Şimdi Ara

PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
4
Favori
13.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • fiyat ve nerede takılabileceği hakkında cevap alamadim
  • DODGE, CHRYSLER ve JEEP (Grand Cherokee) gibi araçların yüksek hacimli, yüksek güç üreten turbo motorları olduğunu bilmeyen yoktur heralde.
    Hollanda DODGE, CHRYSELER ve JEEP (Grand Cherokee)'nin 1990'dan beri araçlarında LPG sistemi olarak PRINS'i tercih ettikleri ve
    2002-2004 arasında 350 aracına PRINS-VSI takıldığını bildiren referans mektubu:
    Okumak için BURAYA TIKLAYINIZ !

     PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ




    Bu da TOYOTA'nın araçlarında LPG sistemi olarak PRINS-VSI'i tercih ettiğini ve
    Polonya'da yüzlerce değişik TOYOTA modeline,
    AYRICA amiral gemisi olan TOYOTA Land Cruiser'ın düzinelercesine PRINS-VSI takıldığını bildiren referans mektubu:
    Okumak için BURAYA TIKLAYINIZ !

     PERFORMANSA UYGUN LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ


    NOT: Kendi halinde bir PRINS-VSI kullanıcısı olarak, sadece paylaşmak ve dikkatinize sunmak istedim
    EDIT: Çalışmayan linkler düzeltildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 19 Nisan 2011; 15:47:35 >




  • Yasin bey


    Fiyat konsunda size internet üzerinden yardımcı olamam ama ankara bayiilerime yönlendiricem sizi.Ankaradaki bayii lerimden
    birini seçerek size turbı map senörü kosnusunda yardımcı olacaklardır.

    ÖZZİRVE OTOGAZ
    MACUN MAH.GİMAT KARAKOLU YANI 16/8 GİMAT ANKARA
    Tel: 0312 397 8220 | Fax:

    KAYRA OTOGAZ
    UZAYCAGI CAD.215 SOK NO 20 OSTİM ANKARA
    Tel: 0312 386 0000 | Fax:
  • Bahsettiğiniz sistem basıncını ölçen Bosch sensörün yerine turbo araçlarda kullandığınız Turbo Map sensörü yazdığınız Bosch sensörün işini de görüyorsa yazdılarınıza katılıyorum.Kolay gelsin
    quote:

    Orjinalden alıntı: PRINS LPG DANISMA

    Beyler Benim verdiğim bilgilerde yanlışlık yok. Benim dediğim gibi Turbo map sensörü rahat geçiş sağlıyor yasin beyin aracında olan sorunları gideriyor.

    Talfar bey size katılmıyorum çünki bizde normal (Turbosuz) araçlarda da map sensörü kullanmıyoruz. Bizde sistem basıncını ölçen Bosch sensörü( filtre üzerinde) sayesinde gazın bitiminde benzine geçiş sağlanıyor.
  • Burada gerçekten çok değerli bilgiler oluştu. Keşke bu daha sonra takip etmek isteyenler ve belki de piyasaya çıktığında Vialle için Temsa'cılar tarafından gelecek bilgilerle daha da zenginleşir. Forum yöneticilerinden bu konuda yardım rica ediyoruz.
  • arkadaşlar vialle ve icom jtg hakkında bilgisi olan yok mu ?
  • sn.erenkonu
    vialle hakkındaki teknik sorularınızı en güzel sn.berlin yanıtlar o montajını yapıyor çünki sevgiyle kalın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Burada gerçekten çok değerli bilgiler oluştu. Keşke bu daha sonra takip etmek isteyenler ve belki de piyasaya çıktığında Vialle için Temsa'cılar tarafından gelecek bilgilerle daha da zenginleşir. Forum yöneticilerinden bu konuda yardım rica ediyoruz.

    Merhabalar. Aracınıza lpg taktırdınız mı?
  • Modifiyeli Saab'ımı ağırlıklı olarak keyif amaçlı haftasonları kullanmaya başladığım için orjinalliğini bozmamak adına vaz geçtim. Ayrıca 300HP'yi 4 silindirde destekleyecek çok fazla marka yok. 75HP'yi destekleyen enjektör yok. Manifolda ilave edilen 5. enjektörün de nasıl silindirde püskürtme yapacağına aklım kesmedi. Benim gördüğüm en önemli limit 6250 devre çıkacak çok az enjektör olması ve maliyetin anlamsız seviyeye gelmesi. Konuyu Hollanda'da araştırıp bana uygun şekilde hazır program bakacak arkadaşlardan da bir ses çıkmadı.

    Motorda termal değerleri düşürecek, güç kaybının %2'yi geçmeyeceği bir sistemi uygun bir maliyet önerilirse hala düşünürüm. En azından teknolojik de bir avantaj getirir. Modifiyeli Saab ile İzmir'in yaz aylarının sıcak günlerinde uzun süre gazlamaya korkuyorum açıkçası. Doğru hatırlıyorsam Temsa'nın pazarladığı ürünün teknolojik farkı nedeniyle geleneksel sıralı sistemlerden farklı olarak silindirlerde serinletme etkisi de var. Doğru mudur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tbaysal2000 -- 6 Aralık 2009; 2:04:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Modifiyeli Saab'ımı ağırlıklı olarak keyif amaçlı haftasonları kullanmaya başladığım için orjinalliğini bozmamak adına vaz geçtim. Ayrıca 300HP'yi 4 silindirde destekleyecek çok fazla marka yok. 75HP'yi destekleyen enjektör yok. Manifolda ilave edilen 5. enjektörün de nasıl silindirde püskürtme yapacağına aklım kesmedi. Benim gördüğüm en önemli limit 6250 devre çıkacak çok az enjektör olması ve maliyetin anlamsız seviyeye gelmesi. Konuyu Hollanda'da araştırıp bana uygun şekilde hazır program bakacak arkadaşlardan da bir ses çıkmadı.

    Motorda termal değerleri düşürecek, güç kaybının %2'yi geçmeyeceği bir sistemi uygun bir maliyet önerilirse hala düşünürüm. En azından teknolojik de bir avantaj getirir. Modifiyeli Saab ile İzmir'in yaz aylarının sıcak günlerinde uzun süre gazlamaya korkuyorum açıkçası. Doğru hatırlıyorsam Temsa'nın pazarladığı ürünün teknolojik farkı nedeniyle geleneksel sıralı sistemlerden farklı olarak silindirlerde serinletme etkisi de var. Doğru mudur?


    Sayın tbaysal,

    öncelikle hazır program için sizden özür dilerim, ama inanın mail attım, attırdım, koşturdum, bir türlü cevap alamadım, ha bugün ha yarın derken burayı yazmam gerektiğini bile unutmuşum, Sizden özür diliyorum bu anlamda. Hmm belki de yazmışımdır modifiyeli araçlara uygulanmıyor diye, vialle topiğine bakmam gerekiyor, ama doğru sizi aramadım.

    Gelen bilgiye göre yakın zamanda hemen hemen bütün araçlara uygulanacak bir sistem olacakmış, bizde merakla bekliyoruz, ama işte reklam çalışmaları fiyat avantajı ve ödeme kolaylığı gibi şeyler gelmedi vialle'den, yine de vatandaşlar taktırmaya devam ediyor.




  • Teşekkür ederim. Ben de takibe devam ediyorum bu durumda
  • Konuyu hortlatalım. BAKALIM bir yenilik var mı?
  • merhaba burada baya bilgili arkdaslar var sonunda aradıgım cevabı bulacagıma inanıyorum ankarada yasıyorum 98 model 5 20 160 binde aracıma lpg taktıracagım bazı forumlardan okudugum kadarıyla ecu su otu b.ku nu gzel ce ayarlandıgında dyno testlerde torkuda kw si de benzinle bire bir çıkyormuş ve arıza lambasıda yakmıyor her hangi bir sorun çıkarmıyor diye bir kaç siteden okumuştum
    tabi buda ustanın maharetine kalmış bana bu konuda kimler yardımcı olabilir şu markayı taktır şurda yaptır şöyle ayarlattır şunu şunu test ettir gb bana bu konuda deneyimli arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim
    ankara oto kiralamaalıntıdır:Benim çok yakın arkadaşımda m52 motorlu 96 e39 5.20 var. Romano kit taklı üstünde. Şu ana kadar hiçbir sorun çıkartmadı. Km de 20 krş falan yakıyor.

    Benim arabam 1.6 mondeo. Onda da teleflex kit var. O da hiçbir sorun çıkartmadı. 10 bin km yi geçtim teleflexle. Kendini ödedi bile.

    Eğer LPG taktıracaksanız biraz paraya kıyıp Teleflex yada Prins tktırın. Prinsin en önemli avantajı standalone ECU ya sahip oluşu, ki bu malesef bizim ustalarımızın elinde maymun olup abuk subuk mappinglerle kullanılıyor olsada faydalı bir alet diyebilirim. Ama onda da arabanın elektrik teisatında mıncıklanmadık yer kalmıyor.
    Teleflexin diğerlerinden farkı ECU sunun piggy gibi çalışması ve enjektörlerinin direk manifolta monte ediliyor olması. ECU nun çalışma şekli önemli çünkü diğerleri gibi ustanın yaptığı kalibrasyona ihtiyacınız yok. Kalibrasyon yapılan kitlerde bir kez benzin mappinglerini okuttuktan sonra (saçma bir tanımlama kabul ama genel kullanılan bu) ustanızın tanımladığı fark kadar LPG enjektörlerinin püskürtmesini uzatıyor. Statik kısacası. Ne mahsuru var? sıcakta ve soğukta kalibrasyonun mükemmele yakın yapılmış olması lazım. Aksi halde ya fakirde kalırsınız arıza lambanız yanar, yada gereksiz şekilde LPG tüketirsiniz. Eğer arabanızın enjektör hacimleri LPG nin enjektörlerinin hacimlerinden çok farklı ise o durumda aradaki farkı kapatacak bir kalibrasyona ihtiyacınız olabilir ama onda da çeşit çeşit enjektör olduğu için gerekmiyor açıkcası. Benim arabanın benzin enjektörlerinin hacmi 185cc, LPG ninki 200cc. Ben ilk taktırdığımda montörün yaptığı kalibrasyonla 2 ay falan kullandım, motor hem fakir karışım hatası veriyordu hemde performansı düşüktü. Evoparatörün çıkış basıncını arttırarak yani rail basıncını arttırıp karışımı zenginleştirdim, 1 ay falanda öyle dolaştım, ama sonuçta değişen çok fazla birşey olmadı. Standart %30 eklemeli kalibrasyonu yükledim, onda performans benzin kadar olmadı ama ötekine kıyasla çok daha iyiydi, ancak uzun süre closed loop çalışınca arıza lambası yakıyordu. En sonunda kafam attı standart kalibrasyonun dosyasını diğer kalibrasyonlarla karşılaştırıp farklarını buldum (15-20 gün geceler boyunca 16 bit hex kodlar ile tırmalamaktan bahsediyoruz) , grafiğe döktüm ve kalibrasyonda değişen verileri editleyip kendi mappingimi kullanmaya başladım. Ve tekrar dinamometreye girdim. Önce benzinden 9KW düşük çıktı, daha sonra vaporizerden basıncı standart değerine düşürünce adam gibi çalışır hale geldi ve fine tuning sonrası şu an dinamometrede benzinden daha iyi çıktı veriyor. Düşük devirde tork alabilmek için biraz zengin çalışıyor ama lambda 1080 in üstüne çıkmıyor. Zaten LPG de sthiometric 1065 olduğu için düşük devirdeki o kadarlık fark sorun değil. Yüksek devirde ise benzin ile arasında çok az bir fark var. Yüksekde 1065 lambdayı tam tutturuyor. 7bin devire kadarda sorunsuz çeviriyor makine. Dünkü son ölçümle benzidne 89 KW, LPG de 93 KW veriyor... Benzin torku 144nm -4100 d/dk LPG torku 147 nm - 3900 d/dk Kısacası arabayı LPG ile çiplemiş oldum. Yazarken bunlar tabi basit geliyorda kaç kere dinamometreye girdiğimi ben bile unuttum artık. Tüketimi son hali le henüz hesaplamadım. Ama çok abaracağını sanmıyorum.

    Bunları neden yazdım? LPG işini herkes yaparım sanıp dalıyor. Ama %90 unun enjektör ve PWM hakkında en ufak bir fikre bile sahip olmadıkları bir gerçek. Onlar manifolt delip rekor takmaktan ötesine geçememiş durumda tırmalıyorlar. Eski kaportacılar bile derme çatma yerlerde LPG kiti takma gayretine girişiyorlar. Eğer arabanızda sorun yaşansın istemiyorsanız, TSE si olan kendi bünyesinde imza yetkisine sahip 'deneyimli' mühendis istihdam eden bir yerde taktırın.




  • arkadaşlar 8 mm termoplastik lpg borusunun fiyatı ne kadadır ayrıca brc sarı enjektörü ne kadardır
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.