< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
PC'deki en yeni oyunların neden yavaş çalıştığı ortaya çıktı: İşte suçlu (2. sayfa)
-
-
Sanki bu zamana kadar hiç EU4 oyun yapılmamış gibi konuşmuş. Gram inandırıcı gelmedi.
Ayrıca konfigürasyon olayı da o kadar doğru değil. İşlemci tarafında 4 ve 6 çekirdekle test etmen yeterli. Ram'i de 8 ve 16 diye test etsen yeterli gelir. Ekran kartı tarafında 4 GB VRAM'li AMD ve NVIDIA kartla test edersin minimumlar onlar olur vs vs. Artık aşırı kolaya kaçıyorlar ve oyunlar konsolda bile isteneni aslında tam veremiyor. Sonrasında şöyle güçlü böyle güçlü denen konsollar oyunu gidip 30 fps'de açıyor.
-
Aşırı saçma, korsan oynasanda güncelleyebiliyorsun oyunları. Ki böyle bir mantıkla oyun piyasaya sürülürse olan satışlara yansır, korsan sorunundan kat ve kat daha fazla zarara girmiş olurlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu salak optimizasyonların tek ama tek bir açıklaması var oda tembel geliştiriciler, oyunlarının ne kadar kaynak kullandıklarını bilmeleri hangi pc konfigürasyonlarında çalışacağını anlatır zaten, sen düzgünce optimizeni edeceksin sonra ağlamayacaksın. Hala 20 yıl öncesinin sorunlarını ısıtıp ısıtıp önümüze koyuyorlar, oldu canım oyun açılınca shader compile yapmasını unutmanızda konfigürasyon çeşitliliği yüzünden. Sanki ue4'de yeni çıktı ve gears 5 gibi mükemmel optimize ue4 oyunlarda da sihir kullanılıyor optimizasyon için..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leonkennedy35 -- 21 Haziran 2023; 9:37:9 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Başlığı okuyunca Denouvo dedim.
-
Digital Foundry'den Richard Ledbetter sürekli bunu ağızlarına sakız edenlere güzel cevap vermişti. "PC'de tonlarca konfigürasyon var" tamamen uydurmaca bir söylem demişti. Ki kendisi bu sektörün kritiği manasında en önde gelen isimlerden. Ağır bir PC'ci zaten kendisi.
Daha sonrasında fikrini şöyle savunmuştu; "bizim stüdyomuzda bir tane giriş seviyesi, bir tane orta seviye ve bir tane üst seviye PC var. Bazen ekran kartlarında değiştirip, güçlü işlemci zayıf ekran kartı veya tersi senaryolarda neler olacağını da test ediyoruz. Biz bağımsız bir kuruluşuz ve sokaktan herkes gibi alınabilecek donanımlardan satın alıp bunları bir insanın içinde yaşayamacağı kadar küçük bir oda da yan yana kurup test edebiliyoruz, ve her seferinde problemleri bulabiliyoruz, multi-milyon dolarlık firmalar ne yapıyorlar, bir fikriniz var mı ?" demişti.
Gerçekten millet kalkıp 10.000 tane pc konfigürasyonuna oyun mu yapacak ? La oğlum 2 tane x86 tabanlı satıcın var, birer tane giriş, birer tane orta-üst seviye işlemciye, altı üstü popüler, doğru 3-4 tane ekran kartı takacaksın.
Gidip Linux tabanlı Dell laptoplara mı oyun çıkarıyorsun ? Serverlara mı oyun çıkarıyorsun ? Ne oldu, haberimiz yok da 32 bit'e geri mi döndük ?
x86 tabanlı 2 tane silikonu test edip optimize edemiyorsan git öl birader. Hepimiz sorunun nerede olduğunu biliyoruz. En son sorunlu çıkan oyunlardan bir tanesinin PC Port kısmında 3 kişinin çalıştığı ortaya çıkmıştı, oyunun adını unuttum. Yani yaratan belanızı versin. 3 kişi ne ya ?
Total War Warhammer falan mesela sadece PC'ye özel ama bütün optimizasyonları yapan sözde EKİBİN aslında bir kişi olduğu ortaya çıktı. Bildiğin bir tane mühendis oyun motoru ile meşgale içerisinde. Rezalet. Zaman ayırma, kaynak ayırma, iş gücü ayırma, hatalardan ders çıkarma. Sonra PC'de çok konfigürasyon var. Hadi oradan !
-
Sanıyorum bu oyunlar ue5 çıkmadan geliştirilmeye başlandı. Projenin ortasında oyun motoru versiyonu değiştirmek de her şeyi kaosa sürüklüyor bizzat denedim :'D
-
Sorun geliştiriciden çok oyun stüdyolarının ayırdıkları kaynakta bence.
-
Açıkçası, oyun şirketi yöneticisi gözünden baktığınızda, deneyici (tester) olarak son kullanıcının kullanılması müthiş akıllıca bir taktik. Hem ücretsiz, hem de şirket bünyesindeki konvansiyonel deneyicilere göre çok çok ÇOK daha kapsamlı, sayıca çok fazla olduğu için.
Dolayısıyla bence mali ve aynı zamanda teknik açıdan çok zekice bir hamle. Son kullanıcının ne dediği çok da önemli değil.
-
Geçsinler bu işleri, ilk defa mı oyun geliştiriyorsunuz kişisel bilgisayarlara?
Olay tümüyle biz oyunu bir satalım da sonrasını geri bildirimlere göre düzeltiriz, olmadı zaten oyunu satmışız, kimin umurunda?
-
Ue5 çıktı daha ne 4 konuşuyorlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oyunu çıktıktan 3 ya da 6 ay sonra oynamak daha mantıklı PC oyuncuları için.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
merak ederim yıllardır neden klavye, mouse odaklı bir konsol çıkartmazlar. Geforce now gibi servisler daha da gelişmedikçe pc oyuncusunun işi zor.
-
Konsol rahatlıktır Pc ise eziyet. Mouse Klavye konsoldan uzak dursun..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kardeşim sen almazsın ps5, xbox bilmem ne ile devam edersin. biz kendimiz gibi pc oyuncuları için istiyoruz zaten.
-
Amd kart zaten satmıyor. Nvidia desen bir seride tek mimari var. Son 3 nesili test et tamam. Cpu da zaten intel bin yıldır aynı mimariyi kullaniyor. Ryzen desen 6 sene oldu. Hikaye anlatiyorlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dedi bebişler.
-
Madem unreal engine ile ilgili sorunlarınız var kullanmayın zorla mı kullandırıyorlar size. Bu oyunlardan daha az sistem isteyen unreal engine 4 oyunları da vardı, birşey uydurdunuz bari mantıklı uydurun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X