Şimdi Ara

Otonom sürüş için dünyanın en büyük Lidar sensör üreticisi fiyatları yarıya indiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otonom sürüş için dünyanın en büyük Lidar sensör üreticisi fiyatları yarıya indiriyor
    Otonom sürüş için dünyanın en büyük Lidar sensör üreticisi olan Çin merkezli Hesai Group, önümüzdeki yıl temel ürününün fiyatını yarı yarıya düşürmeyi planladığını açıkladı. Firma, bu radikal fiyat indirimi sayesinde teknolojinin elektrikli otomobillerde çok daha geniş bir şekilde benimsenmesine yol açacağını söyledi.



    Hesai CEO’su David Li, “Her yıl satılan milyonlarca otomobilin Lidar ile donatıldığı bir aşamaya doğru ilerliyoruz” ifadelerini kullandı. Lidar fiyatını yarıya düşürmek, yaklaşık 20.000 dolar altındaki fiyatlarla satılan uygun fiyatlı elektrikli araçlar için dahi bu teknolojiyi cazip hale getirecek.



    Elektrikli araçlarda Lidar kullanımı hızla artacak



    Otonom sürüş için dünyanın en büyük Lidar sensör üreticisi fiyatları yarıya indiriyor
    Lidar teknolojisinin kullanım oranının, özellikle 20.000 doların üzerindeki elektrikli araçlarda yüzde 40 seviyelerine ulaşması bekleniyor. Şu an Çin’deki elektrikli ve plug-in hibrit araçlarda bu oran yüzde 24 civarında bulunuyor.



    Ayrıca Bkz.Mercedes-Benz, yeni Apple Watch uygulamasını kullanıma sundu



    Lidar sensörleri, lazer kullanarak aracın çevresini üç boyutlu olarak tarıyor ve engelleri algılayarak sürüş güvenliğini artırıyor “Bunu, Lidarın elektrikli araçlar için standart bir güvenlik bileşeni olarak yaygınlaşması olarak görmeliyiz” diyen Li, Lidarın kullanımını hava yastıkları ve emniyet kemerlerine benzetti.





    Hesai’nin yeni nesil Lidar modeli ATX, gelişmiş sürüş destek sistemleri (ADAS) için 2024 yılında piyasaya sürülecek ve 200 doların altında bir fiyat etiketine sahip olacak. Bu fiyat, mevcut AT128 modelinin yarısı. Fiyat indirimi, şirketin kendi geliştirdiği çipleri ve fabrikalarındaki üretim verimliliğini artırması sayesinde mümkün olacak. Şirket, aynı zamanda yılın son çeyreğinde kara geçmeyi beklediğini açıkladı. Hesai, üçüncü çeyrekte 9,7 milyon dolar net zarar açıklamıştı. Firmanın hisseleri açıklama sonrasında yüzde 44 artış gösterdi.



    Çin'deki otomobil üreticilerinden gelen güçlü talepten cesaret alan 10 yıllık şirket, önümüzdeki yıl Hangzhou'daki fabrikasında üretimi iki katından fazla artırarak yıllık 1,5 milyon adetlik tam kapasiteye ulaşmayı planlıyor. Şu anda Çin'de Li Auto ve BYD dahil olmak üzere bir düzine otomobil üreticisine tedarik sağlıyor. Firmanın Lidar satışları üçüncü çeyrekte üç kattan fazla artarak yaklaşık 130.000 adede ulaştı.




    Kaynak:https://www.reuters.com/technology/chinas-hesai-halve-lidar-prices-next-year-sees-wide-adoption-electric-cars-2024-11-27/







  • Lidarlar aynı dalga boyunda oldukları için birbirleri ile girişim yapıyorlar. Lidarlı araba sayısı az iken sıkıntı olmuyor ama sayı arttıkça bu sorunlar baş gösterdi. Üstesinden gelmek için çalışmalar yapılmıştır ama girişim olasığı diğer teknolojilere göre çok yüksek. Sadece yeşil renk algıyan bir kamera düşünün ve diğer araçların hepsi yeşil ışık saçan lamba kullanıyor. Tarama ve stereo algılayıcı haricinde hemen hemen benzer bir durum.

  • Geçen Elon reyis araçlarda lidar hakkında gereksiz, koltuk değneği tarzı açıklama yapmıştı. Bunun üstüne bu haber gelmiş.

  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Evet benim de dikkatimi çekmişti bu durum zamanında, sonuçta bu cihaz bir ışık gönderiyor ve onun yansımasını okuyarak hareket ediyor. Etrafta çokça LİDAR olunca nasıl bir çözüm olacak acaba.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Sorun sadece ışık yayması değil, ışığın cinsi ve ışığın nasıl kullanıldığı.


    Lazerler tek dalga boyunda ve eş evreli ışık yayarlar. Bu da bize ışığı aydınlatmanın ötesinde çok farklı kullanma imkanı sağlar: Işığın dalga özelliğinden maksimum faydalanma.


    Çoğunlukla da uçuş süresi(time of flight), faz kayması (phase shift), frekans modulasyonu gibi farklı teknikler kullanılıyor. Sonuncusu hariç ilk ikisi ikinci bir kaynaktan yayılan ışık kaynağına duyarlı. Sonuncusu da fazla kaynak olursa ortamı çok gürültülü bulur ve göremez.


    Bu aynı frekansta, aynı güçte(bize ulaşan) 20 tane radyo istasyonu yayını yapılması gibi. Birbirini sönünmelendiren, birbirine gürültü yapan yayınlar...

  • raxetul kullanıcısına yanıt

    Biraz eksik bir yorum oldu. Bir çok farklı dalgaboyunda ışınım yapan bir çok farklı lazer türü var. Dolayısıyla LİDAR'ların öyle bir tasarlanması gerekir ki, aynı Wi-Fi sinyalleri gibi işlesin. Ki onlar da belirli bir frekans bandında yayın yapıyor, fakat bu kadar Wi-Fi sinyali sonuçta birbirleri ile karışmıyor.

  • Farklı dalga boyları farklı davranışlar gösteriyor. Wifi sinyallerinde osilatörü farklı frekansta çalıştırınce hemen kanal atlayabiliyorsunuz, o da 60 tane mi neydi. Evlerde bu ağ geçitleri sabit olduğu için kanallar cihazlar arasında seçiliyor ve kalıyor, nadiren atlama yapıyor. Oysa trafikte cihazların yeri sürekli değişiyor ve frekans modülasyonu yapılsa bile evlerdeki gibi farklı farklı taşıyıcı frekansa geçemezsiniz, lazer bir kere hangi malzeme ile yapılir ise o malzemenin taşıyıcı frekansında kalir. Lazerlerin bildiğim kadarıyla değişken osilatörü yok, kendileri sabit frekanslı osilatör.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raxetul -- 1 Aralık 2024; 14:29:24 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.