bende de 2 sene once peugeot 307 vardi surekli frenlerinde problem cikiyodu ama hemen tamirini yapiyolardi pek sorun yasamadim pejoda her markada cok cok sacma arizalar cikabiliyor bence pejonun sorunu bu tip arizalardan cok bazi kullandiklari malzemelerin cok kalitesiz olmasi 206da kullanilan cogu parca halen daha 308de filan gelistirilmeden kullaniliyor bu inadini bi turlu birakamadi
bide size kucuk bi animi anlatayim :)
aracim 307 makyajli kasaydi sis fari filan standart donanimda var birgun istanbuldan samsuna giderken bolu tarafina sis bastirdi sisleri yakacam yakamiyorum niye cunku sol kolda arka sis fari icin dugme var ama on sis fari yok :) sinirli bi sekilde servise gittim baktilar onde sis farlari var ama dugme koymayi unutmuslar hemen beynine bisiler yuklediler filan soldaki far kolunu degistiler :) bu komik olay pejonun fabrikadan ciktiginda ne kadar iyi kontrol edildigini gosteriyor
istanbul kultur universitesinde okuyorum ve bi arkadasimiz peugeot 308 aldi siyah 1.6 dizel premium arac yuksek hizlarda asiri titreme yaptigindan servise gitti ve sasesi yamuk cikti uretim hatasi varmis pejo araci degisecegini soylemis arkadasimizda ustune para verip 407 alicak bence pejonun fabrika cikis kontrollerinde baya bi sorun var gerci cogu markada tuhaf arizalar cikabilyior ama en garipleri genelde pejodan geliyo nedense sansiniz varsa benim aracim gibi kucuk problemler yasarsiniz ya da hic sorun cikarmaz ama sansiniz yoksa pejoda isiniz cok kotu
benzer sorunlar her markada çıkıyor ben nissan ve subarunun bayisinde çalışıyorum bizde de oluyor geçende 0 nissan araçlarda boyaya su karıştırmışlar gelen araçların hepsinin boyaları lekeliydi tekrar boya fırınına koyduk düzeldi ama bunun fabrikada yapılması lazımdı. oluyor hiç bir marka 0 hatalı değil dediğim gibi
sis farları tek düğme ile çalışıyor aynı düğmeyi 2 defa çeviriyorsun çalışıyor ama kol bozuksa yapacak bişi yok tabi :D
quote:
Orjinalden alıntı: OnTEC
benzer sorunlar her markada çıkıyor ben nissan ve subarunun bayisinde çalışıyorum bizde de oluyor geçende 0 nissan araçlarda boyaya su karıştırmışlar gelen araçların hepsinin boyaları lekeliydi tekrar boya fırınına koyduk düzeldi ama bunun fabrikada yapılması lazımdı. oluyor hiç bir marka 0 hatalı değil dediğim gibi
sis farları tek düğme ile çalışıyor aynı düğmeyi 2 defa çeviriyorsun çalışıyor ama kol bozuksa yapacak bişi yok tabi :D
2 defa donunce calistigini biliyorum ama calismiyordu beynine yuklememisler zaten kol ustunde de sadece arka sis fari resmi vardi sisle karsilasincaya kadar farketmemistim :)
SÜPERMİŞ YAA.. OLAYA BAK..NASIL YAPARLAR BU HATAYI
patronun 2007 model ML320 CDı si 7 ileri otomatik şansıman sisteminin üretim arızaları sebebiyle neredeyse 1 yıl servise gitti. sürekli yazılım yüklediler. son 3-4 aydır düzeldi. bir kız arkadaşımın 2008 model sıfır km. GOLF 1.6 Fsi si ECU işletim sisteminin fabrikasyon arızasından hareketsiz kaldı. servise çektikleri aracı elli tane oyalamdan sonra değişecek dediler süre vermediler yedek araçta vermediler. VW almanya genel merkeze yazı yazıldıktan sonra geçici araç verdiler . bir arkadaşımın ailesinde herkes opel alır, hemen hepsi klima arızasındanservise gitmiştir. Babamın 0 km.de alıp uzun süre kullandığı Rover 620 nin ilk alındığından sol tarafındaki akla gelecek tüm plastik aksamın yerinden oynadığı gözükmüştü. fabrikadan tam monte edilmeden çıktığı söylendi. Bir arkadaşımın Octavia'sı yolda giderken immo arızasından dolayı stop ederdi. sonra o yıl üretilen kontak anahtarlarındaki br kısmında VW grubunda arıza olduğu görüldü. Bir kız arkadaşım gıcır gıcır C2 VTSsini aldığı günün ertesinde çalıştıramamıştı. serviste çalıştıramadı. 12 gün ECU parçası bekledi. Tüm araçlarda problem ve sorun olur. ama nedense herkes Peugeot diyor başka bir şey demiyor...
Size genel bir tüyo vereyim hangi marka olursa olsun ilk çıkarılan yada büyük motor yade ecu değişikliğine gidilerek yenilenmiş modeli çıktıktan 6 ay kadar sonra alın ,
Firmalar %100 test ederek araçları piyasaya sürmezler genel stabilite %80 in üzerinde olması satışa sunulurken yeterli görülür çıkacak hatalar sonradan düzeltilir, otomotiv sektöründe olanlar bu durumu bilirler genelde ilk üretim arçlarda
ecu ( yakıt sarfiyatı ve çalışmama problemleri), klima, airbag, fren sistemi sesli çalışma gibi problemler bu serilerde en olsası sorunlar.
Ben de ne zaman bu başlığı üstlerde görsem "Peugeot da bitmedi gitti" diyorum
esas sorun bence yurdumda henüz tüketici haklarının yeterince gelişmemiş olması. bunu üreticilerde bildikleri için dayıyorlar türkiyeye. ondan sonra tüketiciler de vay bu nasıl olur, koca şu firma koca bu firma diye vahlanıyorlar. ancak tüketici haklarının gelişmesi için ise toplumsal baskıya ihtiyaç, kamuoyunun bilinçlenmesi gerek. bunlar olursa bozuk bozuk arabaları türkiye ye göndermeye çekinirler. çünkü onlar için maliyetli olur. bunun bir yola ise şikayet etmek, her yerde her durumda, ancak sadece birbirimize değil. faksla mektupla e maille bakanlıklara üreticiler vs. şikayette bulunmak lazım. bişey çıksın çıkmasın. belki markayı karalamak doğru değil ama markanın zihniyeti bu. mesela reno, tofaştaki aymazlıktan yararlanıp birinci olmuştu, ancak kredisini çok fazla çok kar etmek için kullanınca hem birincilik elden gitti. hem de reno efsanesi tıkandı. ama yetmez sadece almamak yetmez. pejo 307 ile rüyasında görmediği başarıyı yakaladı ama sonra tüketici pejonun da hesabını kesti. rüya bitti. ama amaç bir kazıkçıdan ötekine gitmek değil, tüm üretici ve aracıları tüketiciye saygılı olmalarını sağlamak olmalı diye düşünüyorum. marka fanatiği olmak ise anlamsız. çünkü yeni arabaların hepsinin iyisi iyi. her markanın türkiyeye bakışı hemen hemen aynı.
bence başlığı peugeot servisleri gözümde bitti olarak değiştirelim.. yetkili servislere ne zaman gitsem ezbere parcayı değiştirmeye kalkıyorlar.. sanıyorlarki parayı yoldan süpürüyoruz.. kendinize kafası calısan düzgün bir tamirci bulun, peugeot'unuza güzel güzel binersiniz. yok her arızamsı seyde servise giderseniz iliginizi kuruturlar..
hemen bir örnek vereyim 2 sene önce dış ısı sensörüm arızalandı, ankara tekoto'da aynayı değiştirmem gerektigini söylediler, tek satamıyorlarmış.. fiyatı 750 TL.. yuh diyip cıktım gidip hurdacılardan kırık bir 307 aynası alıp lehimlettim 15 TL ye geldi..
Valla arkadaşlar servisler konusunda kesinlikle haklısınız ki bende bu servis sorununu defalarca dile getirdim..Ama servisleri belli bir standarda getirmesi gereken kim? Yine Peugeot Merkez Değil mi? Bu yüzden böyle bir başlık kullandım..Gerçi benim de yaptığım pek mantık işi değil..307 ile onca sorun yaşadım..Onu sattım..ve ilk kez dün akşam 308 sayfalarında da yazdığım üzere gittim 308 1.6 thp premium pack satın aldım. Umarım bu araçla 307 de yaşadıklarım gibi sorunlar yaşamam..herkese keyifli sürüşler..
yaşamayacağına emin olabilirsin. tabii aracının ilk sahibi nasıl kullanmış o önemli.
quote:
Orijinalden alıntı: marvinn
Herkese Merhaba...Son derece beğenerek aldığım ama sonrasında kötü bir deneyim olarak kalan Pug. 307'den sonra yine dayanamadım ve çok istediğim, şansımında yardımıyla bir Pug. 308 1.6 Thp sahibi oldum. Hatta satın aldığım araç bazı farklarıyla Türkiyede ilk ve tek olma özelliğine sahip. Öyle ki ruhsatında dahi aracın modeli Peugeot 308 L GT 1.6 Thp olarak geçiyor. Diğer detaylarını aktardığımda sanırım aradaki farkları anlayabilirsiniz. Aracı 10 gündür kullanıyorum. İlk izlenimler olarak aracın çok çok keyifli olduğunu söyleyebilirim. Türkiyeye gelen ilk Thp motorlardan bir tanesi bendeki 308. Hatta fuarlarda ve tanıtıcı katalog çekimlerinde kullanılan araç. Diğer bir deyişle eski manken'de diyebiliriz. :) Bir de şu resim eklemeyi bilsem çok daha net anlaşılacak bazı şeyler ama :)
Herkese keyifli sürüşler...
Demek ki neymiş? Büyük konuşmanın sonu ironik bitermiş..308 e dair eleştirilerini merakla bekliyoruz
şu thp olayını da biraz açarsan ...
THP=twin scroll high pressure (turbo motor). PSA grubunun BMW ile ortaklaşa geliştirdiği 1.6 lt.lik son iki yıldır segmentinde yılın motoru ödülünü alan motor. Halen BMW grubunda THP 175 bg.lik turbo Mini Cooper S te aynı motorun turbosuz 120 Bg.lik VTi versiyonu Mini Cooper'da kullanılıyor. Önümüzdeki dönemde BMW markalı otomobillerde kullanılması olası. PSA grubunda ise sadece Peugeot kullanıyor.VTi 120 bg. otomatik versiyonu ile THP 150 bg. ve 175 bg. versiyonu 207 serisinde.VTi 120 Bg.düz veya otomatik vites versiyonu ile THP düz 150 bg.ve 175 bg.versiyonu ile THP 140 bg. otomatik versiyonu 308 serisinde. VTi 120 bg. düz vitesi 3008 serisinde kullanılmakta..Ayni bloğu kullanan VTi ve THP turbo motorlu versiyonlardan ülkemize ithal edilenler; VTİ 120 bg. Mini Cooper ve Clupman Cooper THP 175 bg. Mini Cooper S ve Clupman Cooper S VTi 120 bg. otomatik 207 5 kapı THP 150 bg. 207 GT 3 kapı THP 175 bg. 207 RC 3 kapı VTi 120 bg. 308 Hatchback 5 kapı VTi 120 bg. otomatik 308 Hatchback 5 kapı THP 140 bg. otomatik 308 Hatchback 5 kapı THP 150 bg. 308 Hatchback 5 kapı THP 175 bg.308 GT Hatchback 3 kapı-özel sipariş ile geliyor henüz İstanbul'da bir tane var. VTi 120 bg. 3008 Premium
Yuhu :
Thp olayını bende biraz açayım :) teknik verilerden ziyade...Mesela yanına bir tane VW golf geldi..malum onların TSI motorları daha bir biliniyor..veya aracın arkasında TSI olarak yazıyor anlıyorsun..özellikle bir önceki kasada 140 Hp olanlarından bol miktarda var piyasada..neyse..bu yanına gelen VW sana bir kaç kafa gösterip sözüm ona gücünü gösterecek, sana toz yutturacak ve böylelikle egosunu tatmin edecekken senin gaza yüklenmenle aracın fırlaması, koltuğa yapışman ve dikiz aynasında hızla uzaklaşan bir golf görmenle bitiyor senaryo..İşte thp kısaca böyle bişi :) 5800 d/d 'da 150 hp güç ve sadece 1450 d/d 'da başlayan 240 Nm Tork...Ha bir de en güzel olanı..Çok çok detay bilgiye sahip olmayanlar dışardan baktıklarında senin thp olup olmadığını anlayamıyorlar..Nasıl diyorlar buna..Kuzu postunda bir kurt misali...
ReisG :
Dediğim gibi ve senin dediğin gibi umarım sorun yaşamayacağım bir araç olur..Aracın ilk sahibine gelince..İlk sahibi Peugeot Merkez'in ta kendisi..Fuarlarda sergilenen bir araba bu..Hatta bazı afiş,dergi v.b. medyada çıkan fotoğraflarda görünen araç..E herhalde ilk sahibi bu anlamda biraz bakmıştır arabaya :)
TheEren :
Konuyu kişiselleştirmene anlam veremiyorum...Eleştiri yapmanın da kötü biirşey olduğunu sanmıyorum..308 sayfasında da yazdığım gibi..Bugün 308'in böyle güzel ve sorunsuz bir araç olmasında 307'yi eleştirenlerin payı büyüktür..Keşke bu eleştirileri çok daha fazla ciddiye alsa Peugeot..308 ile ilgili de bir eleştiri hemen yapayım istersen? Mesela hala anlayabilmiş değilim niye 4 nokta bağlantılı arka salıncak kullanmıyor Peugeot bu modelelrde..307'de ki kadar olmasa da bu arabada da çukur ve tümseklerde arka süspansiyondan ses geliyor...
Kusra bakma eleştiri yaparak üzdük seni ama tüm bunlar daha güzel ve sorunsuz bir "309"a binebilmek için..
Hayırlı günler herkese...
marvinn ne yazık ki 309 modeli üretilmeyecek .Çünki 309 modeli 306 'dan önce üretilmişti.205 serisinin üretildiği yıllarda çıkan bu araç performanslı GTi modeli de olmasına rağmen 205 in muhteşem satış rakamlarının ve karizmasının arkasında kalmıştı. 309'un satışının bitmesinin ardından tüm üretim parçaları Romanya'ya gönderildi ve orada makyajlanmış olarak Dacia Solenza olarak Logan modeli çıkana kadar üretime devam etti.308 sonrası Peugeot'un hangi kodla C sınıfı bir araç üreteceği kesinleşmedi. Belki de daha önce Renault'un yaptığı gibi isim vermeye başlar.