Şimdi Ara

Pervanesiz deniz motoru geliştirildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: mahmut716 Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 4 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy şu anda #6
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Pervanesiz deniz motoru geliştirildi
    Denizlerde itiş gücü için kullandığımız pervane teknolojisi, keşfedildiğinden beri neredeyse hiç değişmedi. Pervane teknolojisi standart olsa da sorunları yok değil. Üzerindeki bıçaklar nedeniyle suyun içerisindeki her türlü canlı için ölümcül oluyor ayrıca su içinde olan halat, alg veya plastiğe dolanıp kullanılamaz hale geliyor.



    Fransız merkezli Finx şirketi manyetik mıknatıslarla bir membranı dalgandırarak itiş gücü elde ediyor. Bu şekilde oluşan itiş gücü sudaki hiç bir şeyi kesip parçalamıyor, herhangi bir şeye dolanmıyor ve ses çıkarmıyor.



    Pervanesiz deniz motoru geliştirildi



    Şimdilik küçük motor sadece 3 tonluk şişme tekne gibi araçlarda kullanılabiliyor ama ilerde 100 kW (150 HP) gücündeki gelişmiş versiyonu üretilecek. Bu motor yolcu gemilerinde de kullanılacak. Ayrıca bu modelde hidrojen yakıt hücresi kullanılması planlanıyor.



    Ayrıca Bkz.Maden tesisindeki dev kamyonlara değiştirilebilir batarya teknolojisi geliyor



    Sistemin hareketli parçası olmadığı için bakım masrafları çok düşük. Bakım için 2-3 senede bir ya da 1000 saatte bir elastik membranı civatalarından söküp yenisi ile değiştirmek yeterli oluyor. 



    Pervanesiz deniz motoru geliştirildi



    Aynı fiyata daha tasarruflu motor



    Cihazın fiyatı 3000 € olarak belirlenmiş. Firmanın belirttiğine göre aynı güçteki fosil yakıtlı motorlara yakın fiyata satılıyor. Membran dalgalanma teknolojisi fosil yakıtlı motorlara göre daha da verimli çalışıyor. Ayrıca bu sistem pervaneli elektrikli motorlara göre %30 civarında ekstra kazanç sağlıyor.



    Batarya konusunda 48V herhangi bir batarya ile çalışabilen sistemde firma tarafından sunulan batarya ile son hızda çalışırsa 1 saat, verimli modda çalışırsa 6 saat çalışma imkanı sunuyor. Bir sonraki modelde özel batarya veya hidrojen yakıt hücresi düşünülüyor. Mevcut versiyonda motordan bataryaya giden açık bir kablo var. Yeni versiyonda tüm sistem bir kutu içinde olacağından daha büyük ve daha ağır olacak.









  • Bu tasarım insansız denizaltılara da uyarlanabilir aslında. Sessiz çalışmaları ile tespitleri de daha zor olur. Bakım masrafları da yine düşer.
  • "Anlayamazsınız" Reis'in teknesine bunu taksak seri ağlar 😢 (kimbilir nerede köpürtüyordur) (Kaan Kavrayış buldum, pilot olmuş, bulutları köpürtüyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_Y_B_H_P_T -- 6 Ocak 2025; 00:26:27 >
  • Metin Yasir Akpınar kullanıcısına yanıt
    Su altında yol alan deniz füzelerinde de acaba kullanılabilir mi? Ya da denizaltılardan atılan balistik füzelerde?
  • Akışkanlığı düşük yerlerde kullanamazsın.Soğuk deniz veya kutuplarda.
  • Pratikte ne kadar verimli acaba 🤔
  • Jeeman J kullanıcısına yanıt
    Yeterli itki sağlanabiliyorsa neden olmasın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bildiğimiz dyson vantilatör bu.
  • Şu manyetik mıknatıs lafı çok ilgimi çekti. Bu yaşıma kadar hep anti manyetik mıknatıslarla çalıştım. Bu nasıl bir şeydir bilen var mı? Beni aydınlatır mı? Haydi DH, göster büyüklüğünü!
  • entarhan E kullanıcısına yanıt

    Daha iç aksamına bakmadım ama mantıken hoparlör membranı gibi çalışma mantığı var ileri yavaş bir şekilde mıknatıslar sayesinde itiliyor geri hızlı itiliyor bu ileri gidilmesini sağlıyor bir bakıma kürek çekmek gibi tam tersi frekans olunca da geri yada frekans değiştirilirse genlik değiştirşirse hız da değişir

  • benim duş başlığından esinlenmişler helal olsun.

  • Bu sistemi Yenikapı Boatshow gördüm.Üreticileride Konya'da yerli bir firmaydı.Teknelerde denemişler olumlu sonuçlar almışlar .Satışa başlamışlardı.
  • Sistem okadar basitki hatirlayin eski kapı zillerini zil miklarislanir demir çekirdeğe çarpar elektirik akımı geçer miklatislik bozulur sonra zil geri gider ve tekrar miklarislanir böylece kapı zili çalar birebir eski tip kapı zilinin aynısı bu teknoloji yeni degilki
  • Küçücük kayıkların arkasına bile 250kw lık 500kw lık motor koyuyorlar. 100kw nedir? Bu pervane olayını bitirmez hele gemilerde hiç olmaz. Gemilerin motorları koca şaftları, şaftlar pervaneleri döndürüyor. Bunlar ancak kıçtan takmalı küçük tekneler için olur.
  • su pompası,,su basan yerlerde kullanılıyor,, güzel olmuş,, kullanışlı,, tasarımını yapanları tebrik ederiz.
  • Metin Yasir Akpınar kullanıcısına yanıt
    denizaltılar zaten titreşim sönümleyici ile motor sesini bastırıyorlar ayrıca sonar ile tespit ediliyorlar.

    ayrıca bu zımbırtı normal pervaneye göre pahalı birşeye benziyor, seri üretime geçebilecek mi orası önemli
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.