Kaynağı en sonda belirttim. Çok uzun olduğu için kısa kısa çevirdim.
Karl-Magnus Troedsson, DICE
PC oyunculuğu için en büyük tehdit nedir? Son gelişen olaylar ışığında, sadece oyunlar için değil herşey için, hacklenme en büyük problemlerimizden biri. ... Problem şu ki ,eğer hacklenme artmaya devam ederse, bu odaklanmayı mümkün olan en iyi oyunu ve servisi yapmaktan alır.Bu(hacklenme) öyle ya da böyle kesinlikle bir problem.
Bu anarşiyi benimseyen insanların hangi fikirden geldiğini anlayabiliyorum, herşey bedava olmalı durumu. Bence oyun sektöründe çalışanlarımızın çoğu başlangıçta hackerdı. Bazıları kodları hackledi ve bir şekilde endüstriye girmeyi becerdi. ... problem şu ki biz elimizden gelen en iyi oyunu yapmaya çalışıyoruz. Bir örnek vereyim. Şuan Battlefield üzerinde çalışıyoruz. Zamanımızın çoğunu oyunu hackleyenlerlin, hile yapanların ya da diğer oyuncuların oyununu aim-botlar'la mahvedenlerin yaptıklarını düzeltmeye harcıyoruz...
Bunu yapanlardan gururlu olanlar bu şeyi yapıyor çünkü çok şey öğreniyorlar, ancak bir sürü insanında deneyimini mahvediyorlar. ... Biz eğlenceli şeyler yaratmak istiyoruz, ancak bu tür durumları düzeltmek içinde çok zaman harcıyoruz, ki yapmamız gerekir, bu sorumluluğumuz. Ama sihirli bir şekilde bu problem yok olsa tüm endüstri için iyi bir durum olurdu.
İkinci şey: Her ne kadar toplum içinde artık fazla konuşulmasa da, ben korsancılığın bizim için hala büyük bir sorun olduğunu düşünüyorum. Şuana kadar, Battlefield ile bu bizi etkilemedi çünkü multiplayer deneyimi olan bir oyun. Korsancılık tarafından darbe alan başka yapımlarımızda var,bu yüzden korsancılık hala bir sorun. Acımasız DRM çözümlerini savunmuyorum. Bunun en iyi yol olduğunu da düşünmüyorum. İnsanların ürünlerimizi farklı e-satıcılardan almasını tercih ederim. Ve bunu yaptıklarında ise karşılığında ekstra bir şeyler almalılar. Bilemiyorum... erken erişim ya da ücretsiz bir "boot pack" veya bunlar gibi şeyler.Ancak korsancılık hala bir sorun.
Beş yıl içinde PC oyunculuğunu nerede görüyorsunuz? Bence PC oyunculuğu patlayacak. Battlefield PC'de doğdu, bu yüzden kendimizi PC topluluğuna yakın hissediyoruz. BF3 ile ana platformumuzu PC olarak seçtik. Konsol sürümüne daha az sevgi verdiğimizden değil, ancak PC versiyonu köklerine sadık olmalı, işte bu yüzden 64 oyunculu PC'ye özel durum var. Bununla birlikte birde e-spor yükselişi var.Gelecek bu. Konsollarda da var, ancak PC muhtemelen e-spor için ana platform. ... Birde şu gerçek var ki PC platformunun kendisi de giderek daha da güçleniyor ve konsolda yapamayacağınız şeyleri yapabiliyorsunuz. Konsol döngüsü bitiyor diye bir şey demiyorum, ancak sona yaklaşıyor.Yapabileceklerimizin sonuna doğru geliyoruz. ... Optimizasyon sayesinde çok şey yapabileceğimizi biliyorum... sona geldikçe oyunlar daha iyi görünüyor, daha sorunsuz çalıyor.Gerçek şu ki PC şuan çok daha fazlasını veriyor.5-10 yıl içinde neler yapılabileciğini hayal etmek zor.
//Geri kalan kısımda Apple ve Bağımsız yapımcılara değinmiş.
Gabe Newell, Valve
PC oyunculuğu için en büyük tehdit nedir? Şuan PC oyun endüstrisi sınırları zorluyor. Eğer bizim işimize bakarsanız, büyük gelişme gösteriyor. İşimiz her zaman iyi gitti. İşimizde PC tarafının ne kadar büyüdüğünü görerek korkmaya devam ediyoruz. Pc endüstrisi için gerçek olan işin içindekileri bile başarısıyla şaşırttığıdır.Önceden kestirilemez. Eğer kestirilseydi herkes çıkar ve yapardı.Zynga olmadan önce kimse Zynga'yı kestiremedi. Yaptıkları şey çok şaşırtıcı.
En büyük tehlike şu ki endüstrimizde liderliğe gereksinim var. PC'inin gücü, herşeyi şu kriterlere göre yaparsın yada onay sürecinden geçersin , diye direten bir otoritenin olmamasıdır. Bu aynı zamanda zayıflık. Yeni teknoloji için "kritik kütle"ye ulaşmayı zorlaştırıyor, ancak riski alıp bunları ileriye taşıyan firmalar içinde gerçekten kullanışlı. Ama eğer kimse bunu yapmazsa o zaman çürür ve bundan kendine fayda sağlayan kapalı sitemler haline dönüşürüz.
Beş yıl içinde PC oyunculuğunu nerede görüyorsunuz? Bu soruyu cevaplamak her zaman intihar görevi olmuştur. ... 5 yıl içinde PC'ler 32 kat hızlı olacak.Grafik kartları 100 kat hızlı olacak.Çok büyük depolama alanlarımız olacak. ...
İnsanlar bunlarla ne mi yapacak... işte bu ilginç bir soru. Hangi yeni fırsatlar karşımıza çıkacak? Ne tür faktörler oluşacak? ... Ancak bildiğimiz şey her bir başarı için dokuz adet başarısızlık olacak ve müşterinizin ne istediğine her zaman dikkat vermeniz gerektiği, çünkü o sizin ve şirketinizin bir fare deliğine düşmesini engelleyecek en iyi şanstır.
Kendimce önemli yerleri koyu yazdım, dikkatimi çekti çünkü. Diğer Görüş bildirenler Bioware'den Dr. Ray Muzyka, Blizzard'dan Frank Pearce, Paradox Interactive'den Fredrik Wester, Arena.Net'ten(Guild Wars 2) Eric Flannum.
Konsollar zamanını doldurunca Pc oyunculuğu patlayacak dersiniz tabi peh !
quote:
Orijinalden alıntı: Tayff
Konsollar zamanını doldurunca Pc oyunculuğu patlayacak dersiniz tabi peh !
pc herzaman bir adım önce bf3'ün pcdekiyle psdeki arasında dağlar kadar fark var
quote:
Orijinalden alıntı: ParZ
quote:
Orijinalden alıntı: Tayff
Konsollar zamanını doldurunca Pc oyunculuğu patlayacak dersiniz tabi peh !
pc herzaman bir adım önce bf3'ün pcdekiyle psdeki arasında dağlar kadar fark var