Şimdi Ara

Peugeot 308 eat6 şanzıman yağ değişimi bilmecesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
2
Favori
19.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zafan Z kullanıcısına yanıt
    Özel aletlerden ziyade prosedürü var.
    Genel prosedür,
    Yağ boşaltma sonrasinda yağı tekrar dolduruyorsunuz. Ancak bitmiyor, motoru çalıştırıp P konumunda yağın 50C kadar isinmasini beklemeniz lazim.

    Yağ 40C 'e ulaştığında manuel modda her vitesi 2000d/dk gecmeden sirayla arttirarak her viteste 30sn boyunca sürerek (liftte) ve yine sirayla surerek düşürmeniz gerekiyor.

    Sonra uzerine ekleme yapip işlemin yağlama kısmında tamamliyorsunuz.

    Sonra kalibrasyonu yapmaniz gerekiyor.

    Kalibrasyon modunu acip islemi tamamliyorsunuz.

    Bir motor yağ değişimi gibi değil, bir yandan bilgisayara bakıp dogeu dereceye ulaştığını kontrolu ve kalibrasyon gerekiyor.

    Doğru miktarda koyulmasi aşırı ya da az doldurulmamasi da önemli.

    Işçilik hatasının sonunda sanziman parçaları çok pahali ve risk içeriyor.

    Yaglar 80.000km gidebildiginden gittigi kadar gitsin patlarsa garanti sonunda patlar kafasi yaşanıyor.

    Zor değil aslında basit bir işlem ama bu basit işlemi bile yapamayacak bu riske girmeyecek çok eleman var servislerde..

    Buna ek mesela ZF şanzımanlar da ZF haricî yağ konulmamasi çok önemli oluyor. Her sanzimanin neredeyse ayri yagi var. Yağ oldukca pahali.

    LiquiMoly gibi yaglar da var ama kimse yağı stogunda bile tutmuyor ve sorumluluk almak istemiyor.

    ZF icin 6.5 litre Sadece sanziman Yag değişimi prosedürü ile 700-800TL gibi bir masrafi var, müşteriye bunu aciklamak dert ve karlı degil. ayrıca ömürlük denildiginde 150.000-200.000km'de patlarsa çok güzel para bırakıyor.

    Km artinca da şanzıman yağını degismek istemiyorlar cunku yeni yağ basinci ve deterjani ile birlikte eski yağ kalintilarinin valfleri tikama riski var. Bu nedenle herkes kaçıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 27 Mayıs 2020; 11:11:13 >




  • Aynı şanzımanı kullanan Bmw active tourer'im var. Bana da yetkili servis değiştirilmiyor demişti.
  • Eskiden beri eğer bir ürünü uzun süre kullanacaksanız yağın değişim periyotları km olarak üş aşağı beş yukarı bellidir. Bu motor yağı için 10 bin km'de bir,şanzıman yağı için ise 30 bin km'dir eğer tam değişim yapılacak ise 60 bin km. Zaten çoğu otomatik şanzıman yağını komple boşaltmıyorsunuz atıyorum 8 lt ise 3 lt'si boşalıyor. Bu şekilde yaparsanız yukarıda arkadaşın yazdığı gibi değişim sırasında belli aşamaları yapmak zorunda kalmazsınız.Aracı sürersiniz,şanzıman yağı sıcakken yağı boşaltır,üstüne boşalttığınız kadarını eklersiniz olur biter.

    Ömürlük=garanti süresdir.

    Son olarak forumda bir Aısin şanzıman fetişzmi var bir ara ZF için vardı. AISIN şanzımanların çoğu ısıya duyarlıdır,yağ çok fazla ısınırsa özelliğini kaybeder haliyle şanzımanda aşınır. Eğer araçta harici şanzıman soğutucu yok ise taktırmak en iyisi,yok ben aracıma elletmem modifiyeyi sevmem derseniz bu sefer kesinlikle yağı belli aralıklar ile değiştirmeniz gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 26 Mayıs 2020; 19:17:41 >




  • Ya herkes bir şey söylüyor da adamlar kullanım kılavuzuna yazmışlar şanzımanın bakıma ihtiyacı yoktur diye. Bana da tuhaf geliyor ama durum böyle yani.


    Peugeot 308 eat6 şanzıman yağ değişimi bilmecesi
  • Ben yetkili servise her gidişimde soruyorum her seferinde kaçamak cevap veriyorlar daha sonra ben sıkıştırınca değiştirmeye gerek yok diyorlar fakat ben hiçbir yağın ömürlük olmadığını BİLDİĞİMDEN 65 bin km’de tork konvertörlü tam otomatik aracımın şanzıman yağını değiştirdim 130 bin civarında km bakımını yaptırırken tekrar değiştiricem.Bu arada sizin aracınızın şanzıman tipi benim aracımla aynı.Değiştirmenizi tavsiye ederim fakat bunu bir şanzımancıya yaptırmanızı tavsiye ederim.Sizin araçtan daha önce bizde de vardı 70 binde satıldı değişmemişti fakat satılmasaydı değiştirirdik.Km mevzusu şöyle bir tanıdığımda Honda Civic vardı servisin 45 binde bir değişim önerdiğini ve değiştirdiğini söylemişti.Şanzıman yağı için önerilen bir süre olmadığından mecburen kendimiz bir periyot belirliyoruz.Benim aracım çok yorulan bir araç olmadığından 65 binde değiştirdim fakat İstanbul trafiğinde 50 binde değiştirmek mantıklı olabilir kimi bunu 100 binde bir yapabiliyor benim size tavsiyem km bakımı geldiğinde değiştir.




  • sarper26 kullanıcısına yanıt
    Birçok araçta bir açıklama bile yazmıyor fakat ben değiştiriyordum değiştirdim ileriki zamanlarda da değiştiricem.Tercih meselesi maalesef ama ben hiçbir yağın ömürlük olmadığını bildiğimden kesinlikle değiştiriyorum.
  • SkyTraveler kullanıcısına yanıt
    Bu arada sanayiye gittiğinde sanayi esnafından bu araçlarda değişim olmaz kötü olur denir.(Çalıştığımdan biliyorum)Ben hiçbir aracımda kötüleşme görmedim fakat belirteyim şanzıman yağı değişimi nasıl bir araç için kötü olur.Eğer aracın şanzımanı sorunluysa yani mekanik bir arıza bir sıkıntı bir aşınma vb varsa bu tür bi araçta şanzıman yağı değişimi negatif etki yaratır ama sizin araç için şuanda hiçbir sorun yaratmaz
  • Yahu yok mu şöyle bu şanzımanla 150 200 bin km yapan onların tecrübelerinden yararlansak ne yapmislar değiştirmişler mi degistirmedilerse kullanımda bı anormallik sorun yaşamışlar mi internette hiç bı Türkçe forumda çok km yapmış birinden yorum yok. Ya da çevrenizde kullananlardan . Ayrıca zaman ayırıp cevap yazdığınız için çok teşekkürler.
  • Arkadaşlar Selamlar,

    Google İle Arattığım Zaman En Güncel Bu Konu Başlığı Geldi Karşıma.

    An itibari İle Nisan 2017 Trafik Çıkışlı 2016 Model DS3 Var Bende EAT6 Şanzımanlı, Araç Şuan 38.000 Kilometre Şanzıman Yağının Değişmeyeceği Üzere Geniş Bir Yorum Var.

    Üretici (Kullanım Kılavuzu), Servis, Kullanıcılar Değişmeyeceği Yönünde. Bende Değiştirmeyerek Kendimi Donör Olarak Kullanacağım. Aracımı İstanbul Gibi Bir Yerin Cehennem Trafiğinde Ve Bazen Uzun Yolda Kullanmaktayım. Göreceğiz Bakalım Neler Olacak.

    Aracı Satmaz Ve Başıma İş Gelmez, Sağ Kalırsam Geldiğim Durumu Ara Ara Yazıp Bu Bilgi Kirliliğine Son Vereceğim.

    Tıkır Tıkır Çalışmakta Şanzıman Güncel Kilometresi : 38.000.

    Görüşmek Üzere.
  • Tork konvertörlü şanzımana sahip bir araç sahibiyim çok araştırma yaptım hatta istanbulda atco diye bir yer var orada ustalarlarda görüştüm, Rus formlarını araştırdım eğer şanzımanda vuruntu sarsıntı gibi şeyler yoksa sağlıklı çalışıyorsa değişime gerek yok deniyor...

    Hatta değiştirip sorun yaşayanlar oldu...
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    bilmediğim için soruyum vuruntu yapmaya fırsat vermesekte öncesinde değiştirsek ne olur :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    bilmediğim için soruyum vuruntu yapmaya fırsat vermesekte öncesinde değiştirsek ne olur :)
    Eğer istanbuldaysaniz atco firması ile görüşün.
  • Arkadaşlar Son Edindiğim Bilgiye Göre 60.000 KM Sonunda Yağın Değişmesi Ve Sonrası İçin 30.000 KM Ara İle Devam Edilmeliymiş Değişime Bilgilerinize Sunarım.


    Bilginin Geldiği Yer Sadece Şanzıman İşi Yapan Bir Ustadandır. Ayrıca Neden Değiştirilmesine Gerek Yok Deniyor Diye Sordum, Bana Dediği Servisin Şanzımanı Komple Değiştirmesi Daha Çok İşlerine Geldiğinden Diye Cevap Verdi.


    Zahmetli Bir İşmiş Ve 500-600 TL Gibi Bir Paraya Değişiyormuş.

  • Buhar Abi kullanıcısına yanıt

    Son durum nedir hocam ?

    Var mi sikinti ?

  • Ben de Hyundai ix35 1,6gdi tam otomatik kullanıyorum. Aracım 120bin kilometrede. Kaç yetkili servise sorduysam eğer şanzımanda sorun yoksa yağ değişimi yapmıyoruz. Yapıldıktan sonra vuruntu ve geçişlerde sorun olabiliyor dendi. Bu riski göze alırsanız değiştirebiliriz dediler. Ben de ellemedim bundan dolayı fakat gruplarda 200bin kilometrede olup yağ değiştirmeden sorunsuz kullanan arkadaşlar var. Yetkili servisin bir bildiği vardır deyip devam ediyoruz. Ha bir de sanayideki üçkağıtçılar sırf para kazanmak için değişir aağğbii gel değişelim deyip duruyorlar onlara da itibar etmeyiniz.

  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt

    Hocam 40.000'de Sattım Aracı. Alan Kişi Eşine Almış, Takla Atmış Araba İle Yeni Geldi Haberi. Ben Sattıktan Sonra Peugeot 308 Allure Sport Aldım Sıfır EAT8'li

  • Buhar Abi kullanıcısına yanıt

    Selamlar. Evet maalesef o araç perte çıktı. Ara ara girip bakıyorum sarı siteye ama ilan göremedim kesin birilerine az değişenli diye sattılar o aracı. Şimdi bende de 508 var eat6 lı bir sorun görünmüyor ama bende şanzımanların yağının değişmesi gerektiğine inanıyorum. Fakat ZF in Türkiyede ZFtürk gibi bir yeri var maalesef bizim şanzumanlar için güvenilir değişim yapacak garanti verecek birini bulmak zor.

  • burakcev89 kullanıcısına yanıt

    Aynı şanzımana sahip 1.6 CRDi i30 kullandım. Şanzıman yağı değişiyor, değişmesi gerekiyor. Servisler ilk nesil 5 ileri tork konvertörlü olan şanzımanların yağını değiştiriyordu ama sorunlar çıkınca ömürlük dediler. Sorun çıktı çünkü tork konvertörlü şanzımanın yağı makina ile değişiyor. Makinasız boşalt doldur şeklinde şanzımanın içindeki yağ tam boşalmıyor. Sizin şanzıman 7,2-7.3 (tam hatırlamıyorum) yağ alması lazimken tipadan açınca içinden 4 litre yağ çıkıyor. Yani içinde 3 küsür litre eski yağ kalıyor. Üstüne yeni yağ koyunca eski yağ ile karışan yeni yağ hepsinde olmasa da sorun çıkarabiliyor. Makina servislerde yok çünkü biraz pahalı bir makina. Birde personel eğitimi falan uğraşmıyorlar. Aynı politika diğer markaların bazılarında da var. Makinaya 12-13 litre yağ koyulup araba liftte d konuma alınıp rölantide teker boşta dönerken eski yağ yıkanarak yapılınca sorun çıkma ihtimali yok. Benim bildiğim İstanbul'da Zeytinburnu Eral oto ve zf'nin şanzıman servisi marka gözetmeden yapıyor. Ben 100 bin kmde Eral otoda değişim yaptım ve faydasını gördüm. Diğer eat6 ve eat8 şanzıman içinde dediklerim aynen geçerli...





  • sir_recep kullanıcısına yanıt

    Hocam Tekrardan Merhabalar. Ne Mutlu Burada Denk Gelmemiz, Tekrardan Çok Geçmiş Olsun. Sizlere Bir Şey Olmadı Gerisi Önemli Değil. Halen Özlüyorum Elma Şekerini :(


    Diğer Konuya Gelecek Olursak, Peugeot Servisinde Çok Yakın Servis Müdürü Bir Abim Var. Yanına Sürekli Giderim Konu İle İlgili Çok Kafasının Etini Yedim. Geçen Gün Canlı Canlı Servis Kayıtlarını İnceleyerek Gözüme Soktu 247.000 KM EAT6'lı Aracı Bakıma Aldılar. Şanzıman Yağı Neden Değişmiyor Dediğimde Gülüp Geçtiler.


    O Günden Sonra EAT Şanzımanda Yağ Değiştirmem. Kullanım Kitapçığında Bile Değişime Gerek Yoktur İbaresi Var. Gözlerim İle Gördüklerim Cabası Zaten.


    Saygılar.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.