1991 MAZDA 626 2.0 OTOMATİK ARACIM VAR. YILLARDIR DÜZ VİTES KULLANDIĞIMDA OTOMATİĞE YENİ YENİ ADAPTE OLUYORUM. BENİM ARACIN VİTES KOL ÜSTÜNDE UFAK BİR TUŞ VAR VE ÜSTÜNDE 0/D OFF YAZIYOR. BU TUŞA BASILDIĞINDA GÖSTERGE PANELİNDE OVER DRİVE OFF DİYE BİR LAMBA YANIYOR. SÜRÜŞ ANINDA BİR KAÇ KEZ DENEDİM BELLİ BİR HIZA ULAŞTIKTAN SONRA SANIRIM 60 KM ÜSTÜ BU TUŞA BASTIGIMDA ARAÇ O ANKİ VİTESTEN BİR ALT VİTESE ATIYOR DEVİR YÜKSELİYOR VİTES ARALIKLARI DAHA DA UZUYOR VE BÜYÜK İHTİMALLE SON VİTESİ İPTAL EDİYOR. AMA YİNEDE TAM OLARAK MANIĞINI VE NE İŞE YARADIĞINI ANLAMADIM. YARDIMCI OLURMUSUNUZ.BEN İZMİRDEN MERT...
SÖYLEDİKLERİN DOĞRU. OVERDRİVE DURUMUNDA MESELA ARACIN 4 VİTESLİ OTOMATİK ŞANZIMANA SAHİP İSE 3 VİTESLİ GİBİ HAREKET EDİYOR. DAHA TEKNİK BİLGİ İSTİYORSAN İNGİLİZCEN VARSA ŞU LİNKDEN FAYDALANABİLİRSİN:http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission3.htm
spor vites gibi. ekonomik moduun tersi gibi. araç daha üst devirlerde vites atıyor, daha devirli çalışıyor. bizim '95 model vectra CD de var. S tuşu. 4 vitesin hepsi kullanılıyor, basınca hemen vites küçültüyor.
ama sürekli ona basmak yerine gaza tam basıp, son noktadaki kademeye kadar basınca kick-down sayesinde bir küçük viteste tam gaz gidilebiliyor.
Overdrive devrede iken otomatik şanzımanlarda son vitesi kullanıma açar, bu 90'lıyıllarda genellikle 4. vites oranıdır.
avantajı çevre yollarında, şehir dışında daha düşük devirlerde yol alabilmektir.
kapatılabilir olmasının avantajı ise şehir içinde gereksiz vites yükseltmelerinin ve değiştirmelerin önüne geçerek şanzımanın fazla ısınmasını engelemektir.
Overdrive kapalı veya açık iken ilk 3 vitesin oranları değişmez, aynıdır. (4 vitesli otomatik şanzımanlar için yazıyorum, yani demek istediğim bu tip şanzımanlarda vites oranları değişmez, sadece son vites devreye alınabilir veya devre dışı bırakılabilir)
ccaparli,
Overdrive ile sport alternatifleri birbirinden farklı durumlardır. Sport konumu, şanzımanın vites değiştirme devirlerini yükseltir, gazdan ayak çekildiğinde vites büyültmelerini azaltır, otomobilinizi daha yüksek devirlerde kullanırsınız
quote:
Orjinalden alıntı: bal974
ccaparli,
Overdrive ile sport alternatifleri birbirinden farklı durumlardır. Sport konumu, şanzımanın vites değiştirme devirlerini yükseltir, gazdan ayak çekildiğinde vites büyültmelerini azaltır, otomobilinizi daha yüksek devirlerde kullanırsınız
o zaman normal modda böyle çalışır diyebilir miyiz? vectra için. uzun yolda 110-120 ile giderken araç 2700 devir civarı gidiyor ve 4. vitese kadar çıktığı hissedilebiliyor.
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
quote:
Orjinalden alıntı: bal974
ccaparli,
Overdrive ile sport alternatifleri birbirinden farklı durumlardır. Sport konumu, şanzımanın vites değiştirme devirlerini yükseltir, gazdan ayak çekildiğinde vites büyültmelerini azaltır, otomobilinizi daha yüksek devirlerde kullanırsınız
o zaman normal modda böyle çalışır diyebilir miyiz? vectra için. uzun yolda 110-120 ile giderken araç 2700 devir civarı gidiyor ve 4. vitese kadar çıktığı hissedilebiliyor.
Tabii ki
Vectra'larda kullanılan otomatik şanzımanlar oldukça başarılı ve dayanıklı bir şanzımandır.
90'lıyıllardaki versiyonlar kış modu da vardı, güncellerde var mı bilmiyorum, o seçildiğinde de 3. vitesle kalkış yaparsınız, patinaj riski azaltılmış olur...
quote:
Orjinalden alıntı: bal974
quote:
Orjinalden alıntı: ccaparli
quote:
Orjinalden alıntı: bal974
ccaparli,
Overdrive ile sport alternatifleri birbirinden farklı durumlardır. Sport konumu, şanzımanın vites değiştirme devirlerini yükseltir, gazdan ayak çekildiğinde vites büyültmelerini azaltır, otomobilinizi daha yüksek devirlerde kullanırsınız
o zaman normal modda böyle çalışır diyebilir miyiz? vectra için. uzun yolda 110-120 ile giderken araç 2700 devir civarı gidiyor ve 4. vitese kadar çıktığı hissedilebiliyor.
Tabii ki
Vectra'larda kullanılan otomatik şanzımanlar oldukça başarılı ve dayanıklı bir şanzımandır.
90'lıyıllardaki versiyonlar kış modu da vardı, güncellerde var mı bilmiyorum, o seçildiğinde de 3. vitesle kalkış yaparsınız, patinaj riski azaltılmış olur...
evet kar simgesi olan düğme var sağda. ona basınca 3. viteste kalkıyor, 50km saate ulaşınca devre dışı kalıyor.
araç 287.000km de şu ana kadar sadece keçesi(kaçırıyordu araba) değişti. bir de geri vites geç alıyordu, bir tel varmış sanırım kontrol mekanizmasında vitesin o değişti. hala sapa sağlam çalışıyor.
hatta zamanında uyduruk bir usta sırf o tel sorununu çözemedi diye, "bunun ömrü dolmuş yenisi 5 milyar, düz viteste takabiliriz..." gibi saçma bir cümle kurmuştu, iyiki dinlememişiz