208 2014 model aracımda yaşıyorum o sorunu iptal ettirdim fiyattan dolayı |
PEUGEOT 208 SAHİPLERİ (387. sayfa)
-
-
208 1.0 2014 araca sahip olan varmı.,,
Tek benmı yasıyorum bılmıyorum.
-Araç yokuşlarda boguluyor. Çıkmıyor
- 2 vites de araç yavas
- sert fren yapıldığında yada sonuna kadar bastıgınızda motor yere düşecekmiş gibi ses çıkarıyor.
-
merhaba, benim aracım 1.2 motor ve ETG5 şanzıman.. 77350 km de .. yokuşa hızlı girmezsem benimki de bayılıyor.. klima açıkca daha kötü..
ama devir düşmeye başladığı anda mesela 2bin -2500 devir arası vites küçültüyorum, bir nebze kurtarıyor..
fakat frenle alakalı bir sıkıntım yok..
-
peki muayene de çıkmaz mı..?
-
1.4 yarı otomatik 2012 aracım var, baskı balata değiştirdim, araç kalkışlarda hafif titriyor, bunun sebebi nedir ? Nasıl tamir edilir ? Düzelir mi ?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Haydaaa. Biz de değiştirmedik diye birebir aynı titreme var diyorduk hep hocam. Sizin baskı balata yeni olduğuna göre kalkışlardaki titremeye neden olabilecek iki ihtimal aklıma geliyor, bozuk/pürüzlü volan yüzeyi ve vites alıştırma (kalibrasyon) işleminin yapılmamış olması.
Bu arada kalkışlardaki söz konusu titreme araç/şanzıman soğukken de oluyor mu yoksa trafiğe çıktıktan bir süre sonra (1 saat ve üzeri) mı başlıyor?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kalkışta hocam, öyle büyük rahatsız edecek boyutta değil ama, eskiden yoktu böyle titreme, yolda giderken de vitesleri çok erken atıyor, eskiden de erken atardı ama şimdi atınca hafif titriyor, usta volanı tornaya yollayacaktı gerek yok diye yollamadı, 128binde araç
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kalkışta olduğunu anladım hocam yalnız asıl sormak istediğim nokta şu, aracı birkaç gün otoparkta bıraktıktan sonra sabah soğuk iken yaptığınız kalkışlarda da bu titreme durumu var mı?
Volan konusunu mutlaka dikkate alsın ustanız bence yeniden. Bir de takılan baskı balata orjinal PSA ürünü mü yoksa değil mi?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Orijinal taktim dedi hocam, sıcak veya soğuk kalkış farkı yok hocam, ama aşırı değil bu arada... Volan ı değiştirmek de tekrar balata değiştirmek gibi zahmetli mi peki hocam ?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aracı lifte kaldırıp şanzıman baskı balatasını söktükten sonra karşınıza volan çıkıyor zaten hocam. İkisi birbirine bitişik halde çalışan parçalar zaten. Ama volan en pahalı aktarma organı parçalarından birisidir. O nedenle yüzey taşlama yapmayı deneseydi önce iyi olurdu.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Zaten yapmadan önce bakacam volanta ona göre tornaya yollayacam dedi, yapınca da volant çok iyiydi torbaya gerek görmedim dedi, muhtemeln ondan yapıyor, siz ne önerirsiniz hocam ? Şu an tekrar şanzumanı indirtelim mi? Ya da böyle kullanayım mı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam seneler önce takip ettiğim bir tartışma konusu vardı bu hususta. Az önce sizin gündeme getirdiğiniz aynı konu nedeniyle aklıma geldi ve kontrol edeyim dedim. Büyük bir tesadüf eseri bu mesajı size yazmadan yaklaşık 2 saat önce konu sahibi konuyla ilgili yıllar sonra güncelleme mesajı yazmış ve ustasına sorup fiyat almış tekrar ve bunun tekrarlayan bir sorun olduğu kanısına vararak böyle idare etme yönünde görüş bildirmiş, şurada:
https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/305309-peugeot-208-kalk%C4%B1%C5%9Fta-titreme/?do=findComment&comment=3923071
Bu arada volansız, sadece baskı balata için 10.000₺ demişler. Bana çok saçma yüksek geldi. Size kaça mâl oldu baskı balata değişimi?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam şanjuman yağı, keçe, balata vs malzeme toplam 5bin işçilik de 3bin verdim. Ankara şaşmaz, Peugeot ustası arayan varsa ustayı önerirrim, küçük bi dükkan çırak yok usta kendisi yapıyor. Bugün yanına gittim ustanın "biraz kullan içine sinmezse tekrar indiririz şanjumanı" dedi, biraz kullanıp karar vereceğim ama şanjuman yağı vs tekrar boşalacak pek istemem gibi. Zaten bende titreme çok çok az, arkadaşlara sürdürdüm hepsi var ama önemsiz dediler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar merhaba,
Son birkaç yıldır kafamı yiyen bir sıkıntı ile karşılaşıyorum. Çok yüksek yakıt tüketimi görüyorum. Aracım 2013 1.2 vti etg5 63000km access. Şehir içinde 13-15 litre arasında tüketim görüyorum. Şehir dışında ise 6 litre civarında(80 ile sabit hızda giderken) oluyor. Genelde aracı kullandığım yerler de düzlük. Bu tüketim değerleri aşırı sakin kullanımda çıkıyor. Ustalara gittiğimde ise genelde sen kullanamıyorsundur, araçta sıkıntı yok, yol bilgisayarına bakma(bu söze inat depoyu fulleyip tekrardan test yaptım sonuç yol bilgisayarı ile aynı çıktı hatta yol bilgisayarı düşük bile göstermiş.), kısa mesafede 20 litre de yakarsın(6 kmlik mesafede motor ısınmaz diyen şahıs aksini kanıtlamak için şehir içinde 60 km yol gittim herhalde 60 kmde de ısınmıştır. Sonuçta 1200 cc hacimli alüminyum blok bir benzinli motor.) gibi cevaplarla yarama tuz bastılar. Normal koşullarda 400-500 metrede hararet göstergesi 93 derecelere çıkıyor, hava zaten 40 derece. Bu koşullarda 7-8 litre yakmıyorsa gideyim tamamen elektrikliye geçeyim. Öyle bir durumdayım ki şehir içi 9, şehir dışı 5'e bile okeyim. Sizce neyden kaynaklanıyor olabilir? Araçta her triptonikte görülen silkeleme, düşük hızlarda kafa atma davranışları var.
Triger kayışı için Eurorepardan 4.500₺ fiyat aldım. Baskı balata için 7.000₺ fiyat aldım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugberkim -- 29 Ağustos 2023; 22:17:43 >
-
2012-2013-2014 vs. ilk üretilen bazı modellerde krank şaft (krank mili) hatalı üretimi nedeniyle hizalama kaynaklı genel bir sorun vardı. Geri çağırma ile komple motor değişimi suretiyle değişim yaptı yetkili servisler. Öncesinde kumpas ile krank şaft mili boşluğunu kontrol ediyorlar (azami 0.5 mm idi sanırım). Kampanya kodu yanlış hatırlamıyorsam ZPL idi. Yetkili servise gidip sorun dediklerimi isterseniz. Bu sorun yüksek yakıt tüketimine neden olabiliyordu.
Hararet her daim 90 derecenin bir tık üstündedir ve normaldir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 29 Ağustos 2023; 22:41:24 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim
Bu araçta da komple motor değişimi aile büyüklerinin söylediğine göre olmuş. Geri çağırma kampanyasını şasi no ile kontrol ettiğimde bir şey gözükmüyor. kampanya kodu nasıl kullanılıyor?
400 metrede hararet göstergesinin 93 dereceye çıkmasını söylememin sebebi bazı ustaların aksine motorun ne kadar çabuk ısındığını söylemek içindi.
Bazen birinci viteste çelikten yapılmış bir topun beton zemine düşmesi gibi ses çıkarıyor. Bu sırada araç gaza basmama rağmen 4-5 km/h hızda sabit kalıyor. mil boşluğundan kaynaklanıyor olabilir mi? Geçenlerde de ilk kez yaşadığım bir durum oldu. Araç birinci vitesten kalkamayıp stop etmişti. Bir keresinde de viteste olmasına rağmen vitese atamayıp boşta 10 saniye boyunca beklemişti. Vites geçişleri çok uzun sürüyor. Bunlar olağan şeyler mi?
-
2015 208 1.6hdi aracım var. Jantları değiştirmek istiyorum. Beğendiğim çıkma oxygene 16 inç jant buldum. Arabanın kataloglarında 16inç oxygene jant göremedim. Replika mıdır gerçek midir emin olamadım? Bilgisi olan var mı acaba.
-
-
Güzel çalışma olmuş. Elinize sağlık. Yamayı nasıl tutturdunuz? Yapıştırma mı yoksa önceki başka mesajda yazdığınız gibi vida mı çaktın hocam?
Ya da ısıtarak kaynaştırma?
Bizi bu hale düşüren Peugeot utansın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 1 Eylül 2023; 18:31:25 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam lastik yamasının içinden çıkan kauçuk yapıştırıcısını kullandım ,uyguladıktan sonra hafif kurutup yapıştırınca güzel sonuç verdi
Gruptaki arkadaşlar için bu da vida attığımız tamamen kopuk fitil kurtarma çalışmamız(geliştirmeye ihtiyacı olduğu çok açık ama bir miktar seste azalma sağladı takriben %30-40 civarı)o küçük parça aylardır sol arka kapı gözünde geziyodu tekrar takmak o güne nasipmiş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X