Şimdi Ara

PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
4
Favori
13.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 200HP'nin üstünde güce sahip olurken bu gücün tadını yüksek yakıt giderleri ile bozmamak isteyen bir çok güçlü motor sahibi arkadaş olduğundan eminim. Turbo ve atmosferik motorlu uygulamalardaki farklar da merak konusu. Bu konuda deneyimi ve bilgisi olanların bu konuda benim gibi araştırma yapanlara yardımcı olması için bu başlığı açmaya karar verdim. Umarım benim durumumda olan herkesin bir gün aradığı sorunun cevabını bulmasını sağlarız:

    Şu ana kadar ön plana çıkan markalar:
    - Prins (Türkiye'de en çok bilinen ve çok kaliteli Hollanda ürünü sistem. Performansa uygun olduğu kesin ama diğerleri ile karşılaştırıldığında farkları anlamak iyi olur. Keihin marka çok kaliteli enjektörler sayesinde yüksek güç ihtiyacını karşılıyor. Yetkililer tarafından VSI sisteminin açıklaması faydalı olacak. Dağıtıcı olarak aşağıdaki İki ayrı Türkiye linki var. Markanın kendi sitesine göre 2 distribütör var, Ecogas/Ankara ve Zirve/Kayseri:
    www.prinsautogas.com/en/partners.html (burdan ana sayfaya giderek İngilizce daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz)
    www.prinslpg.com.tr
    www.prins-tr.com (bu ikinci sitede Saab'ların arka arkaya dizilmesi benim gibi bir Saab sahibini mutlu etti tabii)

    - Vialle LPi (Hollanda, sıralı sistem, doğrudan sıvı gaz enjekte ediyor, multipoint injection (emin değilim?). Otomobilin kendi ECU'sunu kullanması ilginç. Dezavantaj olarak bu sistemde lpg pompası arızasından bahsediliyor bazı yurtdşı forumlarda ancak belki artık güncel değildir. Zaten Temsa ile geliyorsa en azından satış sonrası servis ve garanti daha güvenilir olur. Burada limit enjektör başı 65HP güç konusu (eskiden 50HP imiş). 4 silindirli Saab'ta 5. enjektör ile 250HP ve üstünün rahatlıkla karşılandığını okudum. Bu konuda bize bu yeni sistemin yakında Türkiye'de olacağını haber veren Berlin'den daha fazla bilgi bekliyoruz. Umarız sistem fiyatları da rekabete uygun olur.
    http://www.vialle.nl/home.html?L=1&cHash=42f430268f

    - Icom JTG: Bu da Vialle'ye benzeyen bir sistem. Türkiye'de herhalde bir distribütörü yok. Belki Vialle ile farklar/benzerlikler konusunda Berlin daha yardımcı olur:
    http://www.icomitalia.it/lang1/index.html

    Teleflex markası da eğer yüksek performansa uygun bir sistemse burada bilgi vermesini isteriz. Kaliteli olduğu ortada ama performans konusu net değil.

    Ben en çok sorulabilecek bir soru ile başlamak istiyorum:
    - Burada özellikle otomobilinde hardware ve software yardımı ile güç artışı yakalayanarın kafasındaki soruların da cevap bulmasını umuyorum. Mesela yazılımlar belli bir oktana göre yapılıyor. 100 oktana göre yapılmış bir yazılım, kendi ECU'sunu kullanan sistemlerde nasıl ayarlanıyor? Otomobilin kendi ECU'sunu kullanan sistemler, bu yazılımı kullandığı için avantaj olabilir mi? Turbo basıncı nasıl ayarlanıyor?

    Hazır başlamışken bir de şunu sorayım: CAN üzerinden okunan datalarda bir fark olacak mı?







  • Başlık için teşekkürler, isterseniz önce alıntılara yer verelilm;

    benim yazdıklarım;
    quote:

    Sayın tbaysal2000,

    belki teleflex'ci arkadaşlar bana biraz kızacak onlardan şimdiden özür diliyorum.

    Eğer 2-3 hafta kadar daha bekleyebilirseniz Türkiye'ye yeni giriş yapan bir sistem var, LPG teknolojisine benzer olsa da ismi LPi sistemi.

    Vialle adlı bir hollanda cihazı,
    - LPG'ye göre %10 daha tasarruflu
    - Benzin'e göre daha performanslı
    - Benzin'e göre daha sessiz motor çalışması
    - Benzin ECU'sunu kullanır,
    - Buharlaştırmadan sıvı şeklinde direk pistonların üzerine yakıt gider, LPG'nin oktan değeri benzine göre yüksek olduğu için performans artar
    - TemSA güvencesi...
    - ...

     PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ


     PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ

    yukarıdaki bmw ile yapılan hız; 303,6 km/h

    http://www.projekt-v300plus.de/index.php

    Ayrıntılar için;www.vialle.nl



    Sizin yazdıklarınız;
    quote:

    Berlin, çok teşekkürler, link çalışmadı ama başlıktan buldum. 100-150 hızlanma değeri benimlilere çok yakın. 5. enjektörü nereye girdiğini anlayamadım, her silindire bir enjektör olması gerekiyor diye biliyorum. Ayrıca en büyük sorun olan hararet konusunda bu likit sistem daha da avantajlı anladığım kadarı ile. İnternette araştırdığım kadarı ile bu konuda en önemli rakip İtalyan JTG-Icom. Her iki sistemin birbirine bir üstünlüğü var mıdır? Hoş, JTG'nin Türkiye'de uygulaması var mı bilmiyorum ama google'dan bir şey çıkmadı. Saab'larda Hollanda'da Vialle'nin yoğun kullanıldığını da duydum, demek ki oradaki tecrübe buraya aktarılabilir.

    Araştırmam sonucuna göre geriye kalan tek sorun Vialle'nin her enjektörünün en fazla 65HP desteklemesi. Tabii 5 enjektör konusu doğru ise bu sorun da ortadan kalkıyor. Bu konuda da bilginiz varsa rica ediyorum. Performans isteyenlerin Prins sistemi ile Keihin enjektörleri kombine ederek maksimum çözüme ulaştığını okumuştum bir zamanlar.

    Performans isteyenler için LPG sistemleri diye ayrı bir başlık mı açsak acaba? Bu başlık Teleflex ile ilgili, bozmayalım daha fazla.





  • Öncelikle şunu belirtmek isterim, aynı yakıt kullanılsa da sistem farklı olduğu için birine LPG diğerine LPi demekte fayda var ayrım yapmak için, ikisinin de ortak noktası propan yakmaları.

    Her ne kadar Prins sistemini yakından tanımasamda, bence performans açısından prins ile eşdeğer BRC'yi de tutabiliriz; BRC daha yaygın olduğu için elbette BRC yi düzgün kullanamayan çok usta olacaktır dolaysıyla daha fazla hata varmış gibi gözükecek, halbuki prins ile de sorunlar yaşayanlar mevcut, kullanıcı sayısı orantılı olarak şikayet sayısı gelir. Yani iyi bir usta prins'ten elde eddiği performansın aynısını (belki de daha iyisini) BRC'den de eder.

    Gelelim TELEFLEX markasına, her ne kadar enjektörleri ile ön plana çıkmak istese de , bence performans kaybına yol açan enjektörlere sahip (bu tamamen benim ve ekibimin kişisel görüşü, bilimsel hiç bir idaam yok.) Çünkü resimde de görüneceği gibi benzin enjektörlerin işeme açısı ile gaz enjektörlerin işeme açısından fark var, bu da performansı etkileyen ince bir ayrıntı;

     PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ

    Oysa BRC'de pipo yöntemi ile yapılan montajlarda, birebir işeme açısı tutturulduğu için kalibrasyon tam istediği değerlere ulaşır ve performans kaybı hiç yok gibidir. Bunu plug&drive yazılımının yardımı ile benzin ve gaz enjektörlerin sürelerini birbirine eşitleyerek daha da sağlamlaştırıyoruz.

    Yani konu LPG ise benim tek tercihim var o da BRC ! (Bayisi olduğum için reklamını yapıyorum sananlar olabilir, onlarla münakaşede bulunmak istemiyorum.)
    ________________-------------_________________

    Gelelim LPi sistemine,

    Bu sistemi kullanan (benim bildiğim) 2 adet firma vardır biri Vialle, diğeri JTG-ICOM;
    JTG-ICOM Türkiye'ye henüz giriş yapmamıştır. Vialle ise izinlerini yeni almış, mart ayından sonra piyasaya sürülecektir. Distributor olarak sabancı olduğu için muhtemelen reklam çalışmaları yoğun olacaktır. Fiyatı prins'e yakın olacaktır, sıfır mitsubishilerde montajına izin verilecektir. Zaten mitsubishinin Dünya çapında kefil olduğu marka Vialle'dir.

    JTG-ICOM da arkasında güçlü firmaların desteğini almış bulunmakta, ama gaz pompasında sık arızalar meydana gelmektedir, okuyabildiğim tek dezavantaj bu.

    LPi Türkiye'de yeni olsa da Avrupa'da iki seneden fazla kullanılır.

    Bilgi edindikçe burada sizinle paylaşmaya devam edeceğim...




  • Berlin, öncelikle kapsamlı bilgi için çok teşekkürler. Temsil ettiğin markayı daha fazla bildiğine göre bundan bahsetmen biz okuyucuların avantajınadır. Burada diğer markalardan yüksek performans ve modifiyeli turbo/atmosferik motorlar konusunda kendine güvenen tüm marka temsilcilerinin bilgi aktarması durumunda durumu daha iyi karşılaştırma imkanı bulacağız. Bu nedenle genelde Prins ile ilgili çok sık yazan ilgili mühendis "ac..." rumuzlu arkadaşın da burada bilgi vererek kendi görüşlerini aktaracağını umalım. Umarım gerçekten ciddi modifiyeli arkadaşların bizzat görüşlerini de burada görebilirsek harika olacak. Bir de dinamoda alınmış sonuçlar varsa harika olur.

    Berlin, hazır senin ilgini yakalamışken tecrübelerinden biraz daha faydalanabilir miyiz?

    - Öncelikle benzer sistem olmaları nedeniyle BRC ile Prins'i karşılaştırdınız herhalde. Prins'te dediğim gibi yüksek performans ihtiyacına (ve doğru anlıyorsam yüksek devirlere) sadece Prins'te olan Kiehen enjektörler sayesinde ulaşmasına ne diyorsunuz? BRC'de farklı tip enjektörler mi var yoksa standart enjektör tüm ihtiyaçlara yetiyor mu?

    - LPG/LPi sistemlerinin turbo motorlarda olumlu/olumsuz etkiler var mıdır?
    - LPG/LPi sistemleri ile otomobilin kendi ECU'su arasındaki ilişki nedir? Yazılım geliştirme sonucunda aracın donanımına göre gücü geliştirildiyse, dönüşüm sonrası bu yanma değerleri nasıl elde ediliyor? (yazılım sonuçta 97 veya 100 RON'a göre ayarlanıyor. LPG'nin karşılığı nedir ve fark varsa nasıl bu fark ayarlanıyor?)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tbaysal2000 -- 22 Şubat 2009; 1:24:04 >




  • Murat Şehirlioğlu beyin enjektörler hakkında çok güzel bir açıklaması var;

    MESAJIN ASLI;
    http://forum.donanimhaber.com/m_28730676/mpage_2/key_//tm.htm#29076314

    ____________________________________________________________________________________________
    ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR
    ____________________________________________________________________________________________
    Konu enjektör olunca ben de bir iki kelime karalıyayım dedim:)
    LPG, CNG enjektörleri, bunların test ve ölçüm düzenekleri ile uzun bir süredir meşgul olan bir kişi olarak şunu belirtmek isterim ki bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
    Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

    1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
    2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
    3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
    4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
    6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
    7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
    8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
    10) Uzun ömürlü olması.

    Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
    Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.
    Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

    KEIHIN :

    Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    BRC :

    Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    ____________________________________________________________________________________________
    ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR
    ____________________________________________________________________________________________

    Murat beyin tüm yazılarını okumak başlı başına bir ansiklopedi gibi; eğer isterseniz;
    http://forum.donanimhaber.com/showProfile.asp?memid=589806



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Berlin_ -- 22 Şubat 2009; 10:08:44 >




  • sgi de daha önce tartışıldı sayfalarca lpg benzin diyagramları vardı. çıkardığım sonuç 2000- 4000 dev.dk da sgi avantajlıydı yanlız lpi benzinle eşdeğer 5500 e kadar çıkıyor redline giriyor bu çok iyi ama ülkemizdeki kötü yakıt kalitesi unutulmaması gerekir . Kaliteli bildiğimiz markaların istasyonlarında bile kötü akaryakıtla karşılaşmak mümkün hal böyle olunca lpide pompa arızası daha sık meydana gelecektir bunu bertaraf etmek için Ülkemize özel filtre uygulamaları belki sıkıntıyı azda olsa giderebilir . Gelecek firmaya başarılar dilerim
  • 2000-4000 devir aralığında sgi avantajı neydi? Sistemin dayanıklılığı açısından mı, güç/ekonomik dengesi mi? 4000'den daha fazla devirlerinde önemli bir anlamı olan performans tipi motorlarda bu sistemler için özel enjektörlerle durum aşılamıyor mu? (Hoş, LGi'ın bir de silindiri soğutma avantajı var ki perfromans tipi motorlarda bu çok önemli. Hele turbo gibi aşırı besleme ile çalışan bir sistemde çok çok önemli).

    LGi'ya gelince dediğiniz gibi yakıt güvenilirliği ve filtre özellikleri çok önem kazanıyor. Bu konuda Temsa'nın ciddi önlemler alması iyi olur. Dizel'de Opet/Ford anlaşması benzeri garantiler, filtrede daha gelişmiş sistemleri ekonomik şartlarda sağlamak ve uygun fiyata periyodik kontroller iyi stratejiler olacaktır. Bekleyelim, görelim bakalım.

    Bu arada bu ayki EVO dergisinde LPG'Li bir Renaultsport Megane (222HP/400NM) birçok farklı model ile karşılaştırılmış. Testte Alpina D3 BMW var ve 211HP/450NM gücünde ama LPG RS'in 0-100'ü daha iyi. Tabii dizel motor maksimum güçlerine LPG'den HP için 3000 devir önce, maksimum torka 1500 devir önce ulaşıyor.

    110 km/s sabit süratler 320 km yok kat ettikten sonra A ve B tipi yollarda 160km performans sürüşünün ardından verilen ortalama tüketim ve TL maliyet değerleri şöyle (test İngiltere'de yapılmış ama herhalde Türkiye'deki yakıt fiyatları ile değerler verilmiş). Kazanan RD:

    km/lt - Maliyet/Km (TL)
    - RS Megane LPG: 8.63 - 14.22
    - Smart Fortwo Brabus: 16.11 - 16.78
    - Mini Cooper D: 17.61 - 17.01
    - Panda 100HP: 14.93 - 18.12
    - BMW 123D (201HP): 15.87 - 18.82
    - Alpina D3 Bi-turbo (211HP): 14.06 - 20.93

    Renault sonradan kit uygulaması ile LPG yapılmış (1600 pound) ancak hangi sistem olduğunu söylemiyor. Belki aramızdaki bazı internet hafiyeleri google veya başka kaynaklardan bu bilgiye ulaşabilir .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tbaysal2000 -- 23 Şubat 2009; 14:34:48 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2000-4000 devir /dakikada en iyi yanma verimini vermekteydi.4000 sonrası verim düşmekteydi .Tabi bunu araç ecusuna mudahale edilip alt üst limitlerde nekadar oynama yapabiliriz onu bilemiyorum dediğim gibi filtre olayı bence en önemlisi sık arıza yapan lpi pompası yüzünden ürün hakettiği yere gelemeyebilir .
  • 19 şubattan beri buralarda yoktum arkadaşlar çok güzel bilgi paylaşımlarının olduğu bir topic açmışsınız :)

    Normal yada performanslı araçların hepsi için BRC nin uygun kiti vardır,
    Ve performanslı araç kullanmak isteyen arkadaşlarımız bize bunu söylediğinde bizim proğramımızdan belli devirlerden sonra (o devirlerde lambda okumayacağı için) hava/ yakıt karışımı ile istediğimiz gibi oynayabiliriz. Ve o aracınızla draglara bile katılabilirsiniz :)

    Özençler otogaz 2000 cc aracıyla sayısız kupa sahibi olmuşyur bu sayede :)

    Bu konu ile ilgili ''Sistem selector'' adlı bir proğramımız mevcut olup araca uygun kiti ve enjektörleri seçmemizde bize yardımcı olmaktadır.
    Sevgi ile kalın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _Berlin_



    Oysa BRC'de pipo yöntemi ile yapılan montajlarda, birebir işeme açısı tutturulduğu için kalibrasyon tam istediği değerlere ulaşır ve performans kaybı hiç yok gibidir. Bunu plug&drive yazılımının yardımı ile benzin ve gaz enjektörlerin sürelerini birbirine eşitleyerek daha da sağlamlaştırıyoruz.

    Yani konu LPG ise benim tek tercihim var o da BRC ! (Bayisi olduğum için reklamını yapıyorum sananlar olabilir, onlarla münakaşede bulunmak istemiyorum.)
    ________________-------------_________________


    pipo bildiğim kadarı ile bir çok araca uygulanamıyor, uygulanan araçların listesi mevcutsa bilmek isterim ayrıca bence pipo ile yapılan montajlar enjektörün sprey şeklindeki yakıt dağılışını bozarak ileride sıkıntılar çıkartacaktır, yani demek istediğim
    http://www.goodoil4u.com/images/clean_injector.gif
    yukarıdaki resimdeki gibi işeyen bir enjektörü piponun içersine koyarak benzinin pistonların üzerine dağınık şekilde gitmesini engelleyecek aksine pipoya çarparak damla şeklinde pistonların üzerine düşecektir. bu tarzda dağınık olmayan bir benzin işemesi ileride sıkıntılar çıkartabilir.
    saygılar




  • merhaba
    1.Araçlara Lpg adaptasyonu yapılırken ana amac yanma odasına en yakın noktadan lpg göndererek Aracın lpg de oluşacak performans kaybını minimum düzeye indirmektir.Piyasada Teleflex-Gfi harici tüm sistemlerde bu işlem LPG enjektörlerinin ucuna takılan hortum vasıtasıyla lpg nin yanma odasına gönderilmesiyle olmaktadır.

    2.Teleflex-Gfi sistemini tüm bu sistemlerden ayıran en büyük özellik işte bu noktada devreye girmektedir.Montaj esnasında manifolt söküldüğü için aracın benzin enjektörlerinin yanma odasına olan uzaklığıyla aynı uzaklıkta hatta kimi zaman daha yakın bir noktadan Teleflex enjektörleri manifolda takılmaktadır.Mekaniksel olarak hepimizin bildiği gibi sürtünmeler ve alınan yol ne kadar uzaklaşırsa kayıplarda okadar artacaktır.Aşağıda Teleflex Montajı yapılmış 2 ayrı manifoltta enjektörler görülmektedir.

     PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
     PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ


    3-Şimdi BRC,PRİNS ve diğer tüm sistemleri ele aldığımızda cok kaliteli ürünler olmasına rağmen ne kadar uğraşılırsa uğraşılsın dışarıdan montaj yapıldığı için Lpg enjektörlerinin Teleflex enjektörleri gibi yanma odasına yakınlaştırılması imkansızdır.Ayrıca manifolt sökülmeden yapılan delme işlemi montaj esnasında herzaman büyük risk teşkil etmektedir.Enjektörlerin açısı konusunda ise dünyadaki tüm sistemlerde açının benzin enjektörleriyle aynı olması düşük bir ihtimaldir.

    4-TELEFLEXGFI adaptasyonu yapılmış Honda Prelude 2.2 Vtec için dyno sonuçları; http://www.tunali.com.tr/lpg8.htm


    5-Pipo konusunda ise Teleflex firmasının 12 yıl önce yaptığı çalışmalar detaylarıyla linkte verilmiştir.http://www.tunali.com.tr/necam.htm

    SAYGILAR




  • Buradaki amaç benzindeki performansın sabit kalması değil, LPG'de maximum performans elde etmektir, sadece zaruri durumlarda benzin'le ilerlemek maksadımız. Montaj yaptıran birçok kişi bile birgün tekrar benzine geçiş yapacakmış gibi düşünüyor, sanki aracına yaptığı modifikasyonlar geçici bir uygulaymış gibi bakıyorlar.

    Oysa %90 LPG ile ilerleneceği için tüm koşulların LPG'ye göre olması dikkate alınmıştır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: moribund84


    quote:

    Orjinalden alıntı: _Berlin_



    Oysa BRC'de pipo yöntemi ile yapılan montajlarda, birebir işeme açısı tutturulduğu için kalibrasyon tam istediği değerlere ulaşır ve performans kaybı hiç yok gibidir. Bunu plug&drive yazılımının yardımı ile benzin ve gaz enjektörlerin sürelerini birbirine eşitleyerek daha da sağlamlaştırıyoruz.

    Yani konu LPG ise benim tek tercihim var o da BRC ! (Bayisi olduğum için reklamını yapıyorum sananlar olabilir, onlarla münakaşede bulunmak istemiyorum.)
    ________________-------------_________________


    pipo bildiğim kadarı ile bir çok araca uygulanamıyor, uygulanan araçların listesi mevcutsa bilmek isterim ayrıca bence pipo ile yapılan montajlar enjektörün sprey şeklindeki yakıt dağılışını bozarak ileride sıkıntılar çıkartacaktır, yani demek istediğim
    http://www.goodoil4u.com/images/clean_injector.gif
    yukarıdaki resimdeki gibi işeyen bir enjektörü piponun içersine koyarak benzinin pistonların üzerine dağınık şekilde gitmesini engelleyecek aksine pipoya çarparak damla şeklinde pistonların üzerine düşecektir. bu tarzda dağınık olmayan bir benzin işemesi ileride sıkıntılar çıkartabilir.
    saygılar




  • Son 6 aydır yaptığımız denemelerde performans artışı görmekteyiz, bu bahsettiklerim sadece pipo olarak algılamayın lütfen.

    Maalesef Samsun'da bir dinamometremiz olmadığı için size bilimsel bir veri verememekteyim, ama sanırsam 100 ytl'ye yaptığımız bu montaj değişikliğinin bu kadar talep görmesinde belirgin bir nedeni olmalı. Biz sadece, benzinle 3.viteste çıktığımız bir yokuşu gazda da aynı viteste çıkabildiğimizi fark ettik, ani ivmelenmelerde belirgin artışlar hissettik, müşterilerimizin kimisi "daha önceden bisiklete biniyormuşuz, haberimiz yokmuş" tarzı söylemleri maalesef bizim tek bilimsel verilerimiz.

    Hal böyle olunca, diğer sistemleri de inceledik, ve bize göre TELEFLEX markasında performans kaybı meydana gelmekte çünkü mekaniksel olarak mümkün mertepe benzin enjektörün açısı tutturulmalı, yoksa çarpmalar nedeniyle gaz hızı yavaşlar, bu da gaz akış hızı ile ECU'nun hesapladığı debi birbiriyle alakasız olmakta, bu da motorun isteği ile verilen yakıtın birbirini tutmadığını gösterir.

    Düz yolda yapılan testlerden ziyade, ani zorlanmalar, yokuş yukarı zorlanmalar gibi faktörler altında zaten belirgin farklar meydana gelmektedir.

    Bu sektöre çok geç girdim, Allah nasip ederse ilerleyen günlerde bilimsel verilerle konuşmak istiyorum, öyle milletin fotoğraf çekip bilmem ne gaz ile süper mega araç uyum sağladı ahanda fotoğrafı demiyeceğim, videolar ve dinanometre verileri herşeyi söyleyecek.

    Neyse, ilk mesajımda söylediğim gibi bilimsel bir idaam yok (henüz), bunlar bizim başımıza gelenler, iyi niyetinize sığınarak bunları paylaştım.

    Son olarak, koskoca hyundai firması patentli pipo uygulamasının tercih etmiştir, süreç içersinde hangi engebeli yollardan geçildiğini sanırsam sizde iyi biliyorsunuz, volvo'nun teleflex'i tercih ederken ki süreçlerden muhtemelen haberdarsınızdır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: TELEFLEX-GFI

    Mekaniksel olarak hepimizin bildiği gibi sürtünmeler ve alınan yol ne kadar uzaklaşırsa kayıplarda okadar artacaktır.Aşağıda Teleflex Montajı yapılmış 2 ayrı manifoltta enjektörler görülmektedir.

    3-Şimdi BRC,PRİNS ve diğer tüm sistemleri ele aldığımızda cok kaliteli ürünler olmasına rağmen ne kadar uğraşılırsa uğraşılsın dışarıdan montaj yapıldığı için Lpg enjektörlerinin Teleflex enjektörleri gibi yanma odasına yakınlaştırılması imkansızdır.Ayrıca manifolt sökülmeden yapılan delme işlemi montaj esnasında herzaman büyük risk teşkil etmektedir.Enjektörlerin açısı konusunda ise dünyadaki tüm sistemlerde açının benzin enjektörleriyle aynı olması düşük bir ihtimaldir.






  • İzninizle bir son cümle daha söylemek istiyorum,

    teleflex taktir ettiğim firmalar arasındadır, elinden geldiğince özgün bir yol ilerlemeye çalışıyor ve LPG Dünya'sına katkı yapmaya çalışıyor, gelişmesine yardımcı olmak istiyor. Neticede bu sektörü hepimizin ekmek kapısı, ne kadar gelişirse o kadar yeriz.

    Birçok kişi yerli fanatikliği yaparken ben yerli cihazların hepsine kızmaktayım, taklitten öte gidemiyorlar, sektöre zarar vermekten başka birşey yapmıyorlar, birtek aldesa birkaç patent çalışmaları ile özgün olmaya çalışmakta, atiker'in ününün onda olmasını isterdim.

    Neyse, neticede BRC gibi bir firmanın temsilcizi olduğum için son derece mutluyum, çünkü insan yaptığı şeye inanmak zorunda, inanırsa başarı gelir, çok şükür sektörün lokomotiflerinden birine ait olduğum için ve Türkiye'de tam anlamıyla 4/4 lük sistemini oturtmayı başarmış bir firmanın bayisiyim.




  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okis -- 24 Şubat 2009; 9:21:01 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _Berlin_

    Murat Şehirlioğlu beyin enjektörler hakkında çok güzel bir açıklaması var;

    MESAJIN ASLI;
    http://forum.donanimhaber.com/m_28730676/mpage_2/key_//tm.htm#29076314

    ____________________________________________________________________________________________
    ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR
    ____________________________________________________________________________________________
    Konu enjektör olunca ben de bir iki kelime karalıyayım dedim:)
    LPG, CNG enjektörleri, bunların test ve ölçüm düzenekleri ile uzun bir süredir meşgul olan bir kişi olarak şunu belirtmek isterim ki bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
    Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

    1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
    2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
    3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
    4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
    6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
    7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
    8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
    10) Uzun ömürlü olması.

    Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
    Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.
    Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

    KEIHIN :

    Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    BRC :

    Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    ____________________________________________________________________________________________
    ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR ALINTIDIR
    ____________________________________________________________________________________________

    Murat beyin tüm yazılarını okumak başlı başına bir ansiklopedi gibi; eğer isterseniz;
    http://forum.donanimhaber.com/showProfile.asp?memid=589806


    Teşekkür ederim.




  • Orjinalden alıntı: _Berlin_

    Oysa %90 LPG ile ilerleneceği için tüm koşulların LPG'ye göre olması dikkate alınmıştır.


    anladığım kadarı ile sizde aracın benzinde kullanılıdığı takdirde sıkıntı çıkabilceğini düşünüyorsunuz, aracın motor suyu sıcaklığı belirli bir seviyeye gelmeden lpg ile çalışmadığını ve lpg bittiği takdirde benzin ile yol alacağımızı düşnürsek tezim çokda yanlış sayılmaz sanırım...
    açı konusunda belki bir nebze size katılıyorum ama lpg benzin gibi sıvı bir yakıt olmadığı için lpg de "wallwet" tabir edilen durum yani sıvı yakıtın değdiği noktada kalması gibi durum gerçekleşmiyecektir çünkü lpg yakıtı enjektörlerden çıktığında sıvı değil gazdır dolayısı ile o andaki emiş ile manifolda yapışmadan tamamı yanma odasına gidebilir... pipo ile montajın bu şekildeki zararını kabul ettiğimizi farz ettikten sonra hangi marka ve model araçlara pipo ile montaj yapabiliyorsunuz bunuda öğrenirsek ona göre karar vermemiz çok kolay olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moribund84 -- 23 Şubat 2009; 22:52:10 >




  • Çok yerinde bir konu olmuş Tufan hocam, bir Saab sahibi olarak ben de bu konuyla yakından ilgileniyorum.

    Benim ilgi alanım hem performans artırımı hem de lpg sayesinde daha makul yakıt fiyatları üzerine. Aklımda araca yazın hirsch performans uygulatmak vardı ama şimdi başka bir şey düşünüyorum. Acaba araca bu sistemlerden takılırken özel bir performans artırım programı uygulanabilir mu? Yoksa aracıma performans artırımı ve lpg montaj işlemlerini ayrı ayrı mı uygulatmak zorundayım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolfire -- 26 Şubat 2009; 18:53:44 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: coolfire

    Çok yerinde bir konu olmuş Tufan hocam, bir Saab sahibi olarak ben de bu konuyla yakından ilgileniyorum.

    Benim ilgi alanım hem performans artırımı hem de lpg sayesinde daha makul yakıt fiyatları üzerine. Aklımda araca yazın hirsch performans uygulatmak vardı ama şimdi başka bir şey düşünüyorum. Acaba araca bu sistemlerden takılırken özel bir performans artırım programı uygulanabilir mu? Yoksa aracıma performans artırımı ve lpg montaj işlemlerini ayrı ayrı mı uygulatmak zorundayım?



    @coolfire

    Aracınız için extra birşey yapmanıza gerek yok bakımları tam olsun yeterli :)
    Profilinizden nerede yaşadığınızı göremedim, Takdir edersinizki PC kullanan kadar akıllıdır, bu yüzden yönlendirme yapamadım.
    Bu konular extrem konular olduğu için herkesin ilgi alanına girmediği gibi herkesde bilmiyor. Bana nerede yaşadığınızı yazarsanız bu konuda sizi doğru yönlendirme yapabilirim PM den yazışalım lütfen.
    BRC nin proğramında sürüş konforu menüsünden bu istediğinizi yapabilmek mümkün

    Sevgilerimle :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: coolfire

    Çok yerinde bir konu olmuş Tufan hocam, bir Saab sahibi olarak ben de bu konuyla yakından ilgileniyorum.

    Benim ilgi alanım hem performans artırımı hem de lpg sayesinde daha makul yakıt fiyatları üzerine. Aklımda araca yazın hirsch performans uygulatmak vardı ama şimdi başka bir şey düşünüyorum. Acaba araca bu sistemlerden takılırken özel bir performans artırım programı uygulanabilir mu? Yoksa aracıma performans artırımı ve lpg montaj işlemlerini ayrı ayrı mı uygulatmak zorundayım?


    Selamlar Faruk hocam, burada da Saab sahibi bir arkadaşla karşılaşmak güzel. ACT'de birkaç Saab sahibi arkadaşla yazışıyoruz arada ama forum nedense birkaç gündür kapalı. Buradaki Saab bölümüne de baktım, bir ara merhaba diyeceğim. Zaten Türkiye'de kaç otoban pilotuz var ki

    Birkaç gündür yurtdşındaki Saab kulüplerinden Hollanda'lı bir arkadaşla yazışıyorum. Bildiğimiz üzere LPG Hollanda'da çok yoğun kullanılıyor ve dolayısıyla çok fazla LPG Saab varmış. En ilginci ise Saab'ın resmi LPG versiyonlarını Vialle'nin yaptığını öğrenmiş olmam. Eğer fabrika standartlarında bir Saab'ım olsaydı programı zaten resmi onaylı hazır anlayacağın. İş modifiyeye geldiğinde de Vialle en yaygınıymış ama sık pompa arızasına dikkat çekiyor arkadaş ve pompa depo içinde olduğu için de ciddi masraf çıkarıyormuş. Kendisi ise Prins kullanmış ve enjektör başına 80HP destekliyormuş ve sistem çok daha ucuz diyor. Henüz stg1 modifiye yaptırdığınan benim stg3 modifiye ile tam karşılık olmasa da söyledikleri ilginç. Aslında Vialle ile stg3 (+50HP) için hazır program da demek ki Hollanda'dan almak mümkün ama pompa arıza ihtimali korkutuyor. Zaten LPG/Benzin fiyat farkı da İzmir'de mesela Ankara gibi çok değil. Çok pahallı bir sistem ne kadar mantıklı, bunu da bilemiyorum. Biraz daha uygun fiyatlı BRC markası İtalyan olduğu için Hollanda'da ne kadar bilinir bilmiyorum.

    Bana HOllanda'daki Saab forum sitesinin linkini verdi. Google Translate ile komple Türkçe takip edebilirsin. Ben henüz vakit bulup bakamadım. Tercüme edilmiş şekilde gönderiyorum. Ve orada da tam benim dediğim gibi 200HP (orada PK) üzeri Saab'lar diye başlık var. Yakında detaylı inceleyeceğim:
    http://translate.google.com/translate?prev=_t&hl=tr&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.saabforum.nl%2F&sl=nl&tl=tr&history_state0=

    Aslında enjektörlerin ateşleme patterni izleniyorsa ayrıca beyindeki modifiyeli yazılım dışında bir yazılıma neden gerek var, hala anlamadım. Bir LPG uzmanı anlatırsa sevinirim.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.