Asla pegasusla uçmam. Kalitesizliğin zirvesindeler. Nepal veya Lion Air bu şirketten daha iyidir. Zaten en kötü havayolu şirketlerinde devamlı varlar. |
Pegasus'tan tarihi anlaşma: Boeing'e 200 uçak siparişi verdi! (3. sayfa)





-
-
Pegasus içinde pilot personelini tehlikeye düşürecek uçak neden satın alsın ? İddianız çelişkili.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Biletlere okkalı zamlar yolda anlaşilan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Daha ajet’i deneyimlemedin demekki
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Donanım Haber'in bildirimleri yine çalışmıyor, cevabı tesadüfen gördüm. Tamam ben de bu ölümlü kazalardan bahsediyordum. Aynı kazalardan bahsediyormuşuz. Ben her iki ölümlü uçak kazansında da uçağın tasarım ve yazılımının uyumsuzluğundan kaynaklı olduğunu hatırlıyorum, yani sorun Boeing'in uçaklarında teknik bir sorundu hatırladığım kadarıyla. Tamam hücum açısı da pilotu yanıltan yine uçağın kendisi. Hemen bir Google'layalım.
www.aa.com.tr
Boeing, iki uçağının karıştığı kazalar nedeniyle 243,6 milyon dolar ödeyecekhttps://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/boeing-iki-ucaginin-karistigi-kazalar-nedeniyle-243-6-milyon-dolar-odeyecek/3269112havahaber
Boeing 737 MAX kazaları neden oldu?https://havahaber.com/boeing-737-max-kazalari-neden-oldu/https://www.aviationturkey.com/tr/icerik/boeing-in-tum-dengelerini-alt-ust-eden-kriz-737-max-281
Alıntı
metni:Yapılan soruşturmanın ardından Boeing CEO’su Dennis Muilenburg, uçağın burnunu aşağıya bastıran MCAS`in her iki kazada da rol oynadığını kabul ederek yaşanan can kayıpları için özür diledi. CEO bile sorunun pilotlarda değil uçakta olduğunu kabul etmiş.
Zaten sorun sadece pilotlarda olsaydı, pilot kaynaklı olsaydı neden tüm hava yolları şirketleri bu uçakların siparişini kesip aldıkları uçakları da bir süre atıl durumda tutup Boeing'ten tazminat talep etsin ki? Uçaklarda net bir şekilde sorun vardı ama yazılımsal ama sensörlerle (sensörler arasındaki veri uyuşmazlığı) ilgili ama uçağın tasarımıyla ilgili (Ağırlık merkezi değişmiş) Birbirlerine yakın zamanlarda aynı şekilde gerçekleşen ve 346 kişiye mezar olan bu kazaları fazla basite indirgediğinizi düşünüyorum.
Bu arada yukarıdaki olaylardan bağımsız olarak Boeing skandallarına gelince yakın bir zamanda da bir uçağının havadayken kapısı kopmuştu.
Yine konudan bağımsız olarak ISS'te 10 aydır mahsur kalan 2 atronotla da Boeing'in ilişiği vardır. Bu kısmı üşendiğim için AI'a sordum AI araştırıp bunları paylaştı, zaten bildiğim ama ayrıntılarını unuttuğum şeylerdir.
5 Haziran 2024'te NASA astronotları Suni Williams ve Butch Wilmore, Boeing'in Starliner uzay aracıyla ISS'e ulaştılar. Ancak, Starliner'da yaşanan itici arızaları ve helyum sızıntıları nedeniyle uzay aracı güvenli bir dönüş için uygun bulunmadı.
Bu sorunlar nedeniyle Starliner, mürettebatını ISS'te bırakarak otomatik pilotla Dünya'ya döndü.
diken - yaramazlara biraz batar!
Boeing’in uzayda ‘terk ettiği’ mürettebatın dönüşü yine ertelendi - Dikenhttps://www.diken.com.tr/boeingin-uzayda-terk-ettigi-murettebatin-donusu-yine-ertelendi/?utm_source=chatgpt.comAstronotların Dünya'ya dönüşü için SpaceX'in Dragon uzay aracı kullanılmasına karar verildi. Başlangıçta Şubat 2025 olarak planlanan dönüş tarihi, yeni Dragon uzay aracının hazırlık sürecinin tamamlanması için Mart 2025'e ertelendi.
chıp online
Uzayda mahsur kalan astronotlara bir kötü haber dahahttps://www.chip.com.tr/haber/uzayda-mahsur-kalan-astronotlara-bir-kotu-haber-daha_167256.html?utm_source=chatgpt.comBu durumda, astronotların ISS'teki kalış süresi planlanan sekiz günden yaklaşık dokuz aya uzamış oldu. Bu süreçte, astronotların sağlık durumları yakından izlenmekte ve ISS'te yeterli erzak bulunduğu belirtilmektedir.
wıred
NASA Postpones Return of Stranded Starliner Astronauts to Marchhttps://www.wired.com/story/boeing-starliner-astronauts-stranded-until-march-nasa/?utm_source=chatgpt.comÖzetle, astronotların ISS'te uzun süre mahsur kalmaları, Boeing'in Starliner uzay aracındaki teknik sorunlardan kaynaklanmıştır. Dönüşleri ise SpaceX'in Dragon uzay aracıyla gerçekleştirilecektir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
ben her iki kazayıda detayıyla takip etmiştim zamanında şimdi tekrar açıp bakamıyorum ama aklımda kalan yazılımın bir sebepten dolayı tırmanış algılayıp burunu aşağı konuma getirdiği ve pilotların bu durum için eğitilmemiş olmasıydı.
Pilotlardaki hata belki %1 ama uçaklar yere indirildi ve uzun süre uçamadı.
Iss cok farklı bir şey uçaklar gibi değil. yeni bir macera ama uçak işinde senelerdir varlar. kapısı kopan uçak var en son. airbus da çok temiz değil aslında otomasyona daha cok onem veriliyor orada . Kaybolan b777 mh340 da var bir tarafta. yinede pegasusun siparişi bir hata değil. en erken 3 sene sonra teslim almaya başlayacaklar va o zamana kadar da airbus da sorun cıkmayacağının garantisi yok.
-
sen hayırdır ya boeingi bu kadar savunuyorsun? boeing ortağımısın? bırakın bu fanboyluğu..
-
Hayırdır ya yanlış bir bilgi mi gördün yoksa markayı linç etmemek, boşa korku yaymamak suç falan mı?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ne gibi bir sıkıntı oldu hocam ?
-
Pegasus'un iç hatları berbat. Dış hatları ise iyi. Sebebi dış hatlarda yeni uçakların kullanılması. İç hatlarda ise eski model uçaklar. Uçak durduk yere bile türbülansa girebilir kendi kendine
-
Pegasus'u sevmem, bir kere binmiştim sandviç ikramına pos makinesiyle beraber çıkıyorlar halbuki aynı sandviçi THY bedava ikram ediyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben bu mevzuların çok üzerine gitmesem de yine de her iki haberle de 2'şer kez karşılaşmıştım ve bu kadar büyük ölümlü kazalar olması da çok dikkatimi çektiğinden yüzden biraz ayrıntılı okuma yapmıştım o zamanlar. En başta söylediğinizin aksine suç ve ayıp daha çok uçaklarda. Adamlar uçağın motorunu değiştirmişler, uçağın ağırlık merkezi arkaya kaymış. Bunu da o malum sistemle, yazılımla, sensörlerle gidermeye çalışmışlar. Yani tasarım başta hatalı ama bu hatayı bu şekilde bir yöntemle yamamaya çalışmışlar o da olmamış orada da hata olmuş. Ama siz başta pilot hatalı demiştiniz. Ben de ona istinaden yazdım. Zaten mantıken pilot hatalı olsa o uçakları yerde tutmazlardı, siparişlerini iptal etmezlerdi. Boeing'in kendisi dahil tüm havayolu şirketleri bu uçakların sorunlu olduğunu kabul etti. Geçmişte pilotların hatalarından dolayı kazalar yaşanmıştır. Pilot hatasında bir markanın bir uçağını hangarda tutmaz, atıl durumda bekletmezsiniz, çünkü hatanın kaynağı bellidir.
ISS elbette farklı ama sonuçta şirket aynı şirket ve skandal aynı şirkete ait.
Bir uçağın havada kapısı kopuyorsa bu çok net bir şekilde skandaldır. Şirketin işini ne kadar ciddiyete aldığını(!) gösterir. Airbus'a ait skandallar olsaydı basına yansıyan onları da konuşurduk ama sonuç olarak Boeing'in skandallarıyla başbaşayız ve bu hatalar öyle küçük yenilir yutulur hatalar değil. Ölümcül ve ölüm tehliklesi yüksek hatalar.
Pegasus'un yaptığı yatırım kendilerince mantıklıdır, belki uçağı ucuza almıştır ve %20 yakıt tasarruflu demişler bu da ekonomik olarak çok mantıklı. Doğru bir yatırım olup olmadığını da zaman gösterecek. Zamandan kastım şu: bir gün yine havada kapısı kopmaz, uçak anormal manevralarla pilotu kandırıp düşmez, kuyruk muyruk kopmazsa doğru bir yatırım yapmıştır deriz. Aksi halde ucuz etin yahnisi, geçmiş olsun der ve ölenlerin yakınlarına baş sağlığı dileriz. Sadece 2 kazada 346 ölü, dile kolay.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
ben pilotlarda hata var derken pilotlar yüzünden düştü demek istemedim. ancak kaza raporlarına değişken durumlardan dolayi pilotları yeterince eğitilmediği ve yaşanan kargaşanın ne olduğunu anlayamadıklarını da belirtmişler. onun dışında zaten uçakla alakalı bir durum tamamiyle. 737-800 gibi düşünüp binlerce saat uçan pilotun ilk defa yaşadığı ekstra bir durumda çaresiz kaldığı da bir gerçek
-
Zilyon defa uçuş yaptım ben hiç sıkıntı yaşamadım yada denk gelmedi.
Business falan uçmadığınız sürece bence hepsi aynı.
-
Milyonlarca dolar Amerika'ya İsrail'e gidiyor oooohhh
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X