Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
726
Cevap
50
Favori
99.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty126

    Pilot abilerim haziranda makine mühendisliğinden mezun oldum. Thy başvuru sürecinde mülakattan olumsuz sonuç aldım. 6 ay cezalıyım. Kendimi yeterince iyi anlatamadığım (katıldığım etkinlikler vb.) için elendiğimi düşünüyorum bu 6 ayı nasıl geçirmeliyim sizce yardımlarınız ve zamanınız için teşekkür ederim .

    Süreçte başarısız olup sonraki denemesinde eğitime kabul edilen kişileri tanıyorum. Önceki olumsuz sonuç performansını etkilemesin.

    Ben süreç devam ederken (bizde işe alım 1.5 sene sürmüştü) 3 kere iş değiştirmiştim. Kariyer için sadece akademiye bel bağlamak doğru değil, bence kendi alanında ilerlemek bu 6 ayı kayıp olarak geçirmemek adına çok önemli. Hatta iyi şartlarda çalıştığın bir işin varsa elemeler sırasında üzerindeki baskıyı azaltabilir.

    Başarılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuriboyka

    hocam lazer ameliyat ile göz tedavisi olan pilotlar var mı? yani ilgili göz koşullarını sağlayamıyorsak ameliyat olarak sağlık raporunu alabilir miyiz. benim sıkıntım astigmatla ilgili sağ gözüm 2.25 astigmat ama doktor gözümün ameliyat olmaya uygun olduğunu söylemişti.
    2. bir sorum daha olacak sizce uçuş okullarında okumak ile pilotaj bölümü mezunu olmak arasında fark var mı? Özellikle daha iyi bir kariyer için soruyorum.

    Ameliyatını bir an önce ol, ameliyattan sonra gözündeki kusur limit içerisindeyse muayenede sorun yaşamaman gerekli. Yine de kesin bilgi için havacılık yetkili bir hastaneye görün.

    Sorunun cevabını daha önce de yazdım, fark yok benim gözümde, sadece ailene ne kadar yük olacağın değişir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 24 Eylül 2016; 11:37:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusufuslegolas

    Hocam öncelikle iyi günler.Üniversite sinavlarina hazırlanıyorum.İlk 5 bine girebilecek kapasitem var.Sizce tıp fakültesi mi burslu pilotaj mı ?
    2-Üniversiteyi tercihlerde kazandıktan sonra mı sağlık testi,ingilizce vs. Yapıyolar yoksa pilotaj bölümünü kazandıktan sonra mı ? Çünkü eğer tercihlerde kazandıktan o testlerden geçemezsem tıp şansımı da kaybeder sınavlara 1 yıl daha çalışmak zorunda kalırım
    3-Pilotaj bölümünü tam burslu okuduktan sonra ek bir masraf çıkar mı(durumumuz orta)
    4-Lisansı aldıktan sonra işsiz kalma ihtimalim var mı acaba ? İyi uçuşlar hocam:)))Cevaplarsaniz gerçektençok sevinirim✈️✈️😇

    İyi günler.

    1-Sorunun cevabı kişiye göre değişir. Hatta kişinin değişik yaşlarda verdiği cevaplar da değişir. 18 yaşında pilotların düzensiz hayatı ilgini çekebilir, 28 yaşında gençliğin verdiği enerjiyle iyiki pilot olmuşum diyebilirsin,38 yaşında akşam 5'te evden çıktığın bir uçuşun sonunda sabah 7'de evine dönüyorken keşke düzenli bir işim-hayatım olsaydı diyorken bulabilirsin kendini. Doktorluk için de şartlar giderek ağırlaşıyor bildiğim kadarıyla. İki meslek grubundan değişik firmalarda-şartlarda çalışan insanlarla konuşup topladığın bilgileri kendine göre değerlendirmeye çalış.
    2-Bildiğim kadarıyla tercihlerden sonra ama kesin bilgiyi pilotaj okumuş bir arkadaş verebilir.
    3-Tip eğitim masrafı çıkabilir ama büyük ihtimal anlaştığın firma tarafından karşılanır.
    4-Yeni başlayanları asgari ücretle lütfedip uçuran firmalar olduğuna göre evet işsiz kalma ya da belli bir saati doldurana kadar zor şartlar altında çalışma ihtimali var.

    Başarılar, umarım gönlüne göre bir tercih olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yusufuslegolas

    Hocam öncelikle iyi günler.Üniversite sinavlarina hazırlanıyorum.İlk 5 bine girebilecek kapasitem var.Sizce tıp fakültesi mi burslu pilotaj mı ?
    2-Üniversiteyi tercihlerde kazandıktan sonra mı sağlık testi,ingilizce vs. Yapıyolar yoksa pilotaj bölümünü kazandıktan sonra mı ? Çünkü eğer tercihlerde kazandıktan o testlerden geçemezsem tıp şansımı da kaybeder sınavlara 1 yıl daha çalışmak zorunda kalırım
    3-Pilotaj bölümünü tam burslu okuduktan sonra ek bir masraf çıkar mı(durumumuz orta)
    4-Lisansı aldıktan sonra işsiz kalma ihtimalim var mı acaba ? İyi uçuşlar hocam:)))Cevaplarsaniz gerçektençok sevinirim✈✈😇

    İyi günler.

    1-Sorunun cevabı kişiye göre değişir. Hatta kişinin değişik yaşlarda verdiği cevaplar da değişir. 18 yaşında pilotların düzensiz hayatı ilgini çekebilir, 28 yaşında gençliğin verdiği enerjiyle iyiki pilot olmuşum diyebilirsin,38 yaşında akşam 5'te evden çıktığın bir uçuşun sonunda sabah 7'de evine dönüyorken keşke düzenli bir işim-hayatım olsaydı diyorken bulabilirsin kendini. Doktorluk için de şartlar giderek ağırlaşıyor bildiğim kadarıyla. İki meslek grubundan değişik firmalarda-şartlarda çalışan insanlarla konuşup topladığın bilgileri kendine göre değerlendirmeye çalış.
    2-Bildiğim kadarıyla tercihlerden sonra ama kesin bilgiyi pilotaj okumuş bir arkadaş verebilir.
    3-Tip eğitim masrafı çıkabilir ama büyük ihtimal anlaştığın firma tarafından karşılanır.
    4-Yeni başlayanları asgari ücretle lütfedip uçuran firmalar olduğuna göre evet işsiz kalma ya da belli bir saati doldurana kadar zor şartlar altında çalışma ihtimali var.

    Başarılar, umarım gönlüne göre bir tercih olur.

    SAYIN F/O ARKADAŞ ŞU TCAS NEDİR NASIL ÇALIŞIR HİÇ BAŞINA GELDİMİ GELDİ İSE GERÇEKDEN KOMUTA UYDUNMU YADA BU TCAS KOMUTU NASIL ÇALIŞIR YAPILMASI GEREKEN NEDİR DİYE BİR SORU SORDUM SİZ DEĞERLİ TK DAN ARKADAŞIMA CEVAP ALAMADIM RİCA ETSEM BİR ANLATABİLİRMİSİN MERAK EDİYORUM Bİ KULAKLARIMIZIN PASINI SİLSEN BU ARADA TK KAÇINCI DÖNEMSİNİZ SİZ ?




  • Merhabalar bırkac sorum olacaktı gercekten gelecek kaygısı basladı sizin gibi bir meslegin erbabina danismam lazim oncelıkle cocukluk hayalım olan iki meslek (insaat muhendisligi veya pilotluktan pilot olmaya karar verdim neyse hikayemi anlatayim lise 1 deyken ailemle kanadaya yerlestik ve ingilizcem hic yoktu lisede biraz zorlandim ve buyuzden lise puanlarim cok iyi degildi simdi lise sondayim ve kanadada pilotaj egitimi almak istiyorum ucmayi seviyorum ve ozellikle yolcu ucaklarina bayiliyorum sizce lise notlari pilotluk icin cok onemlimidir yurtdisi elbette farklidir fakat genel olarak pilotlugun derslerde cok iyi olmakla bir alakasi varmi ?

    2. sorum sizce kanadada egitim alip turkiyeye gelsem aptallikmi yapmis olurum ingilizcem suan cok iyi bir seviyede ve arastirdigim kadariyla kanada ve amerikada is bulmak cok zor ?

    3- turkiyeye gelirsem cpl lisansiyla beni direk isemi alirlar yoksa egitimemi

    4-sizce pilotaj icin universite veya kolejemi yoksa ozel egitim okulunami gitmeliyim:




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusufuslegolas

    Hocam öncelikle iyi günler.Üniversite sinavlarina hazırlanıyorum.İlk 5 bine girebilecek kapasitem var.Sizce tıp fakültesi mi burslu pilotaj mı ?
    2-Üniversiteyi tercihlerde kazandıktan sonra mı sağlık testi,ingilizce vs. Yapıyolar yoksa pilotaj bölümünü kazandıktan sonra mı ? Çünkü eğer tercihlerde kazandıktan o testlerden geçemezsem tıp şansımı da kaybeder sınavlara 1 yıl daha çalışmak zorunda kalırım
    3-Pilotaj bölümünü tam burslu okuduktan sonra ek bir masraf çıkar mı(durumumuz orta)
    4-Lisansı aldıktan sonra işsiz kalma ihtimalim var mı acaba ? İyi uçuşlar hocam:)))Cevaplarsaniz gerçektençok sevinirim✈✈😇

    bende konu hakkında tecrübeden ziyade araştırmaları olan birisiyim ama bildiğim kadarıyla pilotaj bölümlerinin girişinde ingilizce testi yok bu test uçuş okullarında var. sağlık raporu konusu ise ösym tercih sonuçlarını açıkladıktan sonra okula kayda giderken yanında götüreceğin rapor. bu raporların belli sürelerde geçerliliği olur genelde 3-6 ay gibi. havacılık hastanelerinden birinde genel muayane olursanız pilot olup olamayacağını anlarsınız ben vakti gelince tercihlerden önce gideceğim hastaneye sonra üzülmeyelim.




  • Hocam tek bobrekli olmak sivil hava pilotluguna engel mi? Bobreklerimden biri ameliyatla alindi 6sene once ve bu yuzden son zamanlarda heveslendigim pilotluk icin sorun cikmasindan korkuyorum. ICAO annex-1 ve jar fcl-3 saglik sartlarina uygunluga bakiliyormus ama ingilizcem olmadigi icin size soruyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamun aleyküm

    Dostum öncelikle böyle bir konu açtığın için gerçekten çoğu üye gibi bende minnettarım çünkü gerçek deneyimleri dinleme imkanı bulmak çok güzel ve çoğu bilgi kirliliğini gidermişsin bkz: göz sınırlaması.

    Ben uçak mühendisliği okuyorumda öğrendiğim kadarıyla da hani birkaç arkadaşın aracılığıyla öğrendiğim kadarıyla türk hava yolları kendi bünyesindeki uçak mühendislerine kurslarında pilot eğitimi imkanı taniyormuş doğru mudur acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Majestic Canadian

    Merhabalar bırkac sorum olacaktı gercekten gelecek kaygısı basladı sizin gibi bir meslegin erbabina danismam lazim oncelıkle cocukluk hayalım olan iki meslek (insaat muhendisligi veya pilotluktan pilot olmaya karar verdim neyse hikayemi anlatayim lise 1 deyken ailemle kanadaya yerlestik ve ingilizcem hic yoktu lisede biraz zorlandim ve buyuzden lise puanlarim cok iyi degildi simdi lise sondayim ve kanadada pilotaj egitimi almak istiyorum ucmayi seviyorum ve ozellikle yolcu ucaklarina bayiliyorum sizce lise notlari pilotluk icin cok onemlimidir yurtdisi elbette farklidir fakat genel olarak pilotlugun derslerde cok iyi olmakla bir alakasi varmi ?

    2. sorum sizce kanadada egitim alip turkiyeye gelsem aptallikmi yapmis olurum ingilizcem suan cok iyi bir seviyede ve arastirdigim kadariyla kanada ve amerikada is bulmak cok zor ?

    3- turkiyeye gelirsem cpl lisansiyla beni direk isemi alirlar yoksa egitimemi

    4-sizce pilotaj icin universite veya kolejemi yoksa ozel egitim okulunami gitmeliyim:

    Merhaba,

    1. Bence önceki derslerin bir önemi yok. Uçuş okulunda yeterli performans gösterirseniz pilot olursunuz, yetersiz görürlerse eğitimi tamamlamanıza müsade etmezler zaten.

    2. Bu konu subjektif, bana göre Kanada, özellikle ABD yaşam standartı en yüksek ülkeler. Burada cebinde para olan kişiler bir yolunu bulup oralara yerleşmeyi düşünüyor.

    İş bulma konusunda emin değilim. Dışarıdan gözlemleyen biri olarak iş bulmaktan çok havayolu pilotu olana kadar geçeceğiniz süreç daha zorlu. Yani Amerika'da CPL alıp direk bir şirkette başlayamazsınız, önce eğitmen olup belli bir saati doldurmanız, daha sonra özel jet ya da charter firmalarda çalışıp deneyim kazanmanız sonunda başvurular yapıp havayollarında çalışmanız genel işleyiş.

    3. Direk işe alıp tip eğitimi verirler. Eğer firmalarda açık yoksa tip eğitimini kendiniz ödeyip firmalara başvurmanız gerekebilir.

    4. Bence fark yok, daha ucuz olan ve daha az zaman kaybedeceğiniz hangisiyse onu seçin derim. Tabi her şeyden önce güvenilir bir kurum olması önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Pacino

    Hocam tek bobrekli olmak sivil hava pilotluguna engel mi? Bobreklerimden biri ameliyatla alindi 6sene once ve bu yuzden son zamanlarda heveslendigim pilotluk icin sorun cikmasindan korkuyorum. ICAO annex-1 ve jar fcl-3 saglik sartlarina uygunluga bakiliyormus ama ingilizcem olmadigi icin size soruyorum.

    Havacılık yetkili bir hastaneyle görüşüp net bilgi alman en sağlıklısı. Sağlık konusu problem çıkarmasa da dil konusu önünde bir engel olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 1 Ekim 2016; 14:21:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9mm

    Selamun aleyküm

    Dostum öncelikle böyle bir konu açtığın için gerçekten çoğu üye gibi bende minnettarım çünkü gerçek deneyimleri dinleme imkanı bulmak çok güzel ve çoğu bilgi kirliliğini gidermişsin bkz: göz sınırlaması.

    Ben uçak mühendisliği okuyorumda öğrendiğim kadarıyla da hani birkaç arkadaşın aracılığıyla öğrendiğim kadarıyla türk hava yolları kendi bünyesindeki uçak mühendislerine kurslarında pilot eğitimi imkanı taniyormuş doğru mudur acaba?



    Bilgim yok, ama şirketin değişik birimlerinde çalışan birçok kişi akademi sınavlarına girip pilot olmaya çalışıyor. Belki o şekilde geçiş yapan kişiler varsa onlardan bahsediyorlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 1 Ekim 2016; 14:22:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe

    quote:

    Orijinalden alıntı: 9mm

    Selamun aleyküm

    Dostum öncelikle böyle bir konu açtığın için gerçekten çoğu üye gibi bende minnettarım çünkü gerçek deneyimleri dinleme imkanı bulmak çok güzel ve çoğu bilgi kirliliğini gidermişsin bkz: göz sınırlaması.

    Ben uçak mühendisliği okuyorumda öğrendiğim kadarıyla da hani birkaç arkadaşın aracılığıyla öğrendiğim kadarıyla türk hava yolları kendi bünyesindeki uçak mühendislerine kurslarında pilot eğitimi imkanı taniyormuş doğru mudur acaba?



    Bilgim yok, ama şirketin değişik birimlerinde çalışan birçok kişi akademi sınavlarına girip pilot olmaya çalışıyor. Belki o şekilde geçiş yapan kişiler varsa onlardan bahsediyorlardır.

    Size kaç kez bir soru sordum cevap vermediniz acaba flight smilatörcü hayalpres gençlerdenmisiniz ?

    Tekrar soruyorum tcas nedir ne amaçla kullanılır tcas çalışma prensipi nedir trafik uyarısı alınca prosedür check nasıl uygulanır tcas sinyalinde verilen komuta uyarmısınız başınıza hiç geldimi geldi ise süreci nasıl kontrol ettiniz son olarak TK KAÇINCI DÖNEMSİNİZ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi travegostar -- 1 Ekim 2016; 18:52:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Dil konusunda zamanim var, halledecem onu.
    Haklisin da sen bu sektorde bilgili oldugunu soyledigin icin bir onbilgi alayim demistim yok mu hicbir fikrin bu ameliyat, tek bobrek konusunda ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam kekemelik sorun olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis

    hocam kekemelik sorun olur mu?

    Sağlık kontrolünde sorun çıkar mı bilmiyorum ama mülakatta şirketler diksiyona dikkat ediyorlar diye düşünüyorum.

    Telsizde yoğun trafikte duraksamadan akıcı bir şekilde konuşmak önemli, yine yolcu anonsları da insanları rahatsız etmeyecek şekilde olmalı.

    Tedavisi mümkün bildiğim kadarıyla, bir doktorla görüşmende fayda var.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar herkese
    foruma başlık açacaktım ama halihazırda robinson açmış. Bende akademidenim. Hem birşeyler öğrenirim hemde dilim döndüğünce sorulara destek olurum diye geldim. Başlığı ara ara kontrol edeceğim.
    Süreçtekilere başarılar.
  • Selamlar. Öncelikle Kanada'da pilotaj eğitimi almak isteyen arkadaşla başlamak istiyorum.
    Dostum sen çıldırdın mı :D
    Kanada gibi yerde mühendislik yapıp keyfine bakacaksın. Orada pilotaj için geçireceğin süre çok uzun. Şu anda son gelişmelerden sonra Türkiye'deki sivil havacılık çok değişken bir havaya sahip. İş bulabileceğinden emin olmamakla birlikte, 3. havalimanının açılışından(Şubat 2018- RTE'nin doğumgününe denk getirmeye çalışıyorlar ne alakaysa) sonra THY'nin ciddi alımlar ve genişleme politikasını izleyeceğiz. Bu kadar terör saldırılarının olduğu ülkede bu genişleme hızını tabi kide THY tek başına belirlemeyecek, ülkedeki yatırım oranları, ekonomik göstergeler ve yolcu göstergeleri verecektir. Ancak sadece şu andaki göstergelere bakarak değerlendirme yaparsak, 3. havalimanı hüsranla sonuçlanır. Ülkemizdeki politika ve zemin günlük ve hatta saatlik değiştiği için Türkiye'deki iş bulma potansiyeli veya işsiz kalır kalmayacağını en azından 2 sene daha hiç kimse sana garanti edemez.
    Kanada'da nasıl bir yol izlendiğini zaten yukarıda belirtmişler. Bu yüzden Kanada gibi 1. dünya ülkelerinde kesinlikle mühendislik mesleği yapmanı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 737747777

    Selamlar. Öncelikle Kanada'da pilotaj eğitimi almak isteyen arkadaşla başlamak istiyorum.
    Dostum sen çıldırdın mı :D
    Kanada gibi yerde mühendislik yapıp keyfine bakacaksın. Orada pilotaj için geçireceğin süre çok uzun. Şu anda son gelişmelerden sonra Türkiye'deki sivil havacılık çok değişken bir havaya sahip. İş bulabileceğinden emin olmamakla birlikte, 3. havalimanının açılışından(Şubat 2018- RTE'nin doğumgününe denk getirmeye çalışıyorlar ne alakaysa) sonra THY'nin ciddi alımlar ve genişleme politikasını izleyeceğiz. Bu kadar terör saldırılarının olduğu ülkede bu genişleme hızını tabi kide THY tek başına belirlemeyecek, ülkedeki yatırım oranları, ekonomik göstergeler ve yolcu göstergeleri verecektir. Ancak sadece şu andaki göstergelere bakarak değerlendirme yaparsak, 3. havalimanı hüsranla sonuçlanır. Ülkemizdeki politika ve zemin günlük ve hatta saatlik değiştiği için Türkiye'deki iş bulma potansiyeli veya işsiz kalır kalmayacağını en azından 2 sene daha hiç kimse sana garanti edemez.
    Kanada'da nasıl bir yol izlendiğini zaten yukarıda belirtmişler. Bu yüzden Kanada gibi 1. dünya ülkelerinde kesinlikle mühendislik mesleği yapmanı tavsiye ederim.


    Türkiyede pilotaj eğitimi veya uçuş okullarından sertifika alan ingilizcesi iyi bir pilot yurtdışında illa avrupa amerika değil herhangi bir ülkede iş bulabilir mi sizce? Ben egoist akranlarım gibi illa büyük güzel şehirlerde çalışmak zorunda hissetmiyorum. Gerekirse kariyerimin ilk yıllarını ortadoğunun sefil ülkelerinde geçirmeye razıyım.




  • Merhaba öncelikle başlık çok faydalı olmuş merak ettiğimiz konuların cevabını meslek içerisinden birinden almak çok faydalı olucak,elinize sağlık
    Sorularıma gelirsek;

    1)Şu an yaşım 32 eğitime 33-34 yaşlarında başlayabilirim bu benim için çok büyük handikap olur mu?Üniversite Matematik bölümü mezunuyum ingilizce seviyem yazma kelime bilgisi-intermediate,konuşma dinleme upper intermediate seviyelerinde ve tabiki geliştireceğim mümkün olduğunca.

    2)Sizce Macaristan da yada Çek Cumhuriyeti nde uçuş eğitimini almanın Türkiye de iş bulma konusunda artısı eksisi nedir ?Biliyorsunuz Easa lisansı veriyorlar ve ücretler daha makul.Belki ilerde Bulgaristan vatandaşlığı alma gibi bir durumum da var-eş sebebiyle- ancak 5 sene gibi süre geçmesi gerekiyor ,ileriye yönelik Easa lisansı daha çok işime yarabilir diye düşünüyorum ancak vatandaşlığı almak için geçecek zamanda işe başlamış olmak zorundayım bunun içinde Türkiye de iş bulmak çok önemli ilk etapta.
    Benim için çok zor bir karar olucak işimden istifa edip uçuş okuluna başlamam gerekecek fikirleriniz karar vermemde oldukça etkili olabilir şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSerkanXXX -- 4 Kasım 2016; 13:41:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EXXE01

    Selamlar herkese
    foruma başlık açacaktım ama halihazırda robinson açmış. Bende akademidenim. Hem birşeyler öğrenirim hemde dilim döndüğünce sorulara destek olurum diye geldim. Başlığı ara ara kontrol edeceğim.
    Süreçtekilere başarılar.


    Siz de hoşgeldiniz.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.