Şimdi Ara

Koca Türkiye'den sadece 'Zula' gibi bir oyun çıkmasının sebebi nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.564
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türk oyun geliştiricileri bilgisayar oyunlarınlarıyla pek ilgilenmiyor gibiler. Genelde çoğu Android için oyun programlama ile uğraşıyor. Bunun nedeni gelirin çok daha yüksek olması mı? Ne bileyim ben yazılımcı olsam sadece para için yapmayacağım tutkulu olduğum şeyler olur. Zula'nın yapım aşamalarını izlemiştim o zaman MadByteGames diye geçiyordu. Her hafta developer loglar atıyorlardı video şeklinde. 5-6 kişi mi neydi çalışan işte 3D modellemeci, animasyoncu, map designer, UI designer, server kısmıyla ilgilenen back end. Kendim developer olmadığım için bilmiyorum tam olarak. Siz arkadaşlar sektörün içinde olarak daha iyi bilirsiniz. Türkler olarak sanırım tek başına çalışmayı daha çok seviyoruz, iş birliği yok pek. Bazen pişman oluyorum İngilizce Öğretmenliği okuduğuma, matematik yoktu okuyamadık Bilgisayar Mühendisliği. Ordan 5-6 arkadaş kafalar bir şeylere girişirdik MMOFPS falan, Türkiye'nin şu an deli gibi bu türe ihtiyacı var çünkü, insanlar eski zamanlardaki bağımlı olacağı türden oyunlar arıyor.








  • Oyun sektörü çok bildiğim bir alan değil, ama gözlemlerime göre:


    Kaliteli oyunlar genellikle birden çok kişinin bir araya gelmesiyle oluşuyor, mobilde dahil olmak üzere.


    Özellikle Zula vb.. masaüstü oyun yapımları için pek çok kişinin bir araya gelmesi gerekiyor. (Grafik tasarımcı, yazılımcı, model vs ...) fakat mobil tarafta solo olarak ilerlemek daha mümkün.


    Ayrıca mobil oyun sektöründeki TR'den kaliteli ve güzel oyunlar çıkıyor. Yılın oyunu olarak seçilenler bilen var.


    Belki imkansızlıklar belki de günün trendinden dolayı TR tarafı daha çok mobil oyuna yöneldi.

  • Mobil geliştiriyorum oyun var aklımda tek başıma yapabilirim, masaüstünde ekip lazım. Sermaye lazım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Olay şu zula mmorpg vb. ne aklınıza geliyorsa hem maliyet olarak daha fazla getiri istiyor hemde oyunun başarılı olup olmayacağını kestirebilme şansın olmuyor Türkiye'den böyle bir cengaver çıkıp hadi beyler 1 yıl boyuca sadece oyun geliştiriyoruz benim sarmeyemde bu kadar projeme güveniyorum demesi lazım kısaca işin sonunu göremiyorsun bir projeye 2-3 yıl bel bağlayıp başarasız olma şansın çok yüksek fakat hyper-casual sektöründe durumlar böyle değil her gün metrik alıyorlar oyunlarıyla ilgili başarısz olan bir proje olduğu an başka bir projeye geçiyorlar zaten aynı anda 2-3 farklı proje geliştiriyorlar, ayrıca bilgisayar oyunları ve konsol oyunları çok fazla iş parçacığını bir ara getirmeni ar-ge üretmeni gerektiren işler dediğim gibi bu işe girişen kişiler vizyoner veya duygusal amaçlar ile girişin sizinde bahsettiğiniz gibi 4-5 kişi çıkıp hadi abi biz hayalimizi gerçekleştireceğiz demesi lazım. Onun dışında sektör'de bulunan yöneticilerin çoğunun zaten bırakın oyunları bilgisayarla bile çok alakası yok girişimci herifler belirli bir sermayayi zamnında ortaya koymuş mühendisleri toplamış ve bunlar üzerinden çiçek gibi ekmek yiyorlar.





  • Türk insanı çok yaratıcı değil güzel kardeşim. Oyun şirketi kuran Türkler oyun odaklı değil direkt para odaklı iş yapıyorlar. Şuan popüler olan hypercasual oyunlar. Getirileri inanamayacağın kadar yüksek sayılar. ABD top 10 unda 1 tane oyunun 1 hafta dursun sen geliri gör :D

  • Riske atacak para yok.

  • türkiyede girişimcinin önündeki en büyük engel sermaye. bizde para sahipleri parasıyla lüks araba almayı tercih ediyor.

    3-4 milyon lirayı arabaya rahatça verirken, girişimciye 1 milyon lira için 1 hafta toplantı yapıyor, sonunda da vermiyor.


    son yıllarda ülkemizin diğer ülkelerle sürtüşmesi nedeniyle, dış yatırımcı da kesildi.


    insanlar çalışıp kazandıkları para ile zaten birikim yapamıyor. ancak hayatta kalıyor.

    üstüne ülkemizde iş deneyip batan kişilere de aşağılayıcı gözle bakılıyor.

    deneyenlere bile deli gözüyle bakılıyor.

    yapılan girişimlerin iç pazarda değer bulması zor. alım gücü düşük. kimse para vermek istemiyor.


    sebepler böyle gider yani.

  • Üst not: Yazıda kaynak bulunmamaktadır. Doğruluğunu veya yanlışlığını araştırıp teyit edebilirsiniz.


    Konu hakkında fikir belirtmeden şunları ekleyebilirim. Mobil oyunları bir kenara bırakırsak, bilgisayar oyunlarını indie veya şirket oyunları adı altında ayırabiliriz. Örneğin "Mount&Blade" oyunlarının yapımcısı konumda bulunan şirket ülkemizde kurulmuştur. Hikayesine baktığımızdaysa 2001 yılında temeli atılıp ilk olarak 2004 yılında yayımlanmıştır. Böylelikle o zamanda 3 senelik bir çalışmanın ürünü olduğunu görürüz. "Bannerlord" için ise bu süre 7 sene sürmüştür belki daha fazladır. Ayrıca yakın zamanda çıkan "Mayhem Brawler" oyunu da "Kristal Piksel" oyun ödülleri töreninde ödüller kazanmıştır. Ayrıca "İstanbul Kıyamet Vakti" gibi oyunlar da zamanında ben dahil olmak üzere pek çok oyuncuya ulaşmıştır. Bugün özelinde konuşursak, öğrenci topluluklarının da büyük katkısıyla ülkemizde oyun geliştirme kültürünü arttırmaya yönelik çalışmalar ve düzenlenen yarışmalarla(İsim vermeyeyim araştırınız) ileri gideceğiz.



    Disket Kutusuyoutube
    Bu videoda yerli oyun tarihine göz atacak ve geçmişten günümüze çıkan yerli yapımların bizi nasıl bir geleceğe götüreceğini konuşacağız. ► BİZE ABONE OLUN: https://bit.ly/3vHBJ5P ► OYUN SOHBETLERİ: https://bit.ly/3s5bggx ► YENİ OYUN İNCELEMELERİ: https://bit.ly/31n883Q ► TÜRK OYUN SEKTÖRÜNDEN VİDEOLAR: https://bit.ly/3svEXYh ► YERLİ OYUN FİRMALARINDAN VİDEOLAR: https://bit.ly/31p33I2 ► AH O ESKİ OYUNLAR: https://bit.ly/3lXt9eR Disket Kutusu'na hoş geldin! Bu kanalda oyun sohbetleri çekiyoruz ve seviyeli, eğlenceli ve eğitici bir şekilde sohbet etmeye çalışıyoruz. Türkiye oyun sektörü ve oyun geliştirme üzerine videoların yanında oyun incelemeleri, Türk oyun şirketleriyle röportajlar ve oyun sektöründen haberler üzerine eğlenceli ve bilgilendirici videolar hazırlıyoruz. Sinan Akkol, Furkan Faruk Akıncı ve Berkan Topal'ın yer aldığı videolarımızı kaçırmamak için abone olmayı ve takip etmeyi lütfen ihmal etmeyin. ► Bizi Desteklemek İçin: https://bit.ly/2PcjmVO ► Instagram'da Takip Edin: https://bit.ly/3lyL8be ► Discord'a Katılın: https://discord.gg/98UUdmFaf7
    https://www.youtube.com/watch?v=eE3PdIL8Qh4&t=83s




  • konu takip

  • Türkiye'de özellikle son zamanlarda gayet AA/AAA kalitesine erişebilecek projeler geliştirilmeye başlandı, bu tarz projeleri internette araştırarak bulabilirsiniz. He tabi bu AA/AAA oyunların çıktığında başarıya ulaşanlarının sayıları bi elin parmağını geçmez orası ayrı konu.


    Her şeyi geçtim; bu topraklardan M&B serisi çıktı, rakipsiz olmasını vs. geçtim kendi oyun motoru üstünde çalışan bir proje öyle küçük ya da çerezlik işler değil. Bu gün Türkiye'de o bahsettiğin işleri yapmak için alanında iyi olan onlarca çalışan, geliştirme yapacağın yıllar ve üstüne harcayabileceğin milyon dolarlar olmak zorunda. Yoksa gider mobil oyun yaparsın tabi.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.