Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (35. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
726
Cevap
50
Favori
99.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • belirsizcik B kullanıcısına yanıt

    Aslında mesleğe girdikten sonra insanın başına gelebileceklere çok güzel bir örnek olmuş. Benzer bir deneyim psikopat bir doktora denk gelince herhangi bir periyodik muayenede de yaşanabilir. Hatta dışarıda basit bir soğuk algınlığı için gittiğiniz doktorun yazdığı saçma sapan bir şeyler bile aleyhinize kullanılabilir. Türkiye’de bu konuda ciddi sorunlar var. Kendimin ve tanıdığım kişilerin yaşadığı çok fazla uç örnek var.


    Sizin adınıza üzüldüm ancak her işte bir hayır vardır diye bakmak lazım. Umarım bundan sonrası gönlünüze göre olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu yukarı gelince kısa süreli bir nostalji yaşadım ben de. Akademi başvuru sürecinde bu konuda az zaman geçirmemiştim, şimdi ise Lifus'tayım. Hazır fırsat bulmuşken Kaptanımıza da teşekkürlerimi iletmiş olayım bu konu için.


    Yeni ilana başvuracak tüm arkadaşlara da başarılarım dilerim.

  • Robinson Cruose ve Jahnny hocam selamlar,

    Son açılan Sunex MPL yetistirilmek üzere pilot ilanı hakkında ne dusunuyorsunuz acaba ? MPL olmasının bir dezavantajı var mı, bazıları 1500 saat sonra otomatikman Atpl'ye dönüyor deniyor bazı yerlerde, doğru mudur ?

    Bir de pandemi ile dengeler şaşmış olsa da genel olarak THY'de pilot maaşlarının 5000 - 15.000 dolar arası olduğunu biliyoruz. Sunex ve Pegasus'un şartları nasıl acaba arada ciddi farklar var mı? Maaş araliklari ne şekilde acaba ? Özellikle ilan açmış olan Sunex'e kabul almak THY'ye kabul almak gibi güzel olur mu sizce ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sözlük Sevdalısı -- 19 Kasım 2022; 13:41:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sözlük Sevdalısı kullanıcısına yanıt

    Merhabalar,


    Ben Ayjet'te eğitim almıştım Akademi sürecinde, o esnada Sunex MPL sürecindeki filolar ile birlikte eğitim alıyorduk.


    Hatırladığığım kadarıyla entegre ATPL eğitimlerine göre simülatördeki uçuşları daha yoğundu. Eğitim süreleri genel olarak daha kısaydı. Doğrudan Sunex kokpitine hazırlıyorlar diyebiliriz aslında kısaca. Herhangi bir dezavantajı olduğunu düşünmüyorum.


    1500 saat konusunu ben de duydum; ama net bilgi sahibi değilim.


    Önceki yıllarda Sunex yıllara göre maaş ve kesinti durumunu başvuran adayların bilgisine sunuyordu diye hatırlıyorum. Muhtemelen yine benzer bir bilgilendirme gelecektir.


    Mesleğe yeni başladığım, daha doğrusu başlamaya çalıştığım için şartları kıyaslamam pek mümkün değil.


    Bence hangi şirket olursa olsun, kabul almak her zaman güzeldir :)

  • Sözlük Sevdalısı kullanıcısına yanıt

    Yanlış bilgiler var. Normalde THY pilotlarının 1-100 bin dolar arası maaşları olduğunu herkes bilir. Algı güzel bir şey, şimdi herkes 100'ü okudu ve gözleri büyüdü. Hani Cem Yılmaz gece yarısı yemek için özel jetimi hazırlattım diye anlatıyor, sonra millet gülerken "özel jeti var mıdır" şüphesi size yeter diyor ya, öyle işte  


    Bir ara şans eseri gözde bir pilotumuzun gençlerin önüne çıkıp yaptığı konuşmayı dinlemiştim. Çocuklara pilot olunca neleri yapmayı hayal edersiniz, sorun, gerçek olabilir mi cevaplayım demişti. Özel jetimizle dünyayı dolaşabilir miyiz diye sordu biri, evet dedi   Pandemi dönemi fazla uçuş da yoktu, umarım o kaptanımız eline geçen asgari ücret civarı parayla ya da pandemi sonrası ortadoğuda çalışan yardımcı pilotun ortalama kazandığının çeyreği kadar maaşla ailesini de alıp özel jetiyle dünyayı dolaşmıştır  


    Biz genelde Barry Seal gibi bahçeli evlerde otururuz. Geçen elimdeki bir çuval parayı gömmek için kazmayı vurdum, önceden gömdüğüm paralardan yer kalmadığını gördüm. Bari evdeki dolaplara atayım dedim, kapağı açınca paralar döküldü, altında kaldım, neredeyse pilot kariyerim sona eriyordu. Son çare bankaya gittim ancak onlar da bu tip miktarlar için yeterli kasaları olmadığını söyleyince çeşitli şirketler kurup parayı değerlendirmeye karar verdim. Oturduğum mahallenin adını yakında Robinson Crusoe olarak değiştirecekler kurduğum onca şirketten sonra   Barry Seal çok güzel film bu arada, izlemeyen varsa kesinlikle izlesin.


    Neyse, böyle konuları buralarda konuşmak uygun değil ancak başlığı okuyanların %99'unun aslında tek merak ettiği konuda biraz bilgi verelim. Muhtemelen senelerdir "gaptan sadede gel, sen paradan haber et" diyorsunuz ben faydalı bilgiler vermeye çalıştıkça  Sizi suçlamıyorum, sizleri böyle "ucuz" düşünmeye iten sistemin ve bu sistemi oluşturan yöneticilerin utanması lazım  


    Normalde şirket dünya standartlarına zaten uzaktır ancak Türkiye'deki maaş skalasında bile en alt maaşı verir. Türkiye'de Euro ve dolarla ödeme yapan şirketler vardır ve o şirketlerde büyük artışlar olmaz fakat dövizdeki yükselişten dolayı genelde en yukarıda kalırlar. TL ile ödeme yapan şirketler de elindeki adamı kaçırmamak için onlara yakın bir maaş vermeye çalışır. Şu sıralar Dolar ve Euro seçim hatırına ölümüne savunulduğu için enflasyon oranında zam veren şirket dövizle maaş veren şirketlere yaklaşmaya başladı. Piyasa dengesini bulacaktır, asgari maaş artışı gibi belki kısa süreli bir refah oluşur ancak uzun vadede dövizle maaş almayan herkes fakirleşmeye devam edecek. Görünen köy kılavuz istemiyor.


    Yine şu sıralar yöneticiler için hayal bile edemeyecekleri bir durum var. Çin ve bazı Asya ülkeleri halen korona sebebiyle kapalı. Bu, kar marjında ufak bir kayıp yaratsa da bu sayede Ortadoğu'da çalışan pilotlar daha iyi şartlar sunan Asya pazarına gidemiyorlar, pasaport kısıtlaması sebebiyle Ortadoğu'yla limitli Türk pilotlar onların yerini alamıyorlar. Yani sirkülasyon neredeyse sıfırlanmış durumda. Bu da senelerdir pilotlara karşı bilenmiş olan şirketlerin kafalarına göre at koşturdukları rüya gibi bir ortam oluşturuyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 23 Kasım 2022; 19:9:27 >




  • jahnny J kullanıcısına yanıt

    Cevabınız için çok teşekkürler hocam. Bakalım Sunex ilanına da başvurduk, süreci biraz farklı Mollymawk ve simulatör falan istiyor ama çalışıp deneyecegim şansımı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt

    Hocam selamlar,


    Açıkçası olayı maaş konusuna çekmek için sormamıştım, Sunex'ten kabul almak da THY'den kabul almak kadar iyi olur mu merak etmiştim.


    Maaşlara gelince ben bu işi sırf maaş sebebiyle isteyen biri değilim, hatta güncel maaşlardan haberim bile yok, o yüzden pandemi sebebiyle muhtemelen bayağı dalgalanmıştır falan diye belirttim.


    2018 2019 yıllarında websitesi olan Mustakbel Kaptan ve Pilot fenomen Emre Özel maaşların yaklaşık 35 bin -80 bin arası olduğunu söylüyordu, oradan duymuştum o kadar detaylı sürekli araştırdığım bir konu değil. O zamanın dolar kuruyla da 6500 dolar - 13.000 dolar arası bir şey yapıyor sanırım.


    Dediğim gibi maaş muhabbeti açmaktan çok Sunex'in şartları THY ile benzer midir onu sormak için yazmıştım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakin zamanda Turkiyedeki ozel ucus okullariyla ilgili arastirma yapan oldu mu? Birkac soru sormak istiyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,


    Acaba THY kendi pilotlarına ucuş eğitim akademisi veya dış kaynaktan fark etmeksizin lisans kaybı sigortası yaptırıyor mu ? Yani şirket özel sağlık sigortası gibi bunu yaptırıp sonrasında ücretini karşılıyor mu yoksa pilotlar bunu kendi mi yaptırıyor ?

  • Sözlük Sevdalısı kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Kendi başıma gelmemekte birlikte diğer arkadaşlarımın tecrübelerinden öğrendiğim şirketin yaptırdığı bir sigorta var, ancak çoğu pilot bile bunu bilmiyor. Pilotların kendilerinin yaptırabileceği lisans kaybı sigortası seçenekleri de var ekstradan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 29 Mart 2023; 17:1:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt

    Hocam çok teşekkürler cevabınız için.


    Hocam bilinmiyor derken, özel sağlık sigortasında olduğu gibi form ve sağlık geçmişi doldurmak, kvkk onayı vermek falan gerekmiyor mu lisans kaybı sigortası için ?


    Kişiden onay almadan mı yaptırıyor bunu şirket acaba ? Mesela diyelim bir pilot lisans kaybı sigortası yaptirmak istemiyor, o zaman bunu iptal edemiyor mu ?


    Sanırım özel sağlık sigortası anadolu sigorta, onların aynı zamanda lisans kaybı sigortaları da var. Acaba tek onayda hem özel sağlık hem lisans kaybı sigortası mı yapıyorlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sözlük Sevdalısı kullanıcısına yanıt

    Rica ederim.


    Muhtemelen ilk imzalanan kontratta var ama kimse dikkat etmiyor ya da uluslararası bir zorunluluk ve pek bilinen bir şey değil. Ekstra bir onay gerekmiyor.


    Bir pilotun neden ücretsiz sağlanan lisans kaybı gibi bir sigortayı istemeyeceğini düşünemedim ama bildiğim kadarıyla reddetme gibi bir durum yok.


    Anadolu sigortayı bilmiyorum ama Talpa ve Pilvak gibi benim de üyesi olduğum kurumların sağladığı ücretli lisans kaybı sigortaları var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 29 Mart 2023; 19:24:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt

    Tekrardan çok teşekkürler hocam.


    Pilotların geçmiş ve mevcut sağlık verilerine kimlerin ulaşabildiği konusunu araştırıyordum da, bu sebeple bu soruyu sormuştum. Genel olarak Özel sağlık sigortası aşamasında tüm şirketler kvkk ve geçmiş sağlık verilerine ulaşım onayı istiyor ve bu şekilde kişilerin E-nabız, SGK vs. tüm kayıtlarına erişim hakkı elde ediyor.


    Bunun dışında hangi durumlarda bir şirkete böyle bir yetki verilmesi gerekiyor konusunu araştırıyordum ve bu sebeple mesleki lisans sigortasının detaylarını sordum fakat anladığım kadarıyla en azından şirketin yaptığında herhangi bir anlaşma, onay aşaması ve sağlık verilerine erişim izni gibi bir durum yok.


    Mesela Anadolu Sigortanın Lisans Kaybı sigortasında pilotlardan SGK, E-nabız, Sağlık bakanlığı vs.her yerden geçmiş verilere erişmek için izin alınması durumu var. şurada son sayfanın üst kısmında yazıyor. https://www.anadolusigorta.com.tr/Files/BilgilendirmeDokumanlari/TicariveKurumsal/45_1_SR916_0220.pdf




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sözlük Sevdalısı -- 29 Mart 2023; 21:33:37 >




  • Merhabalar,


    Ben bir konuyu hiç anlayamadım. Çalışma süresi olarak 2 tanım mevcut anladığım kadarıyla, "uçuş süresi" ve "uçuş görev süresi". Bu süreler için haftalık aylık yıllık bazda bazı sınırlar da mevcut. Ama benim anlamadığım mevzu, bir pilot kişisi ortalama olarak ayda kaç saat evinden uzak kalıyor? Yani evinden uzak kalması hem çalıştığı süre olarak algılanabilir hem de dinlenme süresi olarak ya da başka şehirde kalmak zorunda olduğu süre olarak. Bu konuda bilgilendirmeniz mümkün mü?


    Dilerseniz özelden dilerseniz buradan uygunsa örnek bir uçuş takvimi paylaşmanız da kafamda bu durumun netleşmesinde oldukça yarar sağlayacaktır.


    Çok teşekkürler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meteoru Eliyle Tutan Adam

    Merhabalar,


    Ben bir konuyu hiç anlayamadım. Çalışma süresi olarak 2 tanım mevcut anladığım kadarıyla, "uçuş süresi" ve "uçuş görev süresi". Bu süreler için haftalık aylık yıllık bazda bazı sınırlar da mevcut. Ama benim anlamadığım mevzu, bir pilot kişisi ortalama olarak ayda kaç saat evinden uzak kalıyor? Yani evinden uzak kalması hem çalıştığı süre olarak algılanabilir hem de dinlenme süresi olarak ya da başka şehirde kalmak zorunda olduğu süre olarak. Bu konuda bilgilendirmeniz mümkün mü?


    Dilerseniz özelden dilerseniz buradan uygunsa örnek bir uçuş takvimi paylaşmanız da kafamda bu durumun netleşmesinde oldukça yarar sağlayacaktır.


    Çok teşekkürler.

    Merhaba,


    Ben şu ana kadar sanal ortamda uçuş programı paylaşan bir pilot görmedim ama hadi sizi kırmayım deyip paylaşsam da fikir verme açısından hiç bir kıymeti olmaz.


    Dünyadaki bütün şirketlerin şartları farklı olduğu gibi kendi şirketimden örnek verecek olursam temelde dört filo var dördü de birbirinden farklı işler yapıyorlar; yine kendi filom için de dört base var, her biri birbiriyle alakasız uçuşlar yapıyorlar. Bizim şirket için söyleyebileceğim; programlar adet yerini bulsun diye çıkıyor, ayın başında bir değişiklik olursa çorap söküğü gibi tüm program değişiyor. Yani göreceğiniz herhangi bir programı uçmadan anlamanız zor ama algınız çok yüksek olsa bile gerçekten neredeyse hiç bir anlamı yok.


    Uçuş süresi uçuşta geçen süre, görev süresi de başına sonuna mesai süresi eklenmiş gibi düşünebilirsiniz. Bunun bile hesaplaması şirketler tarafından farklı yapılıyor. Görev süresi üzerinden maaş veren şirketler de var, uçulan bacak sayısı, belli bir saatin altındaki süreyi ekstra çarpanla katlayarak hesaplayan, bu sayede kısa uçuşların hakkını veren, gece saatine göre ekstra ücret ödeyen birçok değişik yaklaşım var. Benim şirketimde TİS denen normalde faydalı olması gerekirken artık külliyen zarara dönüşmüş kontrata göre tüm filolardaki pilot, kabin memuru birbiriyle alakasız onca iş yapan tüm birimler bir kazana atılıyor ve tek kuralla hesaplamalar yapılıyor. Böylece altta kalanın canı çıksın şeklinde ucube bir sistem ortaya çıkmış oluyor.


    Özetin özeti olarak baştan part-time anlaşmalı bir şirkete girmediyseniz(ki yolun başında hiç bir şirket böyle bir hak vermez) size şirketler muhtemelen yasal mecburiyet olan ayda 8 gün gibi bir boş verirler. Gerisini hiç bir şekilde garanti etmezler. Belki yurt dışında iş başvurusu yapıyorsanız 10 gün boş gibi garantili anlaşmalarınız olabilir memleketinize gidip gelmede kullanabileceğiniz. Yine charter firmalarda Arabistan'da, Hindistan'da, Afrika'da ya da dünyanın başka bir ülkesinde wet lease anlaşması gereği 1-2 ay bile evden uzakta kalabileceğiniz görevler verilebilir. Bu işin doğası bu, ev hasreti çekecek kişilerin gerçekten ince eleyip sık dokuması gerekli.


    Yanlışım varsa diğer şirketlerdeki meslektaşlarım düzeltebilirler, ben uzun süredir sektörün içinde olduğum için sohbetlerden, duyumlardan bildiğim kadarıyla toparlamaya çalıştım piyasanın genel halini. Normalde üzerine saatlerce yazılabilecek, konuşulabilecek bir konu, birkaç cümleyle olduğu kadar açıklamış oldum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 25 Mayıs 2023; 19:56:7 >




  • Hocam özellikle a320 ve 737 filolarının, yurt içi veya yakın ülke uçuşlarında yer alanların çalışma koşullarının oldukça zor olduğunu söylüyorlar.

    Günde sanırım 4-5 bacak uçanlar varmış. Bu gerçekten çok zoe oluyor mu ?

    Mesela geniş gövde filolarında bir uçuşta 8-10 saat dolduruluyorken, yaklaşık 3-4 günde sadece 1 uçuş yapıyorlarken dar gövdeler neden bu kadar sıkıntıda bu olayın değişmesi gerekmez mi acaba ?

    Tanıdığım tüm geniş gövde pilotları hayatlarından aşırı memnun. Amerika'ya uçuyorlar mesela, 3-4-5 gün dinleniyorlar uçuş sonrası. Zaten ayda 7-8 uçuş yapsalar süreyi tamamlamış oluyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sözlük Sevdalısı kullanıcısına yanıt

    Söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil  

  • zeytinyaa Z kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, birkaç sorum olacaktı

    Ben Türk vatandaşıyım fakat lise eğitimimi şu anda Kuzey Makedonya’da almaktayım 3.sınıfa başlayacağım ve pilot olmak istiyorum. Türkiye’de YÖS ile yada sadece lise diplomam ile devlet üniversitelerine girebilme şansım varmıdır acaba yada sizin bildiğiniz başka bir şekli varmıdır. Birde bir pilot olarak üniversite ve normal bir pilot hayatını ve şartlarını anlatabilirmisimiz işin emektarından dinlemek daha iyidir.

    Çok teşekkür ederim:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • açalım elimizdekileri biz mühendis maaşları başlığı altında şeffaflıktan artık birbirimize giydiriyoruz yalan söylüyorsun diye burdaki bu ketumluk adil değil.

  • gülerceylül G kullanıcısına yanıt
    Son 3 yıl türkiyede okumamışsanız gir
    emezsiniz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.