Eve gidince bi göz atarım yine, logic system falan yok sizde, eeci dersi gibi dursa da lazım bence < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Pandemi dönemi online ders katılımın az olmasının sebebi neydi (2. sayfa)
-
-
Hocam ben temel eğitim alırken başka disiplinlerle uğraşın demiyorum demek istediğim şey bilgisayarın tüm alanları hakkında en azından temel bilgiye sahip olursak bakış açısı kazanırız ve çoğu şeyi daha iyi kavrarız. Bunu demek istemiştim. Sırf weble uğraşıyorum diye siber güvenlikten, yapay zekadan mahrum kalmak çok geride bırakır diye düşünüyorum ayrıca bu alanlar zaten birbiriyle iç içe. Ama mesela elektronik network dışında pek bağlantısı yok bunları da ucundan da olsa bilsek sistemlerin nasıl çalıştığını daha iyi anlamış oluruz ki zaten bilgisayar mühendislikleri bölümlerinde yeterli miktarda bu eğitimler var bence. Kısacası üniversite boş değil diye düşünüyorum
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Boş iş olarak görmüyorum, şahsen bu dönem bizim bölümde "sağlam" bir web/mobil vb. development dersi olmamasını sevmedim. (Scripting lang. dersini aldım ki yine iyi, belki sayılabilir.)
Fakat çekincem şu olur ki derste anlatılanlar ne kadar güncel/doğru (best practice). O soruya da bölümü okuyanlar cevap verebilir. (Örn, incelerken denk geldim, Frontend ders sitesi bilgiler güncel değil diye tahmin ediyorum, DHTML ilk kez duydum, Flash (Adobe?) haberi meşhur zaten.)
Bizim müfredatla en büyük farklar circuit, logic design, computer organization, OS, formal lang. automata ... gibi duruyor.
Ama sorarsan bu dersler gerekli mi ... idk.
Problem şu ki ek bilginin zararı yok. Zamanın varsa, kapasite alıyorsa her dersi al, çalış, öğren, aklında tut...
Üzerine iyice düşünülüp konuşulması gereken birkaç açıya sahip mevzular, 1-2 cümle yazıp bitirmek doğru gelmiyor.
-- Master konusunda da fun fact, pandemide derse giren öğrencileri araştırdım, büyük çoğunluğu şu an master yapıyor.
-
Bu arada data structures algo adı çok geçiyor, buyrun size kaynak
frontendmasters.comAlgorithms & Data Structures | Learn Algorithms with TypeScript for Interviewshttps://frontendmasters.com/courses/algorithms/Webçilerin abisi
Bu kurs mu ODTÜ CENG Algo+ds dersi mi, arada kalırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YaralıPanda -- 27 Kasım 2024; 21:9:48 > -
Teoride dedikleriniz doğru, yani kağıt üzerinde gayet doğru bir söylem bu, fakat pratikte çok farklı olabiliyor.
- Mesela Fizik, Elektronik ve gereksiz bazı dersler için bu derslerin alınması gerektiğine katılmıyorum. Yüzde 1 mezunun bile kullanmayacağı dersler, hiç sorgulanmadan zorunlu olarak veriliyor. Daha beteri ise; Türkçe, tarih, İngilizce gibi
dersler ne bilip bilmediğiniz de sorgulanmadan aylarınızı götürüyor. Kendi başınıza bir plan yapsanız, asla bu tarz alan dışı derslerle zamanınızı harcamazdınız. Popüler kültür, hobi veya entelektüel birikim amacıyla casual şekilde uğraşabileceğiniz şeyler bunlar. Tarih ve Türkçe için, eğitim sistemi 12 senede, 10 tekrar yapıp da bunları veremediyse daha vermesin zaten.
- İkinci sorun, müfredat yenilenmiyor, 30 sene önce üniversiteye girdiğinizde alacağınız eğitimn aynısı alıyorsunuz, ama teknoloji ve piyasa 3 senede bir değişiyor.
- Üçüncü sorun, üniversiteler genelde sadece kağıt üzerinde iyiler, gerçekte eğitim ve eğitmen kaliteleri çok düşük, ama işlevleri tartışılırken hep en iyi olan top tierler üzerinden değerlendiriliyorlar, oysa çoğu tamamen zaman kaybı,
herkese diploma dağıtan, liselerden bile kötü olan kurumlar.
- Dördüncü sorun, bu teoride her şeyi bilme olayı çok iyi dururken aslında her alanda yüzeysel bilgili ama hiçbir alanda uzmanlaşmamış kişilere neden olabiliyor. 6 ayda uzmanlaşacağınız konuyu, ben size yanına 5 ders daha koyup 36 ay / 3 senede verirsem ne odaklanmanız kalır ne motivasyonunuz, tek başına odaklandığınızın yarısını bile öğrenemezsiniz.
- Beşinci sorun, aslında zamanımız oldukça kısıtlı, her sene farkında bile olmadan birçok fırsatı veya deneyimi kaybediyoruz, bunların birçoğunun hiç geri dönüşü de yok.
- Altıncı ve en genel sorun; çoğu kişi bu süreci bir alışveriş olarak değerlendiriyor. Yani verdikleri emek ve zamanın, iş ve para olarak ne getirdiğine bakıyorlar. Bu durumda, üniversite ile piyasa arasında büyük bir kopma oluyor, üniversitede alınan eğitimin para ve konum olarak hiçbir karşılığı olmayabiliyor. O kadar uğraşarak yaptığınız yüksek GPA'leri sormuyorlar bile, düşünsenize 2.0 GPA ile 4.0 GPA aynı, işe girerken. Alınan çoğu derste öğrenilenler ise hayat boyu pratikte hiç kullanılmayabiliyor.
Son olarak, 3. sorunun yani eğitimin kalitesinin çok önemli olduğunu, diğer her şey kağıt üzerinde mükemmel görünse bile, tüm bu süreci zaman kaybına dönüştürebileceğini tekrar hatırlatmak istiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikigai -- 27 Kasım 2024; 21:20:42 >
-
Anladım hocam size de hak vermiyor değilim. Ülkedeki üniversitelerin kalitesi maalesef herkesin malumu. Buna ben de dahilim, önceki bölümümde tecrübe etmiştim. Ama yine de en azından bazı şeyleri bireysel çaba ile gayret göstermek gerek bence. Teşekkürler.
-
Konu açılmışken logic ee dersi değil direkt cs alanı, oradan da gömülüye ilerleniyor, ha eeci de istese öğrenir de kod olarak bilgisayar içinde yani
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Birebir aynı düşünüyorum seninle
-
Ya ben de aslında pek ilerlemek istemiyorum mlden ama bence lisans düzeyi çok da teorik değil gibi, ha sonucunda araştırma yapmayacaksan yine kod yazacaksın ama sonuçta arka planında ne olduğunu bilmek güzel.
Bir de lisansta mlden faydalanan epey bir kişi gördüm belki bana denk gelmiştir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Logic ee dersidir. Bir o kadar da ceng dersidir. İki taraf için de isterse yonelecegi bir alan.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tamamıyla aynı dusunuyorum ama bunları low iq ezberci insanlara anlatman çok zor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X