Şimdi Ara

PEUGEOT 307 alırken nelere dikkat etmeliyim?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
35.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli DH forumu dostları,

    2-3 ay içinde ikinci el bir peugeot 307 almayı düşünüyorum. Aracın 100,000 km altı olması tercihim. Toplam bütçem 18-20 bin lira arası. Bu benim ilk arabam olacak. Bu yüzden biraz acemiyim. Peugeot marka tercih etmemim sebebi de görünüşü karizması hoşuma gidiyor. Fakat 307 hakkında yazılanlar aklımı karıştırdı. Bu markayı kötüleyen, servis hizmetlerinden memnun olmayan birçok kişi var. Sizin deneyimlernize güvenerek ikinci el bir peugeot 307 alırken nelere dikkat etmeliyim. Dizel mi benzinli mi daha avantajlı olur? Daha önce lpg takılmış veya lpg takılı araç alınması biraz riskli midir? (beyni bozması açısından) İnternetten birçok siteden ikinci el peugeot 307 ilanlarını takip ediyorum. Bazı ilanlarda bir ay önce triger değşti alt bakım yapıldı, zart yapıldı zurt yapıldı deniyor. E o zaman niye satıyosun arabanı! Araç alırken hangi konularda uyanık olunmalı. Bi aracın pert olup olmadığını nasıl öğrenebilirim? Bazı ilanlarda ilanı veren kişi aracın plakasını kapatmış. Neden ki? Sorgulama yapılmasın diye mi? Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum...







  • 2004 1.hdi sahibiyim. Sıfır almıştım. Araçtan memnunum. Yalnız 1.6 dizel tavsiye ederim. İlk 1. ve 2. vites ivmelenmesi için Hz. Eyüp sabrı göstermen gerekiyor benim araç için. Aracım 98 bin küsürde. 90 bindeyken geçen kasımda bütün ağır bakımını yaptırdım. Triger seti, devri daim, baskı balata, yakıt filtresi, akü ve ön balatalar. Yani nerdeyse bi 90 bin daha sorun yok. Fakat 10 - 15 bin para koyabilsem bende bunca masrafa rağmen hemen değişmek isterim yani.
    temiz 1.6 dizel bulursan al derim. Baktırabilirsen yetkili servisten check up yaptır kaporta ve mekanik açından. Servis açısındanda servise bakarsan serviste sana bakar fakat yetkili servisler pahalıda olur. örnek olarak ben ustalara 2 kg baklava almıştım bi vesileyle. Şimdi aracımla ilgili herşeyi sorunsuz olarak hızlı ve bazı şeyleri ücretsiz yaptırabiliyorum. Bilgisayar bağlantısı gerekecek işlemlerini ücretsiz yaptırabiliyorum Soruna gelince ben yaklaşık 7 yıldır hiç bir sorununu görmedim.




  • 10 gün önce 2003 model 1.6 XT 307 aldım. 10 gün içinde edindiğim izlenimleri aktarıym:

    XT donanım bayağı dolu; kadife koltuklar, ön arka kol dayama, torpido soğutma, dijital klima, yol bilgisayarı, ahşap göğüs, yağmur sensörü, far sensörü, çelik jant, 5'li CD changer mevcut.

    110 HP bence araca yeterli, ayağına hakim olabilirsen de çok fazla yakmıyor. Neticede ne kadar az yaksa da benzinli araca binmek zor bu devirde, gaza ayağımın ucuyla dokunuyorum mecburen. LPG dönüşümü yaptırsam mı diye düşünüyorum şu aralar ama Peugeot lar LPG yi pek sevmiyor diyorlar genelde.

    Yol tutuşu iyi. Bir Focus performansı beklememek lazım tabiki ama yine de gayet iyi. Aracı çok zorlamadım ama şimdiye kadar hiçbir virajda mahcup etmedi.

    Koltukları gayet rahat, derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon olduğundan en rahat sürüş pozisyonunu elde edebiliyorsun.

    Aracın ses sistemi yeterli düzeyde, özellikle CD den çalıyorsan. Ama aracı aldım daha 1 haftayı doldurmadan kronik arıza olan CD changer kitlenmesi başıma geldi. CD içerde takılı kaldı şu an çalışmıyor. Tamir ettirecek yer arıyorum.

    Süspansiyonlar çok sert, yoldaki her türlü girintiyi çıkıntıyı hissettiriyor. Bu aracın en sinir bozucu özelliği.

    Şimdilik tavsiye ederim. Benim gibi ortalama hayat süren bir insan için fazlasıyla yeterli bir araç. LPG uyum olayını bende araştırıyorum.




  • Merhaba,

    yaklaşık 1,5 sene 2004 307 hdi 1,4 70bg kullandım..10 gün önce bu aracı satıp 2006 307 1,6 hdi 110bg premium aldım.

    şimdi geriye dönüp baktığımda kullandığım arabanın çok yavaş kaldığını söyleyebilirim. bineceksen biraz fazla para verip 1,6 110bg'ye bin derim.

    eski 307 imi sattıktan sonra yine gidip pejo aldım..alabilecek başka araba bulamadım,bir kere pejoya alışırsan bir daha vazgeçemezsin..
  • Arkadasin dedigi gibi bir kere bindin mi peugeot ya bi daha inemezsin üzerinden donanım konfor güvenlik durusu cok iyi..benim de 2.307im ve cok memnunum benzinli veya dizel 1.6 110bg motorunu alıcaksınız ve 2003 model ve uzerini tercih etmeniz lazım..tüp olayına gelınce benım aracım tuplu 80tl ye fulluyorum ve 370km goruyorum istedigim gibide kullanıyorum(az yaksın dıye yavas yavas gideyim diye dusunmem)..tüp olarakta zavolliyi tercih etmeniz lazım veya fazla para veririm derseniz teflex veya prins i dusunun..herkese iyi günler
  • peugeot 307 ile vw polo trendline arasında kaldım diyebilirim. ikisinde fiyat açısından kafa kafaya ama 307nin donanımı çok daha fazla ama çoğu 2. el 307ler 100 bin km ve üstü yol katetmişler. Bir de pejoların iran yapımı olduğunu duyunca biraz soğudum. tüp olayına gelince. araca ben tüp taktırmam takılmışını da almam. motora aracın beynine ne denli zararlı olduğu zaten biliniyor. dizel mi benzinli mi dersem. son zamanlarda benzil ve motorin fiyatlarına bakarsak aralarında pek fiyat farkı kalmadı.
  • arkadaşlar bişey sormak istiyorum...peugeot 307 nin 1.6 benzinli motorlarının hepsi 16 valf mi?? bu xt xr xs ne anlamlara geliyor?? bu donanım özelliklerine sahip araçlar kaç beygir?? ve son olarak 2004-2005 model 307 aynı model bir focus'a tercih edilebilirmi edilmelimidir?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 307 nin 1.6 benzinli motoru donanım ne olursa olsun 16 valf 110 HP diye biliyorum. 307 Türkiye ye 2002 de geldi sanırım, 2006 da makyajlandı. Focus2 2005 te satılmaya başlandı. Yani 307 satılıyorken Focus2 henüz yoktu. 307 benim görüşüme göre Focus1 değil Focus2 nin muadilidir.

    Focus1 ler sorunsuz bir araç olarak bilinir.Çok fazla rağbet olduğu için fiyatları 307 seviyesinde.
    Benim ilk tercihim maddi durum el veriyorsa Focus2 olurdu.
    Focus1 le 307 arasında tercih yapacaksanız da 307 tercih edilebilir. Modern görünümü,XT(özellikle XT Premium) fazlasıyla yeterli donanımı, Focus a nazaran fazladan %10 gücü tercih sebebi olabilir. Ancak şunu belirteyim arka süspansiyonları sert, takıntılıysanız rahatsız edici olabilir. Birde 5li CD changer kronik problemli.

    Benim tercihim Focus tu, temiz 307 denk geldi onu aldım. Pişman değilim.
  • bende 2005 model 2,0 motor 307 sw aldım . 62000 km de. benzinli. depoyu doldurdum 250 km gittim daha yarı olmadı. ama yinede tüp takdıracağım . ne önerirsiniz.
  • ARKADASIM BEN 2002 MODEL 1.6 XS 110 HP 16 V BENZINLISINI ALALI 7 AY OLDU.ARACIM 162000 DE, BUGUNE KADAR BAKIM ICIN HARIC NE SERVISE NEDE TAMIRCIYE GITTIM. 307 ALACAKSAN 1.4 1193 KG LIK BIR ARAC ICIN PEK YETERLI DEGIL EGER SENIN ICIN ONEMLI OLAN YAKITSA O PARAYA COK TEMIZ 206 ALABILIRSIN. 307, POLOYLA FALAN KIYAS KABUL ETMEZ, BINEN ARKADASLAR BILIR, SINIFININ YANI C SEGMENTININ EN GENIC IC HACMINE SAHIP ARACIDIR O KOLTUGUDA OTURDUKDAN SONRA FOCUSA GOLFE BINMEK SANA GARIP GELEBILIR, 100 KM YE 10 SN ALTINDA CIKAR, SEHIR ICINDE MAKUL KULLANIMDA 0.30 TL CIVARI YAKAR, GAZ PEDALINA YUKLENIRSEN PEK HOS SEYLER OLMAZ ONUDA SOYLEYEYIM:) DONANIM OLARAK BU PARAYA ALINACAK EN IYI ARCATIR, BENIM TAVSIYEM XT PREMIUMDUR. HEPIMIZIN BILDIGI GIBI BU ARAC TURKIYE PIYASASINDA HAKKETTIGI DEGERI MAALESEF GORMUYOR, BILEN BILMEYEN 307 HAKKINDA YORUM YAPIYOR PEJO VE CITROEN MARKA DEGERINI EN AZINDAN 2. ELDE COK DUSURUYORLAR. LAFIN KISASI ISTER AILE ARABASI OLARAK DUSUN ISTER SPOR OLARAK DUSUN BINICIYSEN GOZUN KAPALI BU ARABAYI ALMANI ONERIRIM SONUCTA BU ZEVK ISI, NE BILEYIM BEN BALKONA CIKIP ASAGIYA BAKINCA ŞEYTAN KIRMIZI 307 MI VE ONUN KIVRIMLARINI HATLARINI GORUNCE MUTLU OLUYORUM:)




  • 2002 ve 2005 model olmak üzere iki adet 1.6 XT otomatik vites olarak kullandım.
    son derece memnun kaldım. Aile olarak büyüdüğümüzden 5008' e geçtim.
    peugeot kendi sınıfında kaliteli araçlar yapar.
    benim kullandığım benzinli otomatik modeller 100km de 10lt yakıyordu.
    ama çekiş olsun, viraj olsun, düz yolda performans olsun gayet iyi idi.
    alırken dikkat edilecek hususlar diğer araçlardan farklı değil.
    vuruk varmı, boya var mı, kullanırken titreme oluyor mu vs.
    bu gibi konularda bir sorun yoksa almanızı tavsiye ederim.
  • merhaba arkadaşlar ben de 307 almak istiyorum bilen arkadaşlar sorularıma yardımcı olurlarsa sevinirim.

    İlk olarak benzinli düşünüyorum fakat 1.6 mı 1.4 mü farkı nasıl olur bilmiyorum 1.4 için kasa ağır küçük kalır diyorlar ne derce doğru ben yüksek performans beklemiyorum araçtan yakıt daha önemli o yüzden 1.4 denk gelirse almam mantıklı mı?
    İkincisi 2006 üzeri makyajlı kasa istiyorum temiz kazasız 100.000 km altı olsun istiyorum sorun yaşamayayım diyorum ilk arabam olacak çünkü.Bu konuda da sorum fiyat konusu
    Mesela;
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-fiyat-dustu-2006-model-doktordan-temiz-307-110-hp-61000-kmde-47726239/detay/ veya
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-bayandan-hatasiz-kazasiz-peugeot-307-47536671/detay/
    bu fiyatlara alınır mı? değeri gerçekten bu mu? bilgisi olan arkadaslardan, yeni 307 almış arkadaşlardan yardım bekliyorum

    3. husus da LPG de sorun çıkartıyor mu 307 ler hangi marka önerirsiniz?

    Son olarak da gerçekten insanın tam istediği gibi bir aracı bulması zor gibi geldi bana bir miktar araştırdığım kadarıyla bu nedenle 307'ye alternatif hangi model tavsiye edersiniz?

    biraz uzun oldu ama yardımlarınızı bekliyorum benim gibi bilmeyen arkadaşlar için de faydalı olur diye düşünüyorum Teşekkürler.




  • Bence 1.4 almayın. 1.6 anca yetiyor. İkisi arasında çok bi yakıt tüketimi farkı oluşmaz, hem zaten 1.4 ler piyasada fazla değil, satarken de 1.6 yı daha rahat satarsınız.

    LPG olayına bende daha net bir karar veremedim. Benzin 4.30 TL oldu canımıza okuyor. Genelde Peugeot lar LPG yi sevmiyor diyorlar tavsiye etmiyorlar ama sorunsuz kullananlar da var. Benzin ibresinin düşmesi ve arıza lambasının yanması 307 lerde genelde olan bir problemmiş.

    LPG siz asla diyordum ama;
    %5 bile olsa bir performans kaybı,
    Aynı mesafe yolu katedebilmek için lt bazında LPG nin benzinden daha fazla tüketilmesi,
    İlk çalıştırmalarda ve motor belli sıcaklığa gelene kadar tüketilen benzin,
    yol bilgisayarının verimli kullanılamaması,
    bagajın küçülmesi,
    benzin göstergesi ve arıza lambasının sinir bozması,
    (şahsi olarak) günlük gidip geleceğim mesafenin kısa olmasından dolayı LPG den vazgeçmiş durumdayım.

    Benzin fiyatının can yakıcı olmasından ötürü daha yeni aldığım aracımı satıp B segmenti dizel bir araç alma düşüncesi de kafamı kemiriyor ama bu aracın donanımından, konforundan da vazgeçemiyorum.




  • 1.6 benzinli SW modellerinin 100 km'de şehir dışı(110 km/h geçmemek) ve şehir içi ne kadar yakıyor?Birde 2004-2006 model orjinal 50 bin km civarında olanların fiyatları hangi aralıktadır?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.