Şimdi Ara

Performans egzoz ne işe yarar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
17.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Performans egzoz ne işe yarar ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkem188 -- 9 Temmuz 2010; 21:28:30 >



  • adı üstünde işte performans + gürültü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SQua

    adı üstünde işte performans + gürültü



    Gurultu sart degil, gayet sessiz olup rakiplerinden daha iyi guc veren egzostlar mevcut
  • Araç sahibine küfür yedirttirmeye yarar:D

    Abart eksoz bazı yerlerde abarth diyede geçiyor.. Güçlü motorlarda veyahut güçlü olmayıpta sonradan son ,orta susturucu takılan araçlarda accayip bir ses veriyor:)

    Eğer hoşuna gidiyor ve taktırmayı düşünüyorsan cikleli ve kumandalı abartlar mevcut, toplulukların bulunduğu rahatsızlık vermek istemediğin yerlerde çek cikleyi veya kapat kumandadan sussun eksoz hem küfür yemez hemde gerektiği yerde koyarsın havanı:)
  • araca nasıl oluyorda performans acısından etki ediyor.
    katalizör falan mı iptal ediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WiixNet

    Araç sahibine küfür yedirttirmeye yarar:D

    Abart eksoz bazı yerlerde abarth diyede geçiyor.. Güçlü motorlarda veyahut güçlü olmayıpta sonradan son ,orta susturucu takılan araçlarda accayip bir ses veriyor:)

    Eğer hoşuna gidiyor ve taktırmayı düşünüyorsan cikleli ve kumandalı abartlar mevcut, toplulukların bulunduğu rahatsızlık vermek istemediğin yerlerde çek cikleyi veya kapat kumandadan sussun eksoz hem küfür yemez hemde gerektiği yerde koyarsın havanı:)

    İYİYMİŞ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kasım04

    araca nasıl oluyorda performans acısından etki ediyor.
    katalizör falan mı iptal ediliyor.


    Anlatayım hocam;

    Araçdaki hava filtresini değiştiriyoruz. Açık hava filtresi takıyoruz ve bazı eksozcular özel teknikler kullanarak bazı paylaşmak istemediğim (rakipler çoğalmasın:)) modifikasyonları yapıyor. Açık hava filtresi ve son susturucu orta susturucu gibi donanımlarıda taktığımız zaman arac performansı maksimum dereceye çıkıyor. Biraz benzin giderini arttırır gider söyleyeyim bunu neden derseniz maximum performans alabilmeniz için eksoz dan araçların devirleri yükseltiliyor..:)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ram arttırmak işe yarar mı?
    11 yıl önce açıldı
    egzost spirali nedir ne işe yarar
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Performans egzoz dediğimiz şey ; Cebinize zarardan başka birşey değildir. Performans egzoz takıpta beygir kazandıgını düşünen vatandaşlarımız araçlarını Dyno'ya sokup hiç bir işe yaramadıgını , işe yaramadığı gibi araç performansınıda düşürdüğünü göreceklerdir. İşin bir kötü yanıda aracınız daha fazla benzin yakar. Bi o ''performans'' egzozu dediğiniz boruyu elinize alın birde fabrikadan çıkan orjinal son susturucuyu elinize alın. Orijinal son susturucunun daha ağır oldugunu göreceksiniz. Çünki içerisinde kıvrımlı borular ve yalıtım malzemesi mevcuttur. Bu borular ve yalıtım malzemesi motora sıkıştırma yapmayı amaçlar. Sıkıştırma olmayan motor düzgün çalışmaz dengesizleşir. Sizin o performans egzozu dediğiniz şey düz borudan başka birşey değildir. Aracınızın motoru yüksek devirlerde çalışıyorsa (V-tech motorlar gibi) ve tonla modifikasyon yaparsanız (Katalizör iptalı Headers değişimi dereceli egzantrik mili vs vs ki buda kendini kandırmaktan başka birşey değil.) ancak o zaman performans almış olursunuz. Gidip 1.6 motorlara performans egzoz takmaya uğraşmayın aracınızdan SESTEN başka hiç bir tat ve zevk alamazsınız. Birde bu kumandalı egzoz denilen sistemler var. Aracınıza yazık arkadaşım hiç bir olumlu etkisi yoktur benden size tavsiye. Aracınız turbo beslemeli değilse performans egzoz dediğiniz düz borulardan performans alamazsınız. Onuda ancak fabrikanın orijinal olarak yapmış olduğu aracınız için onaylı egzozlardan alırsınız. Aracınızda performans istiyorsanız kaliteli bir hava filtresi alın ve onu aracın en çok soğuk hava çekicek yerine monte edin. Kaputun oraya monte edenler var gayet de iş görüyor. Bunun mantığıda şudur . Pistonlar arasına ne kadar oksijenli/soğuk hava girerse o kadar yanma oranı yüksek olacaktır. Çünkü oksijen yanıcı bir maddedir. Böylece daha fazla tork ve beygir elde etmiş olursunuz. Herkese saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engins307 -- 27 Aralık 2014; 23:37:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engins307

    Performans egzoz dediğimiz şey ; Cebinize zarardan başka birşey değildir. Performans egzoz takıpta beygir kazandıgını düşünen vatandaşlarımız araçlarını Dyno'ya sokup hiç bir işe yaramadıgını , işe yaramadığı gibi araç performansınıda düşürdüğünü göreceklerdir. İşin bir kötü yanıda aracınız daha fazla benzin yakar. Bi o ''performans'' egzozu dediğiniz boruyu elinize alın birde fabrikadan çıkan orjinal son susturucuyu elinize alın. Orijinal son susturucunun daha ağır oldugunu göreceksiniz. Çünki içerisinde kıvrımlı borular ve yalıtım malzemesi mevcuttur. Bu borular ve yalıtım malzemesi motora sıkıştırma yapmayı amaçlar. Sıkıştırma olmayan motor düzgün çalışmaz dengesizleşir. Sizin o performans egzozu dediğiniz şey düz borudan başka birşey değildir. Aracınızın motoru yüksek devirlerde çalışıyorsa (V-tech motorlar gibi) ve tonla modifikasyon yaparsanız (Katalizör iptalı Headers değişimi dereceli egzantrik mili vs vs ki buda kendini kandırmaktan başka birşey değil.) ancak o zaman performans almış olursunuz. Gidip 1.6 motorlara performans egzoz takmaya uğraşmayın aracınızdan SESTEN başka hiç bir tat ve zevk alamazsınız. Birde bu kumandalı egzoz denilen sistemler var. Aracınıza yazık arkadaşım hiç bir olumlu etkisi yoktur benden size tavsiye. Aracınız turbo beslemeli değilse performans egzoz dediğiniz düz borulardan performans alamazsınız. Onuda ancak fabrikanın orijinal olarak yapmış olduğu aracınız için onaylı egzozlardan alırsınız. Aracınızda performans istiyorsanız kaliteli bir hava filtresi alın ve onu aracın en çok soğuk hava çekicek yerine monte edin. Kaputun oraya monte edenler var gayet de iş görüyor. Bunun mantığıda şudur . Pistonlar arasına ne kadar oksijenli/soğuk hava girerse o kadar yanma oranı yüksek olacaktır. Çünkü oksijen yanıcı bir maddedir. Böylece daha fazla tork ve beygir elde etmiş olursunuz. Herkese saygılarımla.

    Hocam kusura bakmayin ama egzoz konusunda soylediklerinizin yarisi yanlis. Bilincli olarak uygulanan bir egzoz uygulamasi performans artisi saglar. Bilincsiz olarak uygulananda performansi duserebilir. Performans egozu duz bir borudan ibaret degildir. Dunyaca unlu egzoz markalari var, duz bir boru uretmiyorlar sonucta. Ayrica acik hava filtresi takin performans artisi saglayin demissiniz. Tek basina hava filtresinin sagladigi performansi kimse hissedemez. Soyle dusunun bacasi cekmeyen bi sobayi istediginiz kadar harlayin sobanin yanisinda bir artis olmaz. Performans almak icin dogru bir hava filtresi ve egzoz uygulamasi birlikte yapilmalidir. Saygilarimla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peki siz şu piyasada 50tl/300tl arası egzozların performans verdiğini söyleyebilir misiniz bana ? Yazdığım şeyler eksik olmuş kusura bakmayın ama ben burada çoğu egzoz satan satıcıların yalan yanlış iş yaptıklarını söylemeye çalıştım. Motorunuz müsaitse ve gerçekten headers/egzoz manifoldundan başlayıpta egzoz modifiyesi yaparsanız (ki bu parçaların birbirine uyması çok önemli) ancak o zaman performans alırsınız. Eleştirsel nitelikte cevap yazmışsınız saygı duyuyorum fakat sizin benim söylemek istediğim üzerinde duruduğum noktayı gayet iyi anlamış olmanız gerekiyor. Şunuda söylemeden geçmeyelim gerçekten çok güzel egzoz üreticileri var 2000 3000 lira verip 3,5 beygir artırabiliyorsunuz arabanızın performansını... İnsanlar sadece son susturucuyu değiştirip (misal 100 150 tl lik egzoz takıp) performans aldığını düşünüyor. Sizce haksızmıyım ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engins307 -- 28 Aralık 2014; 22:37:06 >
  • Borla Egzoz'un Mustang'e 45 beygir kazandırdığını okumuştum. Gerçekten adam akıllı uygulanan performans egzozu araca güç sağlamasa bile aracı zorladığımızda aracı rahat etririyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egzoz olmasa manifoldan kisa duz bir boru ile tahliye edilse nasil olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gereksiz ses, rahatsızlık. Çok fazla ses olmadıkça olabilir ancak fazlası diğer insanları rahatsız ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engins307

    Performans egzoz dediğimiz şey ; Cebinize zarardan başka birşey değildir. Performans egzoz takıpta beygir kazandıgını düşünen vatandaşlarımız araçlarını Dyno'ya sokup hiç bir işe yaramadıgını , işe yaramadığı gibi araç performansınıda düşürdüğünü göreceklerdir. İşin bir kötü yanıda aracınız daha fazla benzin yakar. Bi o ''performans'' egzozu dediğiniz boruyu elinize alın birde fabrikadan çıkan orjinal son susturucuyu elinize alın. Orijinal son susturucunun daha ağır oldugunu göreceksiniz. Çünki içerisinde kıvrımlı borular ve yalıtım malzemesi mevcuttur. Bu borular ve yalıtım malzemesi motora sıkıştırma yapmayı amaçlar. Sıkıştırma olmayan motor düzgün çalışmaz dengesizleşir. Sizin o performans egzozu dediğiniz şey düz borudan başka birşey değildir. Aracınızın motoru yüksek devirlerde çalışıyorsa (V-tech motorlar gibi) ve tonla modifikasyon yaparsanız (Katalizör iptalı Headers değişimi dereceli egzantrik mili vs vs ki buda kendini kandırmaktan başka birşey değil.) ancak o zaman performans almış olursunuz. Gidip 1.6 motorlara performans egzoz takmaya uğraşmayın aracınızdan SESTEN başka hiç bir tat ve zevk alamazsınız. Birde bu kumandalı egzoz denilen sistemler var. Aracınıza yazık arkadaşım hiç bir olumlu etkisi yoktur benden size tavsiye. Aracınız turbo beslemeli değilse performans egzoz dediğiniz düz borulardan performans alamazsınız. Onuda ancak fabrikanın orijinal olarak yapmış olduğu aracınız için onaylı egzozlardan alırsınız. Aracınızda performans istiyorsanız kaliteli bir hava filtresi alın ve onu aracın en çok soğuk hava çekicek yerine monte edin. Kaputun oraya monte edenler var gayet de iş görüyor. Bunun mantığıda şudur . Pistonlar arasına ne kadar oksijenli/soğuk hava girerse o kadar yanma oranı yüksek olacaktır. Çünkü oksijen yanıcı bir maddedir. Böylece daha fazla tork ve beygir elde etmiş olursunuz. Herkese saygılarımla.

    4yıllık hort olmuş kismede farketmemiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engins307

    Performans egzoz dediğimiz şey ; Cebinize zarardan başka birşey değildir. Performans egzoz takıpta beygir kazandıgını düşünen vatandaşlarımız araçlarını Dyno'ya sokup hiç bir işe yaramadıgını , işe yaramadığı gibi araç performansınıda düşürdüğünü göreceklerdir. İşin bir kötü yanıda aracınız daha fazla benzin yakar. Bi o ''performans'' egzozu dediğiniz boruyu elinize alın birde fabrikadan çıkan orjinal son susturucuyu elinize alın. Orijinal son susturucunun daha ağır oldugunu göreceksiniz. Çünki içerisinde kıvrımlı borular ve yalıtım malzemesi mevcuttur. Bu borular ve yalıtım malzemesi motora sıkıştırma yapmayı amaçlar. Sıkıştırma olmayan motor düzgün çalışmaz dengesizleşir. Sizin o performans egzozu dediğiniz şey düz borudan başka birşey değildir. Aracınızın motoru yüksek devirlerde çalışıyorsa (V-tech motorlar gibi) ve tonla modifikasyon yaparsanız (Katalizör iptalı Headers değişimi dereceli egzantrik mili vs vs ki buda kendini kandırmaktan başka birşey değil.) ancak o zaman performans almış olursunuz. Gidip 1.6 motorlara performans egzoz takmaya uğraşmayın aracınızdan SESTEN başka hiç bir tat ve zevk alamazsınız. Birde bu kumandalı egzoz denilen sistemler var. Aracınıza yazık arkadaşım hiç bir olumlu etkisi yoktur benden size tavsiye. Aracınız turbo beslemeli değilse performans egzoz dediğiniz düz borulardan performans alamazsınız. Onuda ancak fabrikanın orijinal olarak yapmış olduğu aracınız için onaylı egzozlardan alırsınız. Aracınızda performans istiyorsanız kaliteli bir hava filtresi alın ve onu aracın en çok soğuk hava çekicek yerine monte edin. Kaputun oraya monte edenler var gayet de iş görüyor. Bunun mantığıda şudur . Pistonlar arasına ne kadar oksijenli/soğuk hava girerse o kadar yanma oranı yüksek olacaktır. Çünkü oksijen yanıcı bir maddedir. Böylece daha fazla tork ve beygir elde etmiş olursunuz. Herkese saygılarımla.

    Kesinlikle asılsız sallamasyon. Orjinali daha iyiymiş :) ahahahah o kadar güçler alınsaydı fabrika yapardı dimi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_emre34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Engins307

    Performans egzoz dediğimiz şey ; Cebinize zarardan başka birşey değildir. Performans egzoz takıpta beygir kazandıgını düşünen vatandaşlarımız araçlarını Dyno'ya sokup hiç bir işe yaramadıgını , işe yaramadığı gibi araç performansınıda düşürdüğünü göreceklerdir. İşin bir kötü yanıda aracınız daha fazla benzin yakar. Bi o ''performans'' egzozu dediğiniz boruyu elinize alın birde fabrikadan çıkan orjinal son susturucuyu elinize alın. Orijinal son susturucunun daha ağır oldugunu göreceksiniz. Çünki içerisinde kıvrımlı borular ve yalıtım malzemesi mevcuttur. Bu borular ve yalıtım malzemesi motora sıkıştırma yapmayı amaçlar. Sıkıştırma olmayan motor düzgün çalışmaz dengesizleşir. Sizin o performans egzozu dediğiniz şey düz borudan başka birşey değildir. Aracınızın motoru yüksek devirlerde çalışıyorsa (V-tech motorlar gibi) ve tonla modifikasyon yaparsanız (Katalizör iptalı Headers değişimi dereceli egzantrik mili vs vs ki buda kendini kandırmaktan başka birşey değil.) ancak o zaman performans almış olursunuz. Gidip 1.6 motorlara performans egzoz takmaya uğraşmayın aracınızdan SESTEN başka hiç bir tat ve zevk alamazsınız. Birde bu kumandalı egzoz denilen sistemler var. Aracınıza yazık arkadaşım hiç bir olumlu etkisi yoktur benden size tavsiye. Aracınız turbo beslemeli değilse performans egzoz dediğiniz düz borulardan performans alamazsınız. Onuda ancak fabrikanın orijinal olarak yapmış olduğu aracınız için onaylı egzozlardan alırsınız. Aracınızda performans istiyorsanız kaliteli bir hava filtresi alın ve onu aracın en çok soğuk hava çekicek yerine monte edin. Kaputun oraya monte edenler var gayet de iş görüyor. Bunun mantığıda şudur . Pistonlar arasına ne kadar oksijenli/soğuk hava girerse o kadar yanma oranı yüksek olacaktır. Çünkü oksijen yanıcı bir maddedir. Böylece daha fazla tork ve beygir elde etmiş olursunuz. Herkese saygılarımla.

    Kesinlikle asılsız sallamasyon. Orjinali daha iyiymiş :) ahahahah o kadar güçler alınsaydı fabrika yapardı dimi

    Çok geniş düz borularda performans kaybı yaşanır. Özellikle alt devirler ölür. Egzozun akış karakteristiği, sanayideki iki üç adamın anlayabileceği birşey değil. Zaten onlar anlıyor olsa gidip yabancı egzozları kullanmazlardı. Ülkemizde kendi egzozunu yapıp bu işten anlayan adamlar da var. Fakat kalan %90 ı bu işten birşey anlamıyor. Montajcıdan başka birşey değil.

    Aracın egzoz kesitinde ne kadar oynama yaparsanız o kadar sıkıntı yaşarsınız. Makul olan, aynı kesitte, kıvrımsız giden, mümkünse kısa olan borudur. Egzoz kollektörü 30-35 mm olan araca 51 lik düz boru mantıksızlıktır. Kesit değişimi yaşanır. Debi= Kesit x Hız. Debisi sabit olan gaz, geniş keside geçince hızı azalır. Arkasından ufak kesit nedeniyle hızlı gelen gaz bu hava dalgasına çarpar. Modern araçların egzozuna bakın, arka susturucuya giden borunun çapı kollektör çapıyla aynıdır, değişmez.

    Eğer o saçma sapan genişlikte düz borular araç için hayırlı bir halt olsaydı, ferrari lamborghini vs kullanırdı.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Egzoz katalitazotor susturucu vs olmadan direk manifoldan kisa boru ile atilsa nasil olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz hortlatmış olacağım ama yorumları okuyunca "Dünyadaki En Hızlı Kıvırma" yı gördüm...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engins307

    Peki siz şu piyasada 50tl/300tl arası egzozların performans verdiğini söyleyebilir misiniz bana ? Yazdığım şeyler eksik olmuş kusura bakmayın ama ben burada çoğu egzoz satan satıcıların yalan yanlış iş yaptıklarını söylemeye çalıştım. Motorunuz müsaitse ve gerçekten headers/egzoz manifoldundan başlayıpta egzoz modifiyesi yaparsanız (ki bu parçaların birbirine uyması çok önemli) ancak o zaman performans alırsınız. Eleştirsel nitelikte cevap yazmışsınız saygı duyuyorum fakat sizin benim söylemek istediğim üzerinde duruduğum noktayı gayet iyi anlamış olmanız gerekiyor. Şunuda söylemeden geçmeyelim gerçekten çok güzel egzoz üreticileri var 2000 3000 lira verip 3,5 beygir artırabiliyorsunuz arabanızın performansını... İnsanlar sadece son susturucuyu değiştirip (misal 100 150 tl lik egzoz takıp) performans aldığını düşünüyor. Sizce haksızmıyım ?

    performans veren dediğin üstünde akrapovic gibi marka ibareleri bulunur :D oda ortalama en ucuz sıfır araba parası. yani 300 ü birkaç tane 100 ile çarpman lazım. hele 50 yi birkaç tane 1000 ile çarpman lazım ki muhtemelende senin araban için bu tarz bir üretim yoktur. bu sadece gürültüden öteye geçmez.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.