Şimdi Ara

P0011 ve P0014 - Eksantrik Dişlisi - A14XER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
4.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, aracım Aveo T300 1.4 otomatik. Bu araçlarda Opel A14XER motor var.

    Sorunum; Aracım bazen rölantide stop ediyor ve rölanti dalgalanıyor. Belki garip gelecek ama yokuşlarda durduğumda rölanti daha çok dalgalanıyor. Arıza olarak P0011 ve P0014 kodu veriyor.

    Ayrıca yazın sadece ilk çalıştırmada videodaki gibi çalışıyor ama kışın normal çalışıyor.



    Araştırmalarımda 1.6 Ecotec’lerde bu eksantrik dişlilerinin kronik bir sorun olduğunu hatta bu dişliler değişse bile bir süre sonra tekrar arıza verdiğini gördüm lakin 1.4’lerde bu dişliler hakkında pek bir şikayet okumadım.

    A14XER lerde de 1.6’lar gibi kronik bir sorun mu bu eksantrik dişlileri ve yaşadığım rölanti dalgalanması-stop etme probleminin bu kodlarla ve dişlilerle bir ilgisi var mı?

    Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

    Aracım LPG’li ama aynı sorunları benzinde de yaşıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARCHITECT -- 16 Şubat 2021; 9:50:0 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    P0011 ve P0014 Arıza Kodları: Eksantrik Dişlisi Arızası (A14XER Motor)

    Giriş

    P0011 ve P0014 arıza kodları, A14XER motora sahip araçlarda eksantrik dişlisi ile ilgili bir sorunu gösterir. Bu kodlar, eksantrik dişlisinin krank mili ile senkronize olmadığını belirtir.

    P0011 Arıza Kodu

    P0011 arıza kodu şu anlama gelir: "Eksantrik Dişlisi - A Zamanlama Çok Geç." Bu kod, eksantrik dişlisinin krank milinden çok geç zamanlandığını gösterir.

    P0014 Arıza Kodu

    P0014 arıza kodu şu anlama gelir: "Eksantrik Dişlisi - B Zamanlama Çok Geç." Bu kod, eksantrik dişlisinin krank milinden çok geç zamanlandığını gösterir.

    Nedenleri

    P0011 ve P0014 arıza kodlarının nedenleri şunlar olabilir:

    • Gerilmiş veya kopmuş triger kayışı
    • Hasarlı veya hatalı krank mili sensörü
    • Hasarlı veya hatalı eksantrik mili sensörü
    • Arızalı eksantrik dişlisi
    • Yağ basıncı sorunları

    Belirtileri

    P0011 ve P0014 arıza kodlarına eşlik edebilecek belirtiler şunlardır:

    • Motor arıza ışığının yanması
    • Motorun rölantide dengesiz çalışması
    • Motorun çalıştırılmasında zorluk
    • Güç kaybı
    • Yakıt verimliliğinin düşmesi

    Çözümler

    P0011 ve P0014 arıza kodlarını gidermek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Triger kayışını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Krank mili sensörünü ve eksantrik mili sensörünü kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Eksantrik dişlisini kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Yağ basıncını kontrol et ve gerekirse yağ pompasını veya yağ filtresini değiştir.

    Önemli Not

    P0011 ve P0014 arıza kodlarını görmezden gelmek motora ciddi hasar verebilir. Bu kodlar ortaya çıkarsa, sorunu en kısa sürede teşhis ve onarmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Buji ve bobin kontrol ettin mi ?

    Birde şöyle bir konu var senin sorununu yaşamış sanırım

    https://forum.donanimhaber.com/p0014-hatasi--87707825?_gl=1*zsy1xo*_ga*MTUzMDM4Nzg4LjE2MTM0MTE4MDM.*_ga_GQ7F6TD678*MTYxMzQxNjUzNS4zLjEuMTYxMzQxOTA4Ny4w



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teslaa89 -- 15 Şubat 2021; 22:59:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buji ve bobin değişti, hatta supaplardan şüphelenildi onlar da yenilendi ama rölanti problemi devam etti, gaz kelebeği de temizlendi, devam etti.
  • Bu konuyu okudum hocam, hatta problemimle ilgili bulduğum tüm konuları okudum ama hepsi Opel ve Chevrolet Cruze’lerdeki 1.6 motor için açılmış konular. 1.4’lerde bu dişli problemi ile ilgili hiç konu bulamadım. Artık boşuna hamle yapmak istemiyorum ki 70 bindeki aracıma üst kapak-supap yaptırdılar boşuna.
  • ARCHITECT kullanıcısına yanıt

    Muhtemelen aynı mantık söz konusu. Ecotec motor sonuçta. Eksantirik Dişlileri değişimi, selenoid valflerin değişimi veya sente ayarı çözüm olacaktır tahminimce.


    Cruze sahibi olarak p0014'ten bayağı çekmiştim. Arabanın canı gidiyor. 11 emme, 14 egzoz tarafındaki sıkıntılarda verir. Dizel gibi çalışır araç. Gaz yemez, rölanti oynar. LPG'de stop edebilir. Zengin veya fakir karışıma neden olabilir. Hasılı arabanın akciğerleri sönüyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TahaKaradeniz

    Muhtemelen aynı mantık söz konusu. Ecotec motor sonuçta. Eksantirik Dişlileri değişimi, selenoid valflerin değişimi veya sente ayarı çözüm olacaktır tahminimce.


    Cruze sahibi olarak p0014'ten bayağı çekmiştim. Arabanın canı gidiyor. 11 emme, 14 egzoz tarafındaki sıkıntılarda verir. Dizel gibi çalışır araç. Gaz yemez, rölanti oynar. LPG'de stop edebilir. Zengin veya fakir karışıma neden olabilir. Hasılı arabanın akciğerleri sönüyor.

    Cevabınız için teşekkür ederim.


    1.6 Cruze ve Astralardaki motorda bu dişliler vanos olarak adlandırılıyor ve bu vanoslara yağ basan iki adet selenoid valf var bildiğim kadarıyla. (Yanlışım var ise düzeltebilirsiniz)


    Yalnız 1.4'lerde bu dişliler vanos görevi görmüyor ve yağ basan iki adet selenoid valfi de yok diye biliyorum bana 1.4'lerde vanos yok demişti özel servisteki bir Opel ustası, motora bakınca 1.6'lardaki bu valfler de yok.


    P0011 ve P0014 - Eksantrik Dişlisi - A14XER




    A14XER

    P0011 ve P0014 - Eksantrik Dişlisi - A14XER


    Aracımda çekiş problemi, dizel gibi ses çıkarma da yok. Sadece P0011-P0014 arıza kodu, rölantide dalgalanma (genellikle rampalarda durunca), ilk mesajda paylaştığım yazın ilk çalıştırmada devir düşüp kalkması ve bazen rölantide stop etme sorunu yaşıyorum.





  • Hocam Cruze ile benzerlik olduğunu düşündüm tabi ama net bilgim olmadığı için yanıltmak istemem. Kendimce:


    1.Subap veya ateşeleme kaynaklı olduğunu asla düşünmüyorum.

    2.Sorunun eksantirik milinin konumu kaynaklı olduğunu düşünüyorum. (Cruze'larda yağlama kaynaklı vanos dediğimiz dişliler bu ayarın kaçmasına neden oluyordu)


    Nihayetinde keşke ilk önce servise götürüp sadece teşhis yaptırıp sonra tamir kısmına geçseydiniz. Aracın servis talimatları olan şu linkin belki faydası olabilir.


    https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2012/Aveo/start_Aveo.html





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TahaKaradeniz

    Hocam Cruze ile benzerlik olduğunu düşündüm tabi ama net bilgim olmadığı için yanıltmak istemem. Kendimce:


    1.Subap veya ateşeleme kaynaklı olduğunu asla düşünmüyorum.

    2.Sorunun eksantirik milinin konumu kaynaklı olduğunu düşünüyorum. (Cruze'larda yağlama kaynaklı vanos dediğimiz dişliler bu ayarın kaçmasına neden oluyordu)


    Nihayetinde keşke ilk önce servise götürüp sadece teşhis yaptırıp sonra tamir kısmına geçseydiniz. Aracın servis talimatları olan şu linkin belki faydası olabilir.


    https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2012/Aveo/start_Aveo.html

    Teşekkür ederim tavsiyeleriniz için, bir müddet daha araştıracağım. Diğer bilgisi olan arkadaşların da tavsiyelerini bekleyeceğim.





  • Yukarı alayım.
  • Gaz kelebeğini değiştirseniz veya geçici çıkma taktirsaniz, sorun devam edecek mi diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Drlaw38 D kullanıcısına yanıt
    Boğaz kelebeği adaptasyonu yaptırmak aklımda ama kelebeğin tamamen bozuk olabileceğine hiç ihtimal vermedim şimdiye kadar. Mevcut arıza kodlarından yola çıkarak eksantrik dişlileri üzerinde duruyorum. Tavsiye için teşekkürler.

    Özellikle A14XER kullanan ve eksantrik dişli sorunu ya da benimkine benzer problem yaşayan arkadaşların fikrini bekliyorum.
  • Yukarı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.