrencilere yabancı dil eğitiminde kolaylık sağlanacak
    -Staj esnasında diğer üniversite öğrencilerinden ayrıcalıklı olarak Aksaray'da lojmanda kalacaklar.


    Bu ortaklık halen devam etmekte. Tek değişen kısım erasmus ve de öğrencilerin sadece Mercedes'te staj yapmak istemeyip farklı şirketlerde staj yapmak istemesinden dolayı; tüm stajlar zorunlu olarak bu şirkette yapılmıyor. Buna rağmen şirkette staj yapan öğrenciler arasında halen en çok stajyer bölümümüzden alınıyor.









    2. Mezun olanlar Makine Mühendisi olarak çalışabiliyor mu? (Makine Mühendisliği denkliğimiz var mı?)

    Evet çalışabiliyor. Diplomanızda "Makine Mühendisliği Otomotiv Programları" yazıyor. Bölüm Türkiye'nin en iyi Otomotiv Mühendisliği olmasının yanı sıra. Türkiye'nin en iyi Makine Mühendisliklerinden birisi. Mezunlar Makine Sanayi de her türlü şirkette çalışabiliyorlar. (ASELSAN, ROKETSAN, TAI, TEI VS.) Son yıl birçok mezunumuz ASELSAN' da işe başladı. Yani anlayacağınız özel sektörde Makine Mühendisi denkliğine sahip olarak çalışabiliyorsunuz.

    Gelelim devlette çalışma kısmına YÖK bizim bölümümüzü "Makine Mühendisliği" olarak kabul etmiyor. Eskiden ediyordu fakat "Makine Mühendisliği" olarak kabul edilen tek "Otomotiv Mühendisliği" bizim bölüm olduğundan diğer Otomotiv Mühendislikleri YÖK ten kendilerine Makine Mühendisliği yetkisi istemişler. Halbuki diğer Otomotiv Mühendisliklerinin okullarında ayrıca "Makine Mühendisliği" bölümleri de mevcut. Bizim okulda ise ise Makine Mühendisliğinin dersleri bizde olduğu için ayrıca bir Makine Mühendisliği bölümü yok. Bizim bölümümüz "Makine Mühendisliği" olarak geçiyor okulda. Yök te saçma bir karar veriyor ve bizim Makine Mühendisliği yetkimizi iptal ediyor. Fakat bunun bölümdeki hiç kimse için bir önemi yok çünkü devlette işe girmek isteyen yok bölümde. Aynı şekilde mezunlardan da devlette işe giren yok. Okul yine de hakkımız olanı almak amacıyla YÖK e karşı dava açmış vaziyette. Tercih yapacak öğrenciler imza yetkisi olmadığını görünce panik yapıyorlar. Fakat böyle bir şeye kesinlikle gerek yok. Devlette çalışmak isteyenin geleceği bir bölüm değil zaten.

    Kısacası bizi Savunma Sanayi şirketleri bile işe alıyorken Devlette Makine Mühendisi olamıyoruz. Bir Makine Mühendisinin yapacağı işlerin tamamını tam kapsamlı olarak biz de yapabilmekteyiz. Zaten bu soruyu soran arkadaşların merak ettiği kısımda özelde Makine Mühendisi olarak çalışılıp çalışılamadığıydı umarım sizi bu konuda aydınlatmışımdır.

    Bölüm öğrencilerinin son 5 yılda işe girdikleri yerler ve giriş sürelerinin istatistikleri:

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


    Bu da ODTÜ Makine Mühendsiliğinin istatistikleri:

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


    İki istatistikte bölümlerin kendi yayınladığı istatistikler. Gördüğünüz gibi ciddi anlamda birbirine yakın istatistikler. Bu bölümümüzde Makine ve Otomotivin iç içe okutulmasından kaynaklanıyor. 2 dilin etkisi de bir o kadar fazla. Hacettepe Makine Mühendisliği Otomotiv Programları diğer Makine Mühendisliklerinden farklı bir proje olarak hayata geçirilmiştir. Bu yüzden iş bulma süreleri kısalıyor.




    3. EVT S1'e ne oldu?

    Destek verilmediği için maalesef projeye son verilmiştir. Fakat destek gelirse hala devam etme şansı var.

    EVT S1 ne diyenler için








    4. Bölümün sıralaması neden sürekli düşüyor?

    Sıralama düşmesi dediğimiz şey insanların tercihlerinin azalmasıdır. Zamanında İTÜ ve ODTÜ Makine'den bile yüksek puan ile alım yapan bu bölümün sıralamaları neden düştü. Peki bunların sebepleri nelerdir?

    A. İnternette bölümle alakası olmayan kişilerin bölüm hakkında bilgisiz bir şekilde konuşması. Şuana kadar bölümün tanıtım günleri haricinde hiçbir şekilde doğru düzgün tanıtımının bulunmaması.

    B. İnsanların 2 farklı dil de hazırlık okumayı istememeleri. Halbuki şuan İngilizce kesinlikle bilinmesi gereken bir dilken, ortada üzerine bir dil daha eklemek gibi bir fırsat var. Şirketler 2.dile şuan gerçekten çok önem veriyorlar ve bu sizi gerçekten ön plana atıyor staj ve iş konularında. Liseden yeni çıkan bir öğrenci bunun bilincinde olamıyor tabi ki. 2 yıl hazırlığı eziyet olarak görüyor. Hatalı bir düşünce bu.

    C. Açıldığından beri kontenjan artışlarının yaşanması. Her yıl sınava giren öğrenci sayısı artıyor ve buna bağlı olarak kontenjan artıyor. Haliyle sıralamalar bir miktar düşüyor.

    D. Ankara dışından tercih yapacak öğrencilerin bölüm hakkında bilgi alabileceği tek ortamın internet olması buna bağlı olarak belirtmiş olduğumuz gibi yanlış bilgilendirilmeleri ve bölümü tercih etmemeleri. Açmış olduğum bu konunun en büyük amaçlarından birisi de Ankara dışında yaşayan tercih yapacak öğrencileri bilgilendirmek zaten.

    E. Tek cinsiyetten tercih yapılması. Endüstri gibi alanlar her 2 cinsiyettende bol tercihler alıyor Elektrik Elektronik ve İnşaat gibi bölümler de erkek nüfusu çok baskın.

    İş Otomotive gelince bu olay zirve yapıyor. Bölümün %94 ü erkeklerden oluşuyor.

    YÖK'ün sitesinden alınmış Hacettepe Elektrik-Elektronik ve Otomotiv bilgileri
     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


    F. Makine Mühendisi kimliğimizin bilinmemesi. (Bunda YÖK'ün etkisi çok büyük.)

    Tabi tercih yapacak öğrenci bu saydıklarımın farkında değil o an sadece bölümün sıralamasının yıllar içinde düşmüş olduğunu görüyor ve araştırmadan bölümü kafasından siliyor. Tercih yapacak adaylara en büyük tavsiyem sıralamaya göre tercih yapmamaları. İleride çok büyük pişmanlıklar duyabilirler.


    5. ERASMUS Olanakları
    https://appabofisi.hacettepe.edu.tr/tr/euc-agreements/list bu siteden ERASMUS kontenjanlarımıza ulaşabilirsiniz. Hacettepe Mühendislikleri arasında yıllık en az öğrenci alan mühendisliklerden biri olmamıza rağmen en yüksek ERASMUS kontenjanı Makine Mühendisliğinde.


    6. YÜKSEK LİSANS

    Yüksek lisans alana bakılmaksızın her yerde yapılabilir. işletme veya ingiliz dilinde bile yapılabilir. Yani korkmanız gereken bir şey yok şurada yüksek lisans yapamam vs. diye. Yukarıda verdiğimiz bölüm tarafından yayınlanan tabloda mezunlarımızın yüzde kaçının yüksek lisans yaptığını ve nerelerde yaptıklarını görebilirsiniz.




    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------









    FAKÜLTENİN DIŞARIDAN GÖRÜNÜŞÜ: (Hangar fakültenin bitişiğinde)

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?



    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    BÖLÜM HANGARI

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?




    LABORATUVARLAR

    1. Otomotiv Laboratuvarı

    Otomotiv laboratuvarı toplam 2155 m2 kapalı alana sahip (990 m2 ofisler, 1165 m2 laboratuvar alanı) ayrı bir binadır. Bu laboratuvar araç test merkezi olarak tasarlanmıştır. Yakın bir gelecekte içinde barındıracağı temel araç dinamiği ve motor test ekipmanlarıyla tez çalışmalarında ve sanayi ile ortak yürütülecek projelerde etkin olacak kilit bir tesistir. (EVT S1 burada yapıldı.)

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


    2. Makina Atölyesi

    Konvansiyonel talaşlı üretim tezgahlarının bulunduğu atölyedir.

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


    3. Mekanik Laboratuvarı

    Bu laboratuvarda 1 adet 60 ton kapasiteli çekme test cihazı ve 1 adet darbe test cihazı (INSTRON) bulunmaktadır.

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


    4. Araç Parça Laboratuvarı

    Araç Parça Laboratuvarında binek ve ağır vasıta araçlarının fren, aktarma organları, süspansiyon vb gibi mekanik parçaları bulunmaktadır. Bu laboratuvar “nasıl çalışır” sorusuna yanıt vermek için kullanılmaktadır. Ayrıca bu laboratuvarda fren ve süspansiyon testleri yapabilen iki düzenek bulunmaktadır.

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?



    5. Bilgisayar Laboratuvarı

    Bölüm lisans ve lisansüstü öğrencilerinin kullanımına açık laboratuvardır ve içerisinde bir çok lisanslı yazılım bulundurmaktadır (CATIA, ADAMS; ANSYS; ANSYS CFX).

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


    6. CNC Laboratuvarı

    Bu laboratuvarda 1 adet 3-eksen nümerik kontrollü torna, 1 adet 5-eksen nümerik kontrollü dik işleme merkezi bulunmaktadır.

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?


    7. İçten Yanmalı Motor

    İçten yanmalı motorlar eğitim ve araştırma çalışmalarında kullanılan bir laboratuvardır. Laboratuvar 5 kW’lık bir motor test sistemine sahiptir.

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?



    8. Mekatronik Laboratuvarı

    Mekatronik, ölçüm ve test mühendisliği konularında eğitim ve araştırmaların yapıldığı laboratuvardır. Laboratuvarda ayrıca sensor ve kontrol eğitim setleri bulunmaktadır.

     Otomotiv mühendisliği okuyan? Veya düşünen?



    9. Malzeme Laboratuvarı:http://nanomative.org/en/

    10. Çok Fazlı Akış Laboratuvarı:http://www.multiphase.hacettepe.edu.tr/

    11. Esnek Mekanizmalar Laboratuvarı:http://yunus.hacettepe.edu.tr/~etanik/crmr/

    12. SensTech Laboratuvarı:http://yunus.hacettepe.edu.tr/~ounver/SensTech/home

    Konu fellowshipTR nickli konunun asıl sahibi arkadaşın izni ile YGS/LYS kısmına açılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fellowshipTR -- 22 Temmuz 2017; 20:59:35 >




  • Özgür Güneş kullanıcısına yanıt
    hacım otomotıv makıne muhendıslıgının alt dalı temel bır bolum varken alt bır dal okumaya ne gerek var kı
  • Hocam Pamukkalede Otomotiv yazmak mantıklı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.