Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
726
Cevap
50
Favori
99.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe


    quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis

    uçuşdan sonra vardığınız ülkeyi gezme ihtimaliniz oluyor mu birde thy akademi vardı hala devam ediyor mu emin değilim ama onun sınavlarını geçmek çok aşırı zor mudur?

    Dar gövde uçanlar için çoğu uçuş git-gel şeklinde, uçağın dışına bile çıkılmıyor. Yatı görevleri olduğunda bazı yerlerde güvenlik riski sebebiyle otelde kalmayı tercih ettiğimiz oluyor(hangi filoda uçtuğumu yazdım mı hatırlamıyorum ama buradan belli olur herhalde ) Yine de birçok yerde dışarı çıkma şansı oluyor.

    Geniş gövdedeyse neredeyse her uçuş yatı şeklinde ve görece daha gezip görülecek albenisi olan destinasyonlar. Uçuşta da bir miktar dinlenme şansları olduğu için gittikleri yerlerde kendilerine daha fazla zaman ayırabiliyorlar. Facebook'ları daha renkli diyebilirim

    Akademi sınavlarında kalanlar olduğuna göre belli bir miktar zorluğu var demektir, yine de çok diyemem. Asıl zorluk elenebilecek çok fazla aşama olmasından kaynaklanıyor. Adayın İngilizcesi belli bir seviyede değilse, mülakatta 2 lafı bir araya getiremiyorsa, sağlık durumunda bir problem varsa, DLR'daki modüllerde yeteneği-bilgisi yeterli değilse süreç bir anda sonlanıyor.

    ingilizcesi çok iyi ve iyi bir üniversite bitirmiş birisi geçebilirmi benim zorlukdan kastım mülakatlarda ince eleyip sık dokumak için efsane zor bir sınavamı tabi tutuyorlar demek istedim elemeyi geçtikden sonra bilgisi zayıfsa tabiyki okuldan gönderilir

    Akademi sınavları yazınca yanlış anlaşıldı sanırım kastettiğim DLR gibi sınavlar, yani bende okul öncesindeki eleme sürecinden bahsediyorum.

    Mezun olunan üniversitenin eleme süresince etkisi olduğunu düşünmüyorum. Yani kötü diye düşündüğünüz üniversiteden bir aday süreçte başarılı olurken iyi okuldan mezun olan elenebilir. Test edilen yetenekler önceki eğitim hayatıyla çok da bağlantılı değil.

    Efsane zor bir sınav hiç bir aşamada yok. Yine de olabildiğince ince eleyip sık dokuyorlardır çünkü akademiye kabul ettiği anda kişiye ciddi bir yatırım yapıyor şirket.




  • Hocam dışarda eğitim alsak sertifika alsak pegasusta girsek gene sghm sınavına mı gircez ?
  • pilotaj eğitimi veren okulları kıyaslamak çok doğru olmaz ama tekrar 20 yaşına dönseniz özel üniversitelerde tam burslu mu yoksa anadolu üniversitesinde mi eğitim almak isterdiniz. özel okulların imkanları daha iyi olur ama eğitim kalitesi anadolu üniversitesine yetişemez gibi bir his var içimde.
  • Konuyu bir seneyi aşkın süredir konuyu güncel tutmanız çok güzel Sayın Kaptan Robinson

    Benim sorum ise özel eğitim ile ilgili. Herhangi bir kurumdan (afa gibi sözleşmeyle girilen değil de erah, thk gibi iş bulmayla alakası olmayan kurumlardan bahsediyorum) o tomar tomar parayı yatırıp eğitimimizi tamamlayıp lisansımızı aldıktan sonra sizce iş bulmakta sıkıntı yaşayacak mıyız? Herkes farklı bir şey söylüyor, hele okullar sanki nasada astronot yapacaklarmış gibi anlatıyorlar ama sizin düşünceniz, çevrenizden tanık olduğunuz tecrübeniz tabiki daha önemli.
    İkinci bir sorum ise aslında yine ilk soruya benziyor. Yine tomar tomar mangırları yatırdık her şey tamam fakat sınavlardan geçemedik. Tazeleme eğitimini de aldık yine biraz mangır yatırdık yine geçemedik ne olacak? Biz değilde yatırdığımız mangırlar mı uçup gidecek?
    Şimdi haklı olarak her şey para değil diyeceksiniz ancak eğitim ücretleri de pek "para" sayılmaz

    Teşekkürler kaptan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kaptan merhabalar benim birkaç sorum olucak şimdi ben 2yıllık uçak teknolojisi bölümünü bitirdim dgs ile Anadolu üniversitesi plotaj bölümünü düşünüyorum İngilizcem orta hazırlık okusam ve WAT yapsam 2 kere falan hallederim diye düşünüyorum bana herhangi bi önerin varmı şöyle yap veya böyle yap gibisinden şuan 21 yaşındayım herşey yolunda giderse kaç yaşımda mesleğe başlamış olurum ve mesleğe başlayana kadar lisans eğitim tip vs. için tahmini ne kadar bi bütçe gerekir.
    Şimdiden teşekkürler hocam.
  • birde şimdi Anadolu üniversitesinde plotaj bölümünü okudum ve okulda uçuş eitimlerini aldım mesela 200 saat ve mezun oldum ppl ve atpl eğitimşerini tekrar almak zorundamıyım sonuçta uçuş eğitimi ve teorik eğitimi aldım bu konuda da bilgilendirirseniz sevinirim hocam.
  • Anadolu üni. Pilotaj bölümünden mezun olduğunuz zaman tip eğitimi dışında bir eğitim almanız gerekmiyor. Tip eğitimi şirkete göre değişmekle beraber yaklaşık 30.000 eurodur. Bazı şirketler maaştan keser bazıları nakit ister, bazı şirketler ise istemiyormuş ancak ben istemeyen bir şirket görmedim. Tip eğitimini üniversiteden değil havayolu şirketinden alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sırrızz S kullanıcısına yanıt
    anadolu üniversitesinde girişte yaş sınırı var yanlış hatırlamıyorsam 21 yaşından büyük olmamak gerekiyor. şuan 21sen yaza 22 olup girememe ihtimalin var kılavuza bi bakın yaşınız tutmuyorsa boşa heveslenip sonradan üzülmeyin.
  • klavuzu okudum hocam yaşdan yana bi sıkıntım yok sadece dgs ye çalışıp birde ingilizcdemi geliştirmem lazım çok teşekkür ederim hocam bilgileriniz için.
  • Uçaklarda özellikle kokpitte çok radrasyon var diyorlar doğru mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havacılık yönetimi okuyorum staj sırasında veya sonrasında mevki bakımından beni memnun etmeyen bir konumda olursam Pilotaj eğitimi almayı düşünüyordum.Geçen hafta uzun süreli burun kanaması ile hastaneye kaldırıldım ve yüksek tansiyonumun olduğunu öğrendim.Konuyla ilgili tedavime başlayacağım (Şuanda gerekli tetkikler yapılıyor) Kötü ihtimali düşünerek bu durumun bende kalıcı olduğunu varsayarsak,Hipertansiyon pilotaja engel mi ? (Konuyu uzun açıklamamın nedeni başkalarınında faydalanmasıdır) Şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.M.F.

    Hocam dışarda eğitim alsak sertifika alsak pegasusta girsek gene sghm sınavına mı gircez ?

    SHGM sınavı dediğiniz nedir? İngilizce sınavı var SHGM'de hatırladığım, onu soruyorsanız evet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuriboyka

    pilotaj eğitimi veren okulları kıyaslamak çok doğru olmaz ama tekrar 20 yaşına dönseniz özel üniversitelerde tam burslu mu yoksa anadolu üniversitesinde mi eğitim almak isterdiniz. özel okulların imkanları daha iyi olur ama eğitim kalitesi anadolu üniversitesine yetişemez gibi bir his var içimde.

    Bu soruya net cevap vermek zor.

    2-3 farklı okulda eğitim alan ya da veren birisi en sağlıklı bilgiyi verebilir. Ya da havayolundaki eğitmen kaptanların bir fikri olabilir, onlar görüyorlar ne olsa hangi okuldan gelen pilot daha hazır.

    Ben imkanlar dahilinde olduğu sürece yurt dışını tercih ederdim, en azından ufku açılıyor insanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalemist3

    Konuyu bir seneyi aşkın süredir konuyu güncel tutmanız çok güzel Sayın Kaptan Robinson

    Benim sorum ise özel eğitim ile ilgili. Herhangi bir kurumdan (afa gibi sözleşmeyle girilen değil de erah, thk gibi iş bulmayla alakası olmayan kurumlardan bahsediyorum) o tomar tomar parayı yatırıp eğitimimizi tamamlayıp lisansımızı aldıktan sonra sizce iş bulmakta sıkıntı yaşayacak mıyız? Herkes farklı bir şey söylüyor, hele okullar sanki nasada astronot yapacaklarmış gibi anlatıyorlar ama sizin düşünceniz, çevrenizden tanık olduğunuz tecrübeniz tabiki daha önemli.
    İkinci bir sorum ise aslında yine ilk soruya benziyor. Yine tomar tomar mangırları yatırdık her şey tamam fakat sınavlardan geçemedik. Tazeleme eğitimini de aldık yine biraz mangır yatırdık yine geçemedik ne olacak? Biz değilde yatırdığımız mangırlar mı uçup gidecek?
    Şimdi haklı olarak her şey para değil diyeceksiniz ancak eğitim ücretleri de pek "para" sayılmaz

    Teşekkürler kaptan.

    Selamlar.

    Her şey para değil diyeceğimi de nereden çıkardınız? Ödeyeceğiniz meblağlar çok ciddi rakamlar, ince eleyip sık dokumakta fayda var. Para kolay kazanılmıyor. Ya zar zor biriktirdiğiniz paralar ya da ailenizin senelerce dişinden tırnağından artırdıklarıyla bir risk alıyorsunuz, beklentilerinizin olması çok doğal.

    Bütün kurumlarda önceden sözleşme yapsanız, iş garantisi verseler bile risk var. Havacılık çok narin bir sektör en ufak sallantıda bırakın yeni başlayan pilotları senelerin kaptanları bile işsiz kalma korkusunu yaşar. Türkiye'de pilot sayısı az, ama firma sayısı ve ihtiyaç da az. Belli bir saati doldurana kadar asgari ücretle çalışan pilotlar olduğuna göre sektör o kadar da canlı değil demektir.

    Eğitimde mangırlarınızın yettiği yere kadar ekstra eğitim alırsınız. Eğer güvenli bir uçuş yapacağınıza dair inanç oluşmazsa evet o ana kadar ödediğiniz paralar yanar ve eğitim sonlanır.

    Sonunu düşünen kahraman olamaz diye bir söz vardır biliyorsunuz. Siz kahraman ya da astronot olmayacaksınız ama bu işte senelerce uçsanız bile her an risk var. Bunu bilerek değerlendirmenizi yapıp kararı kendiniz vereceksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sırrızz

    Kaptan merhabalar benim birkaç sorum olucak şimdi ben 2yıllık uçak teknolojisi bölümünü bitirdim dgs ile Anadolu üniversitesi plotaj bölümünü düşünüyorum İngilizcem orta hazırlık okusam ve WAT yapsam 2 kere falan hallederim diye düşünüyorum bana herhangi bi önerin varmı şöyle yap veya böyle yap gibisinden şuan 21 yaşındayım herşey yolunda giderse kaç yaşımda mesleğe başlamış olurum ve mesleğe başlayana kadar lisans eğitim tip vs. için tahmini ne kadar bi bütçe gerekir.
    Şimdiden teşekkürler hocam.

    Merhabalar. Sorularına yanıtlar gelmiş. Hala kafana takılan kısımlar varsa yaz onları da dilim döndüğünce anlatayım.

    Net bilgim olmamakla birlikte Anadolu Üniversite'sinde eğitim ücretsiz diye biliyorum. Sonrasında da havayolu şirketinin çeşitli koşullarda tip eğitimini karşılayabileceğini varsayarak cebinden para çıkmadan da bu işe başlayabilirsin. Anadolu üniversitesi 4 yıl, havayolunda uçmaya başlayacak duruma gelmek 1 yıl diye sallasak 5-6 sene gibi bir süreci göze alman gerekli diyebilirim. Özel uçuş okullarında eğitimini kendin alırsan tabiki bu süreçler ve ödeyeceğin ücretler farklılık gösterecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HayalleriOlanAdam

    Uçaklarda özellikle kokpitte çok radrasyon var diyorlar doğru mu

    Doğru.

    Özellikle sigara içen kişilerde alınan radyasyon oranı çok daha artıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 19 Aralık 2016; 0:20:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batuhan9052

    Havacılık yönetimi okuyorum staj sırasında veya sonrasında mevki bakımından beni memnun etmeyen bir konumda olursam Pilotaj eğitimi almayı düşünüyordum.Geçen hafta uzun süreli burun kanaması ile hastaneye kaldırıldım ve yüksek tansiyonumun olduğunu öğrendim.Konuyla ilgili tedavime başlayacağım (Şuanda gerekli tetkikler yapılıyor) Kötü ihtimali düşünerek bu durumun bende kalıcı olduğunu varsayarsak,Hipertansiyon pilotaja engel mi ? (Konuyu uzun açıklamamın nedeni başkalarınında faydalanmasıdır) Şimdiden teşekkürler

    SHGM'nin sitesinden kopyala yapıştır yapıyorum.

    "Uçuşa Elverişlilik için Tedavili ve Tedavisiz Tansiyon değerleri >160/95 mmHg üzerinde olmamalıdır."

    Hatta linkte faydalı bilgiler var, buraya kopyalıyorum.

    web.shgm.gov.tr
    Uçuşa Elverişlik Açısından Hava Sağlık Birimine Sıkça Sorulan Sorular | Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
    http://web.shgm.gov.tr/tr/preview/4808-hava-saglik-birimine-sikca-sorulan-sorular




  • merhabalar kaptanım. Şuanda 23 yaşındayım. Üniversite 2.sınıftayım. Mezun olduğumda 25 yaşında olacağım (gecikmeli olduğunun farkındayım) eğer sağlık vb. durumlarda bir sıkıntı çıkmazsa direkt pilotaj eğitimi almak istiyorum. Benim ve ailemin hazırlıkları bu yönde. Öğrendiğim kadarıyla eğitimler 2 yıl sürüyormuş yani hiç zaman kaybetmeden başlayıp mezun olduğumda 27 yaşında oluyorum. Sizce havayolu şirketleri için 27 çok geç bir yaş mı ? Yaştan dolayı tercih edilmeme durumum olabilir mi ? Şimdiden çok teşekkürler, güvenli uçuşlar diliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacquer

    merhabalar kaptanım. Şuanda 23 yaşındayım. Üniversite 2.sınıftayım. Mezun olduğumda 25 yaşında olacağım (gecikmeli olduğunun farkındayım) eğer sağlık vb. durumlarda bir sıkıntı çıkmazsa direkt pilotaj eğitimi almak istiyorum. Benim ve ailemin hazırlıkları bu yönde. Öğrendiğim kadarıyla eğitimler 2 yıl sürüyormuş yani hiç zaman kaybetmeden başlayıp mezun olduğumda 27 yaşında oluyorum. Sizce havayolu şirketleri için 27 çok geç bir yaş mı ? Yaştan dolayı tercih edilmeme durumum olabilir mi ? Şimdiden çok teşekkürler, güvenli uçuşlar diliyorum

    Merhaba.

    Havayolu şirketlerinin ilanlarındaki alım şartlarına bak yine ama bence 27 yaşındaki pilotu almayan şirketle çalışma zaten.

    65 yaşına kadar uçtuğunu varsayarsak, 6-7 sene de yer derslerinde ve simülatörlerde eğitmen olarak devam etsen al sana pırıl pırıl 45 senelik bir kariyer. Kesinlikle geç değil.

    Umarım gönlüne göre olur, başarılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 22 Aralık 2016; 5:27:07 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yös sınavı ile herhangi bir pilotaj bölümü okuyabilir miyim?
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.