Şimdi Ara

PİAGGİO, BEVERLY 250 I.E İLK İZLENİMLERİM (RESİMLER EKLENDİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
26.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun suredir aklimda olan ve mutlak almayi istedigim maxi-scooter Piaggio Beverly 250 i.e'ye en sonunda kavustum arkadaslar. Alali henuz kisa bir zaman oldu ancak bu surede motor hakkinda edinmis oldugum tespit, tecrube ve fikirlerimi paylasarak bu marka/modeli almayi dusunenlere, meraklilarina ve motor asigi olan herkese minik capli incelememim belki bir faydasi olur diye dusundum.

    Gelelim saadete,
    Oncelikle motorun ustune oturur-oturmaz dikkatinizi ceken ilk sey ergonomik olarak mukemmel tasarlanmis, bedeninizin her kivrimini "hissederek sizi (poponuzu) kavrayan", sertlik derecesi cok iyi ayarlanmis, surucu bel destegi bulunan, ultra rahat ve konforlu sele oluyor!

    İkinci dikkatimi ceken sey genelde racing tarzi motorlarda duydugumuz marş'a basildiginda derinden gelen o "kis-kis-kis" seklindeki karakteristik mars motorunun sesi oldu! Yani honda'nin bazi scooter'larinda duydugumuz marş sonrası an'lik duyulan "cing, cong, tink" seklindeki metalik tinlama sesi bu motorda yok sanki bir racing calistiriyor gibi hissediyorsunuz kendinizi

    Biraz gaz verip yola koyuldugunuzda 16 inch tekerlek capinin ne demek oldugunu anliyor ve konfor olarak ufak teker capina sahip motorlardan "bir adim onde oldugunuzu" hemen hissediyorsunuz! Beverly 250 ile virajlara korkusuzca girebiliyorsunuz oldukca ustun bir viraj ve yol tutus kabiliyetine sahip. (Tabi virajlarda yan yatmayı fazla abartmamakta fayda var) Seyir esnasinda iscilik veya malzemeden kaynakli herhangi bir ses, tikirti vs duymaniz kesinlikle imkansiz. İnsana guven veren, tok ve yuksek iscilik kalitesini hemen her detayda gorebiliyorsunuz. Aynalarin gorus acilari yeterli, kumanda kollari ergonomik ve oturus pozisyonu fazlasiyla rahat (2 saat molasiz bir kullanimda herhangi bir sikinti, agri vs yasamadim ve ayni sey artci icinde gecerliydi) Benzin alirken motordan inmeye gerek duymuyorsunuz anahtari kontaga bastirdiginizda kapak otomatik olarak aciliyor ve isinizi goruyorsunuz. Onde iki yanlara yerlestirilmis kucuk gozler oldukca kullanislilar bu gozler ogs kartinizi, cuzdan, gozluk, eldiven, cep telefonu, harita, kucuk su vs gibi bircok sey koymak icin oldukca ideal.

    Sele elektirikli bir dugme ile kumanda ediliyor (otomatik aciliyor) ancak aku bitmesine karsi manuel olarakta acabiliyorsunuz. Sele alti aydinlatma isigi, koruma brandası ve 180 watt gucunde bir cakmak soketi mevcut. Hacim olarak pek iyimser seyler soyleyemeyecegim maalesef. Sayet full face bir kask kullaniyorsaniz buraya sigdirmaniz bir mucize olur! Nazi kask'i veya yarim kasklar ise biraz caba ile sigabiliyorlar. Ferco motor veya bayilerde beverly'nin orjinal yan cantalari mevcut hatta bu cantalarin motora oldukca şık bir gorunum de kazandiriyorlar ancak fiyatlari biraz el yakiyor iki cantanin fiyati ortalama 600ytl civari. 16 inch teker capinin selealti bolmesinden hacim caldigi aşikar. FArlar ozel bir bir madde ile kaplandigindan ozellikle kisin yagmur, kar, camur, leke ve su tutmuyor.

    Henuz 90 km'deyim ve ilk 1000km rodaj suresi olarak belirtiliyor bu yuzden ilk 1000 km limitleri fazla zorlamiyorum. Ancak su ana degin edindigim tecrubelerime gore "beverly yuksek deviri seviyor" diyebilirim. Soguk havalarda motoru calistirmak su ana degin herhangi bir sorun teskil etmedi ve ilk marş'ta sorunsuzca "start" aliyor. Akabinde motor sogukken biraz gaz verip hareket etmeye kalktiginizda motor "ben buz gibiyim abicim bekle biraz isinayim" seklinde kaprisler yapmadan yoluna gidiyor. Yani motor sogukken kesinlikle stop etmeye yeltenmiyor ve cok rahat gaz yiyor!

    Motor dusuk ve alt devirlerde yeterince atak ve canli, tork ise orta-ust devirlerde zirve yapiyor! Biraz gaz verdiginiz zaman tek kelime ile "uzuyorsunuz". İki kisi + 7kg bagaj ile (95kg + 80kg= 175kg) alt devirlerde biraz isteksiz davraniyor ancak orta ve yuksek devirlere dogru motor canlanarak aciliyor ve bir an'da kendinizi 110, 120 km'lerde buluyorsunuz. Motorun tork egrisi orta-ust devirlerde daha lineer bir cizgide seyrediyor gibi, sanziman basarili ozellikle sikisik trafikte surekli dur-kalk'larda ısınan sanziman kesinlikle ses, gurultu ve en onemlisi "kacirma" yapmadi/yapmiyor. Frenler guven veriyor onde ve arkada 260mm capinda cift disk kullanilmis, dozlamasi iyi, elcikler hisli ve oldukca yumusak, bosluklari iyi ayarlanmis. Arka disk tekerin icinde konuşlandirilmis bu iyi bir asarim detayi zira yagmurdan, camurdan vs disk nispeten daha korunakli bir yerde bulunuyor. Yan ruzgarlardan pek etkilenmiyor 90-95km suratlerde bircok kez ruzgarli havada kopruyu gectim ve seridine oldukca sadik kaldi.

    Yakit konusuna gelince beverly'de enjeksiyon yani puskurtme motor kullanilmis ve min. 95 oktan benzin icmek istiyor. Motor euro 3 standartlarinda oldugundan 100 oktana kadar benzin koyabiliyorsunuz. Yakit tuketimi hakkinda simdilik kesin birsey soylemem cok zor ancak ilk 1000km sonrasi suanki degerlere gore mutlak azalacaktir.

    Beverly'de el freni ve dortlu flasor bulunmuyor. Dortlu flasor cok onemli olmasada 170kg gibi kuru agirliga sahip olan bir motorda el frenin olmasi iyi olurmus. Zira rampada park yapmak zorunda kaldiginizda bu agirlikla biraz sorun yasayabilirsiniz. Sulu sogutmaya sahip beverly'de sıkısık trafikte motor fan'i gerekli gordugunde aninda devreye giriyor ve yaklasik 10- 15 sn kadar calisip duruyor. İlk defa bu motora binenlerin dikkatini cekecek olan fanin ilk actigindaki vibrasyon ve hafif gurultusu olacaktir. Fakat ses seviyesi ve titresim rahatsız edecek boyutta degil zamanla alisiliyor. Gosterge paneli oldukca sade, gosteristen uzak ve derli-toplu ve paggio'nun tum modelerinde olan calinmaya karsi immobilizer var. Park ettikten sonra kirmizi led yanip-sonerek hemen devreye giriyor ve 48 saat boyunca motor hic calistirilmazsa otomatik olarak led kapaniyor." Digital termometre ve aku voltaj gostergelerinin eksikligi gozume batti olsalarmis iyi olurmus. Sinyaller ise panelin her iki uc noktasina yerlestirilmis olsalar cok daha ergonomik ve gorsel acidan dikkat cekici olabilirdi.

    Toparlamak gerekirse herkesin amaci, beklentisi, tarzi ve ihtiyaci farklidir. Beverly 250 ozelikle konfor ve yol tutus konusunda "referans gosterilebilecek" nitelikte safkan bir italyan maxi-scooter. 16 inch teker capi, islak ve bozuk yol perfonmansı, surucu+artci guvenligi ve konforu, enjeksiyonlu motoru, sorunsuzlugu, bol yedek parcası, ferco motor gibi ciddi calisan ve her turlu sorununuza anında alakadar olan bir distr. firmaya sahip piaggio beverly'i kesinlikle herkese tavsiye ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pininfarina -- 25 Şubat 2008; 12:29:01 >







  • güzel motor hayırlı olsun. inceleme için teşekkürler. fotoları da ben ekleyeyim

     PİAGGİO, BEVERLY 250 I.E İLK İZLENİMLERİM (RESİMLER EKLENDİ)

     PİAGGİO, BEVERLY 250 I.E İLK İZLENİMLERİM (RESİMLER EKLENDİ)




  • 10 yıldan fazla piaggio markasını x9250,500,x8200, skipper,quartz50 modellerini kullanmış bulunmaktayım tebrik ederim çok iyi ve sıkı bir motor almışsınız hayırlı olsun kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilksav

    10 yıldan fazla piaggio markasını x9250,500,x8200, skipper,quartz50 modellerini kullanmış bulunmaktayım tebrik ederim çok iyi ve sıkı bir motor almışsınız hayırlı olsun kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim


    Tesekkur ederim hocam daha iyileri sana (daha iyisi mevcutmus zaten Allah kaza bela vermesin)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pininfarina -- 13 Şubat 2008; 2:05:17 >
  • çok güzel motor
    güle güle kazasız belasız binin.

    test etmek istedigim motorlardan biri.

    memleketimizde daha çok şekline bakılarak motor alındıgı için butarz motorlar tutmuyor.

    büyük lastikler ve 250 cc lik motor çok güzel. bagajın küçük olması çokkötü resimlerdende sezilebiliyor..
    eğer birgün yançanta almayı düşünürseniz motorun genişleyecegini aklınızda bulundurun, yani sıkışık trafikte araçların arasından geçiyorsanız yançantalarla pek mümkün olmuyor.

    yakıt tüketiminden bahsetmemişsiniz henüz rodajda da olsa buna da değinirseniz sevinirim

    güzel bir inceleme olmuş teşekkürler.

    bir iki tavsiyede bulunabilirim
    eğer kaskanonuz yoksa mutlaka kaskonuzu yaptırın,
    bunun dışında xena alarmlı disk kilitlerinden 1tane edinin ve kapalı garajda olsada birtane branda bulundurun dışarıda bırakırsanız kullanırsınız (güvenlik için...)




  • Cok güzel bir açıklama olmuş. Öncelikle zaten genel olarak italyan motorların kalitesi tatışılamaz. Her ne kadar servis biraz problemli de olsa , buna degecek motorlar üretildigi için kullanıcısı genelde magdur olmaz. Kısa bir sürede olsa x8200 kullanma şansım oldu, konfor ve yol tutuşu muhteşem, elbette senin motorunda gayet iyi.
    Benim senden bir ricam var eger zahmet olmassa motorun parça parça resimlerini koyabilirmisin, (amortisör , far, bagaj vs.) Hem biz motoru daha iyi tanımış oluruz hem de yarın öbürgün bu modeli arastıran birisi için inanılmaz bir kaynak olur.
    Eline emegine saglık.

    Not :Haddim olmayarak söylemek isterim ki:
    - Rodaj dönemin de gaz koluna yüklenmessen ileride cok büyük faydasını görürsün.
  • Ellerine sağlık üstadım. Güzel bir paylaşım olmuş.
    Bu arada biletiniz bende..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kentacdis

    çok güzel motor
    güle güle kazasız belasız binin.

    test etmek istedigim motorlardan biri.

    memleketimizde daha çok şekline bakılarak motor alındıgı için butarz motorlar tutmuyor.

    büyük lastikler ve 250 cc lik motor çok güzel. bagajın küçük olması çokkötü resimlerdende sezilebiliyor..
    eğer birgün yançanta almayı düşünürseniz motorun genişleyecegini aklınızda bulundurun, yani sıkışık trafikte araçların arasından geçiyorsanız yançantalarla pek mümkün olmuyor.

    yakıt tüketiminden bahsetmemişsiniz henüz rodajda da olsa buna da değinirseniz sevinirim

    güzel bir inceleme olmuş teşekkürler.

    bir iki tavsiyede bulunabilirim
    eğer kaskanonuz yoksa mutlaka kaskonuzu yaptırın,
    bunun dışında xena alarmlı disk kilitlerinden 1tane edinin ve kapalı garajda olsada birtane branda bulundurun dışarıda bırakırsanız kullanırsınız (güvenlik için...)


    Oncelikle degerli tavsiylerin ve iyi dileklerin icin tesekkur ederim @kentacdis,

    * Evt bagajin nispeten kucuk olmasi pek ic acici bir durum degil ancak yan cantalar icin gerek servisten aldigim bilgilere gore, gerekse bu motoru kullanan insanlarla bire-bir yaptigim gorusmelerimde soyledikleri ortak sey "sıkısık trafikte gidonun girdigi/gectihi her yerden yan cantalarinda rahatca gecebildigi" oldu. Suan orjinal 33Lt top case taktirdim onu kullaniyorum ve henuz bagajdan ana bir sikintim olmadi zira full kask sigabiliyor orjinal cantasinina

    * Yakit tuketim konusuna motor henuz roajda'da olsa biraz daha km yaptiktan sonra deginecegim,

    * Kaskoyu mutlaka yaptiracagim ve suan arastiriyorum en iyi kasko firmasini.

    * "XENA" marka alarli disk kilidlerini bende duydum ancak akude voltaj aliyorlar sanirim ve bu islem icin motorun orjinal elektrik systemine mudahelede bulunuluyor sanirim? Sayet boyleyse ben sicak bakmiyorum motorun orjinal elektirik systeminde kablolarin kesilmesine, bicilmesine, soyulmasina vs. Kendinden bataryali (sarjli pillerle calisan) disk kilitleri varmis boyle birsey ariyorum bulursam hemen alicam ama pek bulunan birsey degil sanirim ki, henuz satan veya bilen bir yer bulamadim?

    * Brandam mevcut kapali garajda da olsa tavsiyen uzerine kapatmaya gayret gosterecegim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ns

    Cok güzel bir açıklama olmuş. Öncelikle zaten genel olarak italyan motorların kalitesi tatışılamaz. Her ne kadar servis biraz problemli de olsa , buna degecek motorlar üretildigi için kullanıcısı genelde magdur olmaz. Kısa bir sürede olsa x8200 kullanma şansım oldu, konfor ve yol tutuşu muhteşem, elbette senin motorunda gayet iyi.
    Benim senden bir ricam var eger zahmet olmassa motorun parça parça resimlerini koyabilirmisin, (amortisör , far, bagaj vs.) Hem biz motoru daha iyi tanımış oluruz hem de yarın öbürgün bu modeli arastıran birisi için inanılmaz bir kaynak olur.
    Eline emegine saglık.

    Not :Haddim olmayarak söylemek isterim ki:
    - Rodaj dönemin de gaz koluna yüklenmessen ileride cok büyük faydasını görürsün.


    Sevgili @Ns,

    İlk firsatta motoru bahsettigin sekilde amortisor, far, bagaj, motor vs gibi parca parca bolgelerini resimleyip koyucam

    Rodaj doneminde gaz koluna fazla yuklenme demissin evt bu konuda kesinlikle haklisin. Ancak sadece bir, iki defa motorun limitlerini gormek adina biraz gaz verdim ve bunu yaparken motor kesinlikle gazi cok sevdi yıgılma, isteksizlik, gitmek istememek vs gibi tepkiler asla gostermedi. Sanki 5000. km'deymis gibi ne kadar gaz versem o kadar ileri atildi ve bunu kesinlikle kasmadan, kasilmadan bir an'da kolaylıkla yuksek suratlere cikarak gerceklestirdi. Yani yukarida bahsettiklerim an'lik olarak tecrube ettigim sayili denemelerimden ibaret seyler yoksa motora her bindigimde elbette bu denli perfonmansli kullanmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pininfarina -- 13 Şubat 2008; 12:12:48 >




  • En sevdiğim Scooter motorlardan biridir.. Büyük motor, 250'lik ve Piaggio...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pininfarina
    ...
    * Kaskoyu mutlaka yaptiracagim ve suan arastiriyorum en iyi kasko firmasini.
    ...


    En iyi ve en uygun fiatlı kasko firması ERGOİSVİÇRE olduğunu araştırarak tesbit ettim. Sahipler de motosiklet kullanıcılarıymış, 250 CC. ve atındakilere ÇALINMA teminatı veriyorlar mı bilmiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: pininfarina
    ...
    * "XENA" marka alarli disk kilidlerini ...



    XENA marka alarmlı disk kilitleri 6 adet AG13 pili ile çalışır. 120 liradan başlayan fiatlara sahiptir.
    Tahminen 6 ayda pilleri değiştirmek gerekir.
    Ses şiddeti biraz daha fazla çıksaydı dediğim olur her takıp çıkardığımda.

    Bana göre başarılı ve görevini yerine getiren bir olmazsa olmazlar arasında yer alan üründür.

    Hayırlı olsun, Kazasız günlerde ve sağlıcakla uzun yıllar kullanırsınız inşallah.




  • Hayırlı olsun güle güle binScooterda piaggio ve vespa çok güzel.Al bitane çocuğuna miras kalsın.
  • Hayırlı olsun.... Allah kaza bela vermesin...
  • Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın yeni motorunuzu. Teşekkürler inceleme için.. :)
  • @batuhany, @CanTuran

    Tesekkur ederim dostlar daha iyisi sizlerin olur inşallah

    @sereye hocam,

    quote:

    Ses şiddeti biraz daha fazla çıksaydı dediğim olur her takıp çıkardığımda
    Demissin. Ne demek istedigini pek anlayamadim? Yani bu cihazin herseyi iyi, hos diyorsun ama ses siddetimi biraz dusuk sadece?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pininfarina

    * "XENA" marka alarli disk kilidlerini bende duydum ancak akude voltaj aliyorlar sanirim ve bu islem icin motorun orjinal elektrik systemine mudahelede bulunuluyor sanirim? Sayet boyleyse ben sicak bakmiyorum motorun orjinal elektirik systeminde kablolarin kesilmesine, bicilmesine, soyulmasina vs. Kendinden bataryali (sarjli pillerle calisan) disk kilitleri varmis boyle birsey ariyorum bulursam hemen alicam ama pek bulunan birsey degil sanirim ki, henuz satan veya bilen bir yer bulamadim?


    yukarıda arkadaşında dediği gibi
    disk frenin üzerine takılıyor ve motordan bağımsız
    pil ile çalışıyor su geçirmez ve darbelere dayanıklı, normal disk kilitten farkı alarmı olması 110db alarmı var ve motora dokundugunuzda önce uyarı sesi veriyor daha sonra bağarmaya başlıyor (şiddeti sıklıgı ayarlanabiliyor)

    bu alarmlı diskkiliti modelleri üreticinin sayfası:
    http://www.xenasecurity.com/product/motorbikes/alarm/page1/ önce burdan modellere bakıp karar verin.

    bunlarda satan bazıyerler:
    www.motogiyim.com
    404 - File or directory not found.
    http://www.motogiyim.com/main/search_results.asp?words=xena


    burda epey cesitvar

    http://www.youtube.com/watch?v=xi9Y0AaYgk0
    burdada video lardan biri.

    fiyatları pin kalınlıgına diskin boyutuna göre değişiyor temelde işlevleri aynı boyutları değişiyor.
    not: tr distribütörünü bulamadım aslında öyle birşey varsa ondan almak en iyisi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kentacdis


    quote:

    Orjinalden alıntı: pininfarina

    * "XENA" marka alarli disk kilidlerini bende duydum ancak akude voltaj aliyorlar sanirim ve bu islem icin motorun orjinal elektrik systemine mudahelede bulunuluyor sanirim? Sayet boyleyse ben sicak bakmiyorum motorun orjinal elektirik systeminde kablolarin kesilmesine, bicilmesine, soyulmasina vs. Kendinden bataryali (sarjli pillerle calisan) disk kilitleri varmis boyle birsey ariyorum bulursam hemen alicam ama pek bulunan birsey degil sanirim ki, henuz satan veya bilen bir yer bulamadim?


    yukarıda arkadaşında dediği gibi
    disk frenin üzerine takılıyor ve motordan bağımsız
    pil ile çalışıyor su geçirmez ve darbelere dayanıklı, normal disk kilitten farkı alarmı olması 110db alarmı var ve motora dokundugunuzda önce uyarı sesi veriyor daha sonra bağarmaya başlıyor (şiddeti sıklıgı ayarlanabiliyor)

    bu alarmlı diskkiliti modelleri üreticinin sayfası:
    http://www.xenasecurity.com/product/motorbikes/alarm/page1/ önce burdan modellere bakıp karar verin.

    bunlarda satan bazıyerler:
    http://www.motogiyim.com/main/search_results.asp?words=xena
    http://emlak.sahibinden.com/search.php?b%5Bsearch_text%5D=xena&image.x=0&image.y=0
    http://www.villalevent.com/magaza/index.tsp?cat_id=18 burda epey cesitvar

    http://www.youtube.com/watch?v=xi9Y0AaYgk0
    burdada video lardan biri.

    fiyatları pin kalınlıgına diskin boyutuna göre değişiyor temelde işlevleri aynı boyutları değişiyor.
    not: tr distribütörünü bulamadım aslında öyle birşey varsa ondan almak en iyisi.


    Hocam hizir gibi yetistin wallahi imdadima! Yerde ararken gokte buldum senin sayende alarmli disk kilitlerini




  • Bugun hava biraz acar gibi olunca uzun suredir garajda yatan kizimi cikarip birkac fotograf cektim İste incelememe konuk olan hatun
  • euro 3 emisyon değerleri çok harika ama n yazıkki benim innovamın euro 2 ondan dolayı üretimi ni durduracaklar..
  • Hayırlı olsun ne kadara mal oldu size ?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.