Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7.007
Cevap
45
Favori
762.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • odyometrist bu arada bu yazdığım motor tipleri ilk çıkan 406 yani d8 kasalar için geçerli senin attığın ilandaki 406 dı dan makyajlı kasa için geçerli değil
  • soylukan dızel 406da motoru nasıl guclendırebılırız yada guclendırebılırmıyız bırde abart egzoz takılırmı dızel araca tesekkurler
  • station wagon 406'lar hakkında merak ettiğim şeyler var... sanırım Türkiye'ye ithal edilmiyorlar, geçen gün gazetede satılık 2000 model 406 hdi SW vardı, gümrükten alınmış, fiyatı da makuldu ama çekindiğim nokta, türkiye'de 406 sw'lerin parçası bulunabiliyor mu? yani olur ya kaza falan yaparsak, kaporta parçalarını bulmak mümkün olur mu, sıkıntı yaşar mıyız? bu konuda bilgisi tecrübesi olan varsa yardımlarını rica ediyorum...
  • Tüm arkadaşlara selamlar.

    Öncelikle bu başlığa hem şaşırdığımı hem de sevindiğimi belirteyim. Zira otomobili üretenler ve bakımını yapan 5-10 yıllık ustalar hariç düz bir tüketici ve kullanıcı olarak 406'ları benim kadar iyi tanıyan -bilen az kişi vardır diye düşünürdüm. Mutlulukla itiraf edeyim ki Soylukan nickli arkadaşımız sunduğu detaylı çalışmayla bana "deveden büyük fil var."lafını anımsattı. Dolayısıyla bu güzel paylaşımı için tebrikler ve teşekkürler.

    Ben 98 yılından beridir aralıksız olarak 406 kullanmaktayım. Önce 98 model 406 2.0 SV, ardındanda 2004 model 406 Coupe 2.2(benzinli). İlk aracımı değiştirmeyi hiçbir zaman düşünmedim. Fakat 2004 yılında İstanbul'da yaşadığım dönemde Ankara Asfaltı'nda yaptığım epey büyük bir kaza sonucu aracım pert oldu.(120 km/h hızla refüj ortasında bulunan altgeçite ışık girmesini sağlayan boşluğu çevreleyen kalın metal bariyerlere kafadan çarptım. Zaten her yönüyle memnun olduğum aracımdan bu kaza sonrasında sadece emniyet kemerinin sebebiyet verdiği kas ezilmesi ile yataktan kalkmış gibi sapasağlam çıkınca(ki daha evvelde aracıma Subaru Legacy ve BMW 3 serisi kendileri çarptıkları halde yamulmuş aracımda sadece ufak çizikler oluşmuştu) yeni alacağım aracın da 0 km bir 407 olmasına katiyetle karar verdim. Kazanın gerçekleştiği yılda(2005-Kasım) 406 üretimi durmuş yerine 407 üretim bantlarındaydı. Neyse 407 2.0 HDI satın almak amacıyla gittim Göral'da 2004 model 0 km 2.2 motor özel JBL müzik sistemli, sunrooflu, deri+ısıtmalı koltuklu 406 Coupe'yi yaklaşık 2/3 fiyatına bulup sıkıda bir pazarlıkla bir miktar daha indirince(2006 modellerin satılmaya başlandığı Kasım 2005 ayında bu aracın 2004 model olması sebebiyle) olayın üzerine atlayarak yeni aracıma sahip oldum.

    İlk 406'mı 120.000 km kullandım. Şimdiki Coupe ise 33.000 km'de. Bu araçları düşünebilecek arkadaşlarım için Soylukan kadar olmasa da birinci elden bazı bilgiler vermek isterim. Toplam 153.000 km'lik 406 yolculuğumda neredeyse hiçbir sorunla karşılaşmadım. Elbette ufak sorunlar oldu. Şöyleki; sedan 406'ımda el freni diğer araçlara göre çok üstlerde, neredeyse 7-8 diş sonra tutardı. Bu da kışın aşırı soğuklarda, el freninin kimi zaman kitlenmesine hatta bir keresinde kuvvetli müdahelem:) sonrasında el freni tabancasının patlamasına sebep olmuştu. Sedanımla yaşadığım ikinci sorun ise ön tamponun altında çamaşır makinelerindeki rezistansa benzer bir metal parça vardır. Bu parçanın vidalarından birinin gevşemesi sonucu yaptığı titreşimle direksiyon hidrolik borusunu delmiş ve ben farkedene kadar sıvı tümüyle boşalmış ve bu halde 10 km kadar daha kullanmıştım. Bunun sonucunda direksiyon motoru tabir edilen ve servislerde bulunması çok zor olan bir parça dikkatli kulakları rahatsız edecek metalik bir ses çıkarmaya başlamıştı. 120.000 km kullandığım bu araçta başka hiçbir sorun yaşamadım. Bakımları düzenli olarak Göral'da sadece bir kere de İstanbul Yıldırım'da yapıldı. Ortalama bakım ücreti olarak bugünün parasıyla 200-400 arası rakamlar verdim. Sadece triger kayışı değişiminin de denk geldiği bakımda(80.000 km) yine günümüz parasıyla 1.300 civarı bir masrafı oldu. 406 Sedan kendi ağırlığındaki bir araç için özellikle ilk hızlanmalardan sonra tatminkar ve sportife yaklaşan bir performans ortaya koyan, yine kendi sınıfına göre makul tüketimi bulunan,mükemmel yol tutan, bilhassa uzun yolda çok konforlu ve şahsi kanaatim sorunsuz bir araçtır. Ayrıca bu subjektif bir kriterdir ama bana göre çok yakışıklı ve stil sahibi bir araçtır.

    Şimdi kullanmakta olduğu 406 Coupe 2.2'ye gelecek olursak; bu araç henüz çok düşük kilometrede. İleride neler olabilir bekleyip göreceğim. Ama bugüne kadar bana çıkardığı tek bir sorun oldu. O da özellikle sağ kapıdan gelen tıkırtı hatta bozuk zeminde yüksek hızda kuş cıvıldamasına benzer ses sorunu. Servis bunun aracın coupe formunda dolayısıyla kapının çok büyük ve ağır olmasından(bilenler bilir kapı cidden çk ağırdır) kaynaklandığını söylüyor. Servis B sütunu tabir edilen bölüme yaptığı basit müdahelerle bu sesi kesebiliyor. Fakat ne yazık ki bu işlemi 2000-3000 km.de bir yaptırmak gerekiyor. Bunun haricinde aracın değil ama coupe formunun getirdiği kimi dezavantajları yaşamaktayım. Bunlar şöyle: araca iniş binişler bilhassa arka bölüm için zor. Aracın altı, özellikle ön tampon yere çok yakın ve bu Türkiye yol şartlarında ne kadar dikkatli olursanız olun sorun oluyor. Biraz uzun boyluysanız kürücü koltuğunu en alt seviyeye bile indirseniz ani hareketlerde kafanızı tavana çarpıp kendinizi aptal hissedip gülebiliyorsunuz(başka gören olursa otomobilin yarattığı karizmayı da çiziyorsunuz:)) Araçtan sorunların ötesinde genel olarak bahsetmek gerekirse, bir kere trafiğe çıktığınız anda kadın erkek bir sürü kişi aracınıza hayranlıkla bakıyor. Araç kasasının yarattığı beklenti kadar performanslı değil. Zira Ferrari 360'a benzeyen Pininfarina tasarımı olunca bilmeyenler Ferrari kadar olmasa da ne bileyim mesela bir Golf GTI performansı bekliyor. O performansı istiyorsanız aracınız 3.0 lt.lik olmalı. Ama kaba tabirle trafikteki araçların 90-95%inin eline rahatlıkla veriyor. Performansına mukabil yakıt tüketimi gerçekten çok düşük. Mesela benim yol bilgisayarı karma kullanımda 10.3 lt gösteriyor. Yol tutuş zaten aracın eninin geniş ve ağırlık merkezinin yere yakın olması sebebiyle fizikman çok iyi. Ama iyice coştuğunuz durumlarda ise yumuşak müdaheleleri olan ve sportif tad almanızı engellemeyen esp işi bitiriyor.Bu arada esp istenirse kapatılabiliyor. Malzeme ve işçilik kalitesi bir BMW kadar, Audi'nin A4'ten itibaren başlayan modellerinden biraz daha düşük. Sadece el freninin olduğu bölümün kalitesi dandik ve araca yakışmıyor. Standartı nasıl bilmem ama 6 CD Changerlı, 10 hoparlörlü, bas kutulu, subwooferlı,tweeterlı JBL müzik sistemi eşsiz. İnanılmaz pürüzsüz ses alıyorsunuz. Ayrıca ben şimdiye kadar 30 basamaklı ses şiddeti ayarında 15'i deneme hariç hiç geçemedim. Zira kulak dayanmıyor. Bu aracın bakımlarında da şimdilik 200-250 ytl lik faturalarla karşılaştım.

    Bu arada belirtmek isterim ki her iki araç içinde yaklaşık 10 senedir Göral'daki Cevat Usta'ya giderim. Birçok işimi servis fişi bile açtırmadan görür. Sorunları giderir ve faturamı her daim düşük tutar. Belki bu 10 yıllık müşteri olduğumdan ve kurduğum diyalog sebebiyle olabilir.

    Şimdilik özetle böyle. Kullanıma yönelik soruları olan ve aracı almayı düşünen arkadaşların sorularını cevaplamaktan mutluluk duyarım.

    Aşağıya aracımın resimlerini eklemeye çalışacağım. Bu arada yazıyı uygun yere mi yazdım bilemiyorum. Eğer yanlış yere yazdıysam modlar taşıyabilir.

    Son olarak Polo'mu 207'mi başlığında deli bir arkadaşımız(Galatasaraylı) epey sinir bozucu ve içi boş yorumlarda bulunmuş. Bazı arkadaşlarımızda onun nezdinde Galatasaray'a giydirmiş. Ya arkadaşlar siz deli misiniz ki deliyle bir oluyorsunuz? Uçuğun biri canınızı sıktı diye alakası yokken koca camiaya giydiriyorsunuz. Mesela ben de Galatasaray'lıyım, eminim burada başka Galatasaray'lılar da vardır.Ayrıca tahminen o arkadaşımız olur olmadık zikrettiği tayfanın içinden değl ve sadece onlara özenen birisidir. 20 yıldır GS tribünlerinde olan biri olarak tecrübemle bu yorumu yapıyorum. Eminim ki o arkadaş bir kere bile Saraçoğlu'na gitmemiştir. Ama burada tayfa , miço cart curt der:) Her "cincon"lu o arkadaş gibi değildir, merak etmeyin:)

    Tüm arkadaşlara saygılar.




  • 406 Coupe resimler.

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
  • 2

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
  • 3

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
  • 4

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
  • 5

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
  • 6

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
  • 7

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
  • son

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
  • çok şekil araç ALLAH kazasız belasız kullanmayı nasip etsin bide şeyi sorucam bu sende ki 2000 mi 3000 mi?
  • Tam olarak 2268 cm3. 2.2 lt diye geçiyor. Benzinli ve 160 hp. Şu anda 407'lerde bu motorun modifiyeli 163 hp olanı kullanılmakta. Benzinli 2.0 ve 3.0 lt arasında konumlanıyor.
  • Bu arada temennin için teşekkür ederim. Cümlemize kazasız belasız umarım.
  • James Hetfield, aracın şasisi, motoru,yürüyeni,şanzımanı ve iç aksesurarları tümüyle aynıdır. Sadece C sütunu tabir edilen 3. direkten sonrası farklı olduğu için mesela stoplar kırarsan belki bir sorun yaşarsın. Ama TR'de bulunmayan o parça bile 15-30 gün arası Fransa'dan siparişle getirilir. Motorunda partikül filtresi olan bir gurbetçinin 607 sine başarıyla müdahele edildiğini bizzat gördüm Özetle arka cam, stoplar, arka silecek ve arka tampon hariç sorun yok, o bölglerde de 15-30 beklersin.
  • Galathian merhaba, verdıgın bılgıler ıcın tesekkurler bır kac soru soracagım yanıtlarsan cok sevınırım (bu arada arabana bayıldım allah kazasız belasız kullanmak nasıp etsın)sımdı soru 1. bız 406hdı almak ıstıyoruz kmsı 140bın 150bın bıze bıraz fazla gelıyor 2000,2001model falan alacagız kmnın cok fazla olması zararı olurmu.soru 2.dizel motoru guçlendırebılırmıyız guçlendırebılrsek yakıtı nasıl etkıler soru3.abart egzoz dızele takılırmı
    takılırsa nasıl bır ses cıkar benzınlı gıbı olurmu soru 4. 406 hdı'ın 0/100km hızlanması ne kadar test verılerıne pek ınanmıyorum bazı araclarda test verılerıyle gercek kullanım arasında fark oluyor oyuzden cevaplarsan cok sevınırım sımdıdenb teskkurler bunları cevapla sorusuz bırakmam senı merak etme :)
  • Teşekkürler 1453m inşallah daha iyileri sizin olsun. Bilgim dahilinde sorularını cevaplamaya çalışayım.


    Öncelikle şu bilgiyi vereyim, 406'daki HDI motor 407'deki HDI motorla aynı motor değildir. 407'deki 2.0 lt 136 hp, 406'daki yine 2.0 lt fakat 110 hp bildiğim kadarıyla. Dizel araç hiç kullanmadım ama bildiğime göre dizel motorların ömrü benzinli motorlara göre nispeten daha kısa oluyor. Mesela 406 2.0 benzinli motor mantıklı bir kullanım sitiliyle, bakımları da düzenli ve iyi ellerde yapılırsa 400.000 yapabildiği söylenir. 140-150 bin km.deki bu araçlar eğer özenli bir incelemeden geçirilip iyi durumda olduklarına kanaat getirilirse ve geri kalan ömründe de araca iyi bakılırsa en azından 150.000 km daha sorunsuzca hizmet eder diye düşünüyorum. Benim eski 406'ım(gerçi benzinliydi) pert olduğunda 120.000 km.deydi ve motor en ufak bir sorun ya da performans gerilemesi-tüketim artışı(minimal bir artışın dışında) yaratmamıştı. Yine de kişisel fikrim 150.000 km.yi geçmiş araçtan uygun fiyatlı dahi olsa uzak durmanız. Zira dizel motorun parça ve işçilik maliyeti de fazla.

    Elbette her motoru güçlendirebilirsin. Ama klasik chip tuning haricinde bir işlem tavsiye etmem. Hatta onu da tavsiye etmem. Zira uygulamanın karşılığında alacağın verim vereceğin paranın karşılığı olmayacaktır bana göre. Muhtemelen 10-15% arası bir güç artışı sağlanır ki o da +12-18 hp olur. Üstelik 150.000 km.de aşağı yukarı ömrünün yarısını tamamlamış bir motorda bu ne kadar doğru olacaktır bilmiyorum. Yakıt tüketimi de 3-4% artacaktır tahminen. 3. sorunun cevabı hakkında ne yazık ki ilgim yok. Fakat 1 hafta kadar bekleyebilirsen servise gideceğim, sorunun cevabını usta ile konuştuktan sonra verebilirim. 0-100 fabrika verilerini yakalayabilmek zaten çok zor. O veriler fabrikanın elde edebildiği en mükemmel veriler. Rakım-nem oranı-ısı-otonun ağırlığı-pilotaj vb birçok parametrenin en mükemmel olduğu durumda elde edilmiş veriler. Test verileri derken Auto Show vs dergilerin ulaştıkları verileri kastediyorsan eğer, o rakamları da yakalamak pek mümkün olmuyor. Mesela benim aracımın test verisi 9.4 sn fakat ben üstüste yaptığım onlarca denemenin hiçbirinde 10 sn.nin altına inemedim. Sanırım bendeki pilotaj eksikliğinden ya da dergilerin kullandığı hassaslıkta bir cihazımın olmayışından kaynaklanıyor bu durum. Aracın hızlanmasıyla ilgili verileri 12sn civarında.Hem müstakbel aracının yüksek km.sinden hem de pilotajdan ötürü kendin denediğinde 13,5-14 sn gibi bir veri elde etmen muhtemel görünüyor. Fakat testlerden hatırlayabildiğim kadarıyla araç Türkiye'de satışta bulunduğu yıllardaki rakiplerinden başta ara hızlanma değerleri olmak üzere ilk kalkış ve tüketim yönünden epey bir üstündü.

    Umarım bir fikir oluşmasına katkım olmuştur hocam<




  • verdıgın cevaplar ıcın cok tesekkur ederım ama sorularım daha bıtmedı :) 406 sv ler donanım yonunden cok yuksek yanı derı koltuk sanruuf esp cok guzel seyler araba ıcın yanı bunlar sıfır arabayı sordum 207 mesela 26 mılyardan baslıyor dedı hıcbırsey yok almak mantıksız gelıyor sıfır araba o yuzden bu ozellıkler koydurmaya kalksam 35 mılyar olur gecer bıle 207 ıcın yanı 406nın karızması tıpı ayrı zaten luks arac ust sınıf,benzın cok pahalı dıyorum o yuzden artık herkez dızele gectı bızde dızele gecelım dıyoruz.soru 1. sence km kaca sınır koyalım mesela 100bın km ustune cıkmasınmı dıyorsun dızel arac alırken bız fazla kullanmayacagız zaten yanı 50bın 60bın km yapmadan degıstırırız aracı sorun cıkmasın ısterız bırde herkez gıbı yanı aldıgımız zaman ugrastırmasın dıyoruz senın goruslerını almak ısterım bu konuda ne onerırsın 2,sorum 307nasıl dızel ona baksak o nasıl olur 3,sorum 3071,6benzınlı ne kadar yakar ortalama sımdıden teskkurler gorusmek uzere bu arada ben fenerbahcelıyım :)
  • 1453m hocam,
    Sondan başlayayım ben; ne güze işte Fenerbahçe'li bir dostumuzun çorbasında bir parça tuzumuz olsa fena mı olur;)
    Sorularına gelince, emin ol net cevaplar verebilmek mümkün değil. Zira burada kullanışmış otomobillerden bahsediyoruz. Mevzu bahis araç 0 km olsa teknik veriler işin büyük kısmını açıklar zaten, biraz da uzun dönem analizleri ve kullanıcı yorumlarıyla sağlam fikir edinilebilir. Ama konu kullanılmış araç olunca aracın o güne kadar ki ömründe kullanım-bakım-kaza-iklim gibi koşullar nasıldı ve o durumdaki kondüsyonu nedir gibi birçok parametre olayı muğlaklaştırıyor. Bu sebeple yazacaklarımı "net bilgilerden" ziyade "kişisel fikrim ve yorumlarım" olarak algıla lütfen.

    Kişisel fikrime göre mevcut kondüsyonu sıkı incelemelerden geçirildikten sonra iyi olarak belirlendiyse, sadece Peugeot'da değil, tüm markalarda alt sınıf sıfır bir araç yerine temiz kullanılmış 2. el daha üst bir sınıf araç daha makbuldür. Mesela kendi tecrübem olarak şu örneği vereyim hemen: benim eski 406 sedanım 7 yaşında ve 120.000 km iken piyasası 0 km bir Fiat Palio civarındaydı. Şimdi Palio'nun ne konforu, ne kalitesi, ne performansı, ne teknolojisi benim 7 yıllık aracımın yanına yaklaşamazdı. Tabii aracım bir iki çizik dışında tertemizdi. Boya, parça değişimi yoktu. Full servis bakımlıydı. Şimdi aracımın bu durumunu bilen bir kullanıcı o tarihte benim 7 yıllık 406 2.0 SV'mi mi alırdı yoksa sıfır km Palio'mu? Bence mantıklıysa benim aracımı alırdı. Bu benim fikrim. Tabii burada ikinci el aracın iyi durumda olduğundan yola çıkıyorum.

    Madem 50-60 bin kullanır satarız diyorsun alacağın araç bence 80-90 bini geçmemeli.Çünkü mesela 120binde bir araç alsan 170-180 binde zor satar ve ciddi manada prim kaybı yaşarsın.

    İkinci soruna gelince;hem 307 hem de dizel araçlar konusunda okuduklarım haricinde hiçbir tecrübem yok. Öncelikle bunu belirteyim. Ama 307 düşünürseniz hem ustamdan hem de dergilerde ve forumlarda okuduklarımdan hareketle makyaj sonrası 307 bakmanızı öneririm. Ayrıca yine kişisel fikrim bu araçta 1.6 90 hplik hdi değil 1.6 110 hplik hdi olmalı. Performans-yakıt dengesi için mükemmel denir bu motora. Ayrıca makyaj sonrası 307'nin sorunlarının minimalize edildiği söyleniyor. Muhtemelen memnun kalacaksındır. Ama yine kişisel fikrim, ben eğik burunlu, mpv yapılı araçlardan pek hazzetmiyorum. Belki de biraz eski kafalıyımdır. Ama bence araç uzun burunlu, bagajı olan(sedan ya da coupe) ve geniş büyük bir araç olmalı özellikle biz erkekler için.(307ciler alınmasın zevkler ve renkler olayı bu)

    Son soruna gelince bu aracın katalog verilerine rahatlıkla ulaşabilirsin. Orada bulduğun tüketim verilerinden "karma" olana 1-2 litre ekle muhtemelen o kadar yakacaktır. Ama PSA'nın BMW ile ortak üretim olan THP'ler öncesi 1.6 benzinlisi otomotiv dünyasında pek de beğenilen bir motor değildir.

    Soru sormaya devam edebilirsin hocam, yalnız bir başlıkta sadece 5 soruya müsaade var zira 6 rakamına alerjimiz var Galatasaraylılar olarak:)İlla altı sorun olacaksa da 5+1 şeklinde olsun;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Galathian -- 6 Kasım 2007; 18:46:18 >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.