Şimdi Ara

Oyunlarda işlemci darboğazı ile ilgili..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
2
Favori
8.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 11 yaşımdan beri günde en az bir saat oyun oynarım, elimden birçok donanım geçti, 17" - 19" - 22" - 24" - 28" LCD'ler ile oyun oynadım ve bunları oldukça uzun süre kullandım. Piyasaya çıkan her popüler oyuna biraz göz atmışlığım oldu. Bu güne kadarki deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Yanlışlarım mutlaka vardır, uyarılar sonucunda yazıda değişikliklere gitmekte hiçbir çekincem olmaz. Amaç bu konuda bilgilendirici bir ortam yaratmak, çorbaya tuz hesabı..

    Bu işlemci-ekran kartı darboğazı konusu her zaman ilgimi çekmiştir, yatırdığım her kuruşu sonuna kadar sistemimden çıkarma taraftarı birisiyimdir. Çok hızlı parça değiştirdiğim için birçok konfigurasyonda deneyim kazanma fırsatım oldu. Yazıyı soru cevap şeklinde yazıyorum, forumda diğer konularda karşılaştığım soruları ve araştırarak veya deneyimlerimlerimizden faydalanarak çıkacak cevaplarıda yine buraya eklemeye devam edeceğim.

    Oyunlarda performansı belirleyen kavram saniyedeki kare miktarıdır. ( FPS = Frame Per Second ) Bir makinada oyun oynarken her zaman bir parça yada birim diğerlerine darboğaz oluşturur. Bu dallara ayrılmış, modellenmiş bilgisayar teknolojisinin getirdiği kaçınılmaz bir sonuçtur ve buda oyunlarda bilgisayarın verimliliğini oldukça düşürmektedir.

    1. İnsan gözü belli bir kareden sonrasını göremiyor. FPS miktarının yüksek olması bu durumda neyi değiştirir?

    FPS sadece gözünüze yansıyan görüntü ile alakalı değildir. FPS aslında oyunun içindeki bütün herşeyin işlendiği bir döngünün saniyede kaç kere işlendiğidir. Bu döngü en basit hali ile şu şekildedir:


    • Kullanıcının mouse, klavye, mikrofon, kamera vb.. girdilerini kontrol edip al
    • Yapay Zekayı işle
    • Düşmanları ve objeleri oynat
    • Çakışmaları çözümle
    • Grafikleri çiz
    • Sesleri oynat


    Bu döngü hızlı işlendiğinde oyun sizin girdiğiniz inputlara, daha doğrusu oyuna verdiğiniz tepkilere daha iyi cevap verebilir. Aslında FPS ne kadar artarsa sizin her frame başına oyuna girdiğiniz input miktarı azalacak, buda yapay zekanın her döngüde daha az inputa karşılık daha başarılı şekilde karşılık vermesini sağlayacak ve en önemliside oyuna etkileşimde bulunduğunuzda etkileşiminiz sonucunda olacak gelişmeler gecikmeden ekrana yansıyacaktır. Bu teknolojiler oyundan oyuna oldukça değişmektedir ama günümüzde oyunların büyük bir bölümü hala grafik çizimi dışındaki bütün işlemleri işlemciye yaptırmaktadır.



    2. Bu işlemci şu ekran kartına darboğaz yaparmı?

    Bunu hiçbir işlemci ve ekran kartı ikilisi için direk bu şekilde soramazsınız. Öncelikle bir işlemcinin bir ekran kartına darboğaz yapması için en önemli etken yine FPS'dir.. Eğerki oyun yüksek saniye kare çalışıyorsa büyük ihtimalle ekran kartı rahattır ve işlemci darboğaz oluşturuyordur. Ekran kartı genelde 40FPS yukarısında çalışan oyunlarda darboğazın sebebi olmaz. ( Bu rakam en son çıkan oyunları en son çıkan ürünlerde kullanırken belirleyebileceğimiz bir rakam, her makina konfigurasyonu-oyun ikilisi için rakam değişebilir ) Çünkü oynadığınız ayarlarda bu fpsyi çalıştıran bir ekran kartının bütün birimleri verimli kullanılıyor ve iyi bir fps grafik çıktısı sağlıyordur. Eğer fps düşük olsa idi, örneğin 20 FPS gibi bir değerde oynuyor olursanız oyunu, burada ekran kartı darboğaz yapmaktadır. İşlemciye yapacağınız %50'lik bir overclock ancak size 1-2 FPS verebilir. Yani sorunun asıl cevabı oyunun ayarlarını hangi değerde oynadığınıza bağlı. Yüksek çözünürlükler ve AA / AF gibi işlemler FPS döngüsündeki "grafikleri işle" kısmına çok yük bindirecektir ve işlemci ekran kartının işini bitirmesini bekleyecektir her seferinde. Öte yandan 100 FPS'de oynadığınız bir oyunda "grafik işle" kısmı çok çabuk bitmekte, buda işlemcinin grafik kartının grafiği işlemesini beklemesine olanak sağlamamkta ve diğer kareye başlayarak işlem yapmasının gerektirmektedir.


    3. Böyle bir durumda işlemcime overclock yaparsam darboğaz geçer mi?

    Bilgisayar sistemlerinde ekran kartı ile iletişim bir trafik kontrolü çipi aracılığı ile yapılmaktadır. Bu çipe köprü çipi denmektedir. Bu çip aynı zamanda diğer bileşenler ilede trafiği sağlar ve işlemciye bir veriyolu ile bağlıdır. Bu veriyolu hızı AMD'de çok yüksektir fakat Intel platformunda düşüktür, yeni gelen Nehalem platformuda ( X58 ) yine bu çip ile iletişimde eski teknolojiyi kullanmaktadır fakat artık bellek trafiği başka bir veriyoluna kaydırılmıştır. AMD'de ise bu trafik veriyolu daha geniş bir banda sahiptir. Özellikle 40 üzeri kare veren oyunlarda işlemciyi overclock yapmak belli bir noktaya kadar size getiri sağlar. Intel platformunda bu getiriyi daha fazla hissedersiniz cünkü işlemci overclock edildikçe düşük olan veriyolu hızı makul değerlere çıkmakta ve ekran kartı ile işlemci arasındaki iletişimi daha verimli hale getirmektedir. AMD platformunda ise zaten veriyolundan dolayı bir kayıp olmadığından fakat işlemcinin kendi işleme kapasitesinin Intel Core 2 mimarisine göre düşük olduğundan overclock sonucunun etkisi Intel platformu kadar olmaz fakat yinede oyunu çok daha rahatlatır.


    4. SLI - CF çözümleri için darboğaz sorunu nerede oluşur ve nasıl çözülür?

    İşin içine 2-3 ve daha fazla ekran kartı girdiğinde darboğaz en büyük problem haline gelir. Burada işin içine birçok faktör girer. Ekran kartları pci-x veriyolunu kullanır, bu veriyoluda kendi içinde bir hıza sahiptir ve vu hız köprü çipinin hızından farklılır gösterebilir, bu yüzden köprü çipi içinde pci-x veriyollarını kontrol eden bölüm ile işlemci trafiğini kontrol eden bölüm farklı bir şekilde çalışırlar ve birbirleri ile senkronize olmak için birbirlerini bekleyebilirler. Sistemdeki en büyük darboğazı bu kuzey köprüsündeki trafik alışverişi ve işlemci ile kuzey köprüsü arasındaki veriyolu oluşturacaktır. Bu konuda AMD daha başarılıdır, dual SLI veya dual CF kartlarda bu veriyolları intele göre daha az darboğaz oluşturur. Fakat yine işin içine SLI ve CF girdiğinde işlemciye binen yük biraz daha artmaktadır, fakat buradaki asıl konu artan ekran kartı işlem gücü olduğu için FPS artacak ve işlemcinin daha fazla kare işlemesi gerekecektir. Buda veriyollarından sonraki en önemli darboğaz noktasını işlemci yapmaktadır. İşlemciye ve veriyollarına yapılacak her ekstra performans iyileştirmesi bu tip çözümlerde fazlasıyla getiri elde ettirecektir.

    5. 2560 x 1600 ve civarı çözünürlüklerde AMD'nin orta segment neden Intel'in en yüksek işlemcileri ile aynı fps değerlerini vermektedir ?

    Son zamanlarda forumda iyice tartışma konusu olan bu durum aslında iki yönlüdür. Böyle bir durum Intel'in kendi içindeki işlemcilerdede geçerlidir. Bu AMD'nin yüksek çözünürlüklerde aradaki farkı kapattığını göstermez, problem tamamen ekran kartı darboğazından kaynaklanır. Bahsi geçen çözünürlüklerde oyun oynatacak monitörlerin 2000$ üstü olduğu düşünülünce bu tip sistemlerde SLI veya CF kullanılmadan test alınıp sonuçlarının alınması yanıltıcı olmaktadır. Olay tamamen düşük FPS'den dolayı zaten işlemciye binmeyen yük sonucunda işlemcinin herhangi bir katkısı olmaksızın ekran kartının skoru gibi ortaya çıkar. 22" bir ekran 1680x1020 çözünürlüğe sahiptir ve bu çözünürlük oldukça güzel, akıcı bir görüntü verir. Bu çözünürlükte üst segment ekran kartları 2xAA ile genelde darboğaz oluşturmadan oyunu çalıştırabilir ve günümüz 22" LCD'leri yüksek kare saniyede bile 1920x1200 çözünürlüklü en pahalı oyun LCD'lerinin bile aksine oldukça yüksek görüntü kalitesi ve performans verebilmektedir.


    6. First Person Shooter oyunları için ideal FPS oranı kaçtır?

    Aslında bu oyundan oyuna değişmektedir. Dahada önemlisi kişinin oyunda ne kadar profesyonelleştiği ilede alakalıdır. Profesyonelleştikçe oyunu çok daha hızlı oynamaya başlarsınız, oyunun sizin girdilerinize karşı yavaş tepki vermesine daha az tahammül etmeye başlarsınız. Örneğin iyi CS oyuncuları 60-70 FPS altına tahammül edemez, çoğu fps göstergesinin 99'un altına düşmesine sinir olur. Öte yandan yeni oyun oynamaya başlamış birisi 30fps ile 100fps arasındaki farkı anlamaz bile, tamamen sizin tepki hızınız, saniyede bilgisayara verdiğiniz komut hızı ve bilgisayarın çıktısını algılama hızınız, grafiği değil, bilgisayarın size oyun oynarken yağdırdığı verileri işleme ve buna karşı karar verip uygulama hızınızla alakalıdır. Yeni bir oyuncu her olayda o kadar çok düşünmeye zaman harcarki düşük kare saniye görüntü problemi dışında rahatsız etmeyecektir.

    7. Diyelimki iyi bir ekran kartım var, hangi işlemciyi seçeceğime nasıl karar vereceğim?

    Öncelikle ekranınızın çözünürlüğü burada çok önemli. 22" LCD'ler 1680x1020 24" LCD'ler 1920x1200 19"LCD'ler wide değilse 1280x1024'tür genelde. Eğer iyi bir ekran kartınız varsa ve 19" bir LCD kullanıyorsanız yüksek hızlı bir işlemci veya overclock edilmiş bir işlemciye ihtiyacınız olacaktır. Bu şekilde alacağınız yüksek kare saniyeyi en üst seviyeye çıkararak en iyi deneyimi elde edebilirsiniz. 22" LCD kullanacak birisi için görüntü kalitesindeki değişiklikler daha fazla göze batacaktır, AA - AF kullanımı daha fazla önem kazacaktır, bu durumda işlemci ile ekran kartının birbiri ile aynı segmentte olması önemlidir. 24" LCD'ler ise bu çözünürlüklerde ekran kartını oldukça zorlayacaktır, bu durumda orta segment bir işlemci alıp overclock etmeniz bile size işlem gücü olarak yetecektir. Sanılanın aksine ekran kartına ve LCD'ye ne kadar para yatırılırsa işlemciyede o kadar para verilmesi doğru bir orantı değildir. Yeni çıkan oyunlar sürekli bu çözünürlükte ekran kartının limitlerini zorlayacağı için işlemcinize fazladan döngü yükü binmeyecektir. Yeni çıkan bir oyunda SLI'lı sistemler ile bile çok yüksek FPS göremeyeceğiniz için işlemcinizi orta segmentten seçip gereği kadar overclock yapmak en mantıklısı olacaktır. Örnek vermem gerekirse 19" LCD'li bir kişi E8500 işlemci, 22"LCD'li bir kişi E8400 işlemci ve 24" LCD'li bir kişi E6600 - Q6600 - X26xxx serisi işlemciler ile işlerini rahatlıkla görebilirler. 24" LCD'de özellikle görüntüde AA - AF ihtiyacı artmaktadır, buda yine kare saniyede ciddi düşüşe sebep olmaktadır. 1280x1024 çözünürlükte bir görüntüye AA işlenmesi ile 1920x1200 çözünürlüğe AA işlenmesi arasında aynı ekran kartından zaman farkı vardır.







  • 22 inç lcd'ler 1680*1050 çözünürlüğe sahip değil miydi?
  • overclock yapmaksizin.. 17'' LCD ekran da 1280x1024 cozunurlukte ve full detayda en yuksek FPS'yi almak icin almamiz gereken sistemin ne oldugunu anlamak istiyorum...

    bu konudaki dusuncelerin nelerdir ve bunlarin sebebi nelerdir?

    ben bu soruyu sordum cunku 8800GTX ile yapilmis testlerde 1024x768; 1280x1024; 1600x1200; 1920x1200 ve 2650x1600'deki butun cozunurluklerde, full detay AA ve AF'si acik bir oyunda qx9770 ile Athlon 4850e islemcisi arasinda 1 yada 2 fps fark oluyor.(COD4)

    esasen oyunlara gore de fark ediyor... mesela Crysis'e bakarsak; ayni sistemde 1024x768'de qx9770 ile 4850e islemcisi arasinda 30fps fark var... ama max cozunurlukte 2650x1600'de aralarinda 3 fps fark var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Towarscke -- 17 Ekim 2008; 15:19:07 >
  • işlemcinin fps ye etkisini anlamak için işlemcilere süper yük bindiren lost planet i kurup deneyin.

    Lost planet oyun üzerinden qx9650 ile yaptıgım birkaç test: LOST PLANET - QX9650 CPU TEST



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EXPANDER -- 17 Ekim 2008; 15:37:16 >
  • Oyunlarda max fps değil min fps daha önemlidir.Eğer işlemci yada ram yüzünden 30- fpsler görüyorsanız yada anlık takılmalar yaşıyorsanız değiştirmeniz gerekir.Diğer haliyle tamamen gereksiz bence.Sadece egonuzu tatmin etmek için daha iyisini alırsınız...
  • @coupant

    Halısın değiştiriyorum

    @k2fg9

    Evet çok haklısın.. min fps'den bahsetmeyi unutmuşum o başlı başına ayrı bir konu onunla ilgilide ekleme yapacağım biraz araştırıp

    @Towarscke

    istisnalar tabiki olacaktır, olmasa zaten yazdıklarım kanun olurdu.. Öte yandan zaten Civilization4 gibi ağır işlemci yükü bindiren strateji savaşlarda işlemci çok daha önemli hale geliyor.
  • burada niye ters orantı mevcut?
    19"e 3.2ghzlik işlemci yeter
    22"e 3.0ghzlik işlemci yeter
    24"e 2.6ghzlik işlemci yeter
    alan arttıkça işlemciye binen yük azalıyor mu yani
    quote:

    Örnek vermem gerekirse 19" LCD'li bir kişi E8500 işlemci, 22"LCD'li bir kişi E8400 işlemci ve 24" LCD'li bir kişi E6600 - Q6600 - X26xxx serisi işlemciler ile işlerini rahatlıkla görebilirler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Demek istediği şey şudur; çözünürlük arttıkça kısıtlayıcı bileşen işlemci değil ekran kartı oluyor. Bu nedenle işlemci ekran kartını beklemek zorunda kalıyor. Yani yüksek çözünürlüklerde ekran kartı yavaşlıyor ve yüksek işlemci gereksinimi kalmıyor. Ancak düşük çözünürlükte ekran kartı daha hızlı oluyor bu kez işlemci sınırlayıcı oluyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavizaman

    burada niye ters orantı mevcut?
    19"e 3.2ghzlik işlemci yeter
    22"e 3.0ghzlik işlemci yeter
    24"e 2.6ghzlik işlemci yeter
    alan arttıkça işlemciye binen yük azalıyor mu yani
    quote:

    Örnek vermem gerekirse 19" LCD'li bir kişi E8500 işlemci, 22"LCD'li bir kişi E8400 işlemci ve 24" LCD'li bir kişi E6600 - Q6600 - X26xxx serisi işlemciler ile işlerini rahatlıkla görebilirler.



    Ekran kartı işlemcinin hızına yetişemediğinden ters orantı olmuş. Daha açık bir deyişle ekran kartı yoğun grafik iilemleriyle boğuşmaktan dolayı işlemcinin komutlarına geç cevap verdiğinden işlemciye fazla iş düşmüyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: biboergosum

    @Towarscke

    istisnalar tabiki olacaktır, olmasa zaten yazdıklarım kanun olurdu.. Öte yandan zaten Civilization4 gibi ağır işlemci yükü bindiren strateji savaşlarda işlemci çok daha önemli hale geliyor.


    evet bu asamada oyunun yapay zeka motoruna bakiyoruz.. gerci ilgili oyun saglam bir islemci olmazsa oynanmiyor heralde anladigim kadariyla...

    Civilization 4
    Minimum System Requirements

    Operating System:Windows® 2000/XP/Vista
    Processor: 1.2 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor or equivalent
    Memory: 256 MB RAM
    Hard Disk Space: 1.7 GB Free
    CD-ROM Drive : 4X Speed
    Video: DirectX 9.0c-compatible 64 MB video card with Hardware T&L support ( GeForce 2/Radeon 7500 or better)
    Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card
    DirectX®: DirectX® version 9.0c (included) or higher

    allah askina.. kac fps ile oynayacan bu oyunu... QX9770+Skulltrail mi yapacan oyundan maksimum fps almak icin...

    bu oyunda eger takacagin herhangi bir PCI-ex ekran karti veya takacagin herhangi bir gunumuz islemcisi darbogaz yapiyorsa, camdan at makinayi.. 478pin pentium 4 1,2ghz islemci ile bile oynayabiliyorsun bu oyunu... neyin darbogazi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Towarscke -- 19 Ekim 2008; 2:22:27 >




  • @Towarscke

    Bak lütfen bilmediğin konularda yorum yapma, hayatında açıp bir kere oynadınmı o oyunu. Ben yazımda hep First Person Shooterlardan bahsettim cünkü günümüzde en cok oynanan oyun türü bu şu anda. Strateji savaşlarda işlemci önemli oluyor cünkü obje sayısı katlanarak artıyor.

    Çok güzel civilization 4'ün minimum system requirementsini koymuşssun oraya, minimum system requirement ne demek bir onu öğrenelim ilk önce.

    Ben civilization serisini yıllardır oynarım, civilization 4 seriyi muhteşem bir noktaya getirdi. C4 turn based strateji, 10'dan fazla AI oyuncu ile çok büyük haritalarda oynayabiliyorsunuz ki genelde zevkli olması için böyle oynanıyor. MÖ 4000 yıllarından başlayarak yavaş yavaş MS 2000-3000'lere kadar geliyorsun.. Ama oyunda zaman ilerledikçe AI'ların yaptığı şehirler artıyor, üniteler artıyor. İlerde turnu bitiriyorsun, AI'ların işlem yapıp oynaması 20-30sn sürüyor. Bu tamamen işlemci ile alakalı birşey. World in Conflict, yeni çıkacak Red Alert 3 gibi grafik ağırlıklı strateji savaş oyunları dışında strateji savaş oyunlarında 30FPS çok yeterli bir rakam zaten.

    Şimdi takacağın herhangi bir pci-x ekran kartı darboğaz yapmıyor cok yüksek çözünürlükte oynamıyorsan fakat takacağın bütün günümüz işlemcileri bir noktada seni sinir edecek düzeyde bekletmeye başlıyor. Bazen arka arkaya hiçbirşey yapmadan 10 turn atlayabiliyorsun, cünkü 10 turn sonra verdiğin emirler bitecektir fakat arada beklediğin 30sn x 10 turn = 5 dakika hiçbirşey yapmadan geçiyor.. Burda Intelde bellek-işlemci-veriyolu overclock ve AMD'de işlemci overclock zamanı düşürüyor, bir insan için en değerli olan şeyden kar ediyorsun. Bilmem anlatabildimmi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biboergosum -- 19 Ekim 2008; 10:48:09 >




  • 22" LCD monitörlerde 1680*1020 çözünürlükte (sadece 2xAA açık ) Ekran kartın RAM inin 1GB olmasının getirisi ne kadardır? İşlemci E8400@3,5 Ghz civarı bişey olsun. HD4850, 9800GTX seviyesindeki ekran kartlarında 512mb yerine 1GB olması oyunlarda ortalama olarak ne kadar fark eder?

    Bu sorudan bağımsız olarak ilginç bir şeyden bahsedeyim. İmzamdaki sistemimde NFS pro streeti low-very low karması ayarlarda 60-70 Fps alırken 5-6 saniye de bir küçük takılmalarla oynayarak bitirdim. 380 km ile giderken kayalıklara ve duvarlara kaç kere afiş oldu güzelim Lamborghini . CS deki loss (kare kaybı) olayına benziyor. İşlemcinin tek çekirdekli olmasından kaynaklandığını düşünüyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SiLVeR_FoX

    oyunlarda işlemcilerin cache bellekleri inanılmaz fayda sağlıyor.bence direk hz hızına değil aynı hz de cache bellek miktarına göre karşılaştırılmalı işlemciler.tom's da bununla ilgili bir test yapılmıştı ve testte cache belleğin oyunlardaki ve diğer uygulamalardaki bariz etkisi gözler önüne serilmişti.eğer bulabilirsem bir kaç resim ekliycem.

    hxxp://www.thgtr.com/cpu/20071130/islemci_onbellek_kapasitesinin_etkileri-07.html

    x yerine t



    Yapılan test bana pek doğru gibi gelmedi. Çünkü 2mb ile 4 mb arasında 7.9 fps fark olması bir oyunda abzürt geldi bana. Ya bu oyun işlemciyi sonuna kadar kullanıyor yada test yalan. O zaman qx9650 ler kim bilir neler yapardı. Bir önbellekten heleki bir oyunda bu kadar fark olmaz. Önbellek video encode rarlama işlerinde daha ön plandadır.




  • İşlemci takviyesi (OC veya yeni bir işlemci edinme ) ortalama 20 fps lerde oynanan bir oyuna etkisinin sadece 1. veya 2 fps etkisi olacağını belirtmişsiniz. burada size katılmayarak çokta basit bir deneyimle bu tezinizi çürütebileceğimi söyleyebilirim. gts 250 erkan kartı ve intel core2duo 6300 işlemcisi ile ortalama 20 fps aldıgım bir oyunda, işlemcimi amd x6 1055 t ile güncelleyerek 45 fps seviyesine çektiğimi belirtmek isterim. ( zorunlu değişen 2. ve tek parça anakart idi, diğer tüm parçalar aynı ). bu durum esasında iyi bir ekran kartına sahipseniz, gerşekten düşük denilebilecek bir işlemcinin olusturabileceği dar bogazı gözler önüne sermektedir. fps mekanızması dendiğinde tabiki en büyük iş ekran kartına düşmektedir. fakat ekran kartınız ne kadar iyi olursa olsun, işlemci ve ram saat hızları gerçekten çok çok önemli.
  • Peki ben kasayı tv ye bağladığımda çözünürlük kaç olcak
  • benim sistem ASUS GTX550 TI GDDR5 1GB 192BIT NVIDIA GEFORCE DX11 EKRAN KARTI ve amd FX 6100 darboğaz olurmu?
  • ben de bir yavaslama söz konusu vardı sanırım bu konu altında sormam dogru olur, half-life black mesa yı kurdum feci sekilde bir donmalar(kasma sekme değilde 4-5 sn lik uzun donmalar) yasıyorum.
    ''Ideal System Requirements
    Operating System (*): Windows XP, Vista, or 7.
    Processor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz or AMD equivalent.
    RAM: 1 GB (1024 MB)
    Graphics Card: Shader Model 3.0 capable, ATI X1600, NVidia 7600 or better.
    Sound: DirectX 9.0c compatible.
    HDD: At least 8 GB (Not including the Free Source SDK, installed separately)'' olmasına ragmen bende 1024x768 cozunurlkde bıle donma yasamam 800x600 de de aynı donmalar(daha az suruyor 2-3 sn ) ama crysis 2 de 1280x1024 de hic bir sıkıntı yokdu, gayet rahat akıcı bır sekıde oynuyordum. ( bu yaz oynadım oyunu 3 kere bıtırınce sıldım :( )
    sistemim; core 2 dou e7200 , gt240 , 2 gb ram , 250 hdd sata ,
    birde hardisklerinde dar bogaz yapma ıhtimali varmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: combatant1942

    ben de bir yavaslama söz konusu vardı sanırım bu konu altında sormam dogru olur, half-life black mesa yı kurdum feci sekilde bir donmalar(kasma sekme değilde 4-5 sn lik uzun donmalar) yasıyorum.
    ''Ideal System Requirements
    Operating System (*): Windows XP, Vista, or 7.
    Processor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz or AMD equivalent.
    RAM: 1 GB (1024 MB)
    Graphics Card: Shader Model 3.0 capable, ATI X1600, NVidia 7600 or better.
    Sound: DirectX 9.0c compatible.
    HDD: At least 8 GB (Not including the Free Source SDK, installed separately)'' olmasına ragmen bende 1024x768 cozunurlkde bıle donma yasamam 800x600 de de aynı donmalar(daha az suruyor 2-3 sn ) ama crysis 2 de 1280x1024 de hic bir sıkıntı yokdu, gayet rahat akıcı bır sekıde oynuyordum. ( bu yaz oynadım oyunu 3 kere bıtırınce sıldım :( )
    sistemim; core 2 dou e7200 , gt240 , 2 gb ram , 250 hdd sata ,
    birde hardisklerinde dar bogaz yapma ıhtimali varmı ?

    Yükleme sürelerine etkisi var ama performansa etki etmiyor diye biliyorum.




  • Necropost seziyorum buralarda Maşallah uzun süre öncenin konusu hortlatılmış.En azından faydam dokunsun,gtx 550ti hiçbir şekilde fx6100 e darboğaz yapmaz hocam,elinizdeki işlemci o.c yapıldığında gtx 670 leri bile rahat çalıştırıyor.

    combatant1942

    Oynadığın çözünürlüklerden yola çıkarak diyorum,iş yükü işlemciye yükleniyor ve bu da bilgisayarını ister istemez zorluyor.En azından 1280*1024 veya 1680*1050 çözünürlüklü bir monitörde denemeni öneriririm,ekran kartın işlemcinin yükünü üstünden alır ve daha rahat oyun oynarsın,diğer yandan ram miktarı ve hızlarıda faktördür.HDD loading sürelerini ve bazı oyunlarda objelerin detaylandırılmasını etkiler ancak sorunun HDD olduğunu düşünmüyorum.Harddiskler genel anlamda sistemin darboğaz noktasıdır ama bunu şu şartlarla birlikte söylerim,son nesil bir pc hazırlarsınız içinde SSD olmayıp sadece HDD olursa bu size ayakbağı olur,verebileceği toplam potansiyeli yansıtmaz darboğaz olur.Ama daha eski sistemlerde bunu söylemem pek mümkün değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kir$of

    Necropost seziyorum buralarda Maşallah uzun süre öncenin konusu hortlatılmış.En azından faydam dokunsun,gtx 550ti hiçbir şekilde fx6100 e darboğaz yapmaz hocam,elinizdeki işlemci o.c yapıldığında gtx 670 leri bile rahat çalıştırıyor.

    combatant1942

    Oynadığın çözünürlüklerden yola çıkarak diyorum,iş yükü işlemciye yükleniyor ve bu da bilgisayarını ister istemez zorluyor.En azından 1280*1024 veya 1680*1050 çözünürlüklü bir monitörde denemeni öneriririm,ekran kartın işlemcinin yükünü üstünden alır ve daha rahat oyun oynarsın,diğer yandan ram miktarı ve hızlarıda faktördür.HDD loading sürelerini ve bazı oyunlarda objelerin detaylandırılmasını etkiler ancak sorunun HDD olduğunu düşünmüyorum.Harddiskler genel anlamda sistemin darboğaz noktasıdır ama bunu şu şartlarla birlikte söylerim,son nesil bir pc hazırlarsınız içinde SSD olmayıp sadece HDD olursa bu size ayakbağı olur,verebileceği toplam potansiyeli yansıtmaz darboğaz olur.Ama daha eski sistemlerde bunu söylemem pek mümkün değil.

    peki işlemciye o/c yapmamın bir yararını görürmüyüm? bu arada windows acılıslarıda cok uzun suruyor sanırım hdd sıkıntılı diye düşünüyorum, sdd almamım bana bi yararı olabilirmi hdd ile sdd aynı anda kullanırsam hdd sdd yi kısıtlarmı ? bu arada sdd hakkında hiç bir fikrim yok ne yazıkkı :(




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.