Şimdi Ara

Otomotivde vergi sistemi değişiyor ! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
2
Favori
5.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dejavu ' mu oldum,yoksa bu geçmiş senelerde de sıkça karşımıza çıkan bir haber değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Yeni araçların vergisi zaten yüksekti.

    Artık eski-yaşlı araçların da vergisi yüksek olacak.

    evet bende sizin gibi anladım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu mtv niye alınıyor? Ekonomik sebeplerle mi, sosyal sebeplerle mi önce bir ona karar vermeliler.

    Sosyal sebeplerle alınıyorsa mtv falan diye uğraşılmasına gerek yok, çıkar lpg'nin fiyatını benzin seviyesine zaten piyasadaki aktif olarak kullanılan eski araçların alayı kullanılmaz hale gelir. Kalanların da çok çevreyi kirleteni çok, az kirleteni az az ödemiş olur, bundan da daha sağlıklı bir yöntem olmaz, olamaz.

    Kırk yılın başında kullanırım, diyen, kapımda arabam olsun diyen adam da mağdur olmaz. Neticede otomobilin lüks değil ihtiyaç olduğu yerler-zamalar da var, her yerde toplu taşıma, taksi vs yok.

    Ekonomik sebeplerle alınıyorsa neden motor hacmi, emisyon vs gibi abuk sabuk yöntemlere başvuruyorlar, bunun adı servet vergisidir, tüm benzerleri gibi servetin değeri yani aracın kasko değerine göre alınır iş hal olur.
  • eto bitmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Bu mtv niye alınıyor? Ekonomik sebeplerle mi, sosyal sebeplerle mi önce bir ona karar vermeliler.

    Sosyal sebeplerle alınıyorsa mtv falan diye uğraşılmasına gerek yok, çıkar lpg'nin fiyatını benzin seviyesine zaten piyasadaki aktif olarak kullanılan eski araçların alayı kullanılmaz hale gelir. Kalanların da çok çevreyi kirleteni çok, az kirleteni az az ödemiş olur, bundan da daha sağlıklı bir yöntem olmaz, olamaz.





    Sağlıklı olmaz şahinden inen söz gelimi poloya binecek polo değerlenecek poloyu şahinden inene satan araba alacak jetta da aynı akibet sırası ile amaroka kadar sinsile devam edecek bu kez daha büyük bir bela cari açık iken cari açıııııııııııııık olacak kırılgan bir ekonomiden sermaye kaçacak sıcak para dönmeyince sonuç malumunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Flowles

    Her zamanki haber diyenler 2014 ü bekleyin hep beraber görecez

    ben de ciddi olduklarını düşünüyorum bu kez somut ifadeler var ve dediklerini yapıyorlar

    bence uyugulama yerinde olur

    eski araçlar vergi dezavantajı nedeniyle iyice gözden düşecek ve değer kaybedecek

    saçma sapan doğanlara 10-12 bin tl veriliyor gözümün önünde hayır yapma diye bağırasım geliyo

    belki de bu araçlar 4-5 bin liralara düşüp hakettikleri değeri bulacaklar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Bu mtv niye alınıyor? Ekonomik sebeplerle mi, sosyal sebeplerle mi önce bir ona karar vermeliler.

    Sosyal sebeplerle alınıyorsa mtv falan diye uğraşılmasına gerek yok, çıkar lpg'nin fiyatını benzin seviyesine zaten piyasadaki aktif olarak kullanılan eski araçların alayı kullanılmaz hale gelir. Kalanların da çok çevreyi kirleteni çok, az kirleteni az az ödemiş olur, bundan da daha sağlıklı bir yöntem olmaz, olamaz.





    Sağlıklı olmaz şahinden inen söz gelimi poloya binecek polo değerlenecek poloyu şahinden inene satan araba alacak jetta da aynı akibet sırası ile amaroka kadar sinsile devam edecek bu kez daha büyük bir bela cari açık iken cari açıııııııııııııık olacak kırılgan bir ekonomiden sermaye kaçacak sıcak para dönmeyince sonuç malumunuz

    Bir otomobil ömrü boyunca 300 bin km yapsa, bunu da 10 litre yerine 6 litre tüketerek yapsa ömrü boyunca 12000 litre yakıt tasarrufu yapmış demektir, benzinin litre maliyeti 1 dolar dense 12000 dolar.

    12 bin dolar vergisiz fiyatı olan bir aracın yani vergisi, bayii karı, plaka vs maliyetleri de eklendiğinde ortalama 40 bin TL parekende fiyatı olan ithal bir araba alımının yaratacağı cari açığın otomatik olarak finanse edilebildiği görülüyor.

    Ki bu şekilde satılacak her arabanın %100 ithal olacağını düşünmek de gereksiz bir kötümserlik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Bu mtv niye alınıyor? Ekonomik sebeplerle mi, sosyal sebeplerle mi önce bir ona karar vermeliler.

    Sosyal sebeplerle alınıyorsa mtv falan diye uğraşılmasına gerek yok, çıkar lpg'nin fiyatını benzin seviyesine zaten piyasadaki aktif olarak kullanılan eski araçların alayı kullanılmaz hale gelir. Kalanların da çok çevreyi kirleteni çok, az kirleteni az az ödemiş olur, bundan da daha sağlıklı bir yöntem olmaz, olamaz.





    Sağlıklı olmaz şahinden inen söz gelimi poloya binecek polo değerlenecek poloyu şahinden inene satan araba alacak jetta da aynı akibet sırası ile amaroka kadar sinsile devam edecek bu kez daha büyük bir bela cari açık iken cari açıııııııııııııık olacak kırılgan bir ekonomiden sermaye kaçacak sıcak para dönmeyince sonuç malumunuz

    Bir otomobil ömrü boyunca 300 bin km yapsa, bunu da 10 litre yerine 6 litre tüketerek yapsa ömrü boyunca 12000 litre yakıt tasarrufu yapmış demektir, benzinin litre maliyeti 1 dolar dense 12000 dolar.

    12 bin dolar vergisiz fiyatı olan bir aracın yani vergisi, bayii karı, plaka vs maliyetleri de eklendiğinde ortalama 40 bin TL parekende fiyatı olan ithal bir araba alımının yaratacağı cari açığın otomatik olarak finanse edilebildiği görülüyor.

    Ki bu şekilde satılacak her arabanın %100 ithal olacağını düşünmek de gereksiz bir kötümserlik.






    yanlız aynı anda 12.000€polodan inen jetta 15.000e sinsile ile devam edecek dikkat edin standartlar yükselme eğiliminde kısacası yakıttan edilecek tasarruf yine ürün yedek parça hizmet olarak ithalatın maliyetine eklenecek. Ki mevcut durumda şikayet edilen arabaların yedek parçası tamamı yerli elde edilebilir halde unutmamak lazım




  • mtv düşüneceklerine ötv yi ceksinler de görelim...bi parca bal calmakla olur mu yani?
  • bu hesaplamalar neye göre yapılacak tamamen bir muamma.
    benzinli aracın co2 salınımı 150 gr diyelim lpg takıldı 75 gr düştü.
    eee ne vergisi verecek bu adam..

    amaç az vergi alınan eski araçlardan daha fazla vergi alabilmek.
    yani kimseyi gücendirmeden kızdırmadan az bir artışla işi halletmek.

    örneğin 1.6 motor hacminde 16 yaşından büyük bir araçtan alınan vergi yıllık 100 lira
    bu vergiyi 200 liraya çıkarsalar kim aracından vaz geçer veya kendini meclisin bahçesine atar.
    kimse..
    1000 liraya çıkarırlarsa zevkine meclisin önünde aracını yakan bile çıkar.
    bu şekilde vergi düzenlemesi, ile mtv den alınan vergiyi bir anda yarısı kadar daha artırılabilir.

    diyelim ki bir anda vergiyi zıplattılar.
    eski araçlar dibe vurdu ne alan var ne satan hurdaya ayıran ayırana.
    kime ne yararı var.
    senin ülkende ürettiğin aracın var mı?
    kime hizmet edeceğiz.

    angela merkel çok yaşa.
    biz daha çok araç alalım. almanya daha çok zenginleşsin.
    merkez bankasını lağvedelim.
    ekonomimizi de deutsche bank yapsın.




  • Bu ülkede hangi vergi olursa olsun, sadece daha fazla vergi geliri elde etmek için değişikliğe gidilir. Vatandaş çevre gibi faktörler hikaye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    Saçmalık,katalitik konvertörü,motoru ve egzozu komple baştan aşağı yenilenmiş,bakımlı bir arabanın çevreye verdiği zararla,diğer arabaların verdiği zarar,bir olur mu ?

    Adamların yaptığı bu sistem aynen şu ; Gariban arabaya binmesin !!!

    gariban oy vermesin o zaman. 1.5 getz im var dizel onun bile yıllık masrafı dünya kadar. yeni araç az vergi verecekmiş aracım şehir için 5.5 sehir dışı 3.9 fabrika verisi .daha ne yakacak bu araba . suları çoktan kaynadıda oy vereceki parti yok onun kaymağını yiyorlar.
  • Bunun gene bi faydası olmaz zararı olur vatandaşa .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qx5

    Yanlış politika ! Biz araba üreten değil araba ithal eden bir ülkeyiz. Dolayısı ile her yeni araç, cari açığa sebep olacaktır. Almanya otomobil sektörünün ana vatanıdır. Orada satılacak yeni araba , her türlü paranın içeride kalmasıdır. Ayrıca orada toplanan eski araçlar, çok eski ise ağır sanayi için ham madde oluyor, daha iyi durumda olan araçlar ise yenilenip afrika gibi geliri düşük ülkelere 2. el olarak satılıyor. Bizim ülkemiz ise bu iki durumu karşılayan bir ülke olmadığından bu yeni vergi sistemi bize uymaz bilakis cari açığı yol açar. Halkın gelir durumu ve akaryakıt fiyatlarına ise hiç değinmiyorum zaten ortada. Bizde tutmaz bu vergi

    +1.000.0000
  • hep aynı haber
    inanmıyorum artık
  • o alacağınız vergileri teker teker 5 liralık banknotlar halinde gözünüze sokarsınız umarım.
  • Klasik araba segmenti yaratmadan bu uygulamayı yürürlüğe koysunlar, ciddi bir vergi artışı yaşansın, 57 chevroleti de, 58 chevroleti de trafikten çekmeyen şerefsiz. Hiç vergi ödemem, trafik sigortası da yaptırmam. Kapak olsun. 5200cc fındık(?!) V8 biri, 4400cc I6 diğeri. Zaten tanesi hali hazırda 500TL civarı yıllık vergi ödüyor! Hiç ödemem olur biter.
  • 10 Mart 2013 Tarihli haber

     Otomotivde vergi sistemi değişiyor !


    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22779445.asp

    Maliye Bakanlığı'nın, Türkiye'de kullanılan motorlu taşıtlarda Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ve Özel Tüketim Vergisi'nin (ÖTV) hesaplanmasında aracın emisyon oranının da dikkate alınması yönünde bir çalışma başlattığı öğrenildi.

    Maliye Bakanlığı, Bakan Mehmet Şimşek'in talimatı ile çevrenin korunması ve yüksek teknolojinin teşvik edilmesi amacıyla motorlu taşıtlardaki MTV ve ÖTV sisteminin kapsamlı bir şekilde çalışılması yönünde tavır aldı.

    Maliye'nin çalışmasına göre, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sistemi ve ÖTV yeniden değerlendiriliyor. Edinilen bilgiye göre gerekirse bu kalemlerde yeni bir düzenleme yapılarak indirime gidilebilecek ve emisyon salınımı vergisi daha yüksek tutulabilecek.

    Çalışmada, AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin bu konudaki uygulamaları tek tek tarandı ve Almanya ve İngiltere'yi model ülke olarak alındı. Çalışma yasalaşırsa, motorlu araçların vergilendirilmesinde aracın emisyon oranı da dikkate alınacak.

    Fakat yeni uygulama piyasada olan ve otomobil firmalarının stoklarında bulunan taşıtları kapsamayacak. Uygulamanın başladığı tarihten sonra üretilen araçları kapsayacak.

    Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bir taraftan araçlar arası vergilendirmede adaletli olmak, bir yandan da sorumlu bir vatandaş olarak çevrenin daha az kirlenmesini istediklerini söyledi.

    Sadece bu uygulamanın bile temiz çevreye büyük katkı sağlayacağını, ayrıca uygulamanın yüksek teknoloji üretimini teşvik edeceğini anlatan Şimşek, “Vergiyi artıralım daha çok gelir sağlayalım kaygısı taşımıyoruz. Gelecek nesillere temiz bir çevre bırakmak da çok önemli” diye konuştu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infernaltr -- 10 Mart 2013; 12:07:05 >




  • Her sene aynı haber çıkıp duruyor. Şu düzenleme bir önce çıksada millette bu konuda biraz önünü görebilse keşke!!!

    Ama kesinlikle belli bir tarihten sonra piyasaya çıkan araçları kapsayacaktır diye düşünüyorum.(Kanunun resmi gazetede yayınlandığı tarih vb. gibi mesela)
  • Bunun olayı şudur; devlet her sene 100 liralık mtv topluyorsa zamdan sonra 150 liralık vergi toplar. Daha önce halkın yararına bir şey olduğunu gördünüz mü?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.