Şimdi Ara

Oyunlarda işlemci darboğazı ile ilgili.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
2
Favori
8.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bende neden çözünürlük düştükçe işlemciye düşen yük artıyor onu anlatayım, insanlar bu olayı anlamakta zorlanıyor ilk bakışta tuhaf göründüğü için.

    "Yüksek çözünürlükte yükün ekran kartına düşmesi" nedir ? Çözünürlüğü düşürünce neden cpu ya iş düşer?

    Cevap: Yüksek bütçeli sistemlerde yani testlerini okuduğumuz sistemlerde ise oldukça yüksek kapasiteli ekran kartları ve CPU lar kullanılıyor . bu nedenle son dönemde çıkan oyunlar abaktığımızda listenin üst sıralarında AMD yada İNTEL fark etmeden aynı fps yi almış oyunlar görüyorsunuz bunun anlamış şu dur.

    cpu gücü 1920x1080 çözünürlükte ekran kartını beslemeye yetiyor ve limiti belirleyen ekran kartı oluyor bu durumda cpuların gücünü anlamak için 2 yol kalmakta ya cf yada sli yapmak ya da çözünürlüğü düşürmek.

    Çözünürlüğü düşürdüğünüzde;

    1. Ekran kartı yüksek çözünürlükte 30 fps gösterebiliyorsa düşük çözünürlükte çok daha yüksek fps gösterecektir.
    2. işlemci 30 fps için gerekli bilgiyi gönderebilirken bu sayı yükseldiğinde daha fazla bilgiyi işlemesi gerekecektir.
    3. CPU üzerinde daha fazla bilgi işlenmesi gereksinimi doğrultusunda cpu kullanımı artacaktır.
    4. cpu kullanımının artması ile 30 FPS için gerekli hesaplamaları örneğin %80 performansını kullanarak sağlayan bir işlemci %100 olacak ve o noktada "darboğaz" oluşacak ve ortaya çıkan fps yi cpu belirleyecektir.

    aslında yukarıdan da anlaşılabileceği üzere yükün cpu ya düşmesi diye bir durum yok olay düşük çözünürlükte daha yüksek fps elde edilmesi ile işlemcinin hesaplaması gereken verinin artmasına bağlı oluşan işlemci yüküdür.

    bunu daha somut bir örnekle açıklayacak olursak

    varsayalım bir oyunumuz var 1920x1080 çözünürlükte ve efektler açıkken cpu ve gpu kullanımları şöyle olduğunu varsayalım.

    a işlemcisi cpu:%30 gpu:%100 = 35 FPS
    b işlemcisi cpu:%50 gpu:%100 = 35 FPS
    c işlemcisi cpu:%80 gpu:%100 = 35 FPS
    d işlemcisi cpu:%90 gpu:%100 = 35 FPS

    Burada görünen manzara şudur 4 işlemicide bu çözünürlükte ekran kartının ihtiyaç duyduğu veriyi işleyebilmektedir, dolayısı ile ortaya çıkan fps yi belirleyen işlemciler değil ekran kartının kendisi olmaktadır bu yüzden işlemci gücü çok farklı olan a işlemcisi ile d işlemcisi arasında hiç fps farkı oluşmamıştır...

    aynı oyunda çözünürlüğü 1024x768 yaptığımızda işin rengi yaklaşık şöyle olacaktır.

    a işlemcisi cpu:%80 gpu:%100 = 80 FPS
    b işlemcisi cpu:%95 gpu:%100 = 78 FPS
    c işlemcisi cpu:%100 gpu:%95 = 68 FPS
    d işlemcisi cpu:%100 gpu:%75 = 55 FPS

    bu şekilde c ve d işlemcileri dar boğaza girmiş denilir, d işlemcisi c işlemcisidinden daha yavaş olduğu için gpu yu %75 loada getirebildiğinden %100 kullanıma ulaşmıştır, burada işte o tuhaf kavram çıkar yüksek çözünürlükte cpu darboğaza girmemektedir ama düşük çözünürlükte işlemci darboğüaza girmektedir , Bunun sebebi artan fps ye bağlı işlemciye düşen yükün artmasıdır, tuhaf ama durum bu :)

    anlaşılır olduğunu umarım saygı ve sevgilier herkese.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnTEC -- 18 Mart 2013; 22:16:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC

    bende neden çözünürlük düştükçe işlemciye düşen yük artıyor onu anlatayım, insanlar bu olayı anlamakta zorlanıyor ilk bakışta tuhaf göründüğü için.

    "Yüksek çözünürlükte yükün ekran kartına düşmesi" nedir ? Çözünürlüğü düşürünce neden cpu ya iş düşer?

    Cevap: Yüksek bütçeli sistemlerde yani testlerini okuduğumuz sistemlerde ise oldukça yüksek kapasiteli ekran kartları ve CPU lar kullanılıyor . bu nedenle son dönemde çıkan oyunlar abaktığımızda listenin üst sıralarında AMD yada İNTEL fark etmeden aynı fps yi almış oyunlar görüyorsunuz bunun anlamış şu dur.

    cpu gücü 1920x1080 çözünürlükte ekran kartını beslemeye yetiyor ve limiti belirleyen ekran kartı oluyor bu durumda cpuların gücünü anlamak için 2 yol kalmakta ya cf yada sli yapmak ya da çözünürlüğü düşürmek.

    Çözünürlüğü düşürdüğünüzde;

    1. Ekran kartı yüksek çözünürlükte 30 fps gösterebiliyorsa düşük çözünürlükte çok daha yüksek fps gösterecektir.
    2. işlemci 30 fps için gerekli bilgiyi gönderebilirken bu sayı yükseldiğinde daha fazla bilgiyi işlemesi gerekecektir.
    3. CPU üzerinde daha fazla bilgi işlenmesi gereksinimi doğrultusunda cpu kullanımı artacaktır.
    4. cpu kullanımının artması ile 30 FPS için gerekli hesaplamaları örneğin %80 performansını kullanarak sağlayan bir işlemci %100 olacak ve o noktada "darboğaz" oluşacak ve ortaya çıkan fps yi cpu belirleyecektir.

    aslında yukarıdan da anlaşılabileceği üzere yükün cpu ya düşmesi diye bir durum yok olay düşük çözünürlükte daha yüksek fps elde edilmesi ile işlemcinin hesaplaması gereken verinin artmasına bağlı oluşan işlemci yüküdür.

    bunu daha somut bir örnekle açıklayacak olursak

    varsayalım bir oyunumuz var 1920x1080 çözünürlükte ve efektler açıkken cpu ve gpu kullanımları şöyle olduğunu varsayalım.

    a işlemcisi cpu:%30 gpu:%100 = 35 FPS
    b işlemcisi cpu:%50 gpu:%100 = 35 FPS
    c işlemcisi cpu:%80 gpu:%100 = 35 FPS
    d işlemcisi cpu:%90 gpu:%100 = 35 FPS

    Burada görünen manzara şudur 4 işlemicide bu çözünürlükte ekran kartının ihtiyaç duyduğu veriyi işleyebilmektedir, dolayısı ile ortaya çıkan fps yi belirleyen işlemciler değil ekran kartının kendisi olmaktadır bu yüzden işlemci gücü çok farklı olan a işlemcisi ile d işlemcisi arasında hiç fps farkı oluşmamıştır...

    aynı oyunda çözünürlüğü 1024x768 yaptığımızda işin rengi yaklaşık şöyle olacaktır.

    a işlemcisi cpu:%80 gpu:%100 = 80 FPS
    b işlemcisi cpu:%95 gpu:%100 = 78 FPS
    c işlemcisi cpu:%100 gpu:%95 = 68 FPS
    d işlemcisi cpu:%100 gpu:%75 = 55 FPS

    bu şekilde c ve d işlemcileri dar boğaza girmiş denilir, d işlemcisi c işlemcisidinden daha yavaş olduğu için gpu yu %75 loada getirebildiğinden %100 kullanıma ulaşmıştır, burada işte o tuhaf kavram çıkar yüksek çözünürlükte cpu darboğaza girmemektedir ama düşük çözünürlükte işlemci darboğüaza girmektedir , Bunun sebebi artan fps ye bağlı işlemciye düşen yükün artmasıdır, tuhaf ama durum bu :)

    anlaşılır olduğunu umarım saygı ve sevgilier herkese.

    Eline sağlık Ontec,gerçekten net açıklamışsın,aslında benim orada kısa tabirle dile getirdiğim şeyi detaya dökmüşsün bence güzel olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: combatant1942

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kir$of

    Necropost seziyorum buralarda Maşallah uzun süre öncenin konusu hortlatılmış.En azından faydam dokunsun,gtx 550ti hiçbir şekilde fx6100 e darboğaz yapmaz hocam,elinizdeki işlemci o.c yapıldığında gtx 670 leri bile rahat çalıştırıyor.

    combatant1942

    Oynadığın çözünürlüklerden yola çıkarak diyorum,iş yükü işlemciye yükleniyor ve bu da bilgisayarını ister istemez zorluyor.En azından 1280*1024 veya 1680*1050 çözünürlüklü bir monitörde denemeni öneriririm,ekran kartın işlemcinin yükünü üstünden alır ve daha rahat oyun oynarsın,diğer yandan ram miktarı ve hızlarıda faktördür.HDD loading sürelerini ve bazı oyunlarda objelerin detaylandırılmasını etkiler ancak sorunun HDD olduğunu düşünmüyorum.Harddiskler genel anlamda sistemin darboğaz noktasıdır ama bunu şu şartlarla birlikte söylerim,son nesil bir pc hazırlarsınız içinde SSD olmayıp sadece HDD olursa bu size ayakbağı olur,verebileceği toplam potansiyeli yansıtmaz darboğaz olur.Ama daha eski sistemlerde bunu söylemem pek mümkün değil.

    peki işlemciye o/c yapmamın bir yararını görürmüyüm? bu arada windows acılıslarıda cok uzun suruyor sanırım hdd sıkıntılı diye düşünüyorum, sdd almamım bana bi yararı olabilirmi hdd ile sdd aynı anda kullanırsam hdd sdd yi kısıtlarmı ? bu arada sdd hakkında hiç bir fikrim yok ne yazıkkı :(

    Hocam şimdi elindeki işlemcinin ne kadar overclock ile yükselip stabil kalabileceğini kesin söyleyemem,ha yapacağın overclock darboğaz miktarını azaltacaktır kökten ortadan kaldırmayacaktır diye düşünüyorum.Ayrıca anakartını yazarsan bu konuda biraz daha detay verebilirim.Ama tavsiyem elindeki sistemi değiştirmen yönünde olacaktır,birde monitör çözünürlüğü :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kir$of

    quote:

    Orijinalden alıntı: combatant1942

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kir$of

    Necropost seziyorum buralarda Maşallah uzun süre öncenin konusu hortlatılmış.En azından faydam dokunsun,gtx 550ti hiçbir şekilde fx6100 e darboğaz yapmaz hocam,elinizdeki işlemci o.c yapıldığında gtx 670 leri bile rahat çalıştırıyor.

    combatant1942

    Oynadığın çözünürlüklerden yola çıkarak diyorum,iş yükü işlemciye yükleniyor ve bu da bilgisayarını ister istemez zorluyor.En azından 1280*1024 veya 1680*1050 çözünürlüklü bir monitörde denemeni öneriririm,ekran kartın işlemcinin yükünü üstünden alır ve daha rahat oyun oynarsın,diğer yandan ram miktarı ve hızlarıda faktördür.HDD loading sürelerini ve bazı oyunlarda objelerin detaylandırılmasını etkiler ancak sorunun HDD olduğunu düşünmüyorum.Harddiskler genel anlamda sistemin darboğaz noktasıdır ama bunu şu şartlarla birlikte söylerim,son nesil bir pc hazırlarsınız içinde SSD olmayıp sadece HDD olursa bu size ayakbağı olur,verebileceği toplam potansiyeli yansıtmaz darboğaz olur.Ama daha eski sistemlerde bunu söylemem pek mümkün değil.

    peki işlemciye o/c yapmamın bir yararını görürmüyüm? bu arada windows acılıslarıda cok uzun suruyor sanırım hdd sıkıntılı diye düşünüyorum, sdd almamım bana bi yararı olabilirmi hdd ile sdd aynı anda kullanırsam hdd sdd yi kısıtlarmı ? bu arada sdd hakkında hiç bir fikrim yok ne yazıkkı :(

    Hocam şimdi elindeki işlemcinin ne kadar overclock ile yükselip stabil kalabileceğini kesin söyleyemem,ha yapacağın overclock darboğaz miktarını azaltacaktır kökten ortadan kaldırmayacaktır diye düşünüyorum.Ayrıca anakartını yazarsan bu konuda biraz daha detay verebilirim.Ama tavsiyem elindeki sistemi değiştirmen yönünde olacaktır,birde monitör çözünürlüğü :)

    P5GC-MX/1333 ASUS var işlem e7200 2.53 biraz karıştırıp kendi çapımda ufak bişeyler denedim (%5ik baslangıc yapıyım dedim) oyunda 800x600 da sakınleşti biraz donmalar azaldı ama sanırım donmaların asıl sebebi hdd çunku pc acılısı giderek uzamaya basladı (oyun load ları da uzadı ) :( sata kullanıyorm yenı hdd'ler sata 3 sanırım sıstemım desteklemıyor. yenı bir kasa yapmayı dusunuyorm ama kur asırı yuksek bu kasayı ben kur 1.3 lerdeyken yapmıstım :) sonrada bu ıslemciyle ekran kartını aldm son 2 yıldır hc sıkntım yokdu oyunlar da en fazla shader dusurp(M) devam edebılıyordum. sıkıntım hdd ise ne yapabilirim ?

    (bu arada forumdaki herkese tesekkurler insanın merakı ve bilgi boşlukları gideriliyor.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi combatant1942 -- 19 Mart 2013; 13:33:23 >




  • Kurların 1.3 olduğu zamanları mumla arıyoruz şimdi hocam :) Elinizdeki anakart çok yüksek özelliklere sahip değil hocam,özellikle ram hızları olarak bile ddr2 ramlerde orta seviye sayılabilecek bir hızda,bu da yapabileceğiniz overclock denemelerini büyük ölçüde kısıtlayacaktır,anakartın o.c için verimli olabileceğinide düşünmüyorum.Tabii bütçenizi belirtirseniz sizin için uygun olabilecek bir sistem önerisi sunabilirim.Diğer yandan HDD ye format atıp tekrar windows kurmayı denediniz mi ?Eğer denemediyseniz,format atıp bir de öyle test edin derim,diğer yandan oyunların yüklenme sürelerini,hdd dahil olmak üzere tüm ana sistem parçaları etkiler.Eğer sorun hdd ise Sata 3 disklerin çoğunluğu geriye dönük uyumluluğa sahip sata 2 olarakta kullanabilirsiniz.Fakat tavsiyem yeni bir sistem kurmanızdır :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biboergosum




    6. First Person Shooter oyunları için ideal FPS oranı kaçtır?

    Aslında bu oyundan oyuna değişmektedir. Dahada önemlisi kişinin oyunda ne kadar profesyonelleştiği ilede alakalıdır. Profesyonelleştikçe oyunu çok daha hızlı oynamaya başlarsınız, oyunun sizin girdilerinize karşı yavaş tepki vermesine daha az tahammül etmeye başlarsınız. Örneğin iyi CS oyuncuları 60-70 FPS altına tahammül edemez, çoğu fps göstergesinin 99'un altına düşmesine sinir olur. Öte yandan yeni oyun oynamaya başlamış birisi 30fps ile 100fps arasındaki farkı anlamaz bile, tamamen sizin tepki hızınız, saniyede bilgisayara verdiğiniz komut hızı ve bilgisayarın çıktısını algılama hızınız, grafiği değil, bilgisayarın size oyun oynarken yağdırdığı verileri işleme ve buna karşı karar verip uygulama hızınızla alakalıdır. Yeni bir oyuncu her olayda o kadar çok düşünmeye zaman harcarki düşük kare saniye görüntü problemi dışında rahatsız etmeyecektir.





    Hocam bu olayı çok güzel dile getirmişsiniz.Sırf bu kısımı beğendim için alıntı yaptım.
    Teşekkürler yazı için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kir$of

    Kurların 1.3 olduğu zamanları mumla arıyoruz şimdi hocam :) Elinizdeki anakart çok yüksek özelliklere sahip değil hocam,özellikle ram hızları olarak bile ddr2 ramlerde orta seviye sayılabilecek bir hızda,bu da yapabileceğiniz overclock denemelerini büyük ölçüde kısıtlayacaktır,anakartın o.c için verimli olabileceğinide düşünmüyorum.Tabii bütçenizi belirtirseniz sizin için uygun olabilecek bir sistem önerisi sunabilirim.Diğer yandan HDD ye format atıp tekrar windows kurmayı denediniz mi ?Eğer denemediyseniz,format atıp bir de öyle test edin derim,diğer yandan oyunların yüklenme sürelerini,hdd dahil olmak üzere tüm ana sistem parçaları etkiler.Eğer sorun hdd ise Sata 3 disklerin çoğunluğu geriye dönük uyumluluğa sahip sata 2 olarakta kullanabilirsiniz.Fakat tavsiyem yeni bir sistem kurmanızdır :)

    geçen hafta formatladım tam bir işgenceydi :( xp formatı 10 ıken en fazla gecen hafta 1 saate yakın surmustur. hiç bir değişiklik olmadı :( , sistemi değiştirmem bu günlerde imkansız ögrencılık ne yazıkki :( en azından yaza kadar bişiler artırıp yazın taksitle bişeyer kurmayı düşünüyorum 450-550 dolar arası falan artık oyun felan düşünmüyorum windows ıcı hızlansın yeter diyorum ( zaten 800x600 fps zevki yok)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: combatant1942

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kir$of

    Kurların 1.3 olduğu zamanları mumla arıyoruz şimdi hocam :) Elinizdeki anakart çok yüksek özelliklere sahip değil hocam,özellikle ram hızları olarak bile ddr2 ramlerde orta seviye sayılabilecek bir hızda,bu da yapabileceğiniz overclock denemelerini büyük ölçüde kısıtlayacaktır,anakartın o.c için verimli olabileceğinide düşünmüyorum.Tabii bütçenizi belirtirseniz sizin için uygun olabilecek bir sistem önerisi sunabilirim.Diğer yandan HDD ye format atıp tekrar windows kurmayı denediniz mi ?Eğer denemediyseniz,format atıp bir de öyle test edin derim,diğer yandan oyunların yüklenme sürelerini,hdd dahil olmak üzere tüm ana sistem parçaları etkiler.Eğer sorun hdd ise Sata 3 disklerin çoğunluğu geriye dönük uyumluluğa sahip sata 2 olarakta kullanabilirsiniz.Fakat tavsiyem yeni bir sistem kurmanızdır :)

    geçen hafta formatladım tam bir işgenceydi :( xp formatı 10 ıken en fazla gecen hafta 1 saate yakın surmustur. hiç bir değişiklik olmadı :( , sistemi değiştirmem bu günlerde imkansız ögrencılık ne yazıkki :( en azından yaza kadar bişiler artırıp yazın taksitle bişeyer kurmayı düşünüyorum 450-550 dolar arası falan artık oyun felan düşünmüyorum windows ıcı hızlansın yeter diyorum ( zaten 800x600 fps zevki yok)

    O zaman bu ürün işini görecektir diye düşünüyorumhttp://www.sanalmarketim.com/urun/f7b5025d2913f03c64dd9dadc73c551c/SAMSUNG-HD502HJ-Spinpoint-F3-500GB-7200Rpm-SATA2-16MB-HDD En azından seni bu işkenceden kurtarıp,yaz aylarına kadar güzelce idare eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kir$of

    quote:

    Orijinalden alıntı: combatant1942

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kir$of

    Kurların 1.3 olduğu zamanları mumla arıyoruz şimdi hocam :) Elinizdeki anakart çok yüksek özelliklere sahip değil hocam,özellikle ram hızları olarak bile ddr2 ramlerde orta seviye sayılabilecek bir hızda,bu da yapabileceğiniz overclock denemelerini büyük ölçüde kısıtlayacaktır,anakartın o.c için verimli olabileceğinide düşünmüyorum.Tabii bütçenizi belirtirseniz sizin için uygun olabilecek bir sistem önerisi sunabilirim.Diğer yandan HDD ye format atıp tekrar windows kurmayı denediniz mi ?Eğer denemediyseniz,format atıp bir de öyle test edin derim,diğer yandan oyunların yüklenme sürelerini,hdd dahil olmak üzere tüm ana sistem parçaları etkiler.Eğer sorun hdd ise Sata 3 disklerin çoğunluğu geriye dönük uyumluluğa sahip sata 2 olarakta kullanabilirsiniz.Fakat tavsiyem yeni bir sistem kurmanızdır :)

    geçen hafta formatladım tam bir işgenceydi :( xp formatı 10 ıken en fazla gecen hafta 1 saate yakın surmustur. hiç bir değişiklik olmadı :( , sistemi değiştirmem bu günlerde imkansız ögrencılık ne yazıkki :( en azından yaza kadar bişiler artırıp yazın taksitle bişeyer kurmayı düşünüyorum 450-550 dolar arası falan artık oyun felan düşünmüyorum windows ıcı hızlansın yeter diyorum ( zaten 800x600 fps zevki yok)

    O zaman bu ürün işini görecektir diye düşünüyorumhttp://www.sanalmarketim.com/urun/f7b5025d2913f03c64dd9dadc73c551c/SAMSUNG-HD502HJ-Spinpoint-F3-500GB-7200Rpm-SATA2-16MB-HDD En azından seni bu işkenceden kurtarıp,yaz aylarına kadar güzelce idare eder.

    destek için teskkür ederim hdd yi aldıgımda bir durum yorumu bırakırım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnTEC

    bende neden çözünürlük düştükçe işlemciye düşen yük artıyor onu anlatayım, insanlar bu olayı anlamakta zorlanıyor ilk bakışta tuhaf göründüğü için.

    "Yüksek çözünürlükte yükün ekran kartına düşmesi" nedir ? Çözünürlüğü düşürünce neden cpu ya iş düşer?

    Cevap: Yüksek bütçeli sistemlerde yani testlerini okuduğumuz sistemlerde ise oldukça yüksek kapasiteli ekran kartları ve CPU lar kullanılıyor . bu nedenle son dönemde çıkan oyunlar abaktığımızda listenin üst sıralarında AMD yada İNTEL fark etmeden aynı fps yi almış oyunlar görüyorsunuz bunun anlamış şu dur.

    cpu gücü 1920x1080 çözünürlükte ekran kartını beslemeye yetiyor ve limiti belirleyen ekran kartı oluyor bu durumda cpuların gücünü anlamak için 2 yol kalmakta ya cf yada sli yapmak ya da çözünürlüğü düşürmek.

    Çözünürlüğü düşürdüğünüzde;

    1. Ekran kartı yüksek çözünürlükte 30 fps gösterebiliyorsa düşük çözünürlükte çok daha yüksek fps gösterecektir.
    2. işlemci 30 fps için gerekli bilgiyi gönderebilirken bu sayı yükseldiğinde daha fazla bilgiyi işlemesi gerekecektir.
    3. CPU üzerinde daha fazla bilgi işlenmesi gereksinimi doğrultusunda cpu kullanımı artacaktır.
    4. cpu kullanımının artması ile 30 FPS için gerekli hesaplamaları örneğin %80 performansını kullanarak sağlayan bir işlemci %100 olacak ve o noktada "darboğaz" oluşacak ve ortaya çıkan fps yi cpu belirleyecektir.

    aslında yukarıdan da anlaşılabileceği üzere yükün cpu ya düşmesi diye bir durum yok olay düşük çözünürlükte daha yüksek fps elde edilmesi ile işlemcinin hesaplaması gereken verinin artmasına bağlı oluşan işlemci yüküdür.

    bunu daha somut bir örnekle açıklayacak olursak

    varsayalım bir oyunumuz var 1920x1080 çözünürlükte ve efektler açıkken cpu ve gpu kullanımları şöyle olduğunu varsayalım.

    a işlemcisi cpu:%30 gpu:%100 = 35 FPS
    b işlemcisi cpu:%50 gpu:%100 = 35 FPS
    c işlemcisi cpu:%80 gpu:%100 = 35 FPS
    d işlemcisi cpu:%90 gpu:%100 = 35 FPS

    Burada görünen manzara şudur 4 işlemicide bu çözünürlükte ekran kartının ihtiyaç duyduğu veriyi işleyebilmektedir, dolayısı ile ortaya çıkan fps yi belirleyen işlemciler değil ekran kartının kendisi olmaktadır bu yüzden işlemci gücü çok farklı olan a işlemcisi ile d işlemcisi arasında hiç fps farkı oluşmamıştır...

    aynı oyunda çözünürlüğü 1024x768 yaptığımızda işin rengi yaklaşık şöyle olacaktır.

    a işlemcisi cpu:%80 gpu:%100 = 80 FPS
    b işlemcisi cpu:%95 gpu:%100 = 78 FPS
    c işlemcisi cpu:%100 gpu:%95 = 68 FPS
    d işlemcisi cpu:%100 gpu:%75 = 55 FPS

    bu şekilde c ve d işlemcileri dar boğaza girmiş denilir, d işlemcisi c işlemcisidinden daha yavaş olduğu için gpu yu %75 loada getirebildiğinden %100 kullanıma ulaşmıştır, burada işte o tuhaf kavram çıkar yüksek çözünürlükte cpu darboğaza girmemektedir ama düşük çözünürlükte işlemci darboğüaza girmektedir , Bunun sebebi artan fps ye bağlı işlemciye düşen yükün artmasıdır, tuhaf ama durum bu :)

    anlaşılır olduğunu umarım saygı ve sevgilier herkese.

    Çok güzel açıklamışsın. Parmaklarına sağlık.




  • Affınıza sığınarak hortlatmak istiyorum. Şu an AMD Phenom II x4 925 2.8ghz işlemcim ve Asus GTX660 Ekran kartım var.Fakat monitörüm 17" olmasına rağmen oyunlardaki performans gerçekten düşük. Önceki ekran kartım GTX 260² Zotac idi ve açıkçası fark göremiyorum. İşlemcim gerçekten bu kadar zayıf mı? Yoksa problem başka bir şeyden ötürü mü?
  • benya kullanıcısına yanıt
    Oynadığın oyunları ve hangi ayarlarda açtığını detaylı şekilde belirt.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: benya

    Affınıza sığınarak hortlatmak istiyorum. Şu an AMD Phenom II x4 925 2.8ghz işlemcim ve Asus GTX660 Ekran kartım var.Fakat monitörüm 17" olmasına rağmen oyunlardaki performans gerçekten düşük. Önceki ekran kartım GTX 260² Zotac idi ve açıkçası fark göremiyorum. İşlemcim gerçekten bu kadar zayıf mı? Yoksa problem başka bir şeyden ötürü mü?


    17" olmasina ragmen diyorsun ama bu iyi bir sey degil islemcin de 2.8 ghz ise dusuk cozunurlukte islemciye daha cok yuk biner.bende de 3 ghz phenomII var 1280x1024 coz'de ve iki tane 6850'ye yetmedi mesela hatta birini cikarinca daha iyi oluyor ama 1920 coz'de 1090 varken sorun olmuyordu 2 tane 6850.x6 islemcinin hikmeti degil yani cozunurluk yuzunden ve karti degistirdim farketmedi demissin islemcin yetmiyor cunku.1920 21.5" monitor alirsan rahatlar islemci ve fark gorursun ama bu sefer de ekran kartina yuk biner dusuk coz'de actigin 8xaa gibi ayarlari acamazsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Katılıyorum
  • 2008 in başlıgını temcit pilavina çevirmişlr vesselam
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.