Şimdi Ara

PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
4
Favori
13.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Burada Brc kitin iyi bir usta ile tleflexden daha iyi performans vereceginden bahsedilmis. Ancak bunu diyen arkadaslara atiker kitin iyi bir usta ile Brc den daha iyi performans verebilecegi soylenince efendim yok bizim enjektorumuz yok bizim mememiz yok bizim yazılımımız diyorlar. Celiskili cevaplar yazılıyor haberiniz olsun.
  • Sevgili arkadaşlar,

    Gaz piposu hakkında sorduğunuz yanıta @berlin arkadaşımızın verdiği yanıtın üzerine giderek konu saptırılmış bana göre :)
    Berlin arkadaşımız sektörde eski bir makina mühendisidir ama BRC de yenidir, Yıldızı ve geleceği parlak bir bayimizdir.

    Hyundai fabrikası ile ilk 99 yılında görüşmeler başlatmaya çalıştığımda maalesef o üzücü depremle sarsıldık ve görüşmeler yarıda kaldı, ardından tekrar toparlandıktan sonra yine görüşmeler başlattım ama duvara çarpmış gibi oldum. Koreli dostlarımız ASSSLAAA diyorlardı başka birşey demiyorlardı ve bende bölgemdeki hyundai plaza ile ''Prensip anlaşması'' anlaşarak montajlar yapmaya başladım.

    Ardından bir iki yıl geçtikten sonra diesel modellerinin talep görmemesi üzerine LPG arayışına girdiler, detaylara girmek istemiyorum bu arada mprvateturun kızar bana :)

    Fabrikada OEM (orjinal ekipman montajı) montajını ekibimle gerçekleştirdim .

    Türk otomotiv mühendisleri, Koreli otomotiv mühendisleri sayısız deneyler ve testler yaptı demo araca ve yol testleri de yaparak ekonomikliğinide gördüler ve onayladılar.

    Burada faraza şeyler konuşarak yok benzinde performans düşermiş yok gaz her halikârda piston tepesine gidermiş Bunlar kahve muhabbeti arkadaşlar ...

    Otomotiv devleri BRC yi seçerken kahvedeki arkadaşlara sormuyor Laboratuar ortamında DYNO testleri dahil olmak üzere sayısız testler yapıyorlar.

    Lütfen yaani insaflı olun ve desteğiniz olsun biraz
    On yıllık bir uğraştan bahsediyoruz burada,
    Bu emeğe yazı yazarken saygılı olalım biraz. Ve iki kere düşünelim
    Sevgi ile kalın






  • quote:

    Orjinalden alıntı: tbaysal2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: coolfire

    Çok yerinde bir konu olmuş Tufan hocam, bir Saab sahibi olarak ben de bu konuyla yakından ilgileniyorum.

    Benim ilgi alanım hem performans artırımı hem de lpg sayesinde daha makul yakıt fiyatları üzerine. Aklımda araca yazın hirsch performans uygulatmak vardı ama şimdi başka bir şey düşünüyorum. Acaba araca bu sistemlerden takılırken özel bir performans artırım programı uygulanabilir mu? Yoksa aracıma performans artırımı ve lpg montaj işlemlerini ayrı ayrı mı uygulatmak zorundayım?


    Selamlar Faruk hocam, burada da Saab sahibi bir arkadaşla karşılaşmak güzel. ACT'de birkaç Saab sahibi arkadaşla yazışıyoruz arada ama forum nedense birkaç gündür kapalı. Buradaki Saab bölümüne de baktım, bir ara merhaba diyeceğim. Zaten Türkiye'de kaç otoban pilotuz var ki

    Birkaç gündür yurtdşındaki Saab kulüplerinden Hollanda'lı bir arkadaşla yazışıyorum. Bildiğimiz üzere LPG Hollanda'da çok yoğun kullanılıyor ve dolayısıyla çok fazla LPG Saab varmış. En ilginci ise Saab'ın resmi LPG versiyonlarını Vialle'nin yaptığını öğrenmiş olmam. Eğer fabrika standartlarında bir Saab'ım olsaydı programı zaten resmi onaylı hazır anlayacağın. İş modifiyeye geldiğinde de Vialle en yaygınıymış ama sık pompa arızasına dikkat çekiyor arkadaş ve pompa depo içinde olduğu için de ciddi masraf çıkarıyormuş. Kendisi ise Prins kullanmış ve enjektör başına 80HP destekliyormuş ve sistem çok daha ucuz diyor. Henüz stg1 modifiye yaptırdığınan benim stg3 modifiye ile tam karşılık olmasa da söyledikleri ilginç. Aslında Vialle ile stg3 (+50HP) için hazır program da demek ki Hollanda'dan almak mümkün ama pompa arıza ihtimali korkutuyor. Zaten LPG/Benzin fiyat farkı da İzmir'de mesela Ankara gibi çok değil. Çok pahallı bir sistem ne kadar mantıklı, bunu da bilemiyorum. Biraz daha uygun fiyatlı BRC markası İtalyan olduğu için Hollanda'da ne kadar bilinir bilmiyorum.

    Bana HOllanda'daki Saab forum sitesinin linkini verdi. Google Translate ile komple Türkçe takip edebilirsin. Ben henüz vakit bulup bakamadım. Tercüme edilmiş şekilde gönderiyorum. Ve orada da tam benim dediğim gibi 200HP (orada PK) üzeri Saab'lar diye başlık var. Yakında detaylı inceleyeceğim:
    http://translate.google.com/translate?prev=_t&hl=tr&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.saabforum.nl%2F&sl=nl&tl=tr&history_state0=

    Aslında enjektörlerin ateşleme patterni izleniyorsa ayrıca beyindeki modifiyeli yazılım dışında bir yazılıma neden gerek var, hala anlamadım. Bir LPG uzmanı anlatırsa sevinirim.

    Tufan hocam pm alamıyorsunuz. Profilinizden yeni sms onay sistemini aktifleştirirseniz pm sorununuz çözülecektir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    Sevgili arkadaşlar,

    Gaz piposu hakkında sorduğunuz yanıta @berlin arkadaşımızın verdiği yanıtın üzerine giderek konu saptırılmış bana göre :)
    Berlin arkadaşımız sektörde eski bir makina mühendisidir ama BRC de yenidir, Yıldızı ve geleceği parlak bir bayimizdir.

    Hyundai fabrikası ile ilk 99 yılında görüşmeler başlatmaya çalıştığımda maalesef o üzücü depremle sarsıldık ve görüşmeler yarıda kaldı, ardından tekrar toparlandıktan sonra yine görüşmeler başlattım ama duvara çarpmış gibi oldum. Koreli dostlarımız ASSSLAAA diyorlardı başka birşey demiyorlardı ve bende bölgemdeki hyundai plaza ile ''Prensip anlaşması'' anlaşarak montajlar yapmaya başladım.

    Ardından bir iki yıl geçtikten sonra diesel modellerinin talep görmemesi üzerine LPG arayışına girdiler, detaylara girmek istemiyorum bu arada mprvateturun kızar bana :)

    Fabrikada OEM (orjinal ekipman montajı) montajını ekibimle gerçekleştirdim .

    Türk otomotiv mühendisleri, Koreli otomotiv mühendisleri sayısız deneyler ve testler yaptı demo araca ve yol testleri de yaparak ekonomikliğinide gördüler ve onayladılar.

    Burada faraza şeyler konuşarak yok benzinde performans düşermiş yok gaz her halikârda piston tepesine gidermiş Bunlar kahve muhabbeti arkadaşlar ...

    Otomotiv devleri BRC yi seçerken kahvedeki arkadaşlara sormuyor Laboratuar ortamında DYNO testleri dahil olmak üzere sayısız testler yapıyorlar.

    Lütfen yaani insaflı olun ve desteğiniz olsun biraz
    On yıllık bir uğraştan bahsediyoruz burada,
    Bu emeğe yazı yazarken saygılı olalım biraz. Ve iki kere düşünelim
    Sevgi ile kalın






    Hakkıyla isini yapanı onunde egilirim. Ancak insanları yanlıs ve yalan bilgiyle kandırmaya calısana da soz etmeden gecemem. SAyıun farukssevgili size saygım sonsuz Brc ye de. Cunku Brc gercekten isini iyi yapıyor en azından uruınunun arkasında duruyor. Bilgilerinize ornek olarak zaten lpg benzine gore hem daha temiz hem motora daha az zarar veren hem de performans artısı gosteren bir yakıttır. Tabi bu teoride boyle ama pratikte bu sonucların hepsini almak zor olabiliyor. Bunun da nedeni montaj hataları. Kalibrasyon hataları. Sevgi ile kalın.




  • @tbaysal2000

    Bu translete süper yaa okurken bayaa güldüm komik çeviriler çıkıyor bilgisayar çeviri yaptığı için.

    Burada yazışma yapacaksanız LPG kitlerinin türkiyede daha ucuz olduğunu ve avrupada ruhsata işlenebileceği konusunu vurgulayın
    gurbetcilerimiz bilmiyor bu konuları sürekli telefonla yada dostları aracılığı ile soruyorlar :)

    Sevgilerimle
  • PM hizmete açılmıştır

    Hollandadaki sitede Türkler var mı bilmiyorum. Aslında siz de bu translate marifeti ile oradaki Türklere seslenebilirsiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: coolfire

    Çok yerinde bir konu olmuş Tufan hocam, bir Saab sahibi olarak ben de bu konuyla yakından ilgileniyorum.

    Benim ilgi alanım hem performans artırımı hem de lpg sayesinde daha makul yakıt fiyatları üzerine. Aklımda araca yazın hirsch performans uygulatmak vardı ama şimdi başka bir şey düşünüyorum. Acaba araca bu sistemlerden takılırken özel bir performans artırım programı uygulanabilir mu? Yoksa aracıma performans artırımı ve lpg montaj işlemlerini ayrı ayrı mı uygulatmak zorundayım?



    @coolfire

    Aracınız için extra birşey yapmanıza gerek yok bakımları tam olsun yeterli :)
    Profilinizden nerede yaşadığınızı göremedim, Takdir edersinizki PC kullanan kadar akıllıdır, bu yüzden yönlendirme yapamadım.
    Bu konular extrem konular olduğu için herkesin ilgi alanına girmediği gibi herkesde bilmiyor. Bana nerede yaşadığınızı yazarsanız bu konuda sizi doğru yönlendirme yapabilirim PM den yazışalım lütfen.
    BRC nin proğramında sürüş konforu menüsünden bu istediğinizi yapabilmek mümkün

    Sevgilerimle :)


    Peki 2.0 turbo 175 hp olan aracımı bu sistemle kaç hp yapabilirim? Bu arada 11-12 lt/100 km olan yakıt sarfiyatım (şehir içi) ne şekilde değişir?




  • Konu performans olduğunda akla ilk gelen markalardan olmasına rağmen Prins ile ilgili yetkililerin/uzmanların bu başlığa ilgi göstermemeleri düşündürücü. Mutlaka Prins başlıklı bölümde zengin bilgiler vardır ama 200HP+ performans söz konusu olunca, hele işin içinde yğksek sıkıştırmalı turbo motorlar da olunca gerçekten Prins'in bu konuda neler getireceğini duymak isteriz.

    Ayrıca anladığım kadrıyla kahverengi ve sarı renk kodlu Keihin enjektörler var. Bunlar arasındaki farkları ve LPi sistemi ile arasındaki termik farkları anlamak isteriz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: coolfire


    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    quote:

    Orjinalden alıntı: coolfire

    Çok yerinde bir konu olmuş Tufan hocam, bir Saab sahibi olarak ben de bu konuyla yakından ilgileniyorum.

    Benim ilgi alanım hem performans artırımı hem de lpg sayesinde daha makul yakıt fiyatları üzerine. Aklımda araca yazın hirsch performans uygulatmak vardı ama şimdi başka bir şey düşünüyorum. Acaba araca bu sistemlerden takılırken özel bir performans artırım programı uygulanabilir mu? Yoksa aracıma performans artırımı ve lpg montaj işlemlerini ayrı ayrı mı uygulatmak zorundayım?



    @coolfire

    Aracınız için extra birşey yapmanıza gerek yok bakımları tam olsun yeterli :)
    Profilinizden nerede yaşadığınızı göremedim, Takdir edersinizki PC kullanan kadar akıllıdır, bu yüzden yönlendirme yapamadım.
    Bu konular extrem konular olduğu için herkesin ilgi alanına girmediği gibi herkesde bilmiyor. Bana nerede yaşadığınızı yazarsanız bu konuda sizi doğru yönlendirme yapabilirim PM den yazışalım lütfen.
    BRC nin proğramında sürüş konforu menüsünden bu istediğinizi yapabilmek mümkün

    Sevgilerimle :)


    Peki 2.0 turbo 175 hp olan aracımı bu sistemle kaç hp yapabilirim? Bu arada 11-12 lt/100 km olan yakıt sarfiyatım (şehir içi) ne şekilde değişir?



    @coolfire

    Enteresan akşam bu konuya yazı yazdım ama görüntülenmemiş, Yanlış bişii yaptım galibaa

    Opel,bmw,vw.mercedes gibi springi yavaş araçlarda 100 hp başına 2 hp artış alabilmekteyiz, Tabii bu artış sizi kesermi bilemem

    Bununla birlikte Modifiye yaptırdığınız takdirde sadece bir proğram düzeltmesi yaparak LPG ile aynen gezebilirsiniz. Yani benzinde aldığınız performans artışı LPG de de aynı oranda artar.

    Benzin ile LPG çarpanı 1.2 dir
    11 lt benzin ile katettiğiniz yolu 13.2 lt.LPG ile katedersiniz :)


    Bide merakımı mazur görün 200 hp hangi yolda yetmiyor size, Bana 135 hp bile fazla geliyor izmitte




  • quote:

    aracıma performans artırımı ve lpg montaj işlemlerini ayrı ayrı mı uygulatmak zorundayım?


    Yukarıda sormuş olduğum bu sorunun cevabı "evet" oluyor yani ne yazık ki? 1000 euro civarı hircsh paket + iyi bir lpg sistemi epey pahalıya patlayabilir bana. Neyse araştırmaya devam

    Bu arada Faruk hocam, aracım 175 hp. Fazla bir şey istemiyorum, 210 hp yeter bana (yani vector'umu aero yapsam yeter)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolfire -- 1 Mart 2009; 16:23:02 >
  • Saab'ın artık garantide olmadığı için BSR, Abbott, Maptun gibi seçenekleri dikkate alabilirsin. Websitelerini incele istersen sana uygun ne olduğunu görmek için. Nordic de iyi diye biliyordum ama ben onlarla bir kere alışveriş yaptım ve bir daha asla. En uygun fiyatlı opsiyonu bulduktan sonra burada inşallah performansa uygun LPG sistemi konusunda artık durum netleşir. ,Tabi benzin ile LPG fiyat aralığının da hala mantıklı olması gerekiyor. Hoş, normalde zaten 97 oktan kullandığım, yazın da 100 oktan kullandığım ve özellikle ikincisinin fiyatının 3.60 gibi olması nedeniyle LPG hala avantajlı olacak.

    Bu arada LPG'nin benzinin oktan karşılığının 103 olduğu doğru mudur?
  • @coolfire

    Lpg bunu yapamaz

    En fazla 4 hp kazancınız olur :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tbaysal2000

    Saab'ın artık garantide olmadığı için BSR, Abbott, Maptun gibi seçenekleri dikkate alabilirsin. Websitelerini incele istersen sana uygun ne olduğunu görmek için. Nordic de iyi diye biliyordum ama ben onlarla bir kere alışveriş yaptım ve bir daha asla. En uygun fiyatlı opsiyonu bulduktan sonra burada inşallah performansa uygun LPG sistemi konusunda artık durum netleşir. ,Tabi benzin ile LPG fiyat aralığının da hala mantıklı olması gerekiyor. Hoş, normalde zaten 97 oktan kullandığım, yazın da 100 oktan kullandığım ve özellikle ikincisinin fiyatının 3.60 gibi olması nedeniyle LPG hala avantajlı olacak.

    Bu arada LPG'nin benzinin oktan karşılığının 103 olduğu doğru mudur?




    Bu konu ile ilgili kanun 2007 nisan ayında çıktı. Kanundan önce 110 0ktan idi
    Şimdi LPG üreticilerinin sitelerine bakarsanız 93 oktan ve üzeri der (açık bırakır)

    Firmaların karışım oranlarını kendileri ayarlaması sebebiyle bunu alenen söyleyemeselerde bu doğrudur.




  • quote:

    Konu performans olduğunda akla ilk gelen markalardan olmasına rağmen Prins ile ilgili yetkililerin/uzmanların bu başlığa ilgi göstermemeleri düşündürücü. Mutlaka Prins başlıklı bölümde zengin bilgiler vardır ama 200HP+ performans söz konusu olunca, hele işin içinde yğksek sıkıştırmalı turbo motorlar da olunca gerçekten Prins'in bu konuda neler getireceğini duymak isteriz.

    Ayrıca anladığım kadrıyla kahverengi ve sarı renk kodlu Keihin enjektörler var. Bunlar arasındaki farkları ve LPi sistemi ile arasındaki termik farkları anlamak isteriz.



    SEVGİLİ TBAYSAL ;




    ÖNCELİKLE BU KONUYU AÇMANDA Kİ EMEĞİNE VE İSTEĞİNE TEŞEKKÜR EDERİM.
    TABİKİ DE BU KONUDA SİZLERE PRINS VSI SİSTEMİNİN TURBOLU VE YÜKSEK MOTORLU ARAÇLARDA NELER KULLANILDIĞI VE NE GİBİ ÇÖZÜMLER YAPTIĞINI SÖYLEYECEĞİM.

    TURBOLU ARAÇLARDA, TWİNTURBO BİTTURBO VE YALNIZ TURBO OLAN ARAÇLARIN HEPSİNDE PRİNS REGÜLATÖRLERİNİN ÜZERİNDEN EMİŞ DELİĞİ ALINIR. AYNI ARACA GENE PRINS IN KENDİ ÜRÜNÜ OLAN TURBO MAP SENSÖRÜ KULLANIRIZ( SADECE TURBOLARDA). BU MAP SENSÖRÜ NÜN KULLANILMASINDA Kİ AMAÇ ARACIN MANİFOLD BASINCINI ÖLÇEREK GAZIN BİTİMİNDE ARAÇI BENZİNE GEÇİŞİNİN DAHA SAĞLIKLI VE SARSINTISIZ OLMASINI SAĞLAR. BUNU NEDEN AÇIKLADIM. BİZİM ELİMİZDEKİ 4 SİL BİR MALZEME Yİ İSTER SUBARU WRX TURBOYA BAĞLAYIN İSTER OPEL CORSA 1.4 'E BAĞLAYIN. ARASINDAKİ TEK FARK TURBO MAP SENSORU VE ENJEKTÖR RENKLERİDİR.

    TURBOLU Bİ ARAÇDA EXTRA DAN KULLANILANLAR

    * TURBO MAP SENSÖRÜ
    * SARI VEYA EL YAPIMI KAHVERENGİ ENJEKTÖR
    * 8mm ÇIKIŞLI ŞAMANDIRA.


    FAZLA DETAYA GİRMEDEN BİRAZ AÇIKLMALARLA SİZLERE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞTIM. AŞŞAĞIDA BİR KAÇ RESİM YÜKLEDİM(BAŞARILI OLAMIYORUM BU RESİM KONUSUNDA) ONLARA BAKIN VE SORACAĞINIZ BAŞKA KONULAR OLURSA LÜTFEN ÇEKİNMEYİN.

    TURBOLU ARAÇLAR KONUSUNDA BUGÜNE KADAR SORUN YAŞADIĞIMIZ ARAÇ OLDUMU ?
    EVET OLDU AMA O ARACA SADECE GAZ YETİŞTİREMİYORDUK. O DA ŞAMANDIRANIN SORUNU İDİ, SONUNDA ARACA 13mm BAKIR BULDUK VE ÇÖZÜLDÜ. ARAÇ DODGE RAM SRT V10.

    KEIHIN ENJEKTÖRLER HAKKKINDA BAZI YORUMLARI OKUMAMDA BİR MARKANIN ENJEKTÖRLEİNİN KEIHIN DEN DAHA KALİTELİ VE BAKIMININDA OLDUĞUNU OKUDUM. ARKADAŞLAR SİZİN BAHSETTİĞİNİZ ENJEKTÖRLER 4 BİN DEVİRDEN SONRA MEME UÇLARI TAMAMEN AÇIK KALAN GELEN GAZI MANİFOLDA BOŞALTAN ENJEKTÖRLER DİR. HATTA BUNA ENJEKTÖRDEN ZİYADE PINAMOTİK MOTORLU VALF DE DENİLEBİLİR. BURDA HİÇ BİR MARKAYI ELEŞTİRMEK İSTEMEZDİM AMA KEIHIN İLE O ENJEKTÖRLER BİR TUTULUNCA VEYA DAHA İYİ OLDUĞU BAHSEDİLİNCE YAZMAK ZORUNDA KALDIM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRINS LPG DANISMA -- 3 Mart 2009; 15:43:04 >




  • Burhan Bey

    Performans başlığımıza ilgi gösterdiğiniz ve paylaştığınız değerli bilgiler için teşekkür ederiz. Benim henüz tam olarak cevap bulamadığım iki sorum var. Birisi Keihin enjektörler hakkında, diğeri ise genel olarak LPG'nin ECU'sunun işlevi ile ilgili:

    - Sarı ve Kahverengi enjektörler hakkında daha fazla bilgi verebilir misiniz? Maksimum hangi devre kadar sorunsuz desteklerler? Enjektörlerin gerçekten desteklediği HP gücü diye bir standart var mıdır? Arada çeşitli markalarda gördüğüm şu kadar HP'ye kadar destekler vs bilgiler herhalde teorik olarak belli bir silindir hacminde atmosferik motorlar için belirtiliyor (Aracın gücü sadece enjekte edilen yakıt miktarı ile hava karışımı oranı ile sınırlı olsaydı dünya ne kadar güzel olurdu, değil mi?)
    - Prins sisteminde LPG Ecusu ile otomobilin kendi ECU'su arasındaki ilişki nedir? Vialle sisteminin tamamen otomobilin ECU verilerini LPG değerlerine tercüme ederek çalıştığı yazıyor aşağıdaki linkte (İngilizce):
    http://www.vialle.nl/lpg-producten/de-werking-van-lpi.html?L=1

    2 konu dedim ama eğer siz Prins VSI sistemi ile Vialle LPi arasında da bir değerlendirme yapacak bilgiye sahipseniz, bunu da paylaşmanızı rica ediyorum. Vialle henüz Türkiye'de yok biliyorum ama belki Hollanda'daki ana bayiniz bizi aydınlatmanız konusunda yardımcı olabilirler. Hem sistemlerin güce etkisi, hem de teknoloji olarak aşırı yükte çalışan motorun termik değerleri ve motor ömrü açısından likit püskürtme yapan LPi sistemi ile VSI karşılaştırmasını anlamayabilirsek harika olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tbaysal2000 -- 4 Mart 2009; 1:25:22 >




  • Sevgili tbaysal2000


    Enjektörlerimizin max kaç devir ve max kaç beygire kadar desteklediğinin tablosunu aşşağıda yayınladım. Fakat burda kafa karıştıacak bi durum var. En büyük enjektörlerin Kahverengi olduğunu göreceksiniz ve hemen 4 sil li bir araba için hesap yapacaksınız. örneğin Kahverengi enjektörün max bir silindir için 60 beygir X 4 sil.= 240 beygir değil neden Bu sistemin desteklediği ama çalışma esnasında birde bu enjektörlerin yüzdelik (%) oranları vardır.yani 60 beygirdeyken çalışma yüzdeliği % 42 dir. Bunun hesabını yapmadım ama %100 e geldiğinde inanılmaz bir rakam çıkacaktır. Ha bide aracın benzin enjektör mili saniyeleri ve yüzdelik oranları çok öenmlidir.

    Ecu konsuna gelince. Çalışma prensibi olarak Araç Ecu si ile ortak çalışmamakta. Sadece Araç Ecu sinin motora verdiği veya motoru çalıştırıken gönderdiği verileri bize göstermek ve Araç Lpg de çalışırken nasıl bir değer yazacağımızı tamamen bize göstermektir. Bunun yanı sıra Lpg de çaılışırken arıza kodları , gazın bitiminde Regülatör basıncını ölçerek benzine geçmesini sağlaması gibii uzayıp giden bilgileri sürücüye sağlamaktır görevi.

    Vialle konusuna gelince ; Daha hiç inceleme yapmadım açıkçası biz distribütörlere henüz Vialle hakkında tanıtıcı teknik veriler gelmedi, istememize rağmen bu yüzden bi yorum yapamıyacağım.



     PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ




  • benim aracım volvo s60 turbo, aracımda prins marka kit takılı ancak lpg bitmesine yakın performans kaybı oluyor ( son 15 km) turbo map dediğiniz parca benim aracımda takılı değil , anladıgım kadarıyla bundan kaynaklanıyor. Bu parcayı kac liraya ve ankarada kimler takabilir?
  • Sn yasinözkan Burhan Bey'in mesajıda turbo araçlara benzine rahat geçmesi için turbo basınç sensörü kullanılır kısmında bir hata olduğunu düşünüyorum.
    Turbo araçlarada Turbo map Atmosferik araçlarda ise normal map kullanılması gerektiğini biliyorum öylede olamsı gerek mantıken çünkü her iki tip motorun manifolt basınçları ayni değil map sensörü ile aracın lpg'den benzine rahat geçmesinin çok alakası olduğunu pek düşünmüyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: PRINS LPG DANISMA


    quote:

    Konu performans olduğunda akla ilk gelen markalardan olmasına rağmen Prins ile ilgili yetkililerin/uzmanların bu başlığa ilgi göstermemeleri düşündürücü. Mutlaka Prins başlıklı bölümde zengin bilgiler vardır ama 200HP+ performans söz konusu olunca, hele işin içinde yğksek sıkıştırmalı turbo motorlar da olunca gerçekten Prins'in bu konuda neler getireceğini duymak isteriz.

    Ayrıca anladığım kadrıyla kahverengi ve sarı renk kodlu Keihin enjektörler var. Bunlar arasındaki farkları ve LPi sistemi ile arasındaki termik farkları anlamak isteriz.



    SEVGİLİ TBAYSAL ;




    ÖNCELİKLE BU KONUYU AÇMANDA Kİ EMEĞİNE VE İSTEĞİNE TEŞEKKÜR EDERİM.
    TABİKİ DE BU KONUDA SİZLERE PRINS VSI SİSTEMİNİN TURBOLU VE YÜKSEK MOTORLU ARAÇLARDA NELER KULLANILDIĞI VE NE GİBİ ÇÖZÜMLER YAPTIĞINI SÖYLEYECEĞİM.

    TURBOLU ARAÇLARDA, TWİNTURBO BİTTURBO VE YALNIZ TURBO OLAN ARAÇLARIN HEPSİNDE PRİNS REGÜLATÖRLERİNİN ÜZERİNDEN EMİŞ DELİĞİ ALINIR. AYNI ARACA GENE PRINS IN KENDİ ÜRÜNÜ OLAN TURBO MAP SENSÖRÜ KULLANIRIZ( SADECE TURBOLARDA). BU MAP SENSÖRÜ NÜN KULLANILMASINDA Kİ AMAÇ ARACIN MANİFOLD BASINCINI ÖLÇEREK GAZIN BİTİMİNDE ARAÇI BENZİNE GEÇİŞİNİN DAHA SAĞLIKLI VE SARSINTISIZ OLMASINI SAĞLAR. BUNU NEDEN AÇIKLADIM. BİZİM ELİMİZDEKİ 4 SİL BİR MALZEME Yİ İSTER SUBARU WRX TURBOYA BAĞLAYIN İSTER OPEL CORSA 1.4 'E BAĞLAYIN. ARASINDAKİ TEK FARK TURBO MAP SENSORU VE ENJEKTÖR RENKLERİDİR.

    TURBOLU Bİ ARAÇDA EXTRA DAN KULLANILANLAR

    * TURBO MAP SENSÖRÜ
    * SARI VEYA EL YAPIMI KAHVERENGİ ENJEKTÖR
    * 8mm ÇIKIŞLI ŞAMANDIRA.


    FAZLA DETAYA GİRMEDEN BİRAZ AÇIKLMALARLA SİZLERE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞTIM. AŞŞAĞIDA BİR KAÇ RESİM YÜKLEDİM(BAŞARILI OLAMIYORUM BU RESİM KONUSUNDA) ONLARA BAKIN VE SORACAĞINIZ BAŞKA KONULAR OLURSA LÜTFEN ÇEKİNMEYİN.

    TURBOLU ARAÇLAR KONUSUNDA BUGÜNE KADAR SORUN YAŞADIĞIMIZ ARAÇ OLDUMU ?
    EVET OLDU AMA O ARACA SADECE GAZ YETİŞTİREMİYORDUK. O DA ŞAMANDIRANIN SORUNU İDİ, SONUNDA ARACA 13mm BAKIR BULDUK VE ÇÖZÜLDÜ. ARAÇ DODGE RAM SRT V10.

    KEIHIN ENJEKTÖRLER HAKKKINDA BAZI YORUMLARI OKUMAMDA BİR MARKANIN ENJEKTÖRLEİNİN KEIHIN DEN DAHA KALİTELİ VE BAKIMININDA OLDUĞUNU OKUDUM. ARKADAŞLAR SİZİN BAHSETTİĞİNİZ ENJEKTÖRLER 4 BİN DEVİRDEN SONRA MEME UÇLARI TAMAMEN AÇIK KALAN GELEN GAZI MANİFOLDA BOŞALTAN ENJEKTÖRLER DİR. HATTA BUNA ENJEKTÖRDEN ZİYADE PINAMOTİK MOTORLU VALF DE DENİLEBİLİR. BURDA HİÇ BİR MARKAYI ELEŞTİRMEK İSTEMEZDİM AMA KEIHIN İLE O ENJEKTÖRLER BİR TUTULUNCA VEYA DAHA İYİ OLDUĞU BAHSEDİLİNCE YAZMAK ZORUNDA KALDIM.










  • parcanın adı farklı olabilir ancak depodaki lpg basıncı azaldıgında performans dusuyor tekleme oluyor ancak benzine gecmiyor iyice performans gittiğinde benzine geciyor buda surus konforu ve guvenlıgını olumsuz etkılıyor bu duruma dusmemek ıcın KM sayacını takıp etmek gerekıyor.
  • Beyler Benim verdiğim bilgilerde yanlışlık yok. Benim dediğim gibi Turbo map sensörü rahat geçiş sağlıyor yasin beyin aracında olan sorunları gideriyor.

    Talfar bey size katılmıyorum çünki bizde normal (Turbosuz) araçlarda da map sensörü kullanmıyoruz. Bizde sistem basıncını ölçen Bosch sensörü( filtre üzerinde) sayesinde gazın bitiminde benzine geçiş sağlanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRINS LPG DANISMA -- 5 Mart 2009; 12:48:14 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.