Şimdi Ara

Pilot Olma Yolunda Aklıma Takılan Sorular / Tavsiyeleriniz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle Soracağım Soruyu Belki Yüzlerce Defa Duydunuz Bu Yüzden Kusura Bakmayın Fakat Araştırdığım Halde Cevabını Bulamadım :|

    16 Yaşında Eşit Ağırlık (TM) Lise 3 Öğrencisiyim. Pilot Olmayı Hedefliyorum. Ağır Başlıyımdır Bu Mesleği Kaldırabileceğimi Düşünüyorum . Fakat Nasıl Bir Yol İzlemeliyim Bir Fikrim Yok. Pilotaj Bölümü '' Sayısaldan (MF) '' alıyor. Ve Ben Sayısalı Tabiri Caizse Kıt Bir Öğrenciyim. Bu Yüzden de Üniversiteden Sonra Özel Pilot Okuluna Kayıt Olmayı Düşünüyorum. Ama Özel Pilot Okulundan ATPL Lisansı Aldıktan Sonra Ne Yapmalıyım Bilmiyorum.

    * ÖZEL PİLOT OKULUNDAN ATPL LİSANSI ALDIKTAN SONRA PİLOT OLMAK İÇİN NE YAPILIR ?

    * SİZCE NASIL Bİ YOL İZLEMELİYİM ?

    * ÜNİVERSİTEDE HERHANGİ BİR BÖLÜMÜ BİTİREN BİRİSİ THK'NIN 2 YILLIK AKADEMİSİNE KATILABİLİRMİ ?

    * '' SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ'İNDEN '' MEZUN OLANLAR HAVAALANINDA NE İŞ YAPAR ?

    * ÜNİVERSİTEDE HAVAALANI / PİLOTLUK HAKKINDA ÖNEREBİLECEĞİNİZ BÖLÜMLER NELERDİR ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Civic Sever -- 16 Aralık 2015; 23:20:48 >







  • Ailenin yaklaşık 100 bin euro parası varsa üniversiteden sonra pilot olabilirsin bölüm sınırlaması yok bu iş kolu için

    THK için 75bin dolar entegre atpl paran olması lazım lisansı aldıktan sonra type rating eğitimi için de ortalama 30-40 bin Euro paranın olması lazım

    Ama sanırım sen THY akademiyi soruyorsun(THK ile THY farklı iki kurum). THY akademiye başvurmak için bölüm kısıtlaması yok yine. 4 yıllık herhangi bir bölümden mezun olman yeterli tabi 4 sene sonra THY akademi açık olursa

    Boş şans

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atpl almak için 220 bin tl civarı bir sermayeye ihtiyacın var . Onu aldıktan sonra gider thy başta olmak üzere şirketlere yeterli toefl/ielts puanının belgesiyle birlikte başvurursun . Gerekli testleri , alım aşamalarını geçersen girersin . THY tip eğitimini kendi verip maaşından kesiyor ayrıca o şekilde ona ayrı parayı direk almıyorlar

    http://www.turkishairlines.com/download/kariyer/kabul_edilen_universite_bolumleri_01.pdf burda da thy akademinin kabul ettiği bölümler var .
  • Pilotaj için para lazım çok çalışıp tam burslu okumak lazım ya da 4 yıllık mühendislik Bitirdikten sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 16 yas su an ulkenin kosullari goz onunde bulunduruldugunda boyle bir karar vermek icin cok erken. Bu bir abiden cok arkadas tavsiyesidir.
    Fakat soruna cevap olsun diye soyluyorum; ATPL (A) ile is bitmiyor. Lisansi alman o lisansin tum haklarindan faydalandigin anlamina gelmiyor. 1000 saat PIC (pilot-in-command) ve 500 saat de "Multi-Crew Operation" (iki+ ekip operasyonu) Pilot-in-command veya Co-pilot olarak gorev almis yani tecrüben bulunması gerekiyor. Toplamda 1500 saati tamamladigin anda ATPL (A) Frozen kalkiyor ve ATPL'e tam anlamiyla sahip oluyorsun. Sorun burada basliyor. Turkiye kosullarinda 1000 saat PIC ucabilmek icin ya FI (A) - MEFI (A) yani ucus hocasi olabilirsin. Bunda engel yok. Fakat girdigin sirketlerin kaliciligi buyuk mesele. Hadi oldu da cok ustun becerilerle bir Havayolu sirketine dogrudan basvurdun diyelim. Toplam ucus tecruben 45 saat PPL + 100 saat PIC + 50 saat IR (instrument instruction time) + 15 saat CPL = 210 saat ediyor. 210 saatlik ucus tecrubesiyle ulkede THY ve bir iki adet charter firmasi haric hic kimse babasinin hayrina "tecrubesiz" pilot almiyor. Atlas Global veya diger iki cakal firma sana gerekli kosullari saglaman sartiyla: "Gel kardesim sana Type Rating verelim" diyor. Bu egitim ortalama 40,000 Euro. Bu paranin buyuk bir kismi o Type Rating'in lisansina islenebilmesi icin ucman gereken 100 saat "Safety Seat" ucusudur. Bunlar hep masraf kardesim. Hadi Type Rating'i aldin diyelim. Sirketler "Hoop dur bakalim kardes" diyor. Daha sana kadro vermedik. Sen soyle 1 yil bizde asgari ucretle bir uc bakalim diyor. Bunu miden kaldirirsa eyvallah diyorsun. 1 yil 930 TL brut maasla ucuyorsun.

    Aradan gecen 30 kusur ayin ardindan hala ruh sagligini koruyabilmissen ve Ingilizcen de ust duzey ise bir sirkete girersin. Fakat hayat o kadar kolay degil bilesin. Sektorde cok buyuk sikintilar mevcut ve bunlar cozulmeden ben 16 yasimdaki kafamla boyle bir yola asla bulasmazdim.

    Uzun lafin kisasi, eger boyle bir niyetin varsa sana tavsiyem Ingilizce'ni cok yukarilara tasimandir. Bu isin 3 temel sarti var:
    1- Ust duzey ingilizce (hangi bolumu bitirdiginle kimse ilgilenmiyor. Mulakata gittiginde kaptanlar ve psikologlarin umrunda bile degil ne bitirdigin. Iki cumle ingilizce ile turbofan motor anlatamiyorsan yanlis yoldasindir. benim en az 10 tane devrem var hepsi acikogretim mezunu. 10 kadar devrem daha var hepsi sozel bolumlerden mezun.)
    2- Para.
    3- Torpil.

    Ama en onemlisi Ingilizce. Bunu yapmazsan bosu bosuna babanin annenin ter doktugu parani buralara dokme. Bu da bir abi tavsiyesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F0NDiP -- 21 Aralık 2015; 11:16:54 >




  • F0NDiP kullanıcısına yanıt
    Asgari ücret ne yav

    300 bin tl para vericen. Asgari ücrete çalışıcam yok artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S.N.I.P.E.R -- 22 Aralık 2015; 23:02:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.