Şimdi Ara

pert araç için servise, sigortadan ve araç sabinden ödeme hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
3.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar,

    1 ay önce aracımla bir kaza yaşadım. Karşı taraf %100 kusurlu olduğundan sigortası hasarımı karşılayacaktı.

    Aracımı tanıdık bir servise çektirdim. Ben bu arada arabamdan olmak istemediğim için beklentim onarım yönünde idi.
    Servisim 11bin, sigorta şirketi 9,5bin tamir masrafı çıkardı.Ayrıca km'si yüksek olduğundan değer kaybı alamayacaktım ve ben de pert olması için gereken işlemlerin başlaması yönünde talimat verdim.
    Araç 1 ay serviste kalmıştı.
    Aracımla vedalaşmaya gittiğimde, Usta ise benden sigorta şirketinin ödemesi DAHİL 1000 tl istedi
    Daha kesin olmamakla birlikte sigorta şirketi ustaya 500tl civarı ödeme yapacakmış. (Yani sigorta 300 verirse, ben cebimden 700 çıkarıcam; ya da sigota 500,ben 500 gibi)
    Bu rakam bana fazla geldi dediğimde:aracı açıp, hasarlı parçaların listesini çıkardığı için fiyat buymuş ve eksperlerin aldığı gibi dedi.

    Sizlere danışacağım şudur:
    1. istediği fiyat normal midir, piyasası nedir bu işin?
    Sigorta ekspertiz derneği tarifesine göre 200 tl, hadi otopark 200tl dedim 400 eder.
    nedir bu işin oluru, anlamadım

    teşekkürler







  • Merhaba ,

    Normal şartlarda ustaya bir şey ödemenize gerek yoktur. Pert sürecinde hiç ama hiç yoktur.

    Tanıdık olarak tanımladığınız servis hatalı işlem yapıyor size karşı. Eksperle görüşüp , böyle bir istek olduğunu söyleyin o size gereken açıklamayı ayrıca yapacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sobotta S kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    öncelikle geçmiş olsun hocam, Allah'tan tanıdık yere çektirmişsiniz, tanıdık olmasaydı bide 3-4 bin TL isterdi herhalde.
    ben sizin yerinizde olsa 10 bin TL'lik onarımda ancak 1000 TL işçilik çıkıyor iken sen nasıl bir arabaya sadece baktığın için 1000 TL istersin diyip
    sigorta şirketi ne gönderirse sadece onunla kapatırdım işi. Eksperler dosya başı 1000 TL para alıyorsa bende acente sahibi olarak
    aynı zamanda eksperlik yapayım o zaman.

    Sigorta şirketi ile Antlaşmalı servis mi?
  • teşekkür ederim.. sigorta şirketi anlaşmalı servis değil.

    eksperi aradım ve ona da danıştım 650-800 gibi bir rakamı hakeder dedi(sigortanın vereceği 500 içinde).Çünkü tamponu, çamurluğu,farı indirmesinin işçiliği en az 350 edermiş. Bildiğim mevzular değil ki...Kaç gündür kim varsa, sorup, anket yapmaktan yoruldum, açıkcası.

    teşekkür ederim cevaplarınız için
  • sobotta S kullanıcısına yanıt
    650 TL gibi bir rakam makul zaten, ama 1000 TL çok abartı.
  • Hurdayı benden alan kişi, aracı almaya servise gitiiğinde usta, 1000tl yi almadan vermeyeceğini söylemiş. Aracın yeni sahibi de kuruş indirtememiş rakamda. Ben de işi gücü bırakıp da yanlarına gidemedim. Gideceksem zaten yanıma usta, avukat falan almam gerekirdi, o an uğraşamadım... Sonuçta eşkiyalar istediklerine ulaştılar. Gerek yoktu belki ama hurdayı alanla yarıyarıya bölüştük ödemeyi. Fatura da vermemiş (ne yazacaktı bilmiyorum artık).

    Ayrıca sigortadan çekici ücretini almak için, (tiksinerek) ustadan fatura istedim, 1-2 saate dönecem dedi, dönmedi. 200tl de öyle zarardayım.

    Kaymakamlığa bağlı, tüketici ilçe hakem heyetine başvuracaktım ki, elimde bir belge olmadığı için sonuç alınamayacağını söylediler.

    Neova sigortaya dosyamda, servisle ilgili belge varsa gönderin dedim, onlardan da dönüş yok.

    Olanları yediremiyorum hala kendime...Ama bende de hata var, buraya da bu nedenle yazıyorum:
    eğer bir daha başıma böyle birşey gelirse, 'sigorta şirketi anlaşmalı servisiz' diyenlerden kanıt isteyeceğim, doğrulayacağım bu bilgiyi. ve her işlem için belge/fatura isteyeceğim. Referans kim olursa olursa olsun, yeni hizmet alınan oto servislerle diyalogun bu şekilde kurulması gerekiyor, çünkü ne yazık ki bu şehirde eşkiyalar var.




  • sobotta S kullanıcısına yanıt
    Böyle adamlar maalesef dolu İstanbul'da çok fazlalar.

    Artık sıkıştırmanız lazım arada bir telefon ile dürtün adamı hocam.

    Son çare olarak 444 0 189 Gelir idaresi iletişim hattı arayıp Maliye'ye Faturasız işlem yaptığına dair şikayette bulunabilir, eksper ve sigorta şirketini de belirtip onlardan bilgi alabilirsiniz diyebilirsiniz hocam. Şikayet olduğunda servise ulaşırlar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • damneed,
    mevzuyu, ivd vimer ve beyaz masa'ya yazdım. Umarım şikayetimi dikkate alıp, biraz ustayı dürterler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sobotta -- 9 Eylül 2016; 21:49:26 >
  •  pert araç için servise, sigortadan ve araç sabinden ödeme hk.

    faturayı gecikmiş de olsa, zorla da olsa gönderttim, değerlendirmeyi işi bilenlere bırakıyorum.

    çekicinin faturasını da gönderttim, fakat sigorta kabul etmedi, çünkü çekici gerektiğinin haberleri yokmuş, haberleri olsaymış asistans hizmetleri yardımcı olurmuş..

    merak ettiğim şu: kaza sonrası kasko yoksa, direk karşı tarafın sigorta asistans hizmetleri ile mi iletişime geçmek gerekiyor, daha dosya açılmadan aranabiliyormuş.
    peki kazanın kusuru, karşı tarafın sigortacısından çekici,servis,otopark talep eden kişide bulunur ise ne olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sobotta

     pert araç için servise, sigortadan ve araç sabinden ödeme hk.

    faturayı gecikmiş de olsa, zorla da olsa gönderttim, değerlendirmeyi işi bilenlere bırakıyorum.

    çekicinin faturasını da gönderttim, fakat sigorta kabul etmedi, çünkü çekici gerektiğinin haberleri yokmuş, haberleri olsaymış asistans hizmetleri yardımcı olurmuş..

    merak ettiğim şu: kaza sonrası kasko yoksa, direk karşı tarafın sigorta asistans hizmetleri ile mi iletişime geçmek gerekiyor, daha dosya açılmadan aranabiliyormuş.
    peki kazanın kusuru, karşı tarafın sigortacısından çekici,servis,otopark talep eden kişide bulunur ise ne olur?

    Böyle bir durum söz konusu değildir.

    Ödemeyi sizden alırlar daha sonra kusurlu müşterileri çıkarsa yine talep etmeniz gerekir.




  • sobotta S kullanıcısına yanıt
    Doğru kendi asistans firma ile çalışıyorlar indirimli fiyata çektiriyorlar, sizde kasko şirketiniz ile görüşüp diyelim antlaşmalı çekici hizmetini kaça yaptırıyorsanız o fiyatı bana ödeyin şeklinde eksperle bir görüşün hocam. Diyelim normalde 250 TL'ye çektirdiniz siz ama asistan şirket indirimli 150 TL'ye çekiyor sizde 250 TL yerine 150 TL talep edin sigorta şirketinden en azından 150 TL'yi kurtarırsınız.

    merak ettiğiniz soru ise hepsinde yok, bazı sigorta şirketlerinin trafik poliçelerinde var, mesela Doğa sigorta trafik poliçesinde mini onarım hizmeti bile var.

    son sorunuzu anlamadım kusur ile ilgili olanı.
  • son sorum zor bir cümle olmuş :)şunu demek istedim:

    kaza gerçekleşti,araçların kaskosu yok, iki taraf da karşı tarafın sigortacıları ile iletişime geçiyor
    (çekici,servis, otopark hizmetleri için).. kusurlu bulunan sürücü, aldığı hizmetlerin ödemesini nasıl gerçekleştirir diye sormuştum.. spacewolf:Ödemeyi sizden alırlar daha sonra kusurlu müşterileri çıkarsa yine talep etmeniz gerekir' şeklinde cevaplamış. Anlıyorum ki, ödeme başta yapılıyor, sonra kusur durumuna göre sigortacılarla hesaplaşılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sobotta

     pert araç için servise, sigortadan ve araç sabinden ödeme hk.

    faturayı gecikmiş de olsa, zorla da olsa gönderttim, değerlendirmeyi işi bilenlere bırakıyorum.

    çekicinin faturasını da gönderttim, fakat sigorta kabul etmedi, çünkü çekici gerektiğinin haberleri yokmuş, haberleri olsaymış asistans hizmetleri yardımcı olurmuş..

    merak ettiğim şu: kaza sonrası kasko yoksa, direk karşı tarafın sigorta asistans hizmetleri ile mi iletişime geçmek gerekiyor, daha dosya açılmadan aranabiliyormuş.
    peki kazanın kusuru, karşı tarafın sigortacısından çekici,servis,otopark talep eden kişide bulunur ise ne olur?

    Bu Faturadaki sökme takma işçiliklerine "Yuh, oha" denir. Bu parçaların tamiratını yapsa bile bu kadar işçilik ödenmez. Kaldı ki sadece sökme, takma işçilikleriymiş.
    Bir de Faturada yazan "Expertiz ücreti" nasıl sizden alınıyor anlayamadım. Expertiz sigortanın elemanı değil mi? Tamirci ayrıca Expertiz ücreti mi alıyor?




  • sobotta S kullanıcısına yanıt
    Öncelikle kusur tanzimi yapılır işler çözülür sigorta şirketi ondan sonra ödeme gönderir, yada siz bu sırada beklememek için ödemeyi kendi cebinizden yaparsınız ondan sonra sigorta şirketi size gönderir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.