Şimdi Ara

Pilot olmak için neler gerekli? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
18
Favori
179.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ironblood19

    bilgiğim kadarı ile Mak. Müh. leri yardımcı Kaptanlığa kadar yükselebiliyormuş....



    ATPL lisansınızı alıp sağ koltuğa oturduktan sonra makina mühendisi olmanızın size bir artısı veya eksisi yoktur aranan şart kaptanlık için üniversite bitirmiş olmaktır. Zaten uçaktaki tip eğitimi ve line eğitimi tamamlanıp görevinize başladıktan sonra F.O. (first officer) olarak isimlendirilirsiniz. Belirli bir uçuş saati (şirkete göre değişmekte) doldurulduktan sonra Kaptanlığa geçiş yapabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkayaemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: ironblood19

    bilgiğim kadarı ile Mak. Müh. leri yardımcı Kaptanlığa kadar yükselebiliyormuş....



    ATPL lisansınızı alıp sağ koltuğa oturduktan sonra makina mühendisi olmanızın size bir artısı veya eksisi yoktur aranan şart kaptanlık için üniversite bitirmiş olmaktır. Zaten uçaktaki tip eğitimi ve line eğitimi tamamlanıp görevinize başladıktan sonra F.O. (first officer) olarak isimlendirilirsiniz. Belirli bir uçuş saati (şirkete göre değişmekte) doldurulduktan sonra Kaptanlığa geçiş yapabilirsiniz.



    peki özellikle daha önceleri "mühendislik mezunu" kimseleri alıyorlardı, özel nedeni var mıydı?

    şimdi değişen ne oldu?

    bu arada teşekkür ederim




  • @ironblood19
    Mühendis olmak THY pilot kursuna girmek için bir şart hem sadece mühendislik bölümleri değil başka bölümlerde var. Şimdi diyeceksin THY neden böyle bir şey yapıyor. Sosyal mezunu birini düşün en son lise 1'de matematik görmüş (lise 2'den üniversiteye kadar. Hazırlık sınıfını saymadım bile)7 yıl boyunca matematik görmemiş birini bende pilot yetiştirmek istesem alamam. Ama özel okullarda böyle bir şey yok parayı basan alıyor lisansı şimdi diyeceksin ki adam kendini geliştirmiştir orası ayrı bir şey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    @ironblood19
    Mühendis olmak THY pilot kursuna girmek için bir şart hem sadece mühendislik bölümleri değil başka bölümlerde var. Şimdi diyeceksin THY neden böyle bir şey yapıyor. Sosyal mezunu birini düşün en son lise 1'de matematik görmüş (lise 2'den üniversiteye kadar. Hazırlık sınıfını saymadım bile)7 yıl boyunca matematik görmemiş birini bende pilot yetiştirmek istesem alamam. Ama özel okullarda böyle bir şey yok parayı basan alıyor lisansı şimdi diyeceksin ki adam kendini geliştirmiştir orası ayrı bir şey.


    burada mantıklı yazmışsın da, matematik bölümü mezunları adına bir şey görmemiştim

    bu mantığa göre onların da alınmaları lazımdı (eski için)




  • Orijinalden alıntı: ironblood19




    peki özellikle daha önceleri "mühendislik mezunu" kimseleri alıyorlardı, özel nedeni var mıydı?

    şimdi değişen ne oldu?

    bu arada teşekkür ederim


    kriter olsun diyedir sanırım çünkü yapmayı düşündüğünüz meslekte sözel mezunu olmakla sayısal mezunu olmak arasında bir fark yok. herşeye baştan başlayacaksınız.
    anadolu üni. pilotj da okuyorum 3. sınıfım sınıf arkadaşlarımın hepsi sayısalcı ama böyle birşeyde var şimdi :D belki okula girişte yapılan matematik fizik sınavının bir sonucudur bu.
  • Uçak uçurmak için temel matematik bilgisine sahip olmak gerekiyor. En azında bir kulak dolgunluğu olması gerekiyor. Pilotaj bölümünde okuyormuş arkadaş bende daha iyi bilir. Uçak uçurmak için sadece matematik değil bilgisayar, fizik v.b. konularda da daha iyi olman gerekiyor. Benim görüşüme göre özellikle çam kokpit olayının yaygınlaşmasıyla yakında hava yolu şirketleri pilot değil bilgisayar programcısı arayacak. Çünkü her şey dijital zaman ilerledikçe bilgisayarlar dünyayı ele geçirecek. Şaka bir yana kendisininde söylediği gibi hep fen bölümü mezunlarını alıyorlar. Bu şuna benziyor. Lisede hep çalışkanlar fen tembeller sosyal bölümü seçer diye bir kanı var. Tamam sosyalden de başarılı insanlar çıkıyor ama genelleme yaptığımız zaman fen bölümü öğrencileri daha çalışkan oluyor. Bu da buna beziyor. Olması gereken de o zaten bende tm bölümünü seçmiş biri olarak sayısal puan ile almaları gerektiğini düşünüyorum.




  • @erkayaemre
    Biraz bölümden söz etse mülakatları geçmek zor mu? Bende girmeyi düşünüyorumda bakalım 20 kişi arasına girebilecekmiyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    @erkayaemre
    Biraz bölümden söz etse mülakatları geçmek zor mu? Bende girmeyi düşünüyorumda bakalım 20 kişi arasına girebilecekmiyiz.


    öncelikle belirtmem gerekirki sınavlara gireli 3 yıl oldu sınavlarda bildiğim kadarıyla değişimler oldu örn. bizim zamanımızda 10 kişi alınıyordu şu anda 15 kişi alıyorlar bide üniversite dışı ve içi yatay geçişten 2 şer öğrenci daha alınıyor toplam 19 öğrenci gelmiş oluyor bir dönemde.
    girmeyi düşündüğünüze göre yüzeysel olarak hangi sıanvlardan geçeceğinizi biliyorsunuzdur diye düşünüyorum. daha detaylı olarak merak ettiğiniz birşey varsa onları sorun isterseniz buradan cevap vereyim. fakat özür dileyerek söylüyorum ki her zaman foruma giremiyorum şu anda atpl sınavlarına hazırlanıyorum. sorunuzu gördüğüm sürece kesinlikle cevaplamaya çalışacağımdır.

    bir önceki mesajınızda tm sayısal ayrımı yapmışsınızda :d bizim sınıftaki kimse türkiyede 10bin 20bin derece yapmış insanlar değil hatta neredeyse hepimiz aynı düzeydeyiz. bize göre ortak yönümüz tanıştıkca farkettik hepimiz lisede biraz aylak ders çalışmayan gerektiğinde çalışarak yapan tiplermişiz. yani derler ya hep işte bu çocuk çok zekide bilmem ne de çalışmıyor ama sanırım biraz öyle denk geldik biz. ama bana göre sayısal veya eşitağırlık sözel pek bir şey kazandırmaz uçuş konusunda sayısal düşünce hızlı düşünce önemlidir tabi ama en çok yapılması gereken şey işinize yeterince çalışmanız. yani normal bir üniversite hayatı veya normal üniversite dersleri gibi düşünmeyin okulu. cidden zor bir bölüm. gün geliyor saatlerce çalışarak uyumaya vakit bulamıyorsunuz haftalarca gün geliyor yapıcak hiç bir işiniz kalmıyor ama enerjinizde kalmıyor. yani diyeceğim şu ben normal üniversite hayatı yaşarım orda gezerim burda gezerim şöyle rahat ederim zaten pilotluk yapıcaz uçucaz ohh ne ala gibi bir düşüncesi olan varsa kesinlikle pilotajı denemesin derim 4 yıl emin olun burnunuzdan gelecektir. tabiki sonunda kazanacağınız mükafatı düşünüyorsanız sonuna kadar deneyin.
    hiç korkmayın sağda solda yazan yok torpil yok bilmem ne diyenlerden, burayı kazanamayan herkes bize çamur atıyor zaten o tarz sitelerde hiç uğraşmıyoruz bile bilgi vermek için. o niyetteki insanlarla uğraşmak zor oluyor çünkü adama nasıl kanıtlayabilirsinizki geçmişinizi. benim hayatım boyunca tanıdığım bir pilot var o da 7 yıl önceki komşumun oğlu hava harp mezunu idi f16larda görev yapıyordu. onla bile muhabbetmiz bayramdan bayramaydı =)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkayaemre

    öncelikle belirtmem gerekirki sınavlara gireli 3 yıl oldu sınavlarda bildiğim kadarıyla değişimler oldu örn. bizim zamanımızda 10 kişi alınıyordu şu anda 15 kişi alıyorlar bide üniversite dışı ve içi yatay geçişten 2 şer öğrenci daha alınıyor toplam 19 öğrenci gelmiş oluyor bir dönemde.
    girmeyi düşündüğünüze göre yüzeysel olarak hangi sıanvlardan geçeceğinizi biliyorsunuzdur diye düşünüyorum. daha detaylı olarak merak ettiğiniz birşey varsa onları sorun isterseniz buradan cevap vereyim. fakat özür dileyerek söylüyorum ki her zaman foruma giremiyorum şu anda atpl sınavlarına hazırlanıyorum. sorunuzu gördüğüm sürece kesinlikle cevaplamaya çalışacağımdır.

    bir önceki mesajınızda tm sayısal ayrımı yapmışsınızda :d bizim sınıftaki kimse türkiyede 10bin 20bin derece yapmış insanlar değil hatta neredeyse hepimiz aynı düzeydeyiz. bize göre ortak yönümüz tanıştıkca farkettik hepimiz lisede biraz aylak ders çalışmayan gerektiğinde çalışarak yapan tiplermişiz. yani derler ya hep işte bu çocuk çok zekide bilmem ne de çalışmıyor ama sanırım biraz öyle denk geldik biz. ama bana göre sayısal veya eşitağırlık sözel pek bir şey kazandırmaz uçuş konusunda sayısal düşünce hızlı düşünce önemlidir tabi ama en çok yapılması gereken şey işinize yeterince çalışmanız. yani normal bir üniversite hayatı veya normal üniversite dersleri gibi düşünmeyin okulu. cidden zor bir bölüm. gün geliyor saatlerce çalışarak uyumaya vakit bulamıyorsunuz haftalarca gün geliyor yapıcak hiç bir işiniz kalmıyor ama enerjinizde kalmıyor. yani diyeceğim şu ben normal üniversite hayatı yaşarım orda gezerim burda gezerim şöyle rahat ederim zaten pilotluk yapıcaz uçucaz ohh ne ala gibi bir düşüncesi olan varsa kesinlikle pilotajı denemesin derim 4 yıl emin olun burnunuzdan gelecektir. tabiki sonunda kazanacağınız mükafatı düşünüyorsanız sonuna kadar deneyin.
    hiç korkmayın sağda solda yazan yok torpil yok bilmem ne diyenlerden, burayı kazanamayan herkes bize çamur atıyor zaten o tarz sitelerde hiç uğraşmıyoruz bile bilgi vermek için. o niyetteki insanlarla uğraşmak zor oluyor çünkü adama nasıl kanıtlayabilirsinizki geçmişinizi. benim hayatım boyunca tanıdığım bir pilot var o da 7 yıl önceki komşumun oğlu hava harp mezunu idi f16larda görev yapıyordu. onla bile muhabbetmiz bayramdan bayramaydı =)


    Pilotların %95'i bu profile sahiptir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkayaemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    @erkayaemre
    Biraz bölümden söz etse mülakatları geçmek zor mu? Bende girmeyi düşünüyorumda bakalım 20 kişi arasına girebilecekmiyiz.


    öncelikle belirtmem gerekirki sınavlara gireli 3 yıl oldu sınavlarda bildiğim kadarıyla değişimler oldu örn. bizim zamanımızda 10 kişi alınıyordu şu anda 15 kişi alıyorlar bide üniversite dışı ve içi yatay geçişten 2 şer öğrenci daha alınıyor toplam 19 öğrenci gelmiş oluyor bir dönemde.
    girmeyi düşündüğünüze göre yüzeysel olarak hangi sıanvlardan geçeceğinizi biliyorsunuzdur diye düşünüyorum. daha detaylı olarak merak ettiğiniz birşey varsa onları sorun isterseniz buradan cevap vereyim. fakat özür dileyerek söylüyorum ki her zaman foruma giremiyorum şu anda atpl sınavlarına hazırlanıyorum. sorunuzu gördüğüm sürece kesinlikle cevaplamaya çalışacağımdır.

    bir önceki mesajınızda tm sayısal ayrımı yapmışsınızda :d bizim sınıftaki kimse türkiyede 10bin 20bin derece yapmış insanlar değil hatta neredeyse hepimiz aynı düzeydeyiz. bize göre ortak yönümüz tanıştıkca farkettik hepimiz lisede biraz aylak ders çalışmayan gerektiğinde çalışarak yapan tiplermişiz. yani derler ya hep işte bu çocuk çok zekide bilmem ne de çalışmıyor ama sanırım biraz öyle denk geldik biz. ama bana göre sayısal veya eşitağırlık sözel pek bir şey kazandırmaz uçuş konusunda sayısal düşünce hızlı düşünce önemlidir tabi ama en çok yapılması gereken şey işinize yeterince çalışmanız. yani normal bir üniversite hayatı veya normal üniversite dersleri gibi düşünmeyin okulu. cidden zor bir bölüm. gün geliyor saatlerce çalışarak uyumaya vakit bulamıyorsunuz haftalarca gün geliyor yapıcak hiç bir işiniz kalmıyor ama enerjinizde kalmıyor. yani diyeceğim şu ben normal üniversite hayatı yaşarım orda gezerim burda gezerim şöyle rahat ederim zaten pilotluk yapıcaz uçucaz ohh ne ala gibi bir düşüncesi olan varsa kesinlikle pilotajı denemesin derim 4 yıl emin olun burnunuzdan gelecektir. tabiki sonunda kazanacağınız mükafatı düşünüyorsanız sonuna kadar deneyin.
    hiç korkmayın sağda solda yazan yok torpil yok bilmem ne diyenlerden, burayı kazanamayan herkes bize çamur atıyor zaten o tarz sitelerde hiç uğraşmıyoruz bile bilgi vermek için. o niyetteki insanlarla uğraşmak zor oluyor çünkü adama nasıl kanıtlayabilirsinizki geçmişinizi. benim hayatım boyunca tanıdığım bir pilot var o da 7 yıl önceki komşumun oğlu hava harp mezunu idi f16larda görev yapıyordu. onla bile muhabbetmiz bayramdan bayramaydı =)

    Peki hocam dispeçer hakkında bilginiz var mı? Yani nasıl olunur falan değilde sertifikayı aldığımızda işe girme olasılığımız ve hangi üniversitelerde bu bölüm var v.s.




  • dispatcher'larla ilgili 0 bilgiye sahibim desem yeridi. yani eğitimi nerde alırlar nasıl işe girerler. piyasa da açık varmı vs. hiç bir bilgim yok malesef.
  • pilot olan her uçağa kullanamaz hepsinin ayrı tip eğitimi var onun içinde epey para veriliyo pegasuz yardımcı pilot alıyo ayirbas 310-320 için pilota maaş neyim vermiyo üstüne tip eğitimi için para alıyo sadece pilot lisansı iş yapmaz dolu şey lazım bu işe girerken iyi düşünün aletli uçak sertifakası çift motorlu sertifika sonra sivil havacılık 14 dersten ingilizce sınav yapıyo ve bu sınavlar çok pahalı 250 saat uçuşla da kimseyi işe almıyolar yurtdışında çinde hindistanda filan olabilir orda saati artırıp memlekete dönmek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    pilot olan her uçağa kullanamaz hepsinin ayrı tip eğitimi var onun içinde epey para veriliyo pegasuz yardımcı pilot alıyo ayirbas 310-320 için pilota maaş neyim vermiyo üstüne tip eğitimi için para alıyo sadece pilot lisansı iş yapmaz dolu şey lazım bu işe girerken iyi düşünün aletli uçak sertifakası çift motorlu sertifika sonra sivil havacılık 14 dersten ingilizce sınav yapıyo ve bu sınavlar çok pahalı 250 saat uçuşla da kimseyi işe almıyolar yurtdışında çinde hindistanda filan olabilir orda saati artırıp memlekete dönmek


    tip eğitimi konusunda haklısınız fakat şöyle birşey var sivil havacılıkta girilen sınavlar 50 lira 14 sınav 700 lira yapar. ki bu ücret atpl için verdiğinizin yanında gözükmez bile.
    pegasus f.o. alırken tip parasını ister maaştan kesinti yapmaz. asıl en büyük hatanız şu olmuş belki yanlış duymuşsunuzdur pegasusda airbus tipi uçak yok. bütün filoları b737den oluşmaktadır.




  • hemşerim pegasuzu ve uçak modelini misal verdim sen oraya takılma atlascet yahut rahmetli turkuvaz ne bilim onur havayolu filan da first oficer alımında kriterleri var hepsini tam olarak bilemem


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkayaemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    pilot olan her uçağa kullanamaz hepsinin ayrı tip eğitimi var onun içinde epey para veriliyo pegasuz yardımcı pilot alıyo ayirbas 310-320 için pilota maaş neyim vermiyo üstüne tip eğitimi için para alıyo sadece pilot lisansı iş yapmaz dolu şey lazım bu işe girerken iyi düşünün aletli uçak sertifakası çift motorlu sertifika sonra sivil havacılık 14 dersten ingilizce sınav yapıyo ve bu sınavlar çok pahalı 250 saat uçuşla da kimseyi işe almıyolar yurtdışında çinde hindistanda filan olabilir orda saati artırıp memlekete dönmek


    tip eğitimi konusunda haklısınız fakat şöyle birşey var sivil havacılıkta girilen sınavlar 50 lira 14 sınav 700 lira yapar. ki bu ücret atpl için verdiğinizin yanında gözükmez bile.
    pegasus f.o. alırken tip parasını ister maaştan kesinti yapmaz. asıl en büyük hatanız şu olmuş belki yanlış duymuşsunuzdur pegasusda airbus tipi uçak yok. bütün filoları b737den oluşmaktadır.




  • 19 yaşında Türk Hava Kurumunda eğitime başlasak 14 ay sonra bitirsek, gerekli tip eğitimlerinin de ardından first officer olduktan sonra üni mezunu olmadığımız için kaptanlığa yükselemiyor muyuz? Ayrıca thk'nın sitesinde ücretlerle ilgili bir bilgi yok. Atpl eğitimi ve gerekli tip eğitimi (örn, b737 yada a320) için yaklaşık meblağ nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xonar

    19 yaşında Türk Hava Kurumunda eğitime başlasak 14 ay sonra bitirsek, gerekli tip eğitimlerinin de ardından first officer olduktan sonra üni mezunu olmadığımız için kaptanlığa yükselemiyor muyuz? Ayrıca thk'nın sitesinde ücretlerle ilgili bir bilgi yok. Atpl eğitimi ve gerekli tip eğitimi (örn, b737 yada a320) için yaklaşık meblağ nedir?


    Kaptan olabilmek için üniversite mezuniyeti isteyen tek şirket THY. Özel şirketlerde böyle bir gereklilik yok. ATPL ücretleri eğitim veren kurumlara göre değişiyor. Ayjet'te 50000 Euro + %8 KDV. Tip eğitim ücretleri de şirketlere göre değişiyor, ortalama 27000 Euro.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    quote:

    Orijinalden alıntı: Xonar

    19 yaşında Türk Hava Kurumunda eğitime başlasak 14 ay sonra bitirsek, gerekli tip eğitimlerinin de ardından first officer olduktan sonra üni mezunu olmadığımız için kaptanlığa yükselemiyor muyuz? Ayrıca thk'nın sitesinde ücretlerle ilgili bir bilgi yok. Atpl eğitimi ve gerekli tip eğitimi (örn, b737 yada a320) için yaklaşık meblağ nedir?


    Kaptan olabilmek için üniversite mezuniyeti isteyen tek şirket THY. Özel şirketlerde böyle bir gereklilik yok. ATPL ücretleri eğitim veren kurumlara göre değişiyor. Ayjet'te 50000 Euro + %8 KDV. Tip eğitim ücretleri de şirketlere göre değişiyor, ortalama 27000 Euro.



    İlginize çok teşekkür ederim. THK Gökçen'de fiyat $66000 civarıymış, internette bir yerde okudum. Mailde geçtim bakalım cevap bekliyorum. Peki iş istihdamı konusunda bir bilginiz var mıdır? THK mezunları sektörde iş bulma da zorluk yaşıyor mu? Ayrıca erken yaşta atpl sertifikasını almamız bizim için avantaj olur mu iş hayatında tercih konusunda?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xonar

    İlginize çok teşekkür ederim. THK Gökçen'de fiyat $66000 civarıymış, internette bir yerde okudum. Mailde geçtim bakalım cevap bekliyorum. Peki iş istihdamı konusunda bir bilginiz var mıdır? THK mezunları sektörde iş bulma da zorluk yaşıyor mu? Ayrıca erken yaşta atpl sertifikasını almamız bizim için avantaj olur mu iş hayatında tercih konusunda?



    Artık tip lisansı almadan işe girmek çok çok zor. Özel şirketlerin büyük bir çoğunluğu ağız birliği yapıyor ve sizden tip eğitimi için para istiyor. Bunu yaparken de iş garantisi vermiyor ve "beğenirsem alırım" diyor.

    THY DLR sınavı yapıyor. Daha sonra simülatör testine sokuyor ve ondan sonra alıyor ama ne zaman alım yapacağı hiç belli olmuyor. THK mezunu olmanın bir avantajı veya dezavantajı yok. Kişi kendini iyi geliştirirse işe girme şansını artırır ama yetenek kısmı doğuştan olduğu için herkesin gözünü karartıp bu işe girmesi doğru değil.

    Paralı eğitim alarak pilot olmak isteyen bir kişi muhakkak önce bir iki deneme uçuşu yapmalıdır. Hem fizyolojik hem de kabiliyet açısından uygun olup olmadığını en başından bilmelidir.

    Size bir örnek: bir vakıf kanalıyla gelerek parayla eğitim veren bir kurumda burslu olarak pilot eğitimi alan bir kişi pilot eğitimini tamamlayıp lisansını aldıktan sonra yine o vakfın desteğiyle özel bir şirkette tip eğitimi parası vermeden işe başladı. Simülatör eğitimini bitirip tip lisansını aldıktan sonra line eğitimindeyken bu işi yapamayacağına karar verip pilotluğu bıraktı. Hiç para harcamadığı için rahatlıkla vazgeçebildi ama onun yerinde 80-90bin euro harcayan bir kişi olsaydı ne olacaktı? O kadar para verdiği için zorlayacaktı. İstisnalar her zaman olur ancak bu tarz zorlamaların sonu kötü olabilir.

    Erken yaşta ATPL almak tabi ki de bir avantaj ama şirketlerin tercih etmesi açısından değil küçük yaşta her şeyin daha iyi öğrenilmesi açısından. 20 yaşında bir kişi temel alet safhasındaki bir hareketi bir defa gösterildiğinde yapıyorsa 30 yaşındaki birisi bir kaç tekrardan sonra öğrenir.




  • Detaylı açıklamalarınız için teşekkür ederim, birçok konuda aydınlattınız beni Çocukluk hayalim olduğu için bütün şartları gözden geçirerek araştırıyorum neler yapabilirim diye...
  • arkaşlar bir de bu arada diyelim parayı kredi ile halledip atpl aldık ve havayolu pilotu olduk. havayolu pilotluğunun önü açıkmı yani 20-30 yıl sonra herkesin yaptığı otobüs şoföründen farkı olmayan bir meslek haline gelir mi ?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.