Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (326. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
764.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 324325326327328
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hobarahey

    Sozuak @ ustam forumu okuduğum ve anladığım kadarıyla 406 konusunda bayağı deneyimli ve bilgilisin 2001 sv 406 almayı düşünüyorum araç hakkında ufak tefek bilgi sahibi odum arkadaşların paylaşımları ile bakacağım araç otomatik vites ve daha yeni komple sandık şeklinde yenilendiğini söylüyor satıcısı bu konuda nelere dikkat etmeliyim 2. motor aksamında özellikle baktırmamı veya bakmamı tavsiye edeceğiniz bir kısmı var mı muhtemel aracı check up dan geçirmeyi düşünüyorum ama yinede kendim kullandığımda aracı almadan dikkat etmem gereken noktalar illaki vardır tavsiyeniz lazım


    Eğer bu konuda paylaşımda bulunmak isteyen arkadaşlar varsa da tavsiyelerini itina ile dikkate alacağım şimdiden teşekkürler yardımcı olan herkese..

    Hocam merhaba,
    Sozuak arkadaşımızın bu aralar işleri yoğun büyük ihtimalle. O yüzden cevap verememiştir. Geldiğinde o da yardımcı olacaktır.

    Önceki aracım 406'ydı. Sizin belirttiğiniz kriterlere yakın. 2001 SV BVA Otomatik vites, sunroof hız sabitleyici v.s.

    Alırken computeste sokmuştum. Herşeyi iyi, sıkıntı yok dediler. Açıkcası ilk otomatik arabam olduğu içinde şanzuman hakkında fazla bilgi sahibi değildim.
    Ayrıca aracı lifte kaldırıp altınada bakmamışlardı, (hep tecrübesizlikten) bende uyarmadım.
    Aracı alıp kullanmaya başladığımda başlarda normal sandığım vites geçişlerinin aslında sorunlu olduğunu ve ileride daha büyük sorunlar çıkaracağını öğrendim. Biraz kullandım bu şekilde, ileriki günlerde şanzumana denk gelecek şekilde bir yerden yağ damlattığını farkettim. Tabi durum böyle olunca hemen tavsiyeler alarak bir ustaya gittim. Keçelerini ve şanzuman yağını değiştirdim fakat derdime çare olmadı. Sorun devam edince usataya ne kadar malolur diye sorduğumda 1500 ile 3000 arasında değişeceğini, kapalı kutu olduğundan açıldığında tam fiyat verebileceğini söyledi. Bende aracı satmaya karar verdim.
    Alıcısı çıktı, o da computeste soktu, computest yetkilisi ne dedi dersin ? Otomatiği çok iyi şanzuman geçişleri çok güzel.. Beğendi adam sonra pazarlığa tutuştuk meğer adam tam ölücüymüş direk rest çektim çıktım.
    Daha sonra yağ damlatma işini hallettim ve arabayı herşeyiyle söylerek otomatikteki sorunu göstererek sattım.

    Velhasılkelam aracı otomatik şanzuman konusunda computeste değil şansuman ustasına göster. Lifte mutlaka kaldırttır altını kontrol ettir. Malaesef bu devirde temiz araba ve dürüst satıcı bulmak çok zor.. Gerçekten satmak isteyen sorunsuz araba satan çok az, genelde arabada bir sorun olduğu için satıyorlar. Hele ki malum sitede...

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • teşk. ustam yardımlarından dolayı gidip baktım dediğim araca git gel 300 km yol yaptım sırf o araç için dediğin gibi dürüst satıcı kalmamış bende ilk defa otomatik alacak ooldum araca bindim 1 ve 2 nci viteste 3000 devir civarı vites yükseltti 3 den sonra 4500 deviri görüyordu vites yükseltmeleri birde vites küçültmeleri bana normal gelmedi bu durum satıcıya sordum şanzumanı ostimde yeni ttamir ettirdim sorunsuz felan dedi hatta arabanın en sağlam yeri şanzumanı demişti aracı bir kaç ustaya gösterdim kiminin iyi dediğine başkası kötü dedi muallaklık oluştu kafamda arabayı almaktan vazgeçtim az birazda kendi tecrübelerimden dolayı bu karara vardım. arabada motor yağı denen bırsey kalmamış motorun yağ çubugunu çektiğimde yağ yoktu nerdeyse. Gerçi bazı arkadaşlarım otomatiklerde yağa bakmak için geri vites konumuna mı alınması gerekıyormuş öyle bırsey dedılerde yınede aracta yag kacakları vardı vede aracın motoru ısınınca ust kapaktan dıye tahmın ettıgım damlamalar vardı ust kapaktan yag damlayıp egzoz manıfolduna düşüyordu ve buharlaşıyordu aracın ıcıne kadar geldı yag kokusu Eleman araçtan kurtulmaya çalışıyor du belliki aracın içi dışı iyiydi ama motor ve şanzumanı sıkıntılı geldi bana


    Sizlere tavsiyem kesinlikle tramerden sorguyla yetınmeyın bır sıgortacıya gıdıp aracın kac kez satısı yapılmış öğrenin ben bunu en başta değil sonradan yaptım 15 cıvarında satısı yapılmıs bu araç ilk başta öğrensem kesınlıkle gıtmezdım :)




  • Selamlar,

    İşlerim yoğun kafam meşgul kusura bakmayın.

    Aracınızı alırken bilgisayara bağlatmanız çok birşey ifade etmez çünkü hem hata varsa silinir hem de mekanik arızaları ve yıpranmaları göstermez. Yağ izleri de sürüş esnasında aracın altında ve motor içindeki rüzgarın etkisi ile yanlış yerlerde görünebilir. En sağlıklı olan motoru yıkatıp (en azından alttan) hızlı sürmeden yağ sızıntılarını kısa sürüş sonrası incelemek.

    Sahtekarlık konusuna katılıyorum ama bunu sadece satıcıya yüklememek lazım öyle alıcılar var ki illallah dedirtip insanı yalana mecbur kılıyorlar. Tabi herkes aynı değil ama normal görünen bir insanın içinden (araya maddiyat-çıkar girince) bir anda yaratık çıkabiliyor.

    Vites geçişleri konusunda bir son söz aracın lastikleri orijinal ve lastik basınçları olması gereken değerde ise vites geçişleri normal, basınç düşük yada geniş tabanlı lastik takılmış fakat lastik basıncı orijinal lastiğin basıncı olan 32 psi olarak ayarlanmışsa yine düşük kaldığından sorunlu gibi görünebiliyor. Çünkü aracın bilgisayarı aynı zamanda vites kutusu bilgisayarıyla da ortak çalıştığından yük durumuna göre vites değişim devrini değiştiriyor. Geniş taban ince yanak takılınca lastik üreticisinin sitesinden o lastik modeli için geçerli lastik basınç değerini bulup o değerde şişirin. İnce yanaklı lastiklerde bu değer yüksek olacağından konfor elbette etkilenecek ama lastiğin özelliği bu zaten konfor istiyorsanız yanak genişliğini aaltmayın yoksa lastiklerinizi hasara uğratırsınız.

    Ayrıca adaptif vites kutusu olduğundan bir süre yoğun trafikte kullanırsanız tepkileri yavaşlıyor. Eğer atak kullanırsanız vites değişimleri de hızlanır, yavaş kullanırsanız vites tepkisi de yavaş olur. Kullanım kılavuzu internette var. Vites kutusu ile ilgili kısmı mutlaka okuyun. Ayrıca akü ucunu söküp birkaç dakika sonra takarsanız ayarlar sıfırlanır. Aracı tüm devirlerde ve vites aralıklarında devirli olarak 30 dk kadar (yokuş yukarı, aşağı, düz yol) kullanırsanız o stili öğrenir ona göre çalışır.




  • teşk ustam saolasın evet baktığım aracın lastikleri 17 inç geniş taban lastikler vardı üzerinde araba belki de ondan hantallaşmıştır. daha önce kullanmadığım için normal gelmedi bana gösterdiğim ustalarda bu tür durumların aracı etkileyeceğinden bahsetmediler bende vazgeçtim aracı almaktan ama bir dahaki araca bakmaya gittiğimde bu bilgiler kesinlikle işime yarayacaktır paylaşımda bulunan herkese teşk ediyorum.
  • arkadaşlar slm.

    Tecrübe ve bilgilerinize ihtiyacım var.aracımda ara sıra rolanti düzensizli vardı fakat stop etme sorunu yoktu,2-3 ay önce katalizörün ses yapması sonucunda içerisini boşaltırdım nadirde olsa 3-4 sefer ışıkta beklerken stop etmişti ama çok nadir yapıyordu o yüzden çok önemsemiyordum.Baskı balatayı değiştirdim yeni Şimdi her sabah 4-5 km gittikten sonra ışıklarda beklerken hemen hemen tam aynı yerde stop ediyor bi bağlatısı varmı bilmiyorum.LPG ayarım normal bi sorun gözükmüyor .Bujileri,Bogaz kelebeğini,rolanti motorunu map sensörünü ve egr valfini söküp balata temizleme spreyi ile temizledim fakat sorun düzelmedi.Rolanti motorunun bi ayarı falan varmıdır?Ayarlanıyorsa nasıl ayarlanıyor.Daha önceki temizleme esnasında ayarını bozmuş olabilirmiyim.Katalizörün olmamasından kaynaklanıyor olabilirmi?Boşaltırdıktan sonra böyle sorun yaşayan oldumu ne yapmam gerekir yardımcı olursanız sevinirim




  • Rölanti valfi yazılımla ayarlanıyor ama elle de ayarlayabilirsiniz. Öncelikle aracın ısındıktan sonraki rölantisinin kaç devir olduğuna bakın. Benimki yanlış hatırlamıyorsam 700-750 devir arasında ki katalog değeri 850 +/-50 olduğu belirtildiği halde eğer 850 yaparsam doğal olarak yakıt tüketimi ve otomatik vites olduğundan D konumunda frene basıp beklerken gitme isteği ve titreşim artıyor.

    Neyse konuya dönelim. Rölanti valfi motor kelebeği kapalı iken ayrı bir kanaldan motora giren hava miktarını ayarlayarak devrini olması gereken aralıkta tutan bir sistemdir. Egzos emisyon kuralları gereği karter havalandırma çıkışı da bu hava emiş kanalına bağlanmış olup zaman içinde biriken yağ kalıntıları tozların da etkisi ile yapışkan bir maddeye dönüşüyor. Bu da ecu nun sürekli motorunu hareket ettirdiği rölanti valfinin yeterince hızlı çalışmaması sonucu anlık hava akışını tıkaması sonrası stop etme durumunu ortaya çıkartıyor.

    Bu motoru söküp mümkünse sökerken el değmeden konumu cetvel yada göz kararı belirleyip temizleyip milini ince yağ ile yağladıktan sonra aynı konumda takın. Tabi yuvasındaki yağ kalıntılarını da temizleyin. Motor sıcakken rölanti değeri istediğiniz ayarda durmuyorsa motoru söküp devri arttırmak için mili kısaltın yada azaltmak için uzatın. Bir iki deneme sonrası devri tutturursunuz. Yalnız denemeleri yaparken en az bir vidasını sıkın ki doğru konumda dursun. Yapılan bir diğer uygulama da motor karter havalandırma hortumunu rölanti valfine takmayıp ucuna küçük bir filtre ekleyip boşa salmak. Böylelikle pis gazlar rölanti valfini kirletmez ama valfe giren kısmı da köreltmeyi unutmayın buradan motora pislik girmesin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Rölanti valfi yazılımla ayarlanıyor ama elle de ayarlayabilirsiniz. Öncelikle aracın ısındıktan sonraki rölantisinin kaç devir olduğuna bakın. Benimki yanlış hatırlamıyorsam 700-750 devir arasında ki katalog değeri 850 +/-50 olduğu belirtildiği halde eğer 850 yaparsam doğal olarak yakıt tüketimi ve otomatik vites olduğundan D konumunda frene basıp beklerken gitme isteği ve titreşim artıyor.

    Neyse konuya dönelim. Rölanti valfi motor kelebeği kapalı iken ayrı bir kanaldan motora giren hava miktarını ayarlayarak devrini olması gereken aralıkta tutan bir sistemdir. Egzos emisyon kuralları gereği karter havalandırma çıkışı da bu hava emiş kanalına bağlanmış olup zaman içinde biriken yağ kalıntıları tozların da etkisi ile yapışkan bir maddeye dönüşüyor. Bu da ecu nun sürekli motorunu hareket ettirdiği rölanti valfinin yeterince hızlı çalışmaması sonucu anlık hava akışını tıkaması sonrası stop etme durumunu ortaya çıkartıyor.

    Bu motoru söküp mümkünse sökerken el değmeden konumu cetvel yada göz kararı belirleyip temizleyip milini ince yağ ile yağladıktan sonra aynı konumda takın. Tabi yuvasındaki yağ kalıntılarını da temizleyin. Motor sıcakken rölanti değeri istediğiniz ayarda durmuyorsa motoru söküp devri arttırmak için mili kısaltın yada azaltmak için uzatın. Bir iki deneme sonrası devri tutturursunuz. Yalnız denemeleri yaparken en az bir vidasını sıkın ki doğru konumda dursun. Yapılan bir diğer uygulama da motor karter havalandırma hortumunu rölanti valfine takmayıp ucuna küçük bir filtre ekleyip boşa salmak. Böylelikle pis gazlar rölanti valfini kirletmez ama valfe giren kısmı da köreltmeyi unutmayın buradan motora pislik girmesin.

    ilginize çok teşekkür ederim

    rolanti valfini sökerken konuma dikkat etmeden söküp geri takmıştım tekrardanda yağ sürmedim tabi,tekrardan söküp söylediğiniz gibi yapmaya çalışayım
    çok teşekkür ederim..




  • Merhaba Arkadaşlar
    406 sv ot. Hdi sahibiyim 1 yıldır kullanıyorum
    Araçta bir problem var ama henüz çözülmedi .aracta güç kaybı var,gaza tepkisi yok gibi,egzostan duman atıyor ve motoru stop ettiğimde motor 2-3 sn gibi geç kapanıyor titriyor.bu arada yakıt tüketi tavan yapmış durumda.
    Bu sorunla ilgili olarak önerebileceğiniz iyi güvenilir bir usta varmıdır?istanbul Esenlerde oturuyorum
    Daha önce maslakta bir ustaya götürdüm ama kısa süreli sorun çözüldü fakat tekrar aynı sorun nüksetti
    Daha önce benzer sorun yaşayan arkadaş varmıydı? çözümü hakkında yardımcı olabilirmi?
    Msj biraz dağınık olabilir kusura bakmayın
    Teşekkürler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xesxin

    Merhaba Arkadaşlar
    406 sv ot. Hdi sahibiyim 1 yıldır kullanıyorum
    Araçta bir problem var ama henüz çözülmedi .aracta güç kaybı var,gaza tepkisi yok gibi,egzostan duman atıyor ve motoru stop ettiğimde motor 2-3 sn gibi geç kapanıyor titriyor.bu arada yakıt tüketi tavan yapmış durumda.
    Bu sorunla ilgili olarak önerebileceğiniz iyi güvenilir bir usta varmıdır?istanbul Esenlerde oturuyorum
    Daha önce maslakta bir ustaya götürdüm ama kısa süreli sorun çözüldü fakat tekrar aynı sorun nüksetti
    Daha önce benzer sorun yaşayan arkadaş varmıydı? çözümü hakkında yardımcı olabilirmi?
    Msj biraz dağınık olabilir kusura bakmayın
    Teşekkürler

    Dizel olmasından aklıma gelen turbonuzda sorun var.Revize ettirin veya yenisini alın.Aracınızın km'sini bilmiyorum ama muhtemelen hiç değişmedi veya revizyon görmedi bundan kaynaklı.Bi arkadaşımda aynı sorunlar vardı hemen hemen ve en son turbo bozuldu,revizyon yaptırdı yazdığınız sorunların hepsi çözüldü.Turbo revizyonu sonrası sorununuz çözülmezse şanzımanı kontrol ettirin.




  • Konumuz hala devam ediyor ne güzel.

    Benim 2000 model 406 HDI benimle 3. yılını doldurdu.

    Yeni 1-2 sorun peydah oldu onu soracağım.

    Zor bir soru olacak. rölantideyken düzgün olan motor seyir halinde özellikle sabit hızda ilerlerken tekleme yapıyor. (tırk tırk diye) Asıl sorun her zaman yapmıyor yani kullanımım esnasında %70 diyeyim. Ara ara gidiyor yani. o zaman ipek gibi çalışıyor dumanı daha az atıyor. Yakıt tüketiminde değişen birşey yok. Öyle ahım şahım gözle görünür bir fark yok. Aslında ses dışardan dinlendiğinde acayip rahatsız edici.

    Torbo kontrol edilmişti. (Zaten çekiş normal gibi. Beklide ben bu duruma alıştım) Enjektörler bakımdan geçmişti (bosch servisinde). O zmaan bu zaman 6-7000 anca yapmışımdır. Zaten senede 10000 civarında yapıyorum. Yağını 8000 de b,r değiştiriyorum ve hava filtresini yazın 3-4 kışın 7-8 bini görmeden yeniliyorum.

    Bilgisayarda bir arıza yok ODB ile bağlandığımda hiç hata vermiyor. Volant sensöründen şüpheleniyorum ama nerede olduğunu bilsem önce çıkarıp temizleyip takıp kontrol edeceğim.

    Bu sebepten dolayı uzun yola çıkmak istemiyorum. Yoğun trafikte olduğum zaman çok hafif de olsa rölantiye de etki ediyor. Benzer sorun yaşayan var mı? nasıl çözüldü? (ustalara soruyorsun hemen motoru açalım bakalım rektifiye edelim diyorlar. Bana mantıklı gelmiyor araç 155000 de) Yağ eksiltmesi de verimli yağ eksitle seviyesini de geçmiyor. Motor suyu temiz.

    Bir diğer sorun da "ABS fault" hatası. PP2000 ile bakıldı herhangi bir sensör hatası yazmıyor. (Sağ ön sol ön yada arka diye.) bazen sönüyor. Kontrol ettim ABS o zaman devreye giriyor. Diğer türlü hidrolik fren gibi çalışıyor. Yinede yanan ışık rahatsız ediyor. (Ustalar yine ABS yi değiştirelim diyor, yine mantıklı gelmiyor.)

    Teşekkürler




  • Sanırım ben gelince forumu bıraktınız. :(



    Up diyelim bekleyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atilasarli

    Konumuz hala devam ediyor ne güzel.

    Benim 2000 model 406 HDI benimle 3. yılını doldurdu.

    Yeni 1-2 sorun peydah oldu onu soracağım.

    Zor bir soru olacak. rölantideyken düzgün olan motor seyir halinde özellikle sabit hızda ilerlerken tekleme yapıyor. (tırk tırk diye) Asıl sorun her zaman yapmıyor yani kullanımım esnasında %70 diyeyim. Ara ara gidiyor yani. o zaman ipek gibi çalışıyor dumanı daha az atıyor. Yakıt tüketiminde değişen birşey yok. Öyle ahım şahım gözle görünür bir fark yok. Aslında ses dışardan dinlendiğinde acayip rahatsız edici.

    Torbo kontrol edilmişti. (Zaten çekiş normal gibi. Beklide ben bu duruma alıştım) Enjektörler bakımdan geçmişti (bosch servisinde). O zmaan bu zaman 6-7000 anca yapmışımdır. Zaten senede 10000 civarında yapıyorum. Yağını 8000 de b,r değiştiriyorum ve hava filtresini yazın 3-4 kışın 7-8 bini görmeden yeniliyorum.

    Bilgisayarda bir arıza yok ODB ile bağlandığımda hiç hata vermiyor. Volant sensöründen şüpheleniyorum ama nerede olduğunu bilsem önce çıkarıp temizleyip takıp kontrol edeceğim.

    Bu sebepten dolayı uzun yola çıkmak istemiyorum. Yoğun trafikte olduğum zaman çok hafif de olsa rölantiye de etki ediyor. Benzer sorun yaşayan var mı? nasıl çözüldü? (ustalara soruyorsun hemen motoru açalım bakalım rektifiye edelim diyorlar. Bana mantıklı gelmiyor araç 155000 de) Yağ eksiltmesi de verimli yağ eksitle seviyesini de geçmiyor. Motor suyu temiz.

    Bir diğer sorun da "ABS fault" hatası. PP2000 ile bakıldı herhangi bir sensör hatası yazmıyor. (Sağ ön sol ön yada arka diye.) bazen sönüyor. Kontrol ettim ABS o zaman devreye giriyor. Diğer türlü hidrolik fren gibi çalışıyor. Yinede yanan ışık rahatsız ediyor. (Ustalar yine ABS yi değiştirelim diyor, yine mantıklı gelmiyor.)

    Teşekkürler

    Simdi oncelikle PP2000 ile bakildiginda hicbir sensor hatasi vermiyor olmasi sensorlerin hatasiz calistigi anlamina gelmez, bunu patlak bir amortisorun durumuna benzetebiliriz, belli calisma araliginda saglikli bir mekanizmanin sergileyecegi davranisi sergiler fakat uc noktada tam basinc uygulandiginda veya release aninda bir goz kirpmasi suresinde tamamen devreden cikar. Bu durumda amortisoru yerinden cikarip tum calisma araligini dikkatlice test etmek gerekir, arac ile yol testi hicbir mana teskil etmeyecektir.

    Ayni sekilde sensorler de boyledir, belli calisma araliklari vardir voltajla tanimlanan ve birebir olarak sokulerek voltaj degerleri ve anlik sapmalari dikkatle degerlendirilmelidir. Burada onemli olan nokta; sensorun voltaj degerinde ani sapma ve ziplamalar olmamasidir. Bu oldugu takdirde tum akisi anlik olarak bloke edecek ve ECU verilerinde "kayit altina alinamayan" sapmalar yaratacaktir. Anlik sapitan bir lambda sensorunun yarattigi bir problemi 1 sene cozememis biri olarak benim onerim budur.

    ABS fault hatasi icin ise yine abs beyni ve baglantilarinin contact cleaner ile temizlenmesini oneriyorum ilk etapta. Oksitlenme olusumu sebebiyle bu tarz vakalar ile karsilasabilmekteyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soylukan

    quote:

    Orijinalden alıntı: atilasarli

    Konumuz hala devam ediyor ne güzel.

    Benim 2000 model 406 HDI benimle 3. yılını doldurdu.

    Yeni 1-2 sorun peydah oldu onu soracağım.

    Zor bir soru olacak. rölantideyken düzgün olan motor seyir halinde özellikle sabit hızda ilerlerken tekleme yapıyor. (tırk tırk diye) Asıl sorun her zaman yapmıyor yani kullanımım esnasında %70 diyeyim. Ara ara gidiyor yani. o zaman ipek gibi çalışıyor dumanı daha az atıyor. Yakıt tüketiminde değişen birşey yok. Öyle ahım şahım gözle görünür bir fark yok. Aslında ses dışardan dinlendiğinde acayip rahatsız edici.

    Torbo kontrol edilmişti. (Zaten çekiş normal gibi. Beklide ben bu duruma alıştım) Enjektörler bakımdan geçmişti (bosch servisinde). O zmaan bu zaman 6-7000 anca yapmışımdır. Zaten senede 10000 civarında yapıyorum. Yağını 8000 de b,r değiştiriyorum ve hava filtresini yazın 3-4 kışın 7-8 bini görmeden yeniliyorum.

    Bilgisayarda bir arıza yok ODB ile bağlandığımda hiç hata vermiyor. Volant sensöründen şüpheleniyorum ama nerede olduğunu bilsem önce çıkarıp temizleyip takıp kontrol edeceğim.

    Bu sebepten dolayı uzun yola çıkmak istemiyorum. Yoğun trafikte olduğum zaman çok hafif de olsa rölantiye de etki ediyor. Benzer sorun yaşayan var mı? nasıl çözüldü? (ustalara soruyorsun hemen motoru açalım bakalım rektifiye edelim diyorlar. Bana mantıklı gelmiyor araç 155000 de) Yağ eksiltmesi de verimli yağ eksitle seviyesini de geçmiyor. Motor suyu temiz.

    Bir diğer sorun da "ABS fault" hatası. PP2000 ile bakıldı herhangi bir sensör hatası yazmıyor. (Sağ ön sol ön yada arka diye.) bazen sönüyor. Kontrol ettim ABS o zaman devreye giriyor. Diğer türlü hidrolik fren gibi çalışıyor. Yinede yanan ışık rahatsız ediyor. (Ustalar yine ABS yi değiştirelim diyor, yine mantıklı gelmiyor.)

    Teşekkürler

    Simdi oncelikle PP2000 ile bakildiginda hicbir sensor hatasi vermiyor olmasi sensorlerin hatasiz calistigi anlamina gelmez, bunu patlak bir amortisorun durumuna benzetebiliriz, belli calisma araliginda saglikli bir mekanizmanin sergileyecegi davranisi sergiler fakat uc noktada tam basinc uygulandiginda veya release aninda bir goz kirpmasi suresinde tamamen devreden cikar. Bu durumda amortisoru yerinden cikarip tum calisma araligini dikkatlice test etmek gerekir, arac ile yol testi hicbir mana teskil etmeyecektir.

    Ayni sekilde sensorler de boyledir, belli calisma araliklari vardir voltajla tanimlanan ve birebir olarak sokulerek voltaj degerleri ve anlik sapmalari dikkatle degerlendirilmelidir. Burada onemli olan nokta; sensorun voltaj degerinde ani sapma ve ziplamalar olmamasidir. Bu oldugu takdirde tum akisi anlik olarak bloke edecek ve ECU verilerinde "kayit altina alinamayan" sapmalar yaratacaktir. Anlik sapitan bir lambda sensorunun yarattigi bir problemi 1 sene cozememis biri olarak benim onerim budur.

    ABS fault hatasi icin ise yine abs beyni ve baglantilarinin contact cleaner ile temizlenmesini oneriyorum ilk etapta. Oksitlenme olusumu sebebiyle bu tarz vakalar ile karsilasabilmekteyiz.



    Merhaba Soylukan

    Aslında Abs beyninin soketini contakt cleaner bulamadığımdan balata speyi ile temizledim. Değişen birşey olmadı. ABS devrede olduğu sırada frene hafiften dokunduğumda pedalın titrediğini hissediyorum. Sanki sürekli devredeymiş gibi. Hata Mesajından sonra titreme de kalmıyor. Tekerlekteki sensörleri artık aracı kaldırarak temizlemek lazım. Bir de sensörlerin oradaki dişlide kırık tırnağın da bu tip sorunlar çıkardığını okumuştum. Görmek için kaldırmak lazım.

    Motor teklemesi konusunda nasıl bir yol izleyeyim? Ara ara düzeliyor sokettir diye düşündüm Görebildiğim tüm soketleri çıkarıp temizlemiştim. Değişen birşey olmadı. Teklemem ve siyah dumanım var. Ama yakıt normal. Belki ben biraz tembelliğe alıştırdım ondandır. Pek basmıyorum şehiriçi 31Kr gibi bir tüketimim var. Geçende Ailemle gece Tekirdağdan gelirken bir anda gitti. Durdu motor. Yolda giderken. Hızım 40-50 gibi olunca vurdurdum aracı açılıverdi. yola korka korka devam ettim. Yaşanılan stresi anlatamam. (Çoluk çocuk otoban şehirdışı çok fenaydı)

    Bu teklemeyi çözmem lazım. Eminim bu tekleme ortadan kalkınca siyah duman da gidecek. Siyah duman öyle abartı değil ama az da değil. Kimisi normal diyor. 70 le giderken gaza abanılınca arkada izlenebiliyor. Yüksek hızda görünmüyor. arkadaki araçların farının vurduğu yerlerde daha kolay görülebiliyor.

    Durum bu. Ya satacam bunu ya devam. o kadar ciddi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atilasarli

    quote:

    Orijinalden alıntı: soylukan

    quote:

    Orijinalden alıntı: atilasarli

    Konumuz hala devam ediyor ne güzel.

    Benim 2000 model 406 HDI benimle 3. yılını doldurdu.

    Yeni 1-2 sorun peydah oldu onu soracağım.

    Zor bir soru olacak. rölantideyken düzgün olan motor seyir halinde özellikle sabit hızda ilerlerken tekleme yapıyor. (tırk tırk diye) Asıl sorun her zaman yapmıyor yani kullanımım esnasında %70 diyeyim. Ara ara gidiyor yani. o zaman ipek gibi çalışıyor dumanı daha az atıyor. Yakıt tüketiminde değişen birşey yok. Öyle ahım şahım gözle görünür bir fark yok. Aslında ses dışardan dinlendiğinde acayip rahatsız edici.

    Torbo kontrol edilmişti. (Zaten çekiş normal gibi. Beklide ben bu duruma alıştım) Enjektörler bakımdan geçmişti (bosch servisinde). O zmaan bu zaman 6-7000 anca yapmışımdır. Zaten senede 10000 civarında yapıyorum. Yağını 8000 de b,r değiştiriyorum ve hava filtresini yazın 3-4 kışın 7-8 bini görmeden yeniliyorum.

    Bilgisayarda bir arıza yok ODB ile bağlandığımda hiç hata vermiyor. Volant sensöründen şüpheleniyorum ama nerede olduğunu bilsem önce çıkarıp temizleyip takıp kontrol edeceğim.

    Bu sebepten dolayı uzun yola çıkmak istemiyorum. Yoğun trafikte olduğum zaman çok hafif de olsa rölantiye de etki ediyor. Benzer sorun yaşayan var mı? nasıl çözüldü? (ustalara soruyorsun hemen motoru açalım bakalım rektifiye edelim diyorlar. Bana mantıklı gelmiyor araç 155000 de) Yağ eksiltmesi de verimli yağ eksitle seviyesini de geçmiyor. Motor suyu temiz.

    Bir diğer sorun da "ABS fault" hatası. PP2000 ile bakıldı herhangi bir sensör hatası yazmıyor. (Sağ ön sol ön yada arka diye.) bazen sönüyor. Kontrol ettim ABS o zaman devreye giriyor. Diğer türlü hidrolik fren gibi çalışıyor. Yinede yanan ışık rahatsız ediyor. (Ustalar yine ABS yi değiştirelim diyor, yine mantıklı gelmiyor.)

    Teşekkürler

    Simdi oncelikle PP2000 ile bakildiginda hicbir sensor hatasi vermiyor olmasi sensorlerin hatasiz calistigi anlamina gelmez, bunu patlak bir amortisorun durumuna benzetebiliriz, belli calisma araliginda saglikli bir mekanizmanin sergileyecegi davranisi sergiler fakat uc noktada tam basinc uygulandiginda veya release aninda bir goz kirpmasi suresinde tamamen devreden cikar. Bu durumda amortisoru yerinden cikarip tum calisma araligini dikkatlice test etmek gerekir, arac ile yol testi hicbir mana teskil etmeyecektir.

    Ayni sekilde sensorler de boyledir, belli calisma araliklari vardir voltajla tanimlanan ve birebir olarak sokulerek voltaj degerleri ve anlik sapmalari dikkatle degerlendirilmelidir. Burada onemli olan nokta; sensorun voltaj degerinde ani sapma ve ziplamalar olmamasidir. Bu oldugu takdirde tum akisi anlik olarak bloke edecek ve ECU verilerinde "kayit altina alinamayan" sapmalar yaratacaktir. Anlik sapitan bir lambda sensorunun yarattigi bir problemi 1 sene cozememis biri olarak benim onerim budur.

    ABS fault hatasi icin ise yine abs beyni ve baglantilarinin contact cleaner ile temizlenmesini oneriyorum ilk etapta. Oksitlenme olusumu sebebiyle bu tarz vakalar ile karsilasabilmekteyiz.



    Merhaba Soylukan

    Aslında Abs beyninin soketini contakt cleaner bulamadığımdan balata speyi ile temizledim. Değişen birşey olmadı. ABS devrede olduğu sırada frene hafiften dokunduğumda pedalın titrediğini hissediyorum. Sanki sürekli devredeymiş gibi. Hata Mesajından sonra titreme de kalmıyor. Tekerlekteki sensörleri artık aracı kaldırarak temizlemek lazım. Bir de sensörlerin oradaki dişlide kırık tırnağın da bu tip sorunlar çıkardığını okumuştum. Görmek için kaldırmak lazım.

    Motor teklemesi konusunda nasıl bir yol izleyeyim? Ara ara düzeliyor sokettir diye düşündüm Görebildiğim tüm soketleri çıkarıp temizlemiştim. Değişen birşey olmadı. Teklemem ve siyah dumanım var. Ama yakıt normal. Belki ben biraz tembelliğe alıştırdım ondandır. Pek basmıyorum şehiriçi 31Kr gibi bir tüketimim var. Geçende Ailemle gece Tekirdağdan gelirken bir anda gitti. Durdu motor. Yolda giderken. Hızım 40-50 gibi olunca vurdurdum aracı açılıverdi. yola korka korka devam ettim. Yaşanılan stresi anlatamam. (Çoluk çocuk otoban şehirdışı çok fenaydı)

    Bu teklemeyi çözmem lazım. Eminim bu tekleme ortadan kalkınca siyah duman da gidecek. Siyah duman öyle abartı değil ama az da değil. Kimisi normal diyor. 70 le giderken gaza abanılınca arkada izlenebiliyor. Yüksek hızda görünmüyor. arkadaki araçların farının vurduğu yerlerde daha kolay görülebiliyor.

    Durum bu. Ya satacam bunu ya devam. o kadar ciddi.

    Tamamdir senin sorunun saft uzerindeki ABS halkasinin yipranmasi veya kirilmasiyla olusan ve ABS nin surekli devrene oldugu izlenimi yaratan bir problem, fren pedali uzerinde surekli bir titremeye sebebiyet verir. Eger dedigim yeri kontrol edersen kirik oldugunu goreceksin.

    (Kucuk bir ihtimal olarak degilse de problem abs beyninden ileri geliyordur o zaman da zaten komple unitenin degismesinden baska bir secenek soz konusu degil. Bunun icin de eBay den ucuza temin edebilirsin.)

    Motor teklemesi konusunda ise daha once belirttigim gibi sensorlerin voltaj degerlerinin birer birer olculup anlik sapmalara ugrayip ugramadigina bakmak lazim.




  • Evet dediğiniz gibi fren pedalı ABS devredeyken hafif basınca sürekli titriyor. İlk fırsatta oraya baktıracağım.

    Tekleme içinse tahmin ettiğim gibi Volant sensöründen. 3 gündür sorunsuz kullanıyorum.

    Teşekkürler
  • Merhaba arkadaşlar forum hala güncelliği. ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mrb arkadaşlar 300 bini devirmiş bir 406 alınırmı

    yakıt tüketimi nasıl aracın otomatik viteslerine bulaşmamamı duydum 2. elde parça fiyatlları falan şuanda nasıl
  • Arkadaşlar merjaba
    406 sv 2001 280000 binde araba bulfum fiyatınıda adam baya uygun soylrdi.araba il dışında olduğundan yanıma usta goturemiyorum.yetkili servis bana bu konuda yaardımcı olurmu acaba.compitest e sokacağıma servise faxla verir a-z ye baktırırım.araba oto. Bı arada bide rengi fena cezbetti :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka_kusu

    Arkadaşlar merjaba
    406 sv 2001 280000 binde araba bulfum fiyatınıda adam baya uygun soylrdi.araba il dışında olduğundan yanıma usta goturemiyorum.yetkili servis bana bu konuda yaardımcı olurmu acaba.compitest e sokacağıma servise faxla verir a-z ye baktırırım.araba oto. Bı arada bide rengi fena cezbetti :)

    Ankaradaki Peugeot servisleri (ABC-GÖRAL) araç tüplü ise bakmıyor. Gideceğiniz ildeki servisleri arayıp sorun bence

    Ayrıca bizdeki 406 araç ilk çalışmada devir 1500-2000 arası geziniyor ve 3-5 kez gezinmeden sonra stop ediyor araç. Ayrıca tüpe geçtikten sonra daha çok yapıyor. Gaz köklenip 5000-6000 devir yapınca rölantı normale dönüyor. Bununla ilgili ne yapılabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moruk74 -- 5 Aralık 2014; 21:28:41 >
  • ÖNCELİKLE MERHABA..SİTEYE YENİ ÜYE OLDUM VE Bİ KONU HAKKINDA DERİN BİLGİLERİNİZE İHTİYACIM VAR..2001 MODEL PEUGEOT 406 2.0 SV OTOMATİLK VİTES ALMAK İSTİYORUM.GÖRDÜĞÜM KADARIYLA VE SİZİN YORUMLARINIZDAN OKUDUĞUM KADARIYLA GÜZEL Bİ ARAÇ.ANCAK OTOMATİK VİTESİ HAKKINDA FAZLA Bİ YORUM GÖREMEDİM..OTOMATİK VİTES KULLANIMI VE YAKIT SARFİYATI HAKKINDA BİLGİ VERİRSENİZ ÇOK MEMNUN OLURUM.ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜRLER...
  • 
Sayfa: önceki 324325326327328
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.