Şimdi Ara

PC'deki en yeni oyunların neden yavaş çalıştığı ortaya çıktı: İşte suçlu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
2.387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • PC'deki en yeni oyunların neden yavaş çalıştığı ortaya çıktı: İşte suçlu
    Son zamanlarda piyasaya sürülen oyunlar, oyun stüdyolarının geliştirme sırasında karşılaştığı birkaç yeni sorun nedeniyle PC'de daha kötü performans göstermeye, yavaşlamaya ve daha sık donmaya başladı.



    Ayrıca Bkz.MIUI 15 güncellemesi alacak ve almayacak Xiaomi cihazlar ortaya çıktı



    Geliştiricilere göre bunun başlıca nedenleri, oyuncular arasındaki çok sayıda PC konfigürasyonu ve çoğu stüdyo için sorunlara neden olan Unreal Engine 4'ün optimize edilmesinin çok zor olması. Unity Create'in kıdemli başkan yardımcısı ve genel müdürü Mark Whitten, "Oyunların oynanacağı PC konfigürasyonlarının inanılmaz çeşitliliği kesinlikle beklenmedik sorunlara yol açıyor" dedi. Uzman, bu kadar çok sayıda konfigürasyon nedeniyle testçilerin projenin performansını mümkün olan her şekilde test edemediklerini de belirtti.



    Unreal Engine 4 aşırı derecede CPU kullanıyor



    Öte yandan Hi-Fi Rush programcısı Hideyuki Miyashita, Unreal Engine 4'ün oyun sırasında karakterleri ve kullanıcı arayüzlerini yükleme sistemiyle aşırı derecede CPU yoğun olduğunu açıkladı. Bunun da oyunda sürekli gecikmelere ve yavaşlamalara yol açtığını söyledi. Stüdyolar ayrıca, yayıncı tarafından belirlenen çıkış tarihine kadar mükemmel bir oyun üretmek için genellikle zaman ve finansman eksikliğine dikkat çekiyorlar.



    PC'deki en yeni oyunların neden yavaş çalıştığı ortaya çıktı: İşte suçlu
    Nisan ayında, PC kullanıcıları yeni Star Wars Jedi: Survivor oyununun piyasaya sürülmesinden son derece memnuniyetsizdi. Oyuncular projenin kötü optimizasyonundan şikayetçi durumdaydılar. Hatta bir kullanıcı, oyunun en üst seviye RTX 4080 ekran kartında bile saniyede 30 kare hızında (FPS) çalıştığına dikkat çekmişti.




    Kaynak:https://www.digitaltrends.com/computing/asked-developers-pc-ports-run-garbage/







  • Sebebi oyun stüdyolarının optimizasyona yeterince süre ayırmaması, optimizasyon başlı başına birim başına geliştirme süresini artıran bir olgu.

    Makineli tüfek gibi her sene oyunun yenisini çıkarayım, performans problemini dlss halletsin kafası var artık. O ekstra süreyi göze almak istemiyorlar.

    Seri oyun çıkarayım daha çok kar edeyim mantığı var, bugları bile önemsemiyorlar artık oyun çıktıktan sonra yavaş yavaş düzeltiriz mantığı yaygın.

    PC'lerde donanım rahatlığı olduğu için yardırıyorlar optimizasyonu minimal tutarak. Bu da kullanıcıya bir nevi DLSS 2 ve 3 kullanan kartları artık zorunlu kılıyor.

    Mobilde ve konsolda ise optimizasyon zorunlu olduğundan mecburen zaman ayırıyorlar.

    Digital Foundry'den Richard Ledbetter sürekli bunu ağızlarına sakız edenlere güzel cevap vermişti. "PC'de tonlarca konfigürasyon var" tamamen uydurmaca bir söylem demişti. Ki kendisi bu sektörün kritiği manasında en önde gelen isimlerden. Ağır bir PC'ci zaten kendisi.


    Daha sonrasında fikrini şöyle savunmuştu; "bizim stüdyomuzda bir tane giriş seviyesi, bir tane orta seviye ve bir tane üst seviye PC var. Bazen ekran kartlarında değiştirip, güçlü işlemci zayıf ekran kartı veya tersi senaryolarda neler olacağını da test ediyoruz. Biz bağımsız bir kuruluşuz ve sokaktan herkes gibi alınabilecek donanımlardan satın alıp bunları bir insanın içinde yaşayamacağı kadar küçük bir oda da yan yana kurup test edebiliyoruz, ve her seferinde problemleri bulabiliyoruz, multi-milyon dolarlık firmalar ne yapıyorlar, bir fikriniz var mı ?" demişti.


    Gerçekten millet kalkıp 10.000 tane pc konfigürasyonuna oyun mu yapacak ? La oğlum 2 tane x86 tabanlı satıcın var, birer tane giriş, birer tane orta-üst seviye işlemciye, altı üstü popüler, doğru 3-4 tane ekran kartı takacaksın.


    Gidip Linux tabanlı Dell laptoplara mı oyun çıkarıyorsun ? Serverlara mı oyun çıkarıyorsun ? Ne oldu, haberimiz yok da 32 bit'e geri mi döndük ?


    x86 tabanlı 2 tane silikonu test edip optimize edemiyorsan git öl birader. Hepimiz sorunun nerede olduğunu biliyoruz. En son sorunlu çıkan oyunlardan bir tanesinin PC Port kısmında 3 kişinin çalıştığı ortaya çıkmıştı, oyunun adını unuttum. Yani yaratan belanızı versin. 3 kişi ne ya ?


    Total War Warhammer falan mesela sadece PC'ye özel ama bütün optimizasyonları yapan sözde EKİBİN aslında bir kişi olduğu ortaya çıktı. Bildiğin bir tane mühendis oyun motoru ile meşgale içerisinde. Rezalet. Zaman ayırma, kaynak ayırma, iş gücü ayırma, hatalardan ders çıkarma. Sonra PC'de çok konfigürasyon var. Hadi oradan !

    Çok çeşitli donanımların olması bir bahane değil. x86 ve directx kullanılıyor, bunlar standart.

    Sanırım bunun sebebi artan maliyetler ve geliştirme süresinin kısaltılmaya çalışılması. Nasıl olsa donanımlar çok güçlü koyver gitsin mantığıyla iş yapıyorlar.

    Tek çekirdekli işlemci zamanlarında oyunlar deli gibi optimize edilirdi. Örneğin half life 2 çıktığında müthiş grafiklere sahipti ve havok fizik motoru kullanıyordu. Benim p4 2ghz işlemcili makinada su gibi akıyordu oyun.
  • ortamlarda "apple daha eyü ehüeheüheheheü" PC'deki en yeni oyunların neden yavaş çalıştığı ortaya çıktı: İşte suçlu 



    adamlar kendilerine 3 4 harware desteği çıkarıyor. ama diğer tarafta windos gibi sistem var. 10 yıl öncesinden bile 50 tane farklı donanımla stabil olması gerekiyor. sonra bu sistemlerde programlar performans farkı yaratınca " eppıl deha eyü heühehüeheüheü" PC'deki en yeni oyunların neden yavaş çalıştığı ortaya çıktı: İşte suçlu 

  • Sebebi oyun stüdyolarının optimizasyona yeterince süre ayırmaması, optimizasyon başlı başına birim başına geliştirme süresini artıran bir olgu.

    Makineli tüfek gibi her sene oyunun yenisini çıkarayım, performans problemini dlss halletsin kafası var artık. O ekstra süreyi göze almak istemiyorlar.

    Seri oyun çıkarayım daha çok kar edeyim mantığı var, bugları bile önemsemiyorlar artık oyun çıktıktan sonra yavaş yavaş düzeltiriz mantığı yaygın.

    PC'lerde donanım rahatlığı olduğu için yardırıyorlar optimizasyonu minimal tutarak. Bu da kullanıcıya bir nevi DLSS 2 ve 3 kullanan kartları artık zorunlu kılıyor.

    Mobilde ve konsolda ise optimizasyon zorunlu olduğundan mecburen zaman ayırıyorlar.

  • Asil sebebi eskiden oyunlari test etmek icin tester kullanirdi bunlari bütceden düsmek icin son kullanicinin üstüne ittiler yani hem para ödüyorsunuz hemde bitmemis oyun icin bedava tester oluyorsunuz

  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt

    Gün sonunda hangisi daha iyi deneyim sunuyor? Bahanesinin olması Windows’u haklı mı yapar?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 ya da 5 Sebebi var: 1)Windows güncellemeleri, testerlar yeni güncellenmiş bir şeyi nasıl test etsin!
    2)Driverlar ile bilerek eski kartları bugluyorlar ki yeni kart alsınlar
    3)Oyun koruması, Denuvo vs
    4)İşlemciler,Antivirüsler ve tarayıcıların arkaplanda gizli kapaklı işler çevirmeleri...
    5)Sosyal medya ve alışveriş sitelerinin çerezleri..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 21 Haziran 2023; 9:47:27 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt

    hayır da ... işte MS, bu 12. sürüm ile apple gibi olacak.


    .net de başında böyleydi. bir proje kurduğunda gereksiz ne kadar kütüphane varsa yüklerdi. net core ile artık ne istiyorsan bremın moduna geçtiler. .net evrim geçirdi.


    muhtemelen win 12 ile birlikte bu şekilde bir evrim olacak.



    ama gönül isterdi, bizde de böyle birşeyler yapılabilinseydi.

  • açık açık söyleyin işte, internet hızları çok arttı, internete ulaşım arttı, biz de oyunları kendimiz test etmek yerine parayla sattığımız oyunculara test ettiriyoruz, sonra da oyunun boyutundan büyük güncellemeler getiriyoruz, yaşasın fiber !

  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt
    Her Windows sürümünde aynı terane, öyle uçacak böyle kaçacak deniyor, sonra da millet “nasıl geri döneceğiz” diye ortalıkta gezmeye başlıyor. Ben Windows kullanıcısıyım ama prizden çektiğiniz anda laptop kasmaya başlıyor, oyun oynamak falan mümkün değil, MacBook tarafı prizden çekiliyken %100 performans, 20 saat pil ömrü gibi şeyler vaadediyor. Windows’un acilen ARM’a geçmesi lazım. Adamlar MacBook Pro’da prize takılı değilken koskoca kasalarla benzer performans verecek kıvama doğru ilerliyor, biz de 1000W seviyelerini zorluyoruz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konsol alın kurtulun bu kaostan. Yok sürücü, yok program yok güncelleme sonra güncelleyince her şeyin ayarı gider bir daha uğraş dur. Bir de dünya kadar para verdiğin oyunu oynamak için güncelleme bekle. Konsoldakiler oyunu bitirir sen daha oyuna başlayamazsın. PC çekilecek dert değil. Bu arada oyunlar konsol da değil her yerde çok pahalı artık. Yani fiyat farkı da kalmadı gibi bir şey. Yani 50-60K lık bilgisayarınız varsa sıkıntı çekme ihtimaliniz çok daha azalıyor ama o paraya değer mi?

  • fendur kullanıcısına yanıt

    Hocam o da biraz tercih meselesi, ben gamepad ile fps oynamaktan pek keyif alamıyorum açıkcası. Konsol için mouse klavye tarzında cihazlar var ancak direkt

    klavye mouse inputu gibi olacağını sanmıyorum sonuçta mouse girdisini gamepad tipi analog inputa çeviriyor. Bir de mmorpg de baya oynadığım için

    konsol çok işime gelmiyor. Mesela iyi bir pc'm var bunu evden çalıştığım için iş istasyonu olarak da kullanıyorum, win-win durumu oluyor yani.

  • Çok çeşitli donanımların olması bir bahane değil. x86 ve directx kullanılıyor, bunlar standart.

    Sanırım bunun sebebi artan maliyetler ve geliştirme süresinin kısaltılmaya çalışılması. Nasıl olsa donanımlar çok güçlü koyver gitsin mantığıyla iş yapıyorlar.

    Tek çekirdekli işlemci zamanlarında oyunlar deli gibi optimize edilirdi. Örneğin half life 2 çıktığında müthiş grafiklere sahipti ve havok fizik motoru kullanıyordu. Benim p4 2ghz işlemcili makinada su gibi akıyordu oyun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Hatta bir kullanıcı, oyunun en üst seviye RTX 4080 ekran kartında bile saniyede 30 kare hızında (FPS) çalıştığına dikkat çekmişti."

    DH Teknoloji sitesinin hiçmi bir pc sistemi yok bu tarz haberlerde hep yabancı
    kaynaklardan haber yapıyorlar kendileri oyunları test eder bir donanımları yokmudur.

  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt

    sen konuyu anlamamışsın. bu şekilde arm da kurtaramaz. hala anlamamakta da diretiyorsunuz. apple sadece tek işlemciye ki o seride mesela 3 modele sistem tasarlarken ve o sisteme göre mac os yaratırken, ms ise tek seride 50 tane farklı donanıma uyum sağlamak zorunda.


    bu da işin doğası gereği, performansı geri bırakıyor.


    daha nasıl anlatayım bilemiyorum.

  • Vain kullanıcısına yanıt
    Windows gibi stabilizasyon problemlisi bir işletim sistemi için çok bile bu sunulan hizmet.

    Oyun geliştiricileri toplansalar ve SteamOS gibi oyun bileşenlerine tam destek veren bir işletim sistemi ile yola devam etseler bu böyle sürmeyecek.

    Aha bir güncelleme ile bilgisayar çöpe dönüyor.

    2018'de aldığım dizüstü bilgisayarın eski performansından eser kalmadı. Hepsi de bu komik yamalar (!) ile. 7300HQ ile 1050Ti var yani. Eski ama kötü de denemeyecek bir kombinasyon.

    Linux'a dönmeme ramak kaldı tümden. Elementary, Deepin ile gayet randımanlı çalışıyor cihaz.

    Konsol mücbir, mecburi artık. Onu da geçtim Cloud Gaming mücbir. Artık Fiber var. İnternet hızları dünya genelinde arttı. LG Samsung ve diğer TV geliştiricileri bile GameNow, Stadia (artık aramızda değil) ve Luna gibi servisleri tek tuşla kullanıcıya kavuşturuyor. Her dakika yeni donanımı takip edeceğime alırım TV'de stream ederim daha mantıklı. Türknet Gigafiber candır. Konsolda da amaç buydu işte. 7-8 yıl donanım yenileme telaşın olmayacaktı o da sözde. PS4 ile Xbox One feci fiyasko cihazlar oldular. Güya PS3'ün sarı ışığı Xbox 360'ın kırmızı ışığı fiyasko idi. En azından bu ikili ileri nesilden daha randımanlı ve performanslıydı. PS4 ile One'a gelmeyen doping kalmadı. Şimdi de PS5 ile Series X/S'e adam akıllı oyun gelmiyor. Eski nesil de faydalansın son demlerden diyor üreticiler. Yoksa konsol 2013 yılında öldü benim gözümde de. Gelecek Streaming servislerinde. Xbox Cloud'u sabırsızlıkla bekliyorum. GamePass iyi bir başlangıçtı. LG ve Samsung ile çalışırsa Microsoft burada da Nvidia ile Amazon'a iyi bir rakip olabilir.





  • Asıl problem UE5 varken UE4 ile oyun çıkarmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vain kullanıcısına yanıt

    İyi PC in varsa zaten sıkıntı yok onu zaten belirtmiştim yorumda :) Ayrıca sadece oyun için 50K üstü bir sistem TR için lüks kavramında bile değil artık. Dünyayı yöneten aile bireyi filan olman lazım. Konsol da evet ucuz değil maalesef ama oyun için üzerindeki anormal vergilere rağmen bile en F/P ürün. Özellikle PS5 ve Xbox serie X artı abonelik sistemi ile baya uyguna oyun oynuyorsunuz.

  • High Sierra kullanıcısına yanıt
    Benimkinde 4720hq 970m var. 1903 ten sonra update serverı kapadım. O kadar güzel akıyor ki sistem...

    Bir de işlemcilerde ki açığı kapamak adına gelen yamaları da iptal ettim. Temiz iş...

    Belki lite w10 deneyebilirsiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Okumadım.

    Para hırsı, gevşeklik ve enayi yerine koyma mı?

  • PC donanımları diyorsun, konsolu 10'la çarpıp 2'ye böler diyorsun, dünyanın parasını döküyorsun. Sonuç: leş bir optimizasyonla kasım kasım kasılan oyun. Cücük kadar donanımıyla konsollar ise resmen at koşturuyor. İnsan o donanıma o parayı verince kendini enayi gibi hissediyor. Valla sırf bu yüzden PC donanımlarına yatırım yapasım, sistemi güncelleyesim gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.