|
F1 otomobili hızında uzun mesafeler uçabilen hidrojen elektrikli uçan araç






-
-
Elektikli araç geçiş süreci, esas gelecek bunlar..
Eletkrikli araçta olsa içten yanmalı da olsa insanlık yüzyıllardır at arabasından bugüne kadar temel olarak tekerlek sürtünme yer çekimi verimsizliğini yenemedi ..
Ayrıca coğrafi etkilerden dolayı karada yol almakta aşırı verimsiz normalde. Biz araba ile yolculuk ederken dağları dolanıyoruz gölerin etrafından geçiyoruz bazen belli coğrafi nedenlerden yoldan sapıyoruz .. nerden baksan yolları her daim uzatıyoruz...
Bu uçan araçlarda dağ taş göl, coğrafi nedenler bir etkisi yok hepsinin üstünden geç git .. mesafeleride kısaltıyor.. üstelik sürtünme ve yer çekimi ile çok fazla kavga vermediğin için bunlarda ki eletkrikli motorlar çok verimli çalışıyor..
Yani bu araçlar sayesinde hem zamandan aşırı karınız olucak hemde enerji tasarrufu...
Yakın gelecekte o zamanın gençleri misal İstanbul dan Antalya'ya giderken bu araçlarla aşağı bakıcaklar yanımdaki arkadaşına diyicek bak aşağıdaki kara yolunu görüyormusun babamlar eskiden ordan arabalarla giderlermiş bizim şimdi 4 saatte gittiğimiz yolu onlar 9-10 saatte gidiyormuş hemde çok tehlikeli yolda kazalar ölümler oluyormuş falan diyicekler.. gözlerine ultra ilkel gelicek..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hidrojen yakıt hücreli araç diyorum, başak bir şey demiyorum.
Pilli arabalar ciddi anlamda çok kısa bir geçiş süreci olacak. Pilli arabaların şimdi bile ikinci eli yok ve sahipleri ellerindeki aracı ücret ödeyerek geri dönüşüme gönderecek.
Kokaryakıtlı araçlar ise daha bir süre azalarak da olsa kullanıma devam edilecek. Dizeller için ciddi kısıtlamalar gelse de Benzinli araçlar hala kullanılabilir olacak.
Sonuç ise tabi ki hidrojen yakıt hücreli araçlar.
-
Elektrikli araç hidrojen pil farketmez araba dünyasının son nefesleri geçiş süreci bu iş biticek..
Bin yıllık at arabasından yana tekerlek lastik yerçekimi sürtünmeden oluşan enerji kaybı ve karayollarının verimsizliği yolların uzaması dağların etrafından dolaşma , göllerin errafından dolaşma , coğrafi bazı şeylerden ötürü yolların uzaması.. hepsi enerji verimsizliği vakit kaybı ..
Karadan karayolu üstünden 900km bir yolu havadan direk 500-600km lere indirebilirsin .. 10 saatte gidiceğin yolu çok rahat 4 saatte gidebilirsin ..
Üstelik %100 kaza risksiz güvenli ..
üstüne asfalt sürtünme enerji kaybı yok yerçekimi etkisi otomobile göre çok az .. otomobil o saatten sonra hobi keyif aracı olur belki şehir içlerinde micro car denilen ufak araçlar olur ..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 29 Mart 2025; 13:38:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben 50 yaşındayım
köyde gaz lambası ile ders yaptım gazyağıda yoktu..(
ilkokul mezunlarına son fırsat yazan ehliyet firma afişleri hala şişli civarlarında var gibime geliyor.
bir elektrik sevdası gazı verildi ve fosil yakıtları bitireceğiz dendi...
şu andaki durum hibrit ve benzinli araçlar daha makul gibi
bu ve buna benzer haberlerin içeriğini kimler hangilerimiz yaşayıp kullanabilir bilinmez
bilim kurgu filmi gibi..
-
Bu teknollojiler çok hızlı sıçrıyor artık.
bu sene yaklaşık iş sekterleri toplamda 45 bine yakın insanımsı robotlar üretilecek bu robotlar insan gibi yürüyüp iş yapabiliyor ve pek çok fabrika sipariş vermiş durumda .
Yani 10 seneye kalmıycak iş sektörü %90 belki %95 robotlar yapıcak yapay zeka destekli..
Telefonda chatbot var yapay zeka senle insan gibi sohbet ediyor gülüyor şakalar yapıyor..
Bu tür şeyler uzak şeyler değil.. elektrikli araç geçiş süreci oyalama süreci bence bu uçan araçlar çıkana kadar ..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Neden Hiçbir Zaman Uçan Arabalarımız Olmayacak:
Evrim Ağacıyoutube
Bu videoyu izleyenlerin birçoğu, 2000'lere geldiğimizde şehirlerimizi uçan arabaların dolduracağı fikrine inanarak büyüdü. Mesela 2015 yılında uçan arabaların bir gerçeklik olacağını ileri süren, 1985 yapımı Geleceğe Dönüş filmini düşünün. O tahminin üzerinden 10 yıl geçmesine rağmen, ortada ne uçan kaykay var, ne de uçan araba... Neden? O filmlerin çekildiği zamanlardan bugüne teknolojinin ilerleyişi mi yavaşladı, yoksa işin içinde başka bir iş mi var? Mesela... Hala uçan arabalarımızın olmamasının nedeni, "uçan araba" fikrinin koca bir zırvadan ibaret olması olabilir mi? Gelin bir bakış atalım. #UçanAraba #Gelecek #Teknoloji 00:00 Giriş: Uçan Arabalar Neden Hala Yok? 00:46 Evrim Ağacı Eser Sizi Bekliyor! 01:39 Uçan Araba Fikrinin Tarihi: Sanatta Uçan Araba Fikri Nasıl Doğdu? 03:53 Neden Uçan Araba Yapamıyoruz? 04:44 Yöntem Problemi: İnsanlar Nasıl Uçuyor? 05:54 Taşıma Kuvveti ve Kanatlar: Uçmanın En Yaygın Yolu! 07:23 Kaldırma Kuvveti ve Yoğunluk: Havanın Kaldırma Kuvvetiyle Uçabilir miyiz? 08:26 İtki Kuvveti: Roketler Nasıl Uçuyor? 09:27 Manyetik Levitasyon: Maglev Trenleri Nasıl Havada Gidiyorlar? 10:23 Uçan Kaykaylar Var mı? 10:50 Yöntem Problemi: Filmlerdeki Araçlar Nasıl Uçuyor? 12:04 Prototipler: Uçan Arabalar Var mı? 13:52 Antikütleçekimi ve Egzotik Maddeler: Filmlerdeki Uçan Araçları Nasıl Yapabiliriz? 15:23 Amaç Problemi: "Uçan Araba" Fikri Neden Saçma Bir Fikir? 17:00 Helikopterlerle Uçan Arabaların Ne Farkı Var? 17:53 Herkes Uçan Araç Kullansa Ne Olurdu? 19:20 Trafik Sorunu Nasıl Çözülür? 21:21 Sahte Sıkışıklık: Otonom Araçlar Hemen Gelmeli! 23:23 Kapanış: Uçan Arabalar ve Bilim! *** 📽️ Videografi & Post-Prodüksiyon: Çınar Ege Bakırcı Evrim Ağacı'nın Türkiye'de bilim anlatıcılığı çalışmaları tamamen okurları ve izleyenleri tarafından maddi olarak desteklenmektedir. Yaptıklarımızı faydalı buluyorsanız ve daha fazlasını yapmamıza katkı sağlamak isterseniz: 💪 Patreon veya Kreosus destekçilerimiz arasına katılabilirsiniz: https://www.patreon.com/evrimagaci | https://kreosus.com/evrimagaci 📹 Dilerseniz, YouTube'un "KATIL" seçeneğini kullanarak da bize destek olabilirsiniz: https://www.youtube.com/channel/UCatnasFAiXUvWwH8NlSdd3A/join 🎪 Bilim tişörtleri, kitaplar ve diğer ürünlerimizden satın almak için: https://pazar.evrimagaci.org/ 🎈 IBAN numarası, kriptopara veya PayPal yoluyla destek olmak için: https://evrimagaci.org/destekol 📕 Neden desteğe ihtiyacımız olduğuyla ilgili daha fazla bilgiyi buradan alabilirsiniz: https://evrimagaci.org/destekol Yanımızda durduğunuz için çok teşekkürler! ❤ *** BAZI FAYDALI BAĞLANTILAR: • En son yüklediğimiz videoyu izlemek için: https://dar.vin/SonVideo • En popüler videomuzu izlemek için: https://dar.vin/EnPopuler • Kanalımıza abone olmak için: https://dar.vin/EAYouTubehttps://www.youtube.com/watch?v=TrIekkVLTBo -
quote:
Orijinalden alıntı: Torlak KemalNeden Hiçbir Zaman Uçan Arabalarımız Olmayacak:
Evrim Ağacıyoutube
Bu videoyu izleyenlerin birçoğu, 2000'lere geldiğimizde şehirlerimizi uçan arabaların dolduracağı fikrine inanarak büyüdü. Mesela 2015 yılında uçan arabaların bir gerçeklik olacağını ileri süren, 1985 yapımı Geleceğe Dönüş filmini düşünün. O tahminin üzerinden 10 yıl geçmesine rağmen, ortada ne uçan kaykay var, ne de uçan araba... Neden? O filmlerin çekildiği zamanlardan bugüne teknolojinin ilerleyişi mi yavaşladı, yoksa işin içinde başka bir iş mi var? Mesela... Hala uçan arabalarımızın olmamasının nedeni, "uçan araba" fikrinin koca bir zırvadan ibaret olması olabilir mi? Gelin bir bakış atalım. #UçanAraba #Gelecek #Teknoloji 00:00 Giriş: Uçan Arabalar Neden Hala Yok? 00:46 Evrim Ağacı Eser Sizi Bekliyor! 01:39 Uçan Araba Fikrinin Tarihi: Sanatta Uçan Araba Fikri Nasıl Doğdu? 03:53 Neden Uçan Araba Yapamıyoruz? 04:44 Yöntem Problemi: İnsanlar Nasıl Uçuyor? 05:54 Taşıma Kuvveti ve Kanatlar: Uçmanın En Yaygın Yolu! 07:23 Kaldırma Kuvveti ve Yoğunluk: Havanın Kaldırma Kuvvetiyle Uçabilir miyiz? 08:26 İtki Kuvveti: Roketler Nasıl Uçuyor? 09:27 Manyetik Levitasyon: Maglev Trenleri Nasıl Havada Gidiyorlar? 10:23 Uçan Kaykaylar Var mı? 10:50 Yöntem Problemi: Filmlerdeki Araçlar Nasıl Uçuyor? 12:04 Prototipler: Uçan Arabalar Var mı? 13:52 Antikütleçekimi ve Egzotik Maddeler: Filmlerdeki Uçan Araçları Nasıl Yapabiliriz? 15:23 Amaç Problemi: "Uçan Araba" Fikri Neden Saçma Bir Fikir? 17:00 Helikopterlerle Uçan Arabaların Ne Farkı Var? 17:53 Herkes Uçan Araç Kullansa Ne Olurdu? 19:20 Trafik Sorunu Nasıl Çözülür? 21:21 Sahte Sıkışıklık: Otonom Araçlar Hemen Gelmeli! 23:23 Kapanış: Uçan Arabalar ve Bilim! *** 📽️ Videografi & Post-Prodüksiyon: Çınar Ege Bakırcı Evrim Ağacı'nın Türkiye'de bilim anlatıcılığı çalışmaları tamamen okurları ve izleyenleri tarafından maddi olarak desteklenmektedir. Yaptıklarımızı faydalı buluyorsanız ve daha fazlasını yapmamıza katkı sağlamak isterseniz: 💪 Patreon veya Kreosus destekçilerimiz arasına katılabilirsiniz: https://www.patreon.com/evrimagaci | https://kreosus.com/evrimagaci 📹 Dilerseniz, YouTube'un "KATIL" seçeneğini kullanarak da bize destek olabilirsiniz: https://www.youtube.com/channel/UCatnasFAiXUvWwH8NlSdd3A/join 🎪 Bilim tişörtleri, kitaplar ve diğer ürünlerimizden satın almak için: https://pazar.evrimagaci.org/ 🎈 IBAN numarası, kriptopara veya PayPal yoluyla destek olmak için: https://evrimagaci.org/destekol 📕 Neden desteğe ihtiyacımız olduğuyla ilgili daha fazla bilgiyi buradan alabilirsiniz: https://evrimagaci.org/destekol Yanımızda durduğunuz için çok teşekkürler! ❤ *** BAZI FAYDALI BAĞLANTILAR: • En son yüklediğimiz videoyu izlemek için: https://dar.vin/SonVideo • En popüler videomuzu izlemek için: https://dar.vin/EnPopuler • Kanalımıza abone olmak için: https://dar.vin/EAYouTubehttps://www.youtube.com/watch?v=TrIekkVLTBoBu videoyu ben izledim .. mevcut konu ile yakından uzaktan alakası yok ... Evtol ile uçan araba konsepti bambaşka alakası yok ..
Video da Arkadaş orda uçan araba kültüründen bahsetmiş haklıda hatta videosunda bir tane evitolda var ona bir şey demiyor olumsuz sadece gürültülü olur diyor pervane sesinden o konuda da haklı ama bu araçlar sokak arası mahalle arası gezmek için tasarlanmıyor zaten ..
Bu olayın projelendirmesi araba mantığı değil çok başka ... Orta mesafe ve şehirler arası insan taşıması üstüne kurgulanıyor .. ve gelecek bunlarda ..
Çin deli gibi para harcıyor byd si diğer markaları Toyota harcıyor diğer markalarda harcıyor..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Otomobillerle bir ilgisi yoksa, bu elektrikli uçakları günümüzdeki otomobillerle neden kıyasladınız anlamadım. Otomobilleri bırakıp bunlara geçeceksek, evet, bunlar uçan araba olmuş oluyor o zaman. Yok birbirlerini ikame etmiyorlarsa, o zaman yolları ve otomobilleri bırakıp bunları kullanacağız ne demek?
Hayır, otomobilleri bırakmayıp şehir içinde kullanmaya devam edeceksek, yılda 1-2 kez çıkacağımız uzun yol için bir tane de bunlardan mı edineceğiz? Bütün yıl boyunca apartmanın varsa otoparkında, yoksa sokakta park edip, yaz tailine çıktığımızda mı kullanacağız? Peki gittiğimiz yerde ne kullanacağız? Mesela istanbulda şehir içinde kullanmayacağımıza göre bir otomobilimiz olacak demektir. Bir de bunlardan bir tane alacağız. Sonra yaz tatilinde Bodrum'a rezervasyon yaptığımız otele bununla uçacağız. Peki Bodrum'da ne kullanacağız? Otomobil mi kiralayacağız?
Evrim ağacı gayet güzel anlatmış, gelecekte gökyüzü bunlarla dolmayacak. Endüstri ve kapitalizm tarihi ölü doğmuş tonla girişim örneğiyle dolu. Bazı otomobil firmaları geçmişte yüzen otomobil fikrinin de peşine takılmıuşlardı, sonuç ortada. O nedenle günümüzde yine bazı firmaların bu ölü fikir peşinde koşması bunun mutlaka gerçekleşeceği anlamına gelmez.
Otomobil gibi kullanılabilen ve otomobilin yerini alacak, her yıl 80-100 milyon satacak kişisel uçak fikri ayakları yere basmayan bir fikirdir ve geleceği yoktur. Üstelik aynı yolu otomobile kıyasla daha fazla enerji harcayarak gitmek zorundadır ki işin verimlilik kısmına girmedim bile.
-
anlattıklarınızın tümü bana marstan arsa almaya kalkışmak gibi..
uçan arabayı geçtim
elektrikli arabayı daha piyasa ve kullanım şartları kabullenemedi..
bunu aldık nereye park edeceğiz ettiğimiz yerden eve yine araba gerekli..
ee
bu işi uçak zaten yapıyor evede taksiyle geliyorsun
bir kaç robot işe başlarsa işler sanıldığı gibi işlemez
ve ben hala canlı müşteri hizmetleri yetkilisi kullanıyorum
bu projeler heyecan verici ve milyonlarca ölü doğumlu unutulup giden proje var hayata geçirilemeyen
buda onlardan biri olmaya aday
-
Herşeyi karman çorman edersek bomboş bir kakafoni oluşur sabahlara kadar konuşur gene birbirimizi anlamayız ben muhabbetleri uzatmayı sevmem karşıklı onlarca sayfa tartışmam o işin adamı değilim .
Anlatacağımı anlatır çeker giderim alan alır almayan almasın çokta umrum olmaz ..
Yazdıklarım çok çok açıktır belirgindir ve nettir..
Vtoller uzun yol ve orta mesafe olarak tasarlanıyor.. yani vtol tamamen devreye girdiğinde arabalarla uzun yol ve orta mesafe ilkel kalıcak hep bundan bahsettim.. bu konuda kıyaslama ise evet kıyaslanır. Ama şehir içi kısa mesafelerde otomobillerin yerini almıycak bu konuda da kıyaslamam ..
uzun yol ve orta mesafelerde evet arabaların yerini alıcak çünkü ultra verimli her açıdan.. mesafe ,zaman, enerji, güvenlik....
Şehir içinde tam aksine bu evtoller sayesinde insanlar daha ufak micro yada minik çevreci araçlara geçebilir dedim..
Bu araçların şehir içi kısa mesafe işleri yok .. sadece polis ve amblulans aracı olarak bazı emniyet teşkilatları ve şirketler talep ediyorlar..
O yüzden konuyu saptırmanın manası varmı yok ... O video da Arkadaş bildiğin geleceğe dönüşdeki , yedinci element filmdindeki görüntüleri alıp uçan arabalardan bahsetmiş yani bildiğimiz otomobil şeklinde uçan arabalardan bahsetmiş zaten o filmlerden görüntüleri almış ..
Ve bende diyorum ki öyle araçlar olmıycak o araba otomobil mantığının bunla hiç bir alakası yok ..
Daha ne kadar açık anlatabilirim yani hiç bir otomobil lastikleri katlanıp havaya uçup gitmiycek o video da Arkadaş da bundan bahsediyor zaten ... Uçan araba derken.. ve bu konuda hem fikirim..
bu vtollerin o video daki uçan araba mantığı ile yakından uzaktan hiç bir alakası yok .. Bu kadar basit .. daha kaç defa yazabilirim bunu..
Vtol Konusundan çok uzaksın.. ben bu teknolojiyi 15 senedir takip ediyorum .. Vtoller son 15 senede eletkrkli araba teknolojisine göre fersah fersah ilerledi son 15 senede..
Konudan uzak olduğun nerden belli kimse bu evtolleri satın almıycak öyle bir mantık yok .. hala otomobil araba kafasında düşünüyorsun ..
kimse kapısının önüne koymıycak park etmiycek hala araba otomobil mantığına takılmışsın o kafada gidiyorsun.. sen Allah bilir o araçları sürüceğimizi falanda sanıyorsundur.. yok öyle bir şey..
Kaldı ki senin geleceği yoktur deyip kesin hüküm kestiğin şeyi çin vtoller kullanılmaya başladı en başta Çin'de artık seyir gezileri yapılıyor ve bu Nisan'da evtol taksiler Çin'de hizmet vermeye başlayacak. Belli noktalarda..
İspanyol polis teşkilatı Çinli firmadan evtol siparişi verdi .. Avrupalı bir şirket yanlış hatırlamıyorsam Airbus idi yaptığı evtol lerle Medical sektörde ambulans hizmeti veren şirketler ilgileniyor.. Yani evtoller hayatımıza giriyor giricek zaman içinde yayılıcak.
Kaldı ki Türlkiye de baykar bu teknoloji üstüne yatırım yapıyor cezeri diye bir uçan vtol yapmışlardı ...
Enerji konusuna gelince vtol elektrikli araçdan daha az yakıyor bunun nedeni asfalta bağımlı kalmaması istediği en kestirme mesafeden gidebilmesi ve ortalama sabit 200km hızla gidebilmesi .
Bir simulasyonda Eletkrkli araçla evtol aynı anda kaldırıp aynı varış noktasına yolluyorlar elektrlli araç 3.5.saatte giderken evtol 1 saatte gidiyor .. ve hesapladıklarında evtol daha az enerji tüketmiş görünüyor..
Piyasada onlarca farklı firmanın çeşit çeşit vtolleri var hepsinin menzili hızı amacı farklı ..
Elektrikli araç esas onlar çoğu tarih olucak bu vtoller devreye girdimi çünkü uzunyol.ve orta mesafe için araba almaya gerek kalmıycak..
Şehir içi kısa mesafe sürüş dışında orta ve uzun menzilde otomobile ihtiyaç duyulmıycak. araba sürmeyi seven gene allır o başka ..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İstersen sekstilyonlar, septilyonlar harca. yakın gelecekte (10-50 yıl) uçan otomobil diye bir ürün asla olmayacak. Evtol bir kesimde heyecanlar hevesler uyandırdı drone patlaması döneminde, ancak ticari pilot lisansı gerektiği açıklandığı anda konu kapanmıştır, ürün resmi olarak uçak gibi helikopter gibi hava taşıtı klasmanına girmiştir.
Daha prime air gibi insan taşımayan basit kargoculuk girişimleri bile çalışamıyor, yürütülemiyor. insan(lar) taşınacak bu araçlarla? bu işe giren firmaların hisseleri nasıl çöktü son dönemde biliyorsunuzdur değil mi?
Bunlar uçan-at gibi, deniz-kızı gibi alakasız iki unsuru birleştirip bir hikaye yazmaktan öteye geçmeyen, sevimli hayaller.
Ay veya Mars gibi yerçekiminin çok daha az olduğu, metropollerin olmadığı, regülasyonların olmadığı karasal gezegenlerde kesinlikle oluru var ama. Ingenuity nasıl beklenenin kat kat üstünde performans göstermiş ise Marsta, muhtemelen sadece bunların gelişmişleri kullanılacak gelecekte yerleşkeler arası.
-
Pilotlu vtollerin devri biteli çok oldu çin'deki vtoller tam otonom pilot falan yok.. son nesil vtollerin hemen hemen hepsi tam otonom pilot falan istemiyor ..
Bu işlere yanlış planlama ile girdiler son 15 yıldaki değişimi yazarımda gerek yok kısaca ilk başta pilotlu falan insanlar sürsün kafasında girdiler o iş onları fena patlattı lisans falan bu dediğim 2012 falan sonrası ilk şehirlerde büyük yerlere büyük park stationlar kuralım dediler altyapı olarak orda da yanlış düşündüler ..
Bataryaları modüler yapalım dediler o yıllarda zaman kaybı olmasın diye batarya sökülecek yenisi takılıcak falan hesabı ..
Bu tip şeler onları verimsizleştirdi..
Ama son 5-6 senedir batarya sektöründeki ve motor sektöründeki gelişmeler şarj süreleri üstüne bütün alt yapı planşamaları değiştirmeleri daha verimli hale getirmeleri olayın boyutunu değiştirdi..
Şu anda şehirlerde ufacık Dock istasyonları düşünüyorlar sen app den çağırıcaksjn en yakınındaki docka araç gelip inicek sen app den gidiceğin yeri giriceksin o kendi kendine gidicek seni gidiceğin yerdeki en yakın dock.bırakıcak. her semt mahallede ufak docklar kurulacak 4 SUV Luk yer yeterli diyorlar..
Çin'de bu Nisan'da vtol taksiler başlıyor işte ..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 29 Mart 2025; 21:13:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Alıntı
metni:Elektikli araç geçiş süreci, esas gelecek bunlar.. Bu senin konuya yazdığın ilk cevaptan alıntı. Ne şimdi bu?
Alıntı
metni:otomobil o saatten sonra hobi keyif aracı olur belki şehir içlerinde micro car denilen ufak araçlar olur .. Yine aynı cevaptan bir alıntı. Peki bu ne?
Alıntı
metni:Bu tür şeyler uzak şeyler değil.. elektrikli araç geçiş süreci oyalama süreci bence bu uçan araçlar çıkana kadar .. Bu da ikinci cevabından alıntı. Ya bu ne?
Cevaplarını okuyan herhangi biri bu alıntılanan cümlelerden ne anlar?
Ne anlayacağını söyleyeyim: Otomobiller tarih oluyor, elektrikli otomobiller de geçici, yerine uçan şeyler geliyor.
Otomobillerin yerine uçan bir taşıt geliyorsa, o zaman o taşıt artık uçan bir otomobildir çünkü otomobilin yerini alıp onu ortadan kaldırmıştır.
Normal her insan yazdıklarından bunu anlar.
Sen derdini anlatamışsan bu senin sorunun.
Tekerlek, mekerlek, geç bunları, Üç-beş saf dışında kimsenin uçan otomobilden bunu anladığını sanmıyorum.. Uçan otomobilden pek çok insan yol yerine havada giden, helikopter gibi istediği yere konan bir araç anlıyor. Yoksa kimsenin filmlerdeki gibi hem yolda hem havada giden hibrit bir araç anladığı yok. pardon, galiba bir tek sen öyle anlıyorsun.
Diğer hususa gelince;
Evet, Vtol araçlar konusunda bilgim yok, öyle bir iddiam da yok çünkü takip etmedim. Söylediğin gibi bir ulaşım paradigması içinde kullanılacaksa olabilir., böyle bir model tutabilir. Buna karşı değilim ama sen yukarıdaki mesajlarında bunu anlatmadın, basbayağı bu vtollerin otomobillerin yerini alacağını söyledin ya da ima ettin.
Ben de o yüzden evrim ağacının linkini paylaştım.
Öyle bir şey olmayacak. Vtoller ancak helikopterlerin yerini alabilir. Otonom sürüş imkanıyla da helikopterlerden çok daha geniş kullanım alanı bulabilir ama Vtoller otomobilin yerini alamaz. Uçağın yerini de alamaz. Ben İstanbul'dan Bodrum'a Vtolle değil, B737 Max veya A320 Neo ile giderim. Biri saatte 1000 km hızla gidiyor, diğeri 300 km. Fakat bu demek değildir ki, İstanbul'dan Bodrum'a Vtolle gitmek isteyecek çıkmaz. Mutlaka kafi sayıda insan çıkar ve havacılık pazarında uçaklardan pay alır ama uçakları tamamen ortadan kaldıramaz. menzil yetmez bir kere.
Verim konusu ise aklıma yatmadı araştıracağım. Vtol hem yerçekimine karşı hem de hava sürtünmesine karşı enerji harcamak zorunda. Otomobil ise sadece hava sürtünmesine karşı ve varsa eğime karşı enerji harcamak zorunda (yer sürtünmesi ihmal edilecek düzeyde küçüktür). Vtolün daha az enerji tüketeceği hiç aklıma yatmadı. Araştıracağım.
-
Olucak olucak hepsi olucak göreceksin..
Kimse havaalanlanına 2 saat gitmekle üstüne rotarlarla uğraşmıycak ne uçak gibi 1 saatte gidiceksin ne araba gibi 10 saatte gidiceksin ..
Vtol ler tam araya yerleşicek 3-4 saatte gidiceksin hemde mahallene sokağına en yakın noktadan .gidiceğin yere en yakın noktaya iniceksin ..
Sonra torunlarına dönüp zamanında ben bu vtol lere ne karşıydım ne kadar inat etmiştim adam haklıymış diyiceksin..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yahu o kadar yazıdan Vtollere karşı olduğum sonucunu mu çıkardın? Pes vallahi.
Otomobillerin yerini almayacak ama ulaşımda yeri var, olabilir diyorum. Adam torunlarıma zamanında Vtollere karşı olduğumu anlatacağımı söylüyor.
Hem anlatma hem de anlama yeteneğinde bir sorun var sanırım.
-
Anlamak istediğimi anlamış yazmak istediğimi yazmışım demek ki .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Torlak KemalAlıntı
metni:Elektikli araç geçiş süreci, esas gelecek bunlar.. Bu senin konuya yazdığın ilk cevaptan alıntı. Ne şimdi bu?
Alıntı
metni:otomobil o saatten sonra hobi keyif aracı olur belki şehir içlerinde micro car denilen ufak araçlar olur .. Yine aynı cevaptan bir alıntı. Peki bu ne?
Alıntı
metni:Bu tür şeyler uzak şeyler değil.. elektrikli araç geçiş süreci oyalama süreci bence bu uçan araçlar çıkana kadar .. Bu da ikinci cevabından alıntı. Ya bu ne?
Cevaplarını okuyan herhangi biri bu alıntılanan cümlelerden ne anlar?
Ne anlayacağını söyleyeyim: Otomobiller tarih oluyor, elektrikli otomobiller de geçici, yerine uçan şeyler geliyor.
Otomobillerin yerine uçan bir taşıt geliyorsa, o zaman o taşıt artık uçan bir otomobildir çünkü otomobilin yerini alıp onu ortadan kaldırmıştır.
Normal her insan yazdıklarından bunu anlar.
Sen derdini anlatamışsan bu senin sorunun.
Tekerlek, mekerlek, geç bunları, Üç-beş saf dışında kimsenin uçan otomobilden bunu anladığını sanmıyorum.. Uçan otomobilden pek çok insan yol yerine havada giden, helikopter gibi istediği yere konan bir araç anlıyor. Yoksa kimsenin filmlerdeki gibi hem yolda hem havada giden hibrit bir araç anladığı yok. pardon, galiba bir tek sen öyle anlıyorsun.
Diğer hususa gelince;
Evet, Vtol araçlar konusunda bilgim yok, öyle bir iddiam da yok çünkü takip etmedim. Söylediğin gibi bir ulaşım paradigması içinde kullanılacaksa olabilir., böyle bir model tutabilir. Buna karşı değilim ama sen yukarıdaki mesajlarında bunu anlatmadın, basbayağı bu vtollerin otomobillerin yerini alacağını söyledin ya da ima ettin.
Ben de o yüzden evrim ağacının linkini paylaştım.
Öyle bir şey olmayacak. Vtoller ancak helikopterlerin yerini alabilir. Otonom sürüş imkanıyla da helikopterlerden çok daha geniş kullanım alanı bulabilir ama Vtoller otomobilin yerini alamaz. Uçağın yerini de alamaz. Ben İstanbul'dan Bodrum'a Vtolle değil, B737 Max veya A320 Neo ile giderim. Biri saatte 1000 km hızla gidiyor, diğeri 300 km. Fakat bu demek değildir ki, İstanbul'dan Bodrum'a Vtolle gitmek isteyecek çıkmaz. Mutlaka kafi sayıda insan çıkar ve havacılık pazarında uçaklardan pay alır ama uçakları tamamen ortadan kaldıramaz. menzil yetmez bir kere.
Verim konusu ise aklıma yatmadı araştıracağım. Vtol hem yerçekimine karşı hem de hava sürtünmesine karşı enerji harcamak zorunda. Otomobil ise sadece hava sürtünmesine karşı ve varsa eğime karşı enerji harcamak zorunda (yer sürtünmesi ihmal edilecek düzeyde küçüktür). Vtolün daha az enerji tüketeceği hiç aklıma yatmadı. Araştıracağım.
EVTOL konusunda gerçekten pek bir şey bilmiyormuşum. EVTOL konseptini bu zamana kadar insanlı dron şeklinde tahayyül ediyordum ama araştırınca gördüm ki aslında Bell Boeing V-22 Osprey tarzı "tiltrotorlu" VTOL uçakların elektrik motorlusuymuş.
Bell Boeing V-22 Osprey
Yani bir dron değil, havalanırken bir helikopter olarak havalanıyor, yol alırken de bir uçak olarak yol alıyor. Böyle olunca elbette verimlilik bir dron veya helikopterle kıyaslanmayacak ölçüde yüksek oluyor.
EVTOL'lerin verimliliğine ilişkin interneti tararken karşıma sadece tek bir araştırma çıktı. Michigan üniversitesi ve Ford tarafından yapılmış bir araştırma bu:
Role of flying cars in sustainable mobility | Nature Communications
İlginç bir şekilde EVTOL'ler uçan otomobiller olarak adlandırılıyor bir çok kaynakta.
Oysa bu tanım çok doğru gelmedi bana. Daha çok popüler kültürün ilgisini gıdıklamak için uydurulmuş bir isimlendirme gibi geliyor "uçan otomobil" tanımlaması. . VTOL gerçekte bir uçak türü. Helikopterlerin dikine kalkış özeliğini bünyesinde barındıran bir uçak türü VTOL. Dolayısyla başına E gelince aniden uçan otomobil olmuyor. olsa olsa sadece VTOL uçakların elektrik motorlusu oluyor. Elbette hemen her ebatta EVTOL üretilebilir, örneğin otobüs gibi 50 kişilik EVTOL'ler üretilebileceği gibi otomobil ebatlarında 4 veya 2 kişilik, hatta tek kişilik EVTOL'ler de üretilebilir ama bu onu yine de bir otomobil kılmaz. Otomobilin tanımı belli. Bu tanıma uyan pek fazla bir yönü yok EVTOL'ün.
Neyse, esas konuya gelelim. EVTOL ne kadar verimli. Yukarıda bağlantısını paylaştığım araştırmaya göre, 100 kilometrelik bir yolculukta elektrikli otomobillere kıyasla %28 daha az verimli ama benzinli otomobillere göre %35 daha verimli.
Öte yandan, 4 kişilik bir EVTOL tam dolu (3 yolcu+1 pilot), BEV ve ICEV ise sadece 1,54 yolcu dolu olarak aynı mesafeyi aldığında, EVTOL elektrikli otomobilden %6, benzinli otomobilden ise %52 daha verimli ve aynı oranda daha az sera gazı emisyonuna yol açıyor.
EVTOL'un sıkıntısı şurada: Helikopter gibi havalandığı için kalkışta ve inişte muazzam enerji harcıyor ama düz uçuşta bir uçak gibi az enerji harcıyor çünkü zaten esasen bir uçak EVTOL. Bu nedenle 35 km'nin altındaki tüm yolculuklarda benzinli otomobilden bile daha az verimli. Esaslı bir verim kazancı için EVTOl'ün en az bir kaç yüz km uçması gerekiyor. Bu da onu şehir içi ulaşım için uygunsuz kılan nedenlerden biri. Yani, diğer kısıtlayıcı nedenleri bir yana koysak bile, sırf bu yüzden şehir içi ulaşımda kullanılamaz çünkü km başına maliyet hesabında rekabetçi olamıyor. Şehir içinde rekabetçi olabilmesi için otomobil gibi bir kaç kişi değil, otobüs gibi aynı anda çok kişiyi taşıması gerekiyor.
Ancak hava taksi olarak bir şansı var. Şehir içinde normal taksiye göre daha maliyetli uçacağı halde, trafiğe takılmak istemeyen, işi acele olan pek çok insan tarafından tercih edilme potansiyeli var.
Yine hava otobüsü olarak da kullanılabilme potansiyeli mevcut.
Otomobilin yerini alacak kişisel bir ulaşım aracı olabilir mi? Tam otonom olursa ve merkezi bir hava trafik kontrolu tarafından izlenir ve yönlendirilirse belki bir şansı olur şehir içinde ve dışında. Aksi halde bu bir hava taşıtıdır, pilotluk lisansı gerektirir, güvenli iniş ve kalkış alanlarına ihtiyaç duyar. Öyle apartmanının önüne pat diye inip kalkamazsın, sokağa da park edemezsin çünkü kanatları var.
Kısacası şehir içinde özel otomobil kullanımını sonlandırma potansiyelini taşımıyor EVTOL ama hava taksi, havabus gibi uygulama alanları mevcut ve buralarda iş yapabilir. Yoksa sadece İstanbul'da 4 milyon civarı motorlu taşıt var ve iş çıkış saatlerinde bunların çoğu yolda oluyor. Düşünsenize, İstanbul semalarında aynı anda 3 milyon EVTOL uçuyor. Olacak iş mi?
Edit: Düzeltme
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 30 Mart 2025; 16:30:5 >
-
Okumadım çok uzun ama genede gelecek Vtol de..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- whatsapp sohbet aktarma
- whatsapp bildirim sesi gelmiyor
- twitter video indirme
- fake foto bulucu
- twitter isim değiştirme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X