Şimdi Ara

Otomotivde vergi sistemi değişiyor ! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
2
Favori
5.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cok benzin yakan zaten cok kirletiyor ve cok vergi veriyor., yakitin en az %70i vergi. bence amac artik eski arabalardan da cok vergi almak. yeni arabalarin vergisinin dusme ihtimali zaten yok. vergi manyaa olduk, her bi bok bi ton vergi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 19 Şubat 2013; 1:10:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizelde co2 az ama başka bir şey daha salıyordu oda kanser yapıcı. co2 ile gelmeyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdiesel

    Dizel'in co2 salınımı nasıl benzinden yüksek olur nasıl daha fazla çevreyi kirletir anlamış değilim,hangi kafa bunu söyleyebilir aklım almıyor....

    BKNZ:

    RENAULT MEGANE 1.5 dci 110 bg :CO2 (gr/km) 120

    RENAULT MEGANE 1.6 16v 110 bg:CO2 (gr/km) 155

    Bu kafa nasıl olsa dizel araç piyasası benzinliden fazla talep görmekte ,biz buradan dolaylı olarak birde MTV ile çıkaralım taktiği...



    CO2 den çok daha önemlisi NOX.

    CO2'yi ben bile üretiyorum, ne var ki bunda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    CO2 den çok daha önemlisi NOX.

    CO2'yi ben bile üretiyorum, ne var ki bunda?

    Hocam Nox değerli fazla evet ama çookkkkk aşırı bir fark yok ve zaten biodizel kullanımı ile aşılıyor bu.Yanlış hatırlamıyorsam 1 ay önce gibi dizel yakıtlara %5 biodizel katılması zorunluluğu geldi.Sebep ise dediğiniz değerleri aşağı çekebilmek...
  • bunlar devlet değil uzaktan kumandalı araba yönetemez.
  • Nox salınımı az bir fark değil, bazı durumlarda katları bulabilecek derecede artabiliyor. Ve bilinenin aksine, Nox doğrudan kanserojen ve zehirli iken, CO2 değil. CO2'nin zararları dolaylı ve daha çok küresel ısınma olarak karşımıza çıkacak cinsten.

    Ancak hükümetin ana derdinin çevre olduğunu düşünmüyorum. Yürüttükleri yakıttaki vergi politikası yüzünden Türkiye'de mazot ihityacını karşılayacak petrolü ithal edip, rafineride ürettiğiniz zaman ciddi bir benzin fazlası oluşuyor. Bu benzin ise çok düşük bir karla (ki bu karın rafineri amortismanını çıkartacağını sanmıyorum) ihrac ediliyor. Kısaca denge fena bozuk. Bu vergi sistemi piyasada dizel araçların sayısını azaltıp, benzinli ve LPG'li araçların sayısını arttırmaya yönelik. Tüm bunları yaparken hedef vergi gelirinin azalmamasını sağlamak. Mazotun fiyatını arttırıp sorunu çözemiyorlar, çünkü ülkemde çok salakça bir biçimde mal nakliyatının bel kemiği dünyanın en pahalı nakliye yöntemi olan kamyon ve tırlar. Fiyatlardaki artış herkesten çok onları etkileyecek. Her ürün (nihai veya ara mamul) kamyon ve tırlarla taşındığı için, mal fiyatlarına bu doğrudan yansır. Bu da karşınıza tüm ürünlerde fiyat artışı olarak çıkar. Bunu istemiyorlar. Onun yerine son kullanıcı mümkün mertebe mazottan kaçınsın istiyorlar. Bunu da 20.000km/yıl olan benzin-mazot ekonomikliği eşitliğini 30.000km'lere çekip, dizel araç satışlarının düşmesini sağlayarak yapacaklar. Orta vadede mazot talebi ile benzin talebinin tekrar dengeye oturacak, ülkenin mazot ihtiyacını karşılayacak petrolü ithal ettiğiniz zaman benzin fazlası oluşmayacak... Vergi gelirleri de azalmayacak, aksine belki de biraz daha artacak.

    Kısaca ne çevre, ne de son kullanıcı olan bizler, yani halk, pek umurlarında değil.

    Bana gelince, yeni düzenleme ile klasik otomobil diye bir klasman açmazlar ise, 56 yılda bu devlete ilk değerinin 3 katı kadar vergi ödemiş 57 ve 58 Chevrolet araçlarımı anında trafikten çekerim. Geçtim yaşları sebebiyle bana höşürdetecekleri zamlı tarifeyi, şu anda her birine ödediğim yıllık 500TL'nin üzerindeki vergiyi de, 300TL civarındaki Trafik sigortasını da ödemem. Yılda iki kere trafiğe çıkan araçlar bunlar. Trafiğe çıktıklarında polisler ruhsat sormak yerine selam falan veriyor, gülümsüyor. İki aracın da 11 yıldır muayenesi yok. Trafikten çekilmiş vaziyette de binerim kısaca. Zaten bindiğim yılda ikişerden dört kere...




  • Devlet'in sigaradan yüksek vergi almasının sebebi, sigara içimine orantılı olarak kanser tedavisine harcanan paraların artmasıdır.
    Bu düzenlemede aynı buna benziyor, çevreyi kirletiyorsun ayrı bir masraf, insanları kanser ediyorsun ona ayrı bir masraf.
    Bende bu masrafları senden vergi alarak karşılayacağım, demeye getiriyor devlet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 19 Şubat 2013; 1:53:45 >
  • Traş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST
    . Mazotun fiyatını arttırıp sorunu çözemiyorlar, çünkü ülkemde çok salakça bir biçimde mal nakliyatının bel kemiği dünyanın en pahalı nakliye yöntemi olan kamyon ve tırlar. Fiyatlardaki artış herkesten çok onları etkileyecek. Her ürün (nihai veya ara mamul) kamyon ve tırlarla taşındığı için, mal fiyatlarına bu doğrudan yansır. Bu da karşınıza tüm ürünlerde fiyat artışı olarak çıkar. Bunu istemiyorlar. Onun yerine son kullanıcı mümkün mertebe mazottan kaçınsın istiyorlar. Bunu da 20.000km/yıl olan benzin-mazot ekonomikliği eşitliğini 30.000km'lere çekip, dizel araç satışlarının düşmesini sağlayarak yapacaklar. Orta vadede mazot talebi ile benzin talebinin tekrar dengeye oturacak, ülkenin mazot ihtiyacını karşılayacak petrolü ithal ettiğiniz zaman benzin fazlası oluşmayacak... Vergi gelirleri de azalmayacak, aksine belki de biraz daha artacak.
    Kısaca ne çevre, ne de son kullanıcı olan bizler, yani halk, pek umurlarında değil.

    Güzel bakış açısı

    Raylı sistem ve deniz taşımacılığı eksikliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdiesel -- 19 Şubat 2013; 1:48:17 >




  • Her sene aynı haber

  • Geleneksel, bilmem kaçıncı vergi düşecek demeçleri, buna paralel olarak, her ay bulunan petrol ve doğalgazımız var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Yeni araçların vergisi zaten yüksekti.

    Artık eski-yaşlı araçların da vergisi yüksek olacak.

    Bunu yazmak icin girmistim olayin ozeti budur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çevreyi çok kirleten dizel aracım var benim de. Madem vergisini veriyorum şu katalitik konvertörü yerinden söktürüp duman bombası gibi yola çıkmazsam gözüm açık gider. Şimdi millete sattıracaklar dizelleri, alacağız benzinli, 2 sene sonra yahu ne alakası var, biz beyin fırtınası yapmıştık. Yazıklar olsun
  • Arkadaş geçen senenin haberini koyuyor, bunlar da her sene aynı haber diyorlar.
  • yaşlı otomobilin parası olsa zaten sıfır alır nediye vergi alıyorlar
    işsiz adamdan topladıkları gss pirimi gibi
    küfürde yetmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Çevreyi çok kirleten dizel aracım var benim de. Madem vergisini veriyorum şu katalitik konvertörü yerinden söktürüp duman bombası gibi yola çıkmazsam gözüm açık gider. Şimdi millete sattıracaklar dizelleri, alacağız benzinli, 2 sene sonra yahu ne alakası var, biz beyin fırtınası yapmıştık. Yazıklar olsun

    kataliğie 800 tl verip sıfır taktırdım ama trafikte hergün belediye kamyonları ve otobüsler mangal yakar gidi gidiyor,benim katalitik ne işe yarıyor
    hep amerikanın yüzünden
  • Saçmalık,katalitik konvertörü,motoru ve egzozu komple baştan aşağı yenilenmiş,bakımlı bir arabanın çevreye verdiği zararla,diğer arabaların verdiği zarar,bir olur mu ?

    Adamların yaptığı bu sistem aynen şu ; Gariban arabaya binmesin !!!
  • vergi sistemi degişse bile mantıklı bi sisteme geçilemez bizde. Olsa olsa vergileri artırmak için yeni bir bahanedir bunlar
  • Bu, yeni vergiler anlamına geliyor. Dizel araç sayısı arttı, dizel aracın vergisini artırmak, toplam vergi gelirini artırır. Bu durumda, millet LPGli ve küçük motorlu araçlara yönelir, onların miktarı artınca, bu sefer onların vergisi artırılır. Bizdeki vergi mantığı, sadece en yüksek miktarı toplamaya yöneliktir. Emin olun, eğer roka tüketimi, sigara tüketimi kadar çok olursa, rokaya bile absürd vergiler gelir.

    ekleme; zaten geçen yılın haberiymiş.
  • Bunlarin hepsi tras. Maliye asla dezavantaj olusturacak bir harekete onay vermez. Mutlaka bu sekilde daha cok vergi toplanacaktir. Yani cevreyi Dusundukleri yok. Kilif var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.